Review REAVON UBR-X200

Started by Teejoo, August 8, 2021, 12:23:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

Quote from: home@the movies on August  8, 2021, 21:33:38
Geef je ook nog even mee welk soort bestand het was dat je afspeelde? aangezien er in principe (nog geen officiële) ondersteuning is voor extreme bestanden is het wel fijn om te weten wat hij dan toch blijkbaar nu reeds kan afspelen.
Het is een 1:1 rip in MKV formaat die ik gemaakt heb met MakeMKV

pameijer

Bedankt voor de eerste indrukken! Gemengd beeld tot nu toe. Kan de importeur iets zeggen over de te verwachten updatecyclus van de firmware?

Verder: ik ben met name geïnteresseerd in de kwaliteit van de CD-weergave t.o.v. de concurrentie. Als je daar nog wat testjes aan wilt wagen, graag!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Teejoo

#27
Quote from: pameijer on August  9, 2021, 01:27:36
Bedankt voor de eerste indrukken! Gemengd beeld tot nu toe. Kan de importeur iets zeggen over de te verwachten updatecyclus van de firmware?

Verder: ik ben met name geïnteresseerd in de kwaliteit van de CD-weergave t.o.v. de concurrentie. Als je daar nog wat testjes aan wilt wagen, graag!
Ik heb wel al audiofiles afgespeelt vanaf mijn server zoals ik normaal ook doe (dan direct met de Trinnov). Dat klonk ook gewoon goed. Bediening was ook lekker direct zonder enige vertraging.

Ik zal er nog eens een CD indoen, maar ik verwacht gezien het feit dat ik hem via HDMI aangesloten heb hier geen spannende verschillen met de andere spelers. Dan zou je ze al analoog moeten gaan aansluiten, maar daar ligt de focus van mijn review niet en daar heb ik geen tijd voor.

fugazi_2009

Maar analoog uit is toch wel een belangrijk punt van deze speler? Juist als het een van de weinige spelers is die dat nog biedt.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vik

#29
Wat een keurig verslag mijn complimenten Teejoo.  ^^

Naar aanleiding van je verslag nog enkele vragen:


  • Welke color space settings heb je gebruikt (4:2:2) vs (4:4:4) voor zowel Oppo en de Reavon vs de Panasonic
  • Heb je de hdmi main output gebruikt naar de Trinnov?
  • Speaker management: kun je daar eens kijken of je afstanden in kunt stellen plus instellen groot of klein voor 7.1 speakers? Screen shot ook prima!
  • Op AVS wordt er gesproken over het invoeren van een code 8765. Heb jij daar iets van mee gekregen?
  • Heb je toevallig een SACD in je bezit om te checken of dsd mogelijk is via hdmi?

Met betrekking op het geluid van het loopwerk Oppo : Dat is mij nog nooit opgevallen om eerlijk te zijn. Is dat bij het op spinnen (in lezen) of ook het openen van een tray?

Keep up the good work!  8)

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

fugazi_2009

Quote from: vik on August  9, 2021, 08:33:15

Met betrekking op het geluid van het loopwerk Oppo : Dat is mij nog nooit opgevallen om eerlijk te zijn. Is dat bij het op spinnen (in lezen) of ook het openen van een tray?


De meeste loopwerken maken wel wat herrie, zeker tijdens het opstarten. Ook de Oppo. Maar goed in het algemeen als de film helemaal loopt dan zou het wel stil moeten zijn (los van het feit dat het geluid van de film het zeker wel zal overstemmen). Ik kan mij daar verder niet zo aan ergeren, Theo is daar blijkbaar wat gevoeliger voor. Ja, de DVD32R of de Micromega die ik in het verleden heb gehad waren stiller.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Teejoo

#31
Quote from: vik on August  9, 2021, 08:33:15
Wat een keurig verslag mijn complimenten Teejoo.  ^^

Naar aanleiding van je verslag nog enkele vragen:


  • Welke color space settings heb je gebruikt (4:2:2) vs (4:4:4) voor zowel Oppo en de Reavon vs de Panasonic
  • Heb je de hdmi main output gebruikt naar de Trinnov?
  • Speaker management: kun je daar eens kijken of je afstanden in kunt stellen plus instellen groot of klein voor 7.1 speakers? Screen shot ook prima!
  • Op AVS wordt er gesproken over het invoeren van een code 8765. Heb jij daar iets van mee gekregen?
  • Heb je toevallig een SACD in je bezit om te checken of dsd mogelijk is via hdmi?

Met betrekking op het geluid van het loopwerk Oppo : Dat is mij nog nooit opgevallen om eerlijk te zijn. Is dat bij het op spinnen (in lezen) of ook het openen van een tray?

Keep up the good work!  8)

- Welke color space settings heb je gebruikt (4:2:2) vs (4:4:4) voor zowel Oppo en de Reavon vs de Panasonic. Moet ik vanavond even checken
- Heb je de hdmi main output gebruikt naar de Trinnov? Yes
- Speaker management: kun je daar eens kijken of je afstanden in kunt stellen plus instellen groot of klein voor 7.1 speakers? Screen shot ook prima! Moet ik even checken
- Op AVS wordt er gesproken over het invoeren van een code 8765. Heb jij daar iets van mee gekregen?  Zegt me niets, heb je een linkje? Wat zou dat doen?
- Heb je toevallig een SACD in je bezit om te checken of dsd mogelijk is via hdmi? Nee, had ik al naar gekeken. Helaas.

Inzake het loopwerk: T/m het menu maken spelers sowieso vaak meer herrie. Dat is ook geen probleem. Maar bij de start van UHD's spinnen drives ook max (en dat is ook echt snel volgens mij qua toeren), en dan worden de verschillen tussen de spelers hoorbaar. Uiteraard is dit bij veel films geen issue, maar als je een film als Passengers hebt die juist heel zacht begint vind ik dat heel irritant. Maar het is zoals Jack aangeeft: ik ben daar altijd gevoelig voor geweest, dat geldt voor alle geluiden. De Trinnov heb ik ook aangepast qua fan.

fugazi_2009

Quote from: Teejoo on August  9, 2021, 09:57:58
- Op AVS wordt er gesproken over het invoeren van een code 8765. Heb jij daar iets van mee gekregen?  Zegt me niets, heb je een linkje? Wat zou dat doen?


https://www.avsforum.com/threads/reavon-ubr-x100-ubr-x200-uhd-bd-player-thread.3184246/page-15#post-60934484
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

papaleo

#33
Hey teejoo thx voor je inspanning omtrent je uitvoerige review en het beantwoorden van sommige specifieke vragen...

ik heb even een vraagje omtrent Source Direct...
Wat ik graag wil weten is of deze speler wanneer je in de instellingen de colorspace zet op 8bit/YCbCr 4:2:0 dat deze dan ook daadwerkelijk  8bit/4:2:0 uitstuurt want de Oppo doet dit namelijk niet die maakt er 4:2:2 van.

En heeft de Reavon ook een web/app waarmee je deze kan bedienen...zoals de Oppo dit heeft?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

pameijer

Quote from: Teejoo on August  9, 2021, 07:49:30
Ik heb wel al audiofiles afgespeelt vanaf mijn server zoals ik normaal ook doe (dan direct met de Trinnov). Dat klonk ook gewoon goed. Bediening was ook lekker direct zonder enige vertraging.

Ik zal er nog eens een CD indoen, maar ik verwacht gezien het feit dat ik hem via HDMI aangesloten heb hier geen spannende verschillen met de andere spelers. Dan zou je ze al analoog moeten gaan aansluiten, maar daar ligt de focus van mijn review niet en daar heb ik geen tijd voor.
De analoge uitgang is juist het grootste pluspunt t.o.v. de X100 imho. Als je hem puur gebruikt als UHD-speler via HDMI is denk ik de meerwaarde tov deze X100 minimaal. Maar jij bent de baas!  ;D
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Teejoo

Quote from: fugazi_2009 on August  9, 2021, 10:11:36
https://www.avsforum.com/threads/reavon-ubr-x100-ubr-x200-uhd-bd-player-thread.3184246/page-15#post-60934484
Bedankt. Staat sowieso veel info in mbt het afspelen van files. Maar het is me nog steeds niet duidelijk wat die code doet. Het is ook niet mijn speler dus ik ga dit soort hacks ook niet testen.

Teejoo

#36
Quote from: pameijer on August  9, 2021, 10:21:55
De analoge uitgang is juist het grootste pluspunt t.o.v. de X100 imho. Als je hem puur gebruikt als UHD-speler via HDMI is denk ik de meerwaarde tov deze X100 minimaal. Maar jij bent de baas!  ;D
Dat weet ik en verwacht ik ook, maar ik gebruik geen analoog. De speler gaat ook weer gewoon terug naar Werner.

Teejoo

Quote from: papaleo on August  9, 2021, 10:21:15
Hey teejoo thx voor je inspanning omtrent je uitvoerige review en het beantwoorden van sommige specifieke vragen...

ik heb even een vraagje omtrent Source Direct...
Wat ik graag wil weten is of deze speler wanneer je in de instellingen de colorspace zet op 8bit/YCbCr 4:2:0 dat deze dan ook daadwerkelijk  8bit/4:2:0 uitstuurt want de Oppo doet dit namelijk niet die maakt er 4:2:2 van.

En heeft de Reavon ook een web/app waarmee je deze kan bedienen...zoals de Oppo dit heeft?
Zal ik vanavond testen. Een app heb ik niet gevonden. Daar had ik gisteren al naar gekeken toen ik de muziekfiles aan het testen was.
Maar dat kan natuurlijk nog komen.

home@the movies

Quote from: Teejoo on August  9, 2021, 10:23:06
Bedankt. Staat sowieso veel info in mbt het afspelen van files. Maar het is me nog steeds niet duidelijk wat die code doet. Het is ook niet mijn speler dus ik ga dit soort hacks ook niet testen.

Volgens mij is het een code voor regio vrij maken van de Blu Ray mogelijkheden.

Teejoo

Quote from: home@the movies on August  9, 2021, 11:44:31
Volgens mij is het een code voor regio vrij maken van de Blu Ray mogelijkheden.
Dat zou wel heel cool zijn. Maar ik vind het vreemd dat ze op dat andere forum verschil in beeld zien?


fugazi_2009

Quote from: Teejoo on August  9, 2021, 10:23:52
Dat weet ik en verwacht ik ook, maar ik gebruik geen analoog. De speler gaat ook weer gewoon terug naar Werner.

Als iemand die puur analoog draait, zou ik dat best willen testen. Dus ik wil dat best aansluitend aan Theo doen. Komt ook goed uit, want volgens mij houdt Theo hem nog zo'n 4 weken in bezit en al die tijd ben ik toch nog niet thuis. Ik kan hem dan vergelijken met de Oppo UDP-UDP205 CineMike
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Teejoo

#42
Quote from: papaleo on August  9, 2021, 10:21:15
Hey teejoo thx voor je inspanning omtrent je uitvoerige review en het beantwoorden van sommige specifieke vragen...

ik heb even een vraagje omtrent Source Direct...
Wat ik graag wil weten is of deze speler wanneer je in de instellingen de colorspace zet op 8bit/YCbCr 4:2:0 dat deze dan ook daadwerkelijk  8bit/4:2:0 uitstuurt want de Oppo doet dit namelijk niet die maakt er 4:2:2 van.

En heeft de Reavon ook een web/app waarmee je deze kan bedienen...zoals de Oppo dit heeft?
Er is geen 8 bit mogelijk, minimaal 10 bit. Op de Trinnov zie ik echter dat hij er 12 bit van maakt, 4:2:2.

riwi

Quote from: Teejoo on August  8, 2021, 22:02:06
Het is een 1:1 rip in MKV formaat die ik gemaakt heb met MakeMKV

Als ie Gemini Man afspeelt dan speelt ie kwa video bitrate alles af, omdat Gemini Man 2160p60 is.

Teejoo

#44
Quote from: vik on August  9, 2021, 08:33:15
Wat een keurig verslag mijn complimenten Teejoo.  ^^

Naar aanleiding van je verslag nog enkele vragen:


  • Welke color space settings heb je gebruikt (4:2:2) vs (4:4:4) voor zowel Oppo en de Reavon vs de Panasonic
  • Speaker management: kun je daar eens kijken of je afstanden in kunt stellen plus instellen groot of klein voor 7.1 speakers? Screen shot ook prima!


Keep up the good work!  8)
Oppo en Reavon staan op auto, wat bij het afspelen van een schijf neerkomt op:

Oppo:12 bit 4:4:4
Reavon:12 bit 4:2:2. Ook al zet ik hem op 10 bit, hij blijft 12 uitsturen.
Panasonic: 10 bit, 4:4:4 (heeft geen auto, staat op setting 4K (50p/60p) 4:4:4

Speaker management is niet bestaand lijkt het.

williams

Je zou toch verwachten dat met source direct de spelers 4.2.0. uit zo sturen daar het ook zo op de disc staat .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Teejoo

Quote from: williams on August  9, 2021, 17:33:26
Je zou toch verwachten dat met source direct de spelers 4.2.0. uit zo sturen daar het ook zo op de disc staat .
Dat zou je idd verwachten. Maar dat doet de Oppo dus ook niet.

papaleo

Quote from: williams on August  9, 2021, 17:33:26
Je zou toch verwachten dat met source direct de spelers 4.2.0. uit zo sturen daar het ook zo op de disc staat .

4:2:0 bij 8bit uitsturen is wat ik wel gehoopt had.

Dat jouw Trinnov dit upscaled naar 12 bit daar aan toe maar wat zie je binnen komen dat vind ik belangrijker.
De Oppo doet het dan wel beter die maakt er weliswaar 'maar' 4:2:2/10bit van en geen 4:2:2/12bit.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

TopGun2010

Quote from: papaleo on August  9, 2021, 18:12:07
4:2:0 bij 8bit uitsturen is wat ik wel gehoopt had.

Dat jouw Trinnov dit upscaled naar 12 bit daar aan toe maar wat zie je binnen komen dat vind ik belangrijker.
De Oppo doet het dan wel beter die maakt er weliswaar 'maar' 4:2:2/10bit van en geen 4:2:2/12bit.
Wat zijn de effecten op het beeld, krijg je anders ruis?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Teejoo

#49
Quote from: papaleo on August  9, 2021, 18:12:07
4:2:0 bij 8bit uitsturen is wat ik wel gehoopt had.

Dat jouw Trinnov dit upscaled naar 12 bit daar aan toe maar wat zie je binnen komen dat vind ik belangrijker.
De Oppo doet het dan wel beter die maakt er weliswaar 'maar' 4:2:2/10bit van en geen 4:2:2/12bit.
De Trinnov doet niks upscalen. Dat kan hij niet eens. Wat je ziet is de input. Als ik de oppo bijvoorbeeld op 8 bit zet dan zie je ook 8 bit.

Ik heb ook bewust met een disc getest omdat de home screens soms wel terugvallen naar 8 bit zoals de Oppo. De Reavon geeft altijd 12 bit uit. En 8 heeft hij dus niet.