Nieuwe Focal Chora 5.0 speakerset

Started by ppeter, August 8, 2021, 22:14:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ppeter

Ondanks ik best tevreden ben van mijn huidige set van Q Acoustics met een zeer goede prijs/kwaliteit (1500€), ben ik al een tijdje aan het rondkijken om mijn huidige 5.0 set eventueel te vervangen/upgraden.

Omdat er zoveel merken met mooie speakers op de markt zijn, is het echt niet makkelijk om je weg te vinden naar de beste koop/deal. Ik zou natuurlijk willen gaan voor minstens dezelfde kwaliteit van de QA's, maar indien mogelijk mag het zeker ook een kleine upgrade zijn. Mijn budget is 2500€, en de voorkeur gaat naar compacte vloerstaanders X4 en een center met dezelfde drivers voor een mooi homogeen geluid in de kleur mat zwart. Gebruik is voor 80% homecinema en 20% muziek.
De speakers worden aangevuld met een subwoofer, dus een diepe basweergave is geen vereiste. Wel mogen de speakers een breed en helder hoog/midden hebben, voor een mooi en gedetailleerd geluid om optimaal van de film te kunnen genieten.

De volgende merker en modellen hebben mijn interesse met vooral positieve reviews:

Monitor Audio Bronze 200 6G
Mission QX3
Canton GLE 70
Magnat Signature 505
Fyne Audio F302
Polk R500

Alternatieven:
Kef Q
Dali
Warfedale
Klipsch
SVS Prime
Elac

Online:
Arendal 1961
XTZ Spirit 11
...
Helaas niet te bekijken en te beluisteren! (zonder ze te moeten bestellen en te testen)

Zoveel merken en dus zoveel keuze. .
Ben mij bewust dat de keuze persoonlijk is, maar hopelijk kunnen jullie mij een beetje helpen met jullie ervaring en expertise?
Alvast bedankt!

Ruimte is in een woonkamer van 31m2 met veel (schuif) ramen en keramische tegelvloer.


JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

jahtari

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

sandervg

Wat ervaringen van mijn kant:
- Kef Q: vond ik erg, erg goed voor het geld. Ik was verrast en heb ze zelf gekocht nu als Atmos speaker
- Arendal: stevig hoog, echt voor film, niet zo voor muziek
- Monitor audio (weet niet zeker meer of het bronze was): kon me niet bekoren: vrij scherp in het hoog

Ik zou aan je lijstje toevoegen:
- Acoustic Energy (vond ik erg mooi, juist heel vriendelijk in het hoog, mooi beeld en levendig genoeg voor film)

Ik heb alleen de monitoren gehoord, niet de vloerstaanders. Speel je bij muziek ook met sub? Waarom niet monitoren als je toch met sub speelt en 80% voor film?

Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

scoc

De Arendal 1961's hadden (zouden) al bij je thuis kunnen staan en kan je gewoon rustig thuis testen. Zeker als het voor 80% HT is. En gewoon mat zwart en compact. En hun service is ook top.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

DustinV

Quote from: sandervg on August  9, 2021, 08:54:08
Wat ervaringen van mijn kant:
- Kef Q: vond ik erg, erg goed voor het geld. Ik was verrast en heb ze zelf gekocht nu als Atmos speaker
- Arendal: stevig hoog, echt voor film, niet zo voor muziek
- Monitor audio (weet niet zeker meer of het bronze was): kon me niet bekoren: vrij scherp in het hoog

Ik zou aan je lijstje toevoegen:
- Acoustic Energy (vond ik erg mooi, juist heel vriendelijk in het hoog, mooi beeld en levendig genoeg voor film)

Ik heb alleen de monitoren gehoord, niet de vloerstaanders. Speel je bij muziek ook met sub? Waarom niet monitoren als je toch met sub speelt en 80% voor film?

Ik herken de opmerking omtrent arendal niet. Vind het een neutrale speaker die het goed doet qua film en muziek. Al gebruik ik wel de 1723 lijn.

Sjaak_Banaan

XTZ niet bij IntoSurround te luisteren?
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

ppeter

#6
Quote from: jahtari on August  8, 2021, 22:32:05
Hoe groot is de ruimte?
Info toegevoegd, woonkamer van 31m2

Quote from: scoc on August  9, 2021, 10:39:09
De Arendal 1961's hadden (zouden) al bij je thuis kunnen staan en kan je gewoon rustig thuis testen. Zeker als het voor 80% HT is. En gewoon mat zwart en compact. En hun service is ook top.
Zijn idd mooie speakers, alleen hebben ze geen eigen originele standaards voor de monitors, zodat ze perfect passen en eventueel kan vast schroeven zoals bij mijn Q's. En de vloerstaanders zijn precies toch groot?
Heb eigenlijk wel een voorkeur om persoonlijk bij een dealer/sponsor te kopen, dan zo onpersoonlijk online. ☺️😇

Quote from: DustinV on August  9, 2021, 10:43:07
Ik herken de opmerking omtrent arendal niet. Vind het een neutrale speaker die het goed doet qua film en muziek. Al gebruik ik wel de 1723 lijn.
De 1723 S, wat een prachtige set, maar helaas boven budget. 😞

Quote from: Sjaak_Banaan on August  9, 2021, 10:47:02
XTZ niet bij IntoSurround te luisteren?
Ja idd, mocht ik zeker zijn van de kwaliteit, dan kan ik een ritje naar Eindhoven overwegen.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

ppeter

Quote from: sandervg on August  9, 2021, 08:54:08
Wat ervaringen van mijn kant:
- Kef Q: vond ik erg, erg goed voor het geld. Ik was verrast en heb ze zelf gekocht nu als Atmos speaker
- Arendal: stevig hoog, echt voor film, niet zo voor muziek
- Monitor audio (weet niet zeker meer of het bronze was): kon me niet bekoren: vrij scherp in het hoog

Ik zou aan je lijstje toevoegen:
- Acoustic Energy (vond ik erg mooi, juist heel vriendelijk in het hoog, mooi beeld en levendig genoeg voor film)

Ik heb alleen de monitoren gehoord, niet de vloerstaanders. Speel je bij muziek ook met sub? Waarom niet monitoren als je toch met sub speelt en 80% voor film?
Alvast bedankt voor je feedback!
Nog een extra merk erbij, het is nu al moeilijk te kiezen...😑

Heb de M&K 750s getest, en kon me hier helaas niet bekoren. Een monitor heeft ook altijd een standaard nodig, dit staat niet altijd mooi en door de extra (soms dure) aankoop is het prijsverschil verdwenen. Een compacte vloerstaanders staat wel mooi en heeft net wat meer body. Sta er zeker voor open, maar dan moet het de juiste match zijn.

Ik durf muziek spelen met de sub, die subtiel het laag weergeeft en bevalt me goed. Heb momenteel ook de fronts voorzien van de plug in de poort en bevalt ook goed.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

skyfox

Ik heb zelf MA Silver RS zuilen gehad, erg goed voor het geld. Ik vond de Kef Q echter mooier spelen. Die heb ik daarna dan ook gehad. Nu speel ik weer met MA, maar dan Gold monitoren. De ribbon tweeter doet het voor mij. In dat opzicht ben ik ook wel heel erg benieuwd naar de klank van Wharfedale. Die Evo lijn lijkt me geweldig om eens uit te proberen.

Hmmz, voor jouw zoektocht helpt dit geen zier, want we hebben elkaars oren en ruimte niet. Alle genoemde merken hebben hun eigen signatuur en klankbeeld, met geeneen zal je je op technisch vlak echt een buil vallen. De rest is echt zelf gaan luisteren. Kijk maar naar de MKs. Het halve forum loopt er mee weg, maar voor jou doet het em niet. Misschien kan je bij Stephan het een en ander luisteren nog? Meerdere merken zitten in zijn pakket, dacht ik.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

ppeter

Quote from: skyfox on August  9, 2021, 23:51:50
Ik heb zelf MA Silver RS zuilen gehad, erg goed voor het geld. Ik vond de Kef Q echter mooier spelen. Die heb ik daarna dan ook gehad. Nu speel ik weer met MA, maar dan Gold monitoren. De ribbon tweeter doet het voor mij. In dat opzicht ben ik ook wel heel erg benieuwd naar de klank van Wharfedale. Die Evo lijn lijkt me geweldig om eens uit te proberen.

Hmmz, voor jouw zoektocht helpt dit geen zier, want we hebben elkaars oren en ruimte niet. Alle genoemde merken hebben hun eigen signatuur en klankbeeld, met geeneen zal je je op technisch vlak echt een buil vallen. De rest is echt zelf gaan luisteren. Kijk maar naar de MKs. Het halve forum loopt er mee weg, maar voor jou doet het em niet. Misschien kan je bij Stephan het een en ander luisteren nog? Meerdere merken zitten in zijn pakket, dacht ik.
Wat is de reden dat de ribbon tweeter het doet voor je? Heeft deze techniek niet het nadeel dat de straling beperkter is dan bij een dome tweeter?

De Evo lijn vind ik ook prachtig met een mooi design voor een mooie prijs, alleen zou deze wat te warm en te neutraal zijn voor film, maar wel geweldig voor muziek? De monitors zijn één van de mooiste op de markt, en wil deze ook nog wel eens beluisteren.

Ik heb bij Stephan ook nog de MA Bronze 500 fronts kunnen beluisteren, en een 5.0 Dali Oberon set. De eerste indruk was de Oberon net te scherp in het hoog, en net te wollig in het laag. De MA 500 waren strak en dynamisch, en zou daarom de 200 nog eens willen horen met de bijbehorende center.

Ik ga zeker nog eens wat gaan luisteren, maar jullie ervaring, advies en feedback is zeker welkom.
Alvast bedankt! 😉
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

sandervg

Grappig.... het is zo persoonlijk. Ik vind een Ribbon tweeter weer helemaal niets. Ik vond bij alle speakers tot nu toe met een Ribbon tweeter tot nu toe het hoog overheersen en vaak wat te fel  :hehe:  Zelf luisteren is echt de enige manier.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

skyfox

Zelf vind ik de detaillering van een ribbon erg mooi. De overstap zorgde ervoor dat instrumenten veel "echter" klonken dan met de dome uit de silver. Ook ivm de Kef Q, maar dat verschil ervaarde ik als kleiner. Smalle afstraling of scherp hoog ervaar ik totaal niet.

De Wharfedale speakers te wollig en te neutraal tegelijkertijd? Bijzonder... Als je ze aansluit op een surround versterker en de crossover ergens rond de 80 a 100hz zet dan zal je daar toch geen last van hebben, de sub pakt het laag dan op. Blijft over een mooi mid en prachtig hoog. Vind ik dan [emoji3526]
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Lucky.L

Quote from: sandervg on August 10, 2021, 21:50:21
Grappig.... het is zo persoonlijk. Ik vind een Ribbon tweeter weer helemaal niets. Ik vond bij alle speakers tot nu toe met een Ribbon tweeter tot nu toe het hoog overheersen en vaak wat te fel  :hehe:  Zelf luisteren is echt de enige manier.
Zeker icm Audyssey vond ik een ribbon tweeter [Quadral Vulkan] een drama.
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

ppeter

#14
Mochten we toch monitors overwegen, heb ik momenteel de volgende selectie voor een 5.0:
Zou liefst 5 speakers met dezelfde drivers hebben voor een mooi homogeen geluid.

Mission QX-1/2 MKII-serie (voorkeur QX-2 (165mm driver), helaas maar 1 center beschikbaar met 135mm driver?)
Wharfdale EVO 4.1 (de 4.2 is een pak duurder en zou moeilijker te plaatsen zijn)
Acoustic Energy AE300/500
ATC SCM7 (wel boven budget)
Etc...

Hierbij een link van een geweldige mega test van monitors, zo'n uitgebreide review is echt een meerwaarde met concrete info.
De speakers hebben ook nog een individuele video.

https://youtu.be/ZlWShSH5RRs
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

scoc

En toch blijft het beste gewoon zelf gaan luisteren ... zo'n online testen kunnen enkel maar dienen om te bepalen wat mogelijke kandidaten zijn.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

ppeter

Quote from: scoc on September  1, 2021, 22:14:29
En toch blijft het beste gewoon zelf gaan luisteren ... zo'n online testen kunnen enkel maar dienen om te bepalen wat mogelijke kandidaten zijn.
Ben ik volledig met je eens!
Maar de online testen zijn goed, om een selectie te kunnen maken tussen het overaanbod van speakers.
Iedereen heeft trouwens bepaalde wensen en setup, en deze tests geven de karakteristieke eigenschappen weer van de speakers. Het is maar wat je zoekt en verwacht van de speakers...

Moet wel zeggen dat de Q's (fronts en vooral de center) met de plugs goed presteren! Daarom denk ik toch dat je met compacte vloerstaanders (eventueel met plug aan gebrek van speakers zonder poort) + combinatie met sub, toch een mooi resultaat kan behalen?
Zou het wenselijk zijn, om ook de surrounds te voorzien van een plug?
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

scoc

Quote from: ppeter on September  2, 2021, 21:23:22
Ben ik volledig met je eens!
Maar de online testen zijn goed, om een selectie te kunnen maken tussen het overaanbod van speakers.
Iedereen heeft trouwens bepaalde wensen en setup, en deze tests geven de karakteristieke eigenschappen weer van de speakers. Het is maar wat je zoekt en verwacht van de speakers...

Moet wel zeggen dat de Q's (fronts en vooral de center) met de plugs goed presteren! Daarom denk ik toch dat je met compacte vloerstaanders (eventueel met plug aan gebrek van speakers zonder poort) + combinatie met sub, toch een mooi resultaat kan behalen?
Zou het wenselijk zijn, om ook de surrounds te voorzien van een plug?

Er is geen gebrek aan gesloten speakers zelfs vloerstaanders:
- ATC SCM7 of 11
- Arendal 1961 series incl. compacte vloerstaanders
- MK 750 reeks (of hoger)
- Etc.

Maar ik heb de indruk dat je liever bij de gekende (hifi) merken en usual suspects blijft en ja dan zijn gesloten speakers moeilijk te vinden ...

Ik heb het al vermeld ... test gewoon de Arendal 1961 compacte vloerstaander voor 30 dagen thuis. Of ga voor een demo van de ATC SCM7 of 11.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

vik

Bijzonder om te horen want een Ribbon is per definitie zeker niet schel. Niet elke speaker fabrikant is het zelfde en vaak gaat het gewoon mis met een slechte akoestiek of fatsoenlijke aansturing (mooi voorbeeld Aurum Vulkan)


Quote from: sandervg on August 10, 2021, 21:50:21
Grappig.... het is zo persoonlijk. Ik vind een Ribbon tweeter weer helemaal niets. Ik vond bij alle speakers tot nu toe met een Ribbon tweeter tot nu toe het hoog overheersen en vaak wat te fel  :hehe:  Zelf luisteren is echt de enige manier.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

ppeter

New Home Theater speakers ordered! 😎🆙🎥🍿

#enjoythemusic
#enjoythemoviesandseries
#FocalChora
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

ppeter

Dit weekend is de QA 5.0 set opgehaald door een forumlid, en ben nu helaas speakerloos.
Deze week zouden de Focals vertrekken in Frankrijk, dus hopelijk snel in huis... 🙏🙏🙏
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

scoc

Quote from: ppeter on March 29, 2022, 22:01:03
New Home Theater speakers ordered! 😎🆙🎥🍿

#enjoythemusic
#enjoythemoviesandseries
#FocalChora

Hopelijk heb je een thuisdemo gedaan?
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

ppeter

Quote from: scoc on April 12, 2022, 22:11:19
Hopelijk heb je een thuisdemo gedaan?
Nee.
Maar wel vele luistersessies gedaan, en vergeleken met:

MA Bronze/Silver 200/300
MA Radius 270
B&W 6xx
Dali (Oberon 3-5-7)
Kef R300
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

ppeter

Na het concert van afgelopen woensdag in het sportpaleis, nog wat nagenieten met de nieuwe Focals! 😁👌🎶
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

pameijer

Ziet er mooi uit! Is de Pioneer nog wel on par met de rest van je setup?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!