Mozilla werkt lekker

Started by Bram, June 7, 2002, 10:17:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bram

http://www.mozilla.org/

Ik heb de nieuwe Mozilla browser 1.0 geinstalleerd en ben er tot nu dik tevreden over. Met de optie pipelining lijkt deze met een window to window vergelijk met IE veel sneller. In ieder geval wordt het beeld in 1x op het scherm gezet ipv opbouwen. Er zitten ook veel leuke optie's in zoals keywords en tabs. Tot nu geen enkele crash...
Aanrader. En geef IE alternatieven ook eens een kans.

Bram
Barco 1209/WinDVD/TommyDoek

Chief

Ik ben op zich ook best wel tevreden over IE. Gebruik zelf versie 5.5 SP2 met update Q319182. Niet het nieuwste van het nieuwste maar sinds die laatste update geen vastlopers meer gehad. :)

Maar ik hoor de laatste tijd ook veel goeds over Mozilla en nu dus ook op dit forum. Wat zijn de systeemeisen van Mozilla eigenlijk? Je zegt dat het erg snel is. Misschien is het dan een goed alternatief voor IE op wat oudere PC'tjes. Kan ik toch nog een beetje browsen op mijn laptop. ;D


Greetz,
Chief

J.A.F._Doorhof

Persoonlijk zou ik niets anders willen dan IE6 (onder XP), de intergratie is gewoon erg goed met de nieuwere versies.

Maar voor oudere of minder snelle PC's mischien inderdaad een zeer goed alternatief.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bram

Frank, wat voor integratie bedoel je? Ik gebruik de nieuwslezer en de browser. Maar probeert het eens uit. De laatste jaren zijn de (de)installatie programma's erg goed. Ik heb nu 1 rommel pc waar ik alles klakeloos op installeer en eigenlijk zonder problemen. Dus je kunt het best uitproberen en bijv alleen de browser installeren... Ik vind sinds versie 5 dat IE niet echt sneller is geworden. Dus vandaar dat het mij opviel dat Mozilla sneller het scherm lijkt op te bouwen. Het scherm wordt een soort gebufferd en in 1x op het scherm geplaats ipv dat het wordt opgebouwd. Gelukkig gebeurd dat ook nog snel... Tenminste bij mij (Athlon 1700)

Bram
Barco 1209/WinDVD/TommyDoek

J.A.F._Doorhof

Sinds ADSL heb ik geen last meer van opbouw.
En persoonlijk geef ik de voorkeur aan de opbouw, dan weet je nog dat er activiteit is.

Bufferen is altijd een goede zaak natuurlijk.

Ik bedoel met intergratie, dat alle software die je tegenwoordig installeert zonder problemen met IE samen werken, en alle sites zijn gebaseerd op IE en zijn alleen compatibel met de andere browsers. Dingen als Java, Flash, Realaudio etc. etc. zitten gewoon in de IE (na het downloaden).

En de IE zit tegenwoordig zo verpakt in XP dat je het eigenlijk niet meer als een apart pakket ziet maar als een gedeelte van.

Heb in het pre-6 tijdperk veel geëxperimenteerd met Netscape en vondt dat een VEEL beter pakket dan IE, maar kwam toch veel te veel problemen tegen (van die hele vage dingen) die ik met IE niet hadt.

En jawel ik heb me waarschijnlijk gewoon bij het monopolie van MS neergelegt ;D.

Zal zeker even naar Mozilla kijken, ben altijd in voor nieuwe dingen. Heb ook een keer met Opera geëxperimenteerd, maar dat was van korte duur.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bram

Helaas ben ik niet het persoon dat zich ergens snel bij neer kan leggen. Zeker niet in het geval van M$. Het is echt heel gevaarlijk wat er aan de hand is en ik kan eigenlijk niet zo goed begrijpen dat iedereen zich er maar bij neerlegd. Dat M$ een 'goed' OS maken OK, maar zij willen echt op ieder gebied een vinger in de pap hebben aka monopolie. Kijk maar naar de prijs van XP. Bij M$ werkt de marktwerking onanderom. Ipv meer verkopen lagere prijzen gaat de prijs omhoog..

Bij mijn bedrijf  is het al zover dat geen enkele klant ooit om Office XP heeft gevraagd. Ze worden al moe als ze de upgrade prijzen horen of welke nieuwe licentiepolitiek M$ nu weer heeft... Nog maar niet te zwijgen over de terreur die zij toepassen op het MKB met het sturen van dreigbrieven waarbij ze zelfs zover gaan dat er brieven van advocaten komen als je niet opgeeft hoeveel computers er in je bedrijf aanwezig zijn.

Maar IE6 is inderdaad (en helaas...) een goede browser maar ik vind op dit moment Mozilla nu net even beter/sneller + 100% integratie. Alles werkt gewoon. Ben nog geen site (>50) tegengekomen met problemen...

En een goede browser als Mozilla betekent dus dat je rustig kan overschakelen naar een ander OS want wat doe je tegenwoordig nog zonder goede browser.

Bram

Barco 1209/WinDVD/TommyDoek

J.A.F._Doorhof

Ach, MS doet ook veel goed.
En echt goede alternatieven zijn er gewoon niet.

De prijsstelling van MS valt trouwens best mee.
Kijk bv eens wat Office kost en wat Adobe Premiere kost of Adobe PDF writer. De PDF writer is niets meer dan een veredelde printerdriver en je betaald je helemaal blauw.

Natuurlijk zou ik ook graag alle software gratis willen hebben, maar ik kan € 115,00 voor Windows XP home nu niet te duur noemen. Het is gewoon een mentaliteits kwestie alles moet maar goedkoper en meer, maar er wordt niet gekeken naar de andere prijzen.

De MS software is in vergelijking met de concurrentie eigenlijk gewoon goedkoop (OK linux is goedkoper  ;D).

De nieuwe activerings licenties is een ander verhaal, maar wij zelf zijn daar eigenlijk HEEL blij mee. In het verleden verkochten we één office pakket aan een klant terwijl we wisten dat het door iedereen gekopieerd werd, op dit moment merken we een boost in de verkopen van Windows paketten en office. En vergeet niet ook WIJ moeten eten, en dat doe je niet als iedereen maar als een wilde kopieert. En de gehele activering is ook een wassen neus en stelt niets voor. Als we hardware voor een klant wisselen dan zorgen we ook meteen voor een nieuwe activering dus de klant merkt er helemaal niets van (maar mischien gaat onze service verder dan bij andere  ;D).

Hoe meer er op deze manier gewerkt wordt des te beter voor onze omzet.

Kun je natuurlijk zeggen "natuurlijk jullie verkopen wel" maar als je goed nadenkt weet je toch dat als iets het gebruik waard is dat je er voor moet betalen.

Mijn muziek software kost € 1000,00 en dat heb ik graag betaald, ik heb er nu al 4 jaar ongelovelijk veel lol van. Maar ik had ook een kopie kunnen krijgen.....

Office kost rond de € 600,00, als je kijkt wat je daarvoor krijgt dan is dat gewoon een goede en redelijke prijs, en dat dat nu wat beter wordt beschermd is alleen maar terecht denk ik, MS beschermt namelijk niet alleen zichzelf maar ook ons als dealer.

En het ligt eraan hoe je DAT je klanten verteld, bij ons heeft elke klant er begrip voor (de zakelijke dan wel te verstaan en NA de uitleg).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bram

Frank, ik ben het totaal oneens met je. Ik vind het persoonlijk niet raar dat mensen geld moeten verdienen, ook jij, maar ik denk dat jij gauw van mening zal veranderen als JIJ niet degene bent die geld verdient aan de verkoop. Kijk als iedereen DELL pc's gaat kopen dan verdien JIJ daar niets meer aan. Als M$ aleen haar producten direct gaan verkopen, zonder tussenhandel, dan wil ik nog weleens zien of jij $579 US wil betalen voor een standaard officepakket als je geen uprgrade mogelijkheid hebt of een nieuwe pc koopt.  Upgraden van oude pakket als WP is niet meer mogelijk. Zie http://www.microsoft.com/office/howtobuy/pricing.asp
(Pakketje WORD US 339...)
Prijzen moeten in verhouding staan. En dat is nu niet meer zo.

Maar ik denk vast dat wij er niet uitkomen. Ik hoorde je op de HT dag een soort te keer gaan tegen Nederlanders die maar geen geld willen uitgeven voor een ISF callibratie. Nee, ik ook niet, waarom:  als ik voor 2000 euro een tv koop dat zou die toch goed moeten staan. Als dat niet zo is dan is er gewoon iets grandioos mis met de industrie. Als je een nieuwe auto koopt dan ga je er toch ook niet vanuit dat je naar een ander bedrijf moet gaan om het ding goed te laten afstellen. Mocht dat niet zo zijn, dan ga je terug naar de fabrikant. En zo zou dat ook met tv's moeten zijn.

Bram
Barco 1209/WinDVD/TommyDoek

J.A.F._Doorhof

Tja,

Ik vindt de prijzen van MS niet te duur. Mischien wel als particulier, maar dan zijn er zat alternatieven. Zelfs WORD dat gratis bij windows zit werkt al zeer goed (en veel beter als bv WP5.1).

Dat van TV's ben ik natuurlijk WEL met je eens, natuurlijk zou een TV zo uit de doos goed moeten zijn, maar daar sla je ook de spijker op de kop. De mensen zijn TE zuinig. Als ik een Loewe TV calibreer dan hoef ik bijna nooit wat aan de geometrie te doen, alleen de kleurtemperatuur staat vaak te hoog. Als ik daarin tegen een Sony calibreer dan ben ik vaak alleen al met de Geometrie een half uur tot een uur bezig.

Tja,
Er zit prijsverschil in de TV's, hoe zou dat komen ? ;D

Het probleem bij de Nederlander is gewoon dat ze alles het beste willen hebben maar er geen cent voor willen betalen en dat is gewoon misselijkmakend. Als je weet hoeveel arbeid er bv in bepaalde reparaties gaat zitten bij ons op de TD, en dat mensen dan stennis lopen te maken voor € 45,00 dan snap je wat ik bedoel.

Als iets goed is kost het geld.
En als jij € 2000,00 uitgeeft voor een TV en dan niet de € 120,00 voor een calibratie wil uitgeven, dan vraag ik me af wie er dom bezig is.  ;)

Er zijn altijd mensen die meer willen, je kan ook auto's laten tunen, betekend dit dat alle auto's slecht zijn AF fabriek ? nee.

Betekend dit dat alle TV's slecht zijn AF fabriek, nee.
Alleen een videoliefhebber zal HEEL andere eisen stellen aan zijn TV dan een oma of gemiddeld gezin.

Waarom staan er niet alleen maar dure TV's in de showrooms, waarom worden er niet maar één soort speakers verkocht ?

Omdat mensen altijd een cent goedkoper willen, we hebben in de winkel wel eens klanten die een systeem komen kopen van € 600,00 en dan de moed hebben om te vragen of het ook voor € 500,00 kan. En we hebben klanten die komen binnen en bestellen na lang of kort nadenken een systeem van € 5000,00.

Iedere wens kan vervuld worden.
MS vervuld de wens van goede software die goed compatible is, de prijs mag dan rustig wat hoger zijn. Word kost trouwens geen $ 336,00 maar je koopt Word voor € 130,00 in homesuite. Een totaal office pakket begint ergens bij de € 350,00. Dus dat valt allemaal wel mee.

En wij en het ISF vervullen de wens van de kleine elite groep die een TV kopen van € 1000,00 en die na een calibratie van € 120,00 er beter uit ziet dan een TV van € 2000,00. Dus tja, ieder zijn meug  ;D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jeroen_B

Quote from: J.A.F._Doorhof on June  9, 2002, 14:25:58Tja,


Het probleem bij de Nederlander is gewoon dat ze alles het beste willen hebben maar er geen cent voor willen betalen en dat is gewoon misselijkmakend.
MvrGr.
Frank


Sorry maar dit vind ik kort door de bocht.
Je kan je geld maar 1 maal uitgeven en ik vind het niet meer als normaal dat je dan eventjes rondkijkt waar je de meeste waar voor je geld kan krijgen.
Zomaar de eerste winkel inlopen en daar je geld uitgeven vind ik zelfs heel dom.

Nu hoef je niet altijd bij de goedkoopste zaak te kopen. je kan ook voor extra service kiezen en extra betalen.
Hier kies ik soms zelf ook wel eens voor bij bepaalde dingen.
Maar als je geen behoefte hebt aan extra service dan ga je toch zo goedkoop mogelijk kopen?

Ik vraag mij bijvoorbeeld af waarom ik in duitsland b.v. een onkyo 595 250€ minder betaal als in nederland.
Dit is 30 % van het totaalbedrag!
Maken ze in nederland zoveel winst op een apparaat of maken ze in duitsland verlies op hun spullen.
In duitsland heb je namelijk precies dezelfde winkels als hier en ook daar moet je er belasting over betalen.

Met de komst van het internet word steeds duidelijker waar je goedkoop en waar je duur koopt en dat lijkt mij wel goed voor de prijzen aangezien ik niet zo maar alles kan kopen wat ik wil. 1000 € is voor mij al een groot bedrag namelijk!


jeroen

J.A.F._Doorhof

Ho,
Jeroen zo bedoelde ik het niet.

Je haalt nu 2 dingen door elkaar.
Goed rondshoppen is een normaal ding, en ook ik geef vaak klanten een advies om een bepaald product uit DLD te halen. Als iemand voor € 20.000,00 een HT bij mij koopt en vraagt naar de Denon AVC1 dan kan ik gewoon beter het advies geven om hem in DLD te halen.

Waar door de prijs verandering komt ?
Ik zou het niet weten, maar geloof me, in DLD kost een gemiddelde DVD speler minder als waar wij ze voor in kopen (of gelijk aan), en ze maken daar gemiddeld 10-20% winst. De leveranciers zeggen daar maar één ding op "Tja, DLD is een apart bedrijf dat heeft niets met ons te maken"  ???

Nu het andere.
Wat ik WEL bedoelde is dat ik er helemaal ziek van wordt dat ik mailtjes van mensen krijg die me 100-200 km willen laten rijden en dan zeggen dat ik de calibratie mag komen doen maar dat ze niet meer willen betalen dan € 60,00.

OF mensen die bij ons in de winkel een PC kopen van € 699,00 en dan aangeven dat ze het wel willen doen maar dan voor € 599,00.

Wel goed lezen...... ;)

Ik ben zelf ZEER prijsbewust en probeer ook met ons bedrijf de prijzen zo goed mogelijk te maken. En inderdaad voor de service die wij verlenen betaal je ook wat extra maar dat loopt in de ouderwetse tientjes en niet in moderne tientjes.

Wat ik met de opmerking bedoelde was dus puur de bekende Nederlandse mentaliteit van rondzoeken (geen probleem) maar dan ook nog het lef hebben om op het goedkoopste adres te gaan zeuren om meer dan 20% korting. Dat vindt ik misselijkmakend.

Een klant die een systeem koopt voor bv € 2550,00 mag rustig vragen of het kan voor € 2500,00 en als het kan dan zal dat ook gebeuren. Daar is niets mis mee.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jeroen_B

Ok frank,
dat heb ik dan verkeerd begrepen.
Je moet inderdaad een keer een grens trekken met afdingen de leverancier ook wat gunnen.


jeroen

J.A.F._Doorhof

Klopt dat was het enige punt dat ik probeerde te maken. De eigenschap van mensen is dat ze dan hele dingen erbij gaan halen die gewoon niet correct zijn, kijk bv naar Bram's post (niets tegen Bram zelf).

Bram is duidelijk een MS hater (en met hem velen) er is inderdaad een versie van Word die $ 339,00 heeft gekost, maar iedere dealer weet dan je als je worksuite aan een klant verkoopt hij GRATIS Word meegeleverd krijgt, alleen niet in een mooie doos met een uitgebreide handleiding en worksuite kost € 140,00 (ongeveer).

Laten we trouwens één ding goed krijgen (Bram), ook IK ben geen MS liefhebber. De updates komen vaak OF verkeerd getimed of leveren gewoon niets nieuws.

Maar ik maak natuurlijk wel alles mee vanuit 2 kanten, als gebruiker en als "expert".

Kijk als je een PC koopt met XP als gebruiker en je hebt thuis een QMS laserdesk color staan van € 3000,00 die net nieuw is, dan ga je ervan uit dat dat werkt. Immers nieuw besturingssysteem en een nieuwe printer, toch ?

Toch heb ik ruim 5 maanden moeten wachten op de juiste drivers voor mijn QMS, is dat de schuld van MS ?
NEE, dit is pure nalatigheid en laksheid van QMS. De gebruiker geeft echter MS de schuld, en dat is mijns insziens de reden van de vele MS haters.

Ik persoonlijk ben zo blij als een kind met XP, mijn systemen crashen nooit meer (tenzij het mijn eigen schuld is) en lopen superstabiel. Maar ik heb dan ook XP hardware, XP drivers en XP compatible software.

MS is een rijk bedrijf (mischien wel te rijk), en ze hebben een monopolie positie die soms niet helemaal eerlijk is bereikt, maar iedereen die de geschiedenis van MS kent is het toch met me eens dat als je zo een inzet hebt als Bill Gates dat je het ook wel een beetje verdient.

En als ze echt TE duur zouden zijn waarom is er dan nog geen GOED alternatief ?
Linux even daar gelaten, want IK kan er mee omgaan maar de gemiddelde klant van ons totaal niet.

Windows is kipsimpel, en heerlijk makkelijk voor de klant. De prijsstijgingen heb ik me ook al eens eerder druk om gemaakt, en het mag natuurlijk allemaal wel wat minder (ze verkopen genoeg), maar laten we eerlijk zijn € 110,00 voor het belangrijkste pakket op je PC lijkt me toch wel redelijk.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bram

En ik haal er helemaal geen zaken bij die niet correct zijn. En dat jouw pc's sinds XP pas stabiel lopen, betekent nog niet dat dat voor de hele wereld hetzelfde is.

Ik weet best dat Homesuit bestaat. Ik zat er al op te wachten dat je dat antwoord zou geven. Maar als jij dat normale politiek vindt ? Om voor een pakket los honderden euro's te vragen en als je het in een combinatie stopt dan is het echt honderden euro's goedkoper ? Waarom bijv. niet het office pakket delen door 3. Dacht je nou echt dat een heleboel mensen dagelijks powerpoint nodig hebben ???? Maar je betaalt er wel voor. Een ander voorbeeld is het belachelijke Plus pakket.

Maar zie jij Homesuite op de URL staan die ik je gaf ? Zie jij die tip bij M$ op de website. Vind jij het normaal om voor hetzelfde product 10 verschillende prijzen te hanteren ?  Ik was een keer bij MediaMarkt en daar stond inderdaad een doos met MSWORD voor 900 gulden ofzo. En uiteraard de Worksuite in een ander hoekje.

Ik ben geen M$ hater ofzo. Ik ben tegen alle vormen van verplichtingen  opleggen dmv machtmisbruik door bedrijven of instantie's.

Sinds Windows98SE lopen onze pc's en enkele honderden die  mijn bedrijf heeft geleverd hardstikke stabiel. En drivers volop verkrijgbaar. Alleen met particulieren clienten hebben we nog weleens last of dat hun echt weten wat ze doen. Klakkeloos alles installeren en iedere week moeten wij wel 1 of 2 pc's ontdoen van virussen.  

Ik gebruik Windows sinds versie 3.1 Deze lieten we bij bedrijven via het netwerk opstarten met een bootdisk. Dat scheelde de bedrijven ook HD, die toen nog vrij prijzig waren. Zeer stabiel mutitasking systeem dat 3.1 integenstelling tot alle andere alternatieven. Hardstikke goed product, zeer stabiel.

Maar voor ons is XP niet meer dan Windows2000 met meer Win98 achtige mogelijkheden.

Dat bedrijven weleens moeite hebben om M$ drivers te leveren is wel te begrijpen ( Zelfs HP heeft daar moeite mee...)  want iedere versie van Windows werkt toch weer net even anders waardoor er geen universele drivers mogelijk zijn. Dat zegt M$ wel iedere keer alleen is de praktijk anders. En dan krijg je zaken zoals jij beschrijft. Dus M$ is hier wel gedeeltelijk schuldig aan.


Wat je over de prijs schrijft vind ik heel raar. Je zegt zelf daarboven dat je ze 'niet's nieuws leveren' maar je gaat er wel 2 of 3 x meer voor betalen sinds Win95. Want noem nou eens een paar zaken die het de moeite maken om de prijs te verdubbelen ? Wordpad ? Of die nieuwe thema's ? Kan JIJ het maken met de producten die je levert om voor hetzelfde product iedere keer weer meer te vragen, terwijl er wezenlijk, voor de gebruiker, niets veranderd.

Mijn bedrijf geeft bijna geen korting. Er wordt in ieder geval door onze zakelijke clienten eigenlijk nooit om gevraagd. Ze weten gewoon dat ze een redelijke prijs betalen. Mochten ze het goedkoper vinden (bijv Office Center) dan verwijzen we ze (met plezier) naar die andere winkel. Als het dan kapot is hoeven wij tenminste niet 'gratis' te komen opdraven om de service te leveren. Dat komen we namelijk bij  Office Center spullen altijd betaald doen. En uiteindelijk verdienen we dan nog meer ook...


Wij zijn het over veel zaken oneens Frank  ;D maar dat houd de discussie levendig...

Bram
Barco 1209/WinDVD/TommyDoek

J.A.F._Doorhof

Bram,

Toch denk ik dat we het eigenlijk op meer zaken met elkaar eens zijn.

Ik zal nooit een klant aanraden om van 98se naar XP te gaan TENZIJ:
1.
De klant veel met fotografie doet, XP is daar echt ideaal voor.
2.
De klant bezig is met video bewerking (zie 1).
3.
De klant een netwerk wil gaan opzetten met bv een internet share.

Ik denk persoonlijk dat je een klant ook niet moet dwingen om te upgraden (niet dat jij of ik dat doen, maar je hoort het vaak van klanten over concullega's). Als het voldoet dan voldoet het.

De pakket vorming van MS is inderdaad BELACHELIJK, daarom is een goede dealer ook van levensbelang en verdient de klant daar alleen al op één software pakket zijn geld terug.

De prijsstijging van 95 naar 98 naar XP.
Dat is tricky.
Aan de ene kant belachelijk immers het is het besturingssysteem. Aan de andere kant begrijpelijk XP bv levert voor ons fotogekken en videogekken (toevallig prive helemaal gek van die 2 dingen) een WERELD aan nieuwe en makkelijkere dingen, dat is de meerprijs meer dan waard.

En is niet altijd een nieuwe versie weer net iets duurder dan de voorloper, dit zie je overal van auto's tot magnetrons.

Wat heel belangrijk is de klant goed voor te lichten en niet op te lichten. ;D

En eerlijk is eerlijk, ik ben ook om een andere reden HEEL blij met XP  ;), wij leveren zeer goede systemen en het valt gewoon HEEL erg op dat sinds XP we op onze TD heel weinig PC's terug zien die op XP draaien, maar wel 98 en 95 machines. In 90% van de defecte PC's is een reinstall van windows voldoende. XP is gewoon veel stabieler (en inderdaad dat is de erfenis van 2000 en NT).

MS wel of niet ?
Tja, er is geen alternatief dat ECHT een alternatief is. En dan vindt ik toch dat als je WEL weet welke paketten je moet kopen en bv netjes de upgrades van windows aanschaft en geen idiote pluspaketten (dat is pas geldklopperij) dan valt het allemaal wel mee.

Bram, zijn we allemaal niet gewoon een beetje jaloers op uncle Bill  ;D.

MvrGr.
Frank

PS.
Goeie discussie
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"