Review REAVON UBR-X200

Started by Teejoo, August 8, 2021, 12:23:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

home@the movies

we hebben nu ook de 100 binnengekregen, dus nu zowel de 200 als de 100 uit (nog beperkte) voorraad leverbaar.

Teejoo

Quote from: fugazi_2009 on August 10, 2021, 11:32:43
Ik ben ook wel benieuwd hoe die zich praktisch gedraagt, maar dat zijn dingen die Theo ook heel gemakkelijk kan testen.

FLAC gapless playback bijvoorbeeld. De Oppo met een DLNA server doet dat gewoon niet goed, maar als je een externe harddisc koppelt dan gaat het wel goed. Aangezien de Reavon ook dergelijke dingen kan doen zou ik wel benieuwd zijn hoe die dat doet. Ik verwacht overigens dat die dat niet veel anders zal doen de Oppo.

Ik zag in ieder geval al op AVS dat multi-channel FLAC e.d. gewoon goed gaat, dus dat is stap 1 (er werd daar niet over gapless gesproken)
Gapless werkt niet via DLNA. Ik vind het sowieso erg gebruikersonvriendelijk. Zeker als je er een projector voor moet opstarten.

riwi

Een vriend van me ript zijn CDs als 1 grote flac file (of alac) en dan een cue file erbij voor de losse nummers. Dat werkt goed met gapless muziek (concerten) en via de cue kan je toch nog de losse nummers selecteren. Maar via DLNA zal dat niet werken verwacht ik. Veel andere netwerk spelers kunnen dat wel goed aan (Dune en Oppo bv.)
Ik heb destijds al mijn CD's geript met elk nummer 1 flac file, en dan ben je afhankelijk van de speler of gapless goed gaat.

Teejoo

#78
Eindconclusie:

Ik heb de afgelopen dagen nog gewoon film gekeken en daarbij zijn verder geen gekke zaken meer opgevallen.

De eerdere observaties blijven uiteraard staan. De Reavon lijkt erg op de Oppo, waarbij de software van de Oppo duidelijk verder is ontwikkeld. Zie bijvoorbeeld speaker setup. Qua discs afspelen doet hij wat hij moet doen, en daar lag mijn focus. Als ik even uitga van de prijs van de X100 uitga zit je op de originele prijs van de Oppo 203. Die is echter beter gebouwd qua drive en lade (maar ook niet meer leverbaar).

En de bouwkwaliteit is voor mij het grootste aandachtspunt bij deze speler: en dan met name de matige drive incl lade die ze erin hebben gebouwd. Dat is onder de maat, en al helemaal bij een speler als de X200 die toch €1500 kost. De rest van de speler is netjes gebouwd.

De software zal ongetwijfeld nog verder ontwikkeld worden, en heeft verder geen invloed op de hoofdtaak: het afspelen van discs. Op dat gebied is het dus een goede opvolger van de Oppo. Een belangrijk selling point van de speler is de source direct functie. Dat mist de belangrijkste verkrijgbare concurrent de Panasonic UB9000 tenslotte. Een ander belangrijk verschil is de mogelijkheid om SACD's af te spelen.

Een goede zaak dat er een nieuwe speler op de markt is gekomen, maar in mijn beleving voegt hij in z'n huidige vorm en kwaliteit weinig toe als source direct en SACD geen noodzakelijke eis is.

Het voegt weinig toe als ik nog 2 weken films ga kijken. Ik vond dit wel representatief. Ik zal met Werner afstemmen wanneer hij retour gaat.

Fox

Bij de Oppo (en de CU) hoeft dat niet, want je kan de Media app gebruiken zonder tv of projector.

Quote from: Teejoo on August 11, 2021, 20:40:25
Gapless werkt niet via DLNA. Ik vind het sowieso erg gebruikersonvriendelijk. Zeker als je er een projector voor moet opstarten.

fugazi_2009

Quote from: riwi on August 11, 2021, 21:24:54
Een vriend van me ript zijn CDs als 1 grote flac file (of alac) en dan een cue file erbij voor de losse nummers. Dat werkt goed met gapless muziek (concerten) en via de cue kan je toch nog de losse nummers selecteren. Maar via DLNA zal dat niet werken verwacht ik. Veel andere netwerk spelers kunnen dat wel goed aan (Dune en Oppo bv.)
Ik heb destijds al mijn CD's geript met elk nummer 1 flac file, en dan ben je afhankelijk van de speler of gapless goed gaat.

Ja, die oplossing heb ik ook regelmatig voorbij zien komen. Zelf heb ik ook altijd een flac file per nummer gedaan. Maar ook dan verwacht je eigenlijk dat gapless geen probleem mag zijn. Maar goed ook daar is de Raeavon gelijk aan de Oppo dat ze daar wel problemen mee hebben.

Quote from: Fox on August 11, 2021, 22:29:56
Bij de Oppo (en de CU) hoeft dat niet, want je kan de Media app gebruiken zonder tv of projector.


Ik heb de Oppo app op Android en die is zo slecht dat ik meestal dan toch de tv er bij aanzet en naar de normale afstandbediening grijp.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Teejoo

Ik gebruik al enige tijd https://jriver.com/ met de Jremote app. De Trinnov is dan een UPnP renderer. Dat werkt wel gapless volgens mij.

fugazi_2009

#82
Quote from: Teejoo on August 12, 2021, 08:56:50
Ik gebruik al enige tijd https://jriver.com/ met de Jremote app. De Trinnov is dan een UPnP renderer. Dat werkt wel gapless volgens mij.

Dat gapless is dan een kenmerk van de Trinnov, de app heeft daar niks mee te maken. De Linn DS spelers. die ik heb, hebben ook geen enkele moeite met gapless via dlna. Is puur een tekortkoming in de implementatie van de Oppo en de dus ook de Reavon
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

pameijer

Even voor mijn begrip: gapless afspelen is toch alleen nodig bij live-albums?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

JoWa

Nee. Vaak ook bij klassiek en vele andere albums waar de nummers in elkaar doorlopen.
Pink Floyd had er zo'n handje van en ook bijv Marillion.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

fugazi_2009

Quote from: JoWa on August 12, 2021, 10:54:11
Nee. Vaak ook bij klassiek en vele andere albums waar de nummers in elkaar doorlopen.
Pink Floyd had er zo'n handje van en ook bijv Marillion.

Precies, voor klassiek essentieel en ik heb ook tig symphonische rock albums waar het essentieel is. Inderdaad, Pink Floyd. en Marillion maar ook vele anderen. En wat je ook nog wel eens ziet is dat een nummer uit meerdere delen bestaat. Oorspronkelijk was op de CD daarvoor de Index bedacht alleen in de praktijk gebruikte niemand dat en werden dat soort nummers gewoon in meerdere tracks opgedeeld.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Teejoo

Afgelopen dagen elke dag een film gekeken met de Reavon als disc spinner. En daar zijn verder geen bijzonderheden uitgekomen. Ook wel belangrijk om te vermelden lijkt me, ondanks dat het natuurlijk maar een kleine steekproef is.

fugazi_2009

Quote from: Teejoo on August 15, 2021, 10:51:32
Afgelopen dagen elke dag een film gekeken met de Reavon als disc spinner. En daar zijn verder geen bijzonderheden uitgekomen. Ook wel belangrijk om te vermelden lijkt me, ondanks dat het natuurlijk maar een kleine steekproef is.

Elke dag een film gekeken, heerlijk! Ik kom op het moment misschien aan 1 film per maand
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

papaleo

Als reviewer heb je het niet zo makkelijk zo te lezen...
Phoe, elke dag 'n film 'moeten' kijken valt niet mee  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

WillyP

Ik denk toch dat Theo er een boel werk aan heeft gehad, waarvoor hulde. Een film voor je lol kijken is niet te vergelijken met het testen van een apparaat. Dan let je op de kwaliteit van beeld en geluid en op de afwezigheid van storende zaken.

WillyP


Teejoo

Quote from: fugazi_2009 on August 16, 2021, 14:45:39
Elke dag een film gekeken, heerlijk! Ik kom op het moment misschien aan 1 film per maand
Sinds Corona is dat meer geworden: normaal 3x per week, nu toch wel 5x. Deze week dus extra en alleen via disc.

Teejoo

Quote from: WillyP on August 16, 2021, 15:45:18
Ik denk toch dat Theo er een boel werk aan heeft gehad, waarvoor hulde. Een film voor je lol kijken is niet te vergelijken met het testen van een apparaat. Dan let je op de kwaliteit van beeld en geluid en op de afwezigheid van storende zaken.

WillyP
Klopt, maar na een paar dagen merkte ik wel dat ik uitgetest was. Dan weet je hoe het werkt en wat de positieve en negatieve punten zijn. En daar is niets in gewijzigd.

fugazi_2009

Quote from: Teejoo on August 16, 2021, 16:10:12
Sinds Corona is dat meer geworden: normaal 3x per week, nu toch wel 5x. Deze week dus extra en alleen via disc.

Ja, Corona heeft bij mij vooral betekent 'lange periodes in het buitenland verblijven', dus dat helpt ook niet voor het gemiddelde  ;D (Verder vooral dus een luxe probleem)
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one