AudioQuest Foglifter

Started by Rowdy, August 8, 2021, 09:09:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rowdy

Wie heeft ervaringen met de AudioQuest Foglifter?
Om hoeveel centimeter moet de Foglifters staan?

chansig

Staat dit niet gewoon in de gebruiksaanwijzing ? Als het er niet in staat zal het er niet toe doen denk ik dan maar.

Overigens heb ik mensen ook wc rolletjes zien gebruiken om hun kabels te liften. Geen idee of die verschillen ervaarde maar als je er over denkt om het te proberen, zou ik eerst die optie testen. Dus op naar de wc.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vanzomereng

#2
Quote from: Rowdy on August  8, 2021, 09:09:09
Wie heeft ervaringen met de AudioQuest Foglifter?
Om hoeveel centimeter moet de Foglifters staan?

Bij Zeemantextiel, Kruidvat of Action,  10 keuken/pannensponsjes voor ca. 1 euro.
Eventueel met een stanleymes het sponsje op gewenste maat maken en een V-inkeping maken, waar de kabel op komt te rusten.

Mocht dit vanuit oogpunt van interieurarchitectuur FOUT zijn, laat moeders.... mooie hoesjes breien die je over de sponsjes heentrekt
in dezelfde kleur als van de vloerbedekking of parket.  :colgate:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Maximus_Aurelius

Quote from: Rowdy on August  8, 2021, 09:09:09
Wie heeft ervaringen met de AudioQuest Foglifter?
Om hoeveel centimeter moet de Foglifters staan?

Ik had ervaring.
Ligt eraan welke kabel je eroverheen legt. Mijn Siltech 770 zijn redelijk zwaar.
Ik had op 2 meter vier lifters, in totaal 8.

Ik heb ze weggedaan i.v.m. onstabiliteit.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Rowdy

Ik heb de Atlas Cable Equator bi-wire luidsprekerkabels. Lengte wat op de vloer ligt is hooguit 1,5 meter.
Onstabiliteit wil in dit geval zeggen, de AudioQuest Foglifters vallen om?

PascalP

Quote from: Rowdy on August  8, 2021, 13:52:59
Ik heb de Atlas Cable Equator bi-wire luidsprekerkabels. Lengte wat op de vloer ligt is hooguit 1,5 meter.
Onstabiliteit wil in dit geval zeggen, de AudioQuest Foglifters vallen om?

No offense, maar dat zijn kabels van een tientje ofzo de meter waar je deze dure dingen onder wilt zetten?
Naar mijn bescheiden mening kun je het geld beter investeren in andere upgrades die je meer zullen brengen :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

. . .

#6
Kun je ze niet goedkoper laten 3D printen en een stukje visdraad omheen doen?

Of lekker simpel  ;D ;D


Daarnaast kun je de ouderwetse keramische isolatoren van hoogspanningsmasten gebruiken...maar dat hebben de audiofielen ook door gekregen en je kunt ze bijna nergens meer krijgen.

Maximus_Aurelius

Quote from: Rowdy on August  8, 2021, 13:52:59
Ik heb de Atlas Cable Equator bi-wire luidsprekerkabels. Lengte wat op de vloer ligt is hooguit 1,5 meter.
Onstabiliteit wil in dit geval zeggen, de AudioQuest Foglifters vallen om?

Yup en gingen ook regelmatig schuiven. Ik heb laminaat dus gladde ondergrond.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

PeterAlligator

Quote from: Rowdy on August  8, 2021, 09:09:09
Wie heeft ervaringen met de AudioQuest Foglifter?
Om hoeveel centimeter moet de Foglifters staan?

Dag,

Ik heb er vier, twee aan iedere zijde. Je hoeft er niet per se acht aan te schaffen. De verschillen zijn subtiel, maar wel degelijk waarneembaar. Het wordt er iets strakker, gedetailleerder, ritmischer en luchtiger/ruimtelijker van, maar ook een tikje kaler/droger, analytischer, minder aards. Het is wellicht een kwestie van smaak. Ik heb zelf een houten vloer. Vermoedelijk zijn de verschillen groter bij een vloerkleed, omdat deze verhogers statische elektriciteit tegengaan.

Ik ben het eens met de opmerking dat ze eenvoudig omvallen. Ze wegen namelijk helemaal niets en zijn heel glad. Je kunt dus alleen een reeds gelegde kabelroute ondersteunen, maar niet bijvoorbeeld een kabel dwingen/forceren een bepaalde bocht te maken.

Omdat ik in de woonkamer geen associaties wil hebben met activiteiten die in de wc plaatsvinden, heb ik voor de Audioquests gekozen. Ik vind ze er wel aardig uitzien. Ik vind een paar tientjes goedkoop, vergeleken met wat de meeste high-endmerken vragen...

De tweak die in mijn eigen set een groot verschil maken, zijn de voetjes van Isoaccoustic, de Gaia's. Heb je deze luidsprekervoetjes al eens geprobeerd? De muziek klinkt er een stukje strakker door. Vooral in het laag en midden/laag. Meer definitie, ook een beter stereobeeld. Een valkuil is dat ze wel iets laag wegzuigen. Dat is mogelijk even wennen...

Groet,

Peter

Rowdy

Ik heb thuis stenen vloertegels. De kans dat ze omvallen is dan groot als ik het zo lees.


IsoAcoustics Gaia III heb ik al met tevredenheid in gebruik.

chansig

Quote from: PeterAlligator on August 17, 2021, 16:08:20
Dag,

....omdat deze verhogers statische elektriciteit tegengaan.

Peter

Hoe dan en op welke manier heeft dat dan invloed op de weergave ? Kan zijn dat je de uitleg van AQ napraat. Maar kan ook zijn dat je het eea kan uitleggen.

Dus geen ervaring.....want die geloof ik wel en wil ook niet ter discussie stellen oid.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#11
Quote from: chansig on August 19, 2021, 16:32:38
Hoe dan en op welke manier heeft dat dan invloed op de weergave ? Kan zijn dat je de uitleg van AQ napraat. Maar kan ook zijn dat je het eea kan uitleggen.

Dus geen ervaring.....want die geloof ik wel en wil ook niet ter discussie stellen oid.

Gr. Hans

AudioQuest Fog Lifters, ook 'cable elevators' genaamd, is een accessoire dat we kennen van merken zoals QED en Shunyata Research.

En ja, het werkt. Maar exact verklaren hoe dit mogelijk is kunnen we (nog) niet. AudioQuest heeft hier overigens wel een idee over, dat je hieronder kunt lezen


Laat maar. Men weet het niet, men heeft er een idee over. Prima. Ideeen zijn altijd leuk.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rowdy

Heb je een bronvermelding waar je het vandaan hebt?

chansig

Een bekende winkel. Als ik tijd/zin heb zal ik het opzoeken.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rowdy


chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kingpin

Quote from: chansig on August 19, 2021, 16:32:38
Hoe dan en op welke manier heeft dat dan invloed op de weergave ? Kan zijn dat je de uitleg van AQ napraat. Maar kan ook zijn dat je het eea kan uitleggen.

Dus geen ervaring.....want die geloof ik wel en wil ook niet ter discussie stellen oid.

Gr. Hans

https://www.youtube.com/v/gL4O_Do2PuQ&VQ=HD720
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Jean Sibelius

Ik heb ook FogLifters (maar bv. Ook Cable Elevators). Heb er bewust lichte signaal kabels op liggen, want ze staan inderdaad niet heel stabiel en ze glijden snel over mijn houtenvloer. Vind ze in vergelijking met andere oplossingen 'goedkoop'. Ze zijn vooral praktisch gezien de hoogte en het feit dat er andere kabels onderdoor kunnen...  :D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Stef

Als je een alternatief zoekt, Titan Audio Cable Lifts (4 pack).  Goedkoper dan AQ en discreter (kleiner)  Mij maakt het niet uit of het iets uitmaakt voor de klank maar hebr een paar onder interconncects die achter de kast lopen.  Gemakkelijker om te stofzuigen lol.
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

Nlmike

Quote from: Rowdy on August  8, 2021, 09:09:09
Wie heeft ervaringen met de AudioQuest Foglifter?
Om hoeveel centimeter moet de Foglifters staan?

Ik heb kleine casts van de taz, tasmanian devil die met zijn klauwen omhoog staat. Denk dat ik die er vol de lol onder zet.

Vraag me erg af hoe goed een set, opname, ruimte en oren wel niet moeten zijn om hier verschil te horen.... Heb die vraag met meerdere tweaks weleens gevraagd en het antwoord blijft telkens uit. Heb hier in ieder geval geen enkel verschil kunnen waarnemen.

Voor dat geld kan je ook een paar gaias kopen, of deels, dat was voor mij de grootste upgrade in een lange tijd

Het speelgoed: AV8003 preamp, Arcam pa240 poweramp, Monitor Audio gx200 gold speakers op gaia 3, Bluenode 2i, Inakustik reference NF-803 interlinks, Inakustik reference LS-1602 speakerkabels,  Atacama apollo storm 10 kast.

twani

#21
Quote from: Rowdy on August  8, 2021, 13:52:59
Ik heb de Atlas Cable Equator bi-wire luidsprekerkabels. Lengte wat op de vloer ligt is hooguit 1,5 meter.
Onstabiliteit wil in dit geval zeggen, de AudioQuest Foglifters vallen om?

Héé, die speakerkabels heb ik ook al jaren. Naar volle tevredenheid zelfs.

Ze doen het namelijk altijd.. Nog geen één keer uitval gehad.....

Echter.... die zijn van dusdanige basic kwaliteit dat er, behalve fysiek, verder niks te liften valt toch?