77 inch oled of 85 inch lcd

Started by eduard, August 14, 2021, 17:22:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

77 inch oled of 85 inch lcd of toch 83 inch oled

Sony Bravia XR-85X95J  85 LCD
22 (34.4%)
XR-77A80J   77 OLED
13 (20.3%)
LG - OLED83C14LA   (komt langzaam binnen budget)
29 (45.3%)

Total Members Voted: 64

riwi

Ik had het gevraagd :
When you see the enormous clipping in the bright areas on the Sony I wander whether it is the TV itself or it is caused by the camera that you used. Did you check if the camera was able to record the bright areas on the Sony without clipping ? Or did the Sony really exhibit this amount of clipping in real life?

En het antwoord :

Whisper Status 74 1 hour ago
No my friend the camera struggles when they are both on screen together which is why it appears to clip. Hope this helps and thank you for your question and for watching the video and channel

Dus je hebt geen zak aan dat filmpje

GH

Quote from: riwi on August 19, 2021, 14:22:05
Dus je hebt geen zak aan dat filmpje
Dat is toch eigenlijk altijd het verhaal bij (YT) filmpjes...... het is of de camera die niet kan registreren wat het menselijk oog ziet, of het is daarna de bewerking/compressie/beelscherm dat de zaak er anders laat uitzien.

Een beetje reviewer zegt er dat ook bij.

riwi

Quote from: GH on August 19, 2021, 14:54:22
Dat is toch eigenlijk altijd het verhaal bij (YT) filmpjes...... het is of de camera die niet kan registreren wat het menselijk oog ziet, of het is daarna de bewerking/compressie/beelscherm dat de zaak er anders laat uitzien.

Een beetje reviewer zegt er dat ook bij.

Maar een beetje reviewer zou op zijn minst de camera op een vaste aperture/diafragma zetten en zorgen dat het bereik van de TVs gevangen kan worden door de camera. Maargoed weer een illusie armer ;)

audi-s3

Sony Bravia is een goede tv, maar de zgn Blooming issue is nog steeds aanwezig. Ik zal zelf voor de 77 inch Oled of 85 inch Oled gaan

darkrunner

#54
Op de J versie is er toch nog amper sprake van Blooming, degene die ik gesproken heb met een X85J hebben er in ieder geval geen last van, hoe zit dat eigenlijk met Sdr materiaal toch ook niet onbelangrijk met een Tv wie kan daar het best mee overweg, Lcd, Oled of Qled?

GH

#55
Beste SDR weergave heeft toch weinig te maken met de beeldtechniek maar alles met de beeldprocessing van het specifieke merk/model....

En wat betreft blooming, de reviews geven een beeld dat het bij de betere mini-led's nog amper zichtbaar is. Maar de algemene regel van OLED voor een donkere ruimte en LCD voor een lichtere ruimte blijft toch wel een beetje gelden. Maar een goede mini-led met de substantieel hogere HDR piekwaardes kan ook best aantrekkelijk zijn.

darkrunner

Blooming is vooral een Hdr probleem?

Shadowfox

Blooming merk ik meer met subs dan in de film zelf

GH

Tja... hoe meer licht direct naast zwarte/donkere pixels hoe meer het opvalt....

ferry34

Oled voor donkere ruimtes....

Ik kwam dus van m'n Pioneer kuro plasma af en de LG oled sinds 3 weken en t viel me meteen op: wat n bak licht uit zo'n oled zeg!

Natuurlijk het is geen LCD LED maar OMG het is zeker geen plasma!
LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X

fredenivanca

heb anderhalve maand geleden nog geen €3200 betaald voor mijn lg 77G1, dat was incl cashback, no brainer lijkt me
LG Oled 77G1~~Acurus Muse~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin D1 Sbooster~~Velodyne SPL1200 Ultra~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~Dune HD  PRO 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH

Fox

als je wat te besteden hebt en nog wat groter wil is dit wat leuks  :D

Keuze tussen 108 en 217" :worship: :worship: :worship:
https://www.planar.com/markets/luxury-living/

darkrunner

Heb de X95J naast de Oled van zowel Lg als Sony zien spelen, ik neem toch de 85X95J

De X95J doet niet zwaar onder tov de Oleds en in direct vergelijk oogt de X95J natuurlijker qua kleur, plus het beeld spiegelt niet zo als bij de Oleds wat best irritant is als je overdag met normaal licht tv kijkt


kermy

#63
KD85XH9505BAEP Voor mij staat deze nog steeds op nr1, prijs kwaliteit, en beelddiagonaal, dat maakt dat hij op nr1 staat.

Ik heb nog tot eind november om te beslissen, wie weet wat de prijzen doen bij de grootste Oled tv's.



Met vriendelijke groet,

Kermy

eduard

Quote from: darkrunner on September  4, 2021, 23:13:38
Heb de X95J naast de Oled van zowel Lg als Sony zien spelen, ik neem toch de 85X95J

De X95J doet niet zwaar onder tov de Oleds en in direct vergelijk oogt de X95J natuurlijker qua kleur, plus het beeld spiegelt niet zo als bij de Oleds wat best irritant is als je overdag met normaal licht tv kijkt



Dat spiegelen is inderdaad wel een ding. Nu ik meer ruimte in mijn woonkamer hebt heb ik de tv nu voor het raam staan ipv tegen een muur. Maar omdat hij nu voor een raam staat heb ik achter me ook ramen. Waarbij ik toen hij voor een muur stond achter me ook een muur had. Er viel dus geen direct ligt op de tv. Maar dat is nu wel mogelijk en eigenlijk moet ik nu ik deze opstelling staat overdag altijd de gordijnen achter met dicht hebben. Om dat ik anders veel te veel last heb van het spiegelen. Moet nu nog wel even testen of de gordijnen achter mij tv nu wel open kunnen. Toen mijn tv tegen de muur aanstond moest aan kant ook wel de gordijnen dicht omdat ik anders een streep zon licht op mij tv hebt. Maar de gordijnen aan de andere kant konden gewoon open blijven. Nu zit ik met beide kanten dicht.

JGvH


eduard

Even een kleine update, ik wacht nog even met de eventuele aanschaf tot de echt kortingsdagen.
Vooralsnog gaat mijn voorkeur uit naar aan 77 of 83 inch oled. Al vind ik het verschil tussen 77 en 83 inch vrij fors in prijs.
Ook begint projectie toch ook weer weer te kriebelen. Misschien toch een projector en elektrisch tab tension scherm.

darkrunner

#67
Qua cinema gevoel vind ik een 77″ toch maar meh, vanaf 82″ vond ik het aanvaardbaar, zie bij Tvsmits vanaf 04/10 een Cashback van €500 op de Sony lcd en €750 op de Sony oled, als ik voor tv ga koop ik hem bij een kleine plaatselijke tv zaak in Budel (Stevens) die zit altijd goed met zijn prijzen zat 10 dagen geleden €50 duurder dan Tvsmits maar de levering zou me maar €25/30 kosten bij Tvsmits €100/150 + bij zo een kleinere plaatselijke winkel heb ik toch een beter gevoel qua naservice.

Het zal ervan afhangen wat de nieuwe Epson 4k te bieden heeft en tegen welke prijs of het een tv op Pj wordt, in de nieuwe kijk ruimte ga ik maar 210 breed kunnen projecteren een tv van 188 breed zit daar niet zoveel vanaf tv is ook iets meet alround, heb nog een andere tv ruimte al is die meer voor de kids + op de slaapkamer staat ook een tv

Trabuca

Quote from: darkrunner on September 28, 2021, 21:59:24
Qua cinema gevoel vind ik een 77″ toch maar meh, vanaf 82″ vond ik het aanvaardbaar, zie bij Tvsmits vanaf 04/10 een Cashback van €500 op de Sony lcd en €750 op de Sony oled, als ik voor tv ga koop ik hem bij een kleine plaatselijke tv zaak in Budel (Stevens) die zit altijd goed met zijn prijzen zat 10 dagen geleden €50 duurder dan Tvsmits maar de levering zou me maar €25/30 kosten bij Tvsmits €100/150 + bij zo een kleinere plaatselijke winkel heb ik toch een beter gevoel qua naservice.

Het zal ervan afhangen wat de nieuwe Epson 4k te bieden heeft en tegen welke prijs of het een tv op Pj wordt, in de nieuwe kijk ruimte ga ik maar 210 breed kunnen projecteren een tv van 188 breed zit daar niet zoveel vanaf tv is ook iets meet alround, heb nog een andere tv ruimte al is die meer voor de kids + op de slaapkamer staat ook een tv
Misschien overbodig en heb je het al gedaan, maar vraag via telefoon of bij bezoek naar de beste prijs. O.a. Smits, kameraexpres e.d. gaan mee met dagprijzen en die zijn lager dan de geadverteerde prijzen.
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

darkrunner

Dat is het hem net ondanks dat het een kleine zaak is hanteren ze prijzen die gelijkaardig zijn vergeleken met de grote ketens/webshops en het voelt toch allemaal wat persoonlijker, nu bij bv een Tvsmits,  kameraexpres enz zullen ze qua na service ook wel in orde zijn, maar een kleine zaak die gekend is om zijn service die maar 24km bij me vandaan zit dan is de keuze snel gemaakt.

Trabuca

Mee eens, ik sponsor ook veel liever de lokale ondernemer.

Echter werd het verschil me te groot toen ik vorig jaar met black friday mijn 85X9505H kocht. De prijs na een belletje kwam bij Hofma toch 500 euro onder de goedkoopste prijs volgens Tweakers pricewatch, en daarmee ook €500 onder de prijs van Smits en consorten.

Mijn tip, bel voor je naar je lokale ondernemer gaat even met Smits, K.E. en/of Hofma voor de dagprijs.
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

jantje112

Ik kon de 55"oled ook voor 20% onder de laagste prijs op tweakers krijgen.. Je hebt zo een paar 100 te pakken..

darkrunner

#72
Quote from: Trabuca on September 29, 2021, 07:49:47
Mijn tip, bel voor je naar je lokale ondernemer gaat even met Smits, K.E. en/of Hofma voor de dagprijs.
Contact met Smits en Platte tv gehad in de voormiddag die dag in de namiddag naar Stevens gereden die dan €50 duurder was dan Smits wat al straf is voor een lokale tv zaak zonder webshop, incl thuislevering was Stevens zelfs goedkoper.

john2910

Wij zijn sinds twee dagen overgestapt van een 65inch plasma van panasonic naar de sony kd-85xh9505..

Werkelijk een prachtig plaatje!

darkrunner

Zit nog in twijfel de kd-85xh9505 of de 85X95J, prijs van de 9505 is interessant met de aankomende cashback gaat de X95J rond de 3K zijn.