HDR op een begrijpelijke manier uitgelegd - OLED, Neo QLED en professionele moni

Started by Fox, August 7, 2021, 11:19:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fox

HDR op een begrijpelijke manier uitgelegd - OLED, Neo QLED en professionele monitor in vergelijking
06.08.2021 (Philipp Kind)

Wat onderscheidt een professionele mastering monitor van de huidige OLED en Neo QLED TV's in de consumentensector? Florian Friedrich van ffpictures.de beantwoordt deze vraag en geeft algemene informatie over HDR, HDR10+ en Dolby Vision in een nieuwe YouTube-video. Florian bespreekt ook de algemene visuele prestaties van moderne tv-toestellen, verwijst naar de huidige staat van HDR-technologie en legt de verschillen uit tussen de twee relevante dynamische HDR-methoden Dolby Vision en HDR10 +

https://youtu.be/06RQ4uK_dA0

kermy

Leuk filmpje, en goede uitleg over de zaken.

Wat ik dan weer treffend vond, dat was zijn conclusie dat een Qled zijn voorkeur had op dit moment, en als ik hem zo goed begrijp dit vanwege de hogere helderheid die er met deze technologie te bereiken is.


Met vriendelijke groet,

Kermy

GH

Mwa.... bijna de helft van het filmpje nodig hebben om jezelf te introduceren en dan eindigen met een paar open deuren zoals de hogere max helderheid van LCD tov OLED.
Maar inhoudelijk weinig zeggen over de feitelijke ervaring in een lichte/donkere ruimte. Verder ook bijzonder weinig echte inhoud in mijn optiek.

De standaard regel voor OLED in een donkere en QLED/LCD in een lichte ruimte is ook niet echt een verrassing.