Opvolger Humax 5200C gezocht, iemand advies

Started by Kjelt, October 3, 2021, 10:28:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

Topictitel zegt het al.
Inmiddels is onze derde Humax5200C aan het overlijden.
Deze laatste had ik voorzien van een extra fan boven de tunersectie die berucht is om oververhit te raken en de geest te geven. Harddisk vervangen door SSD om nog lagere temperaturen te krijgen.
Helaas eergisteren alle opnames van een bepaalde zender complete beeld alleen maar blokken in alle kleuren van decregenboog terwijl op tv het beeld prima is. Dus weer de tuner sectie die aan het overlijden is.

Dus advies gevraagd voor een opvolger met de voldende eisen:

Twee of liefst drie dvb-c tuners om twee uitzendingen tegelijk op te kunnen nemen.
SSD bij voorkeur of mogelijkheid deze zelf om te bouwen (ergens al bewezen gelukt)
Gebruiksvriendelijk voor de niet techneuten in het gezin

Alternatief zou een smart tv zijn maar ik weet niet of onze provider Plinq dit ondersteund en of dit dan de lading dekt.

Bas Akkerman

Ik heb hier nog wel een HUMAX 5200c of 5300c liggen. Wilde die van de week naar de Kringloop brengen. Zal eens kijken welk type het precies is.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robbo

Ik heb in het verleden wel eens gekeken naar een Dreambox met meerdere DVB-C tuners. Ook wel makkelijk als je meer dan 2 zenders tegelijk wil opnemen. Maar heb dat nooit doorgezet omdat ik via Marktplaats iemand gevonden had die mijn Humax kon repareren. Inmiddels draait deze sinds de reparatie al weer 5 jaar zonder problemen. In totaal een jaar of 11 nu en nog steeds met de originele HDD. 

Ja de interface is niet snel en niet heel modern maar het is verder wel een fijn apparaat. Dus daarom nog steeds niet vervangen.

pameijer

Ik zou naar een OpenPLI ontvanger gaan kijken. Een Vu+ is wel 1 van de mooiste decoders op de markt. Met 1 DVB-C FBC tuner kun je tot 8 kanalen tegelijk opnemen/kijken.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Tabcam

Ik had er ook nooit problemen mee gehad maar misschien was het een ander type? Staat hij in een kast? Ik had hem altijd vrijstaan maar tegenwoordig staat alles in een TV-meubel. Wel mooi, niet goed voor de koeling.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Kjelt

Quote from: Bas Akkerman on October  3, 2021, 10:46:02
Ik heb hier nog wel een HUMAX 5200c of 5300c liggen. Wilde die van de week naar de Kringloop brengen. Zal eens kijken welk type het precies is.
Bedankt Bas, maar ik ben nu echt klaar met Humax  :D

Quote from: pameijer on October  3, 2021, 10:54:25
Ik zou naar een OpenPLI ontvanger gaan kijken. Een Vu+ is wel 1 van de mooiste decoders op de markt. Met 1 DVB-C FBC tuner kun je tot 8 kanalen tegelijk opnemen/kijken.
Bedankt  :thumbs-up: , ik zie hier bv een VU+ Uno 4K SE DVB FBC Twin Tuner Linux Receiver 2160p.
Maar uit de doos doet die dus niets ? Je moet eerst zelf OpenPLI installeren of niet ?
En wat brengt OpenPLI voor extra's ?
Ik lees uit een aantal reviews dat het niet simpel bedienbaar is, heb je er ervaring mee ?

pameijer

Quote from: Kjelt on October  3, 2021, 17:27:32
Bedankt Bas, maar ik ben nu echt klaar met Humax  :D
Bedankt  :thumbs-up: , ik zie hier bv een VU+ Uno 4K SE DVB FBC Twin Tuner Linux Receiver 2160p.
Maar uit de doos doet die dus niets ? Je moet eerst zelf OpenPLI installeren of niet ?
En wat brengt OpenPLI voor extra's ?
Ik lees uit een aantal reviews dat het niet simpel bedienbaar is, heb je er ervaring mee ?
Ik heb er al zeker 10 jaar ervaring mee. OpenPLI is zoals Windows, vroeger nog veel handwerk maar nu gewoon USB-stick erin, installeren, zenderlijsten inscannen en klaar. Werkt heel snel en alles gaat gewoon altijd goed. Als je apparatuur van Ziggo en cs gewend bent is dit gewoon een verademing. Lopende opname alvast kijken? Geen probleem, even vooruit en weer terugzappen, prima joh, andere zender opnemen ga je gang enzovoort. OpenPLI is eigenlijk gewoon de standaard software voor dit soort boxen. De meegeleverde OS is omdat het moet, maar niemand gebruikt die. De meeste leveranciers installeren OpenPLI ook wel voor je voor een klein bedrag trouwens.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!