HDMI switch

Started by Richard70…, August 13, 2021, 13:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Richard70…

Goedemiddag.

Ivm een evt wijziging in de set up, zou ik een HDMI switch nodig hebben.
Dit moet er wel 1 zijn waar in geen concessies wil doen in de beeldkwaliteit.
Deze zou dus vanuit de processor naar de envy/Sony 790 gaan en naar de lg oled .
Welke zou hier evt geschikt voor zijn, of ga ik dat verschil merken in beeld kwaliteit. ?
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

PascalP

Gewoon een processor kopen met 2 outputs :P

Maar je hebt dus een splitter nodig, geen switch, zou persoonlijk dan kijken in het programma van HD Fury zoals een Integral 2 of een Vertex en alle Chinese Ali meuk vermijden als de pest.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

buckler

Hd Fury Integral 2 zei ik ook al tegen Richard maar ik weet mijn god niet of er nog meer op de markt is...

Al dacht ik eigenlijk dat de LG weg ging toch?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

PascalP

Anders de Envy eruit en een Lumagen ervoor in de plaats, heeft ook 2 outputs  :devil:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

buckler

Quote from: PascalP on August 13, 2021, 13:32:14
Anders de Envy eruit en een Lumagen ervoor in de plaats, heeft ook 2 outputs  :devil:

hij zei toch, geen concessies in beeld kwaliteit...  :tongue2:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

PascalP

Quote from: buckler on August 13, 2021, 13:44:05
hij zei toch, geen concessies in beeld kwaliteit...  :tongue2:

:baaa:  :devil:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Richard70…

Quote from: buckler on August 13, 2021, 13:29:44
Hd Fury Integral 2 zei ik ook al tegen Richard maar ik weet mijn god niet of er nog meer op de markt is...

Al dacht ik eigenlijk dat de LG weg ging toch?
Vooralsnog blijft de lg nog even, dat is nog niet helemaal door het parlement  :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Richard70…

Quote from: PascalP on August 13, 2021, 13:26:27
Gewoon een processor kopen met 2 outputs :P

Maar je hebt dus een splitter nodig, geen switch, zou persoonlijk dan kijken in het programma van HD Fury zoals een Integral 2 of een Vertex en alle Chinese Ali meuk vermijden als de pest.
HD fury had ik ook bedacht, maar wilde vooral weten of dit geen kwaliteitsverschil zou geven
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Richard70…

Quote from: buckler on August 13, 2021, 13:44:05
hij zei toch, geen concessies in beeld kwaliteit...  :tongue2:
:clapping: :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Dirk

ik heb hier nog wat staan met 2 outputs, doet absoluut niets aan je beeld (enkel splitten)...is dus exact wat je zoekt  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Richard70…

Laat me raden , begint met trin en het eindigt op nov  :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Dirk

hey...ik luisterde gewoon naar wat je vroeg, voldoet imo exact aan de wensen  :angel:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

buckler

Vroeger had je Octava... maar weet niet of dat nog bestaat. Was wel top.

Wat ook zeer goed moet zijn ,athans op het avsforum gelezen is deze:
AV Pro Edge AC-MX82-AUHD

Maar ben ze zelf nooit tegen gekomen, weet ook geen prijzen. Ze beweren wel dat het geen concessies doet.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Richard70…

Quote from: Dirk on August 13, 2021, 15:23:52
hey...ik luisterde gewoon naar wat je vroeg, voldoet imo exact aan de wensen  :angel:
Daar heb je helemaal gelijk in.
Zit er nog verschil in de HD Fury en de Trinnov ?  :tounge2:
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Richard70…

Quote from: buckler on August 13, 2021, 15:26:39
Vroeger had je Octava... maar weet niet of dat nog bestaat. Was wel top.

Wat ook zeer goed moet zijn ,athans op het avsforum gelezen is deze:
AV Pro Edge AC-MX82-AUHD

Maar ben ze zelf nooit tegen gekomen, weet ook geen prijzen. Ze beweren wel dat het geen concessies doet.
Zal een googelen
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Dirk

als het "compromisloos" (lees "pro-grade") moet zijn kan je eens kijken naar een splitter/distributor van Kramer, die hebben wel een extreem goede reputatie op dat vlak.
Kramer kan je bvb ook bij Thomann kopen, als hij dan niet 100% bevalt kan je 'm probleemloos terugsturen ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

buckler

#16
Al moet een hd fury top zijn en vele zetten dit er tussen (om bv de dobly vision hack), dus het moet werken want heel veel gebruikers zweren erbij.
Volgens mij doet Werner ook in hd fury trouwens. hij heeft er ooit eens een tussen een Pana UHD en mijn LS10000 willen zetten maar ben toen voor de Oppo gegaan met metadata.

Staat er ook nog een voor weinig in de markt sectie hier:

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=178253.0

Al zou ik Werner eens vragen hiernaar in jou geval.
Anders zou ik het ook niet weten.
Ja een mp50 met hdmi 2.1 board update of een mp60.

Al zou ik in jou geval ALLES op de projector kijken en niet op je tv ,op tv uitzendingen na natuurlijk, dus waar heb je da twee hdmi uitgangen voor nodig eigenlijk?
Met een laser projector wist ik het wel... want daar heb je hem toch ook eigenlijk voor gekocht?
Tv kijken op de LG en films of netflix gewoon op de projector.
Maargoed dat ben ik.
Ps, en als je films kijken spannend en speciaal wilt houden op het grote formaat kan je voor netflix series altijd toch een kleider formaat projecteren en oproepen via lens memory?
Opgelost  :threadclosed:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Dirk

Quote from: buckler on August 13, 2021, 15:39:17
Al zou ik in jou geval ALLES op de projector kijken en niet op je tv ,op tv uitzendingen na natuurlijk, dus waar heb je da twee hdmi uitgangen voor nodig eigenlijk?
Tv kijken op de LG en films of netflix gewoon op de projector.
Maargoed dat ben ik.
euhm...voor die tv:D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

buckler

Quote from: Dirk on August 13, 2021, 16:04:12
euhm...voor die tv:D

Waarom?
Ik als ik tv kijk ,sport bv of het journaal, luister ik ook niet over mijn stereo maar gewoon over de tv speakers.
Vandaar mijn gedachte.
Dan heb je geen tweede hdmi uitgang nodig natuurlijk... want hij heeft zelfs om die reden een laser aangeschaft.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Dirk

je somt zelf op wanneer/wat hij op de tv kan kijken en in dezelfde zin zeg je dat je ALLES op de projector zou kijken...wat is het nu?
bekijk even het gedeelte wat ik vetgedrukt maakte uit jouw eigen tekst ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

buckler

#20
Jongens jongens... ben jij nu ook zo'n gast die alle woorden van een ander op een weegschaaltje legt?
En als jij dan eens duidelijk leest voordat je bijdehand gaat doen, er stond toch ook in diezelfde zin 'op tv uitzendingen na' ;)

Next
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Dirk

wtf  ???
ik leg niets op een weegschaal, 'k lees gewoon wat je schrijft en da's bij momenten allesbehalve duidelijk en/of erg samenhangend, that's all...daarom vroeg ik dus ook wat je nu precies bedoelde, want je schreef exact het tegenoverstelde in één zin.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

buckler

#22
Quote from: Dirk on August 13, 2021, 17:01:27
wtf  ???
ik leg niets op een weegschaal, 'k lees gewoon wat je schrijft en da's bij momenten allesbehalve duidelijk en/of erg samenhangend, that's all...daarom vroeg ik dus ook wat je nu precies bedoelde, want je schreef exact het tegenoverstelde in één zin.

Prima dat jij dat vind Dirk...
Next


Richard, ik kwam ook het merk CYP tegen, misschien dat daar wat tussen zit voor je.
Al denk ik persoonlijk dat een hd fury het makkelijkste is als je toch perse een switch wilt (en dan bv via Werner) of zoals ik net al probeerde te zeggen gewoon je tv en de rest van je ht set gescheiden houden.
Ps, ik weet niet hoe jij er over denkt maar ik krijg altijd een wat minder prettig gevoel bij switchers die je tussen je bron en tv/projector in je 'keten' gaat stoppen om bepaalde dingen mogelijk te maken.
Ik leerde altijd hoe minder hoe beter en geen kans op 'vervuiling'
Maargoed dat is mijn mening he
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

papaleo

#23
Volgens mij houd Richard ervan om een product te nemen waar je niet veel aan hoef in te stellen...,daarom heeft hij juist voor de Envy gekozen en niet voor de Lumagen...
Nou dan is een HDfury al hélemaal niets voor hem als er een 'klein' apparaatje  op de markt is waar een legio aan knopjes en instel mogelijkheden op zit is het wel een HDFury.(en dan bedoel ik de Integral)  ;)
Maar goed eenmaal ingesteld hoef je er bijna nooit meer aan te zitten....hee dit lijkt veel op een Lumagen  :tounge:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Richard70…

We gaan het eens even rustig bekijken.
Komt sowieso eerst een mp60 op demo van vik. En die heeft twee outs dus geen problemen in het begin.
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.