Een nieuwe tv

Started by kermy, August 2, 2021, 11:30:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HJ

#25
Quote from: kermy on August 12, 2021, 15:31:09
Inmiddels via diverse calculators die kijkafstand omzetten in beeld diagonaal toch tot de conclusie gekomen dat ook 77" in de nieuwe woning te "klein" gaat zijn.

Dus dan naar de grotere schermen kijken, maar wel met een budget van ongeveer 2500 euro in het achterhoofd, en dan kom ik telkens op Sony (LCD, LED) uit. Maar je word redelijk gek van alle type nummers die op de diverse sites gebruikt worden.
Sommigen betreffen dezelfde tv's, maar anderen hebben wel degelijk meer of minder features.

Omdat het dan een vorm van LCD is worden zaken als local dimming mechanismes heel belangrijk, en ik zoek dus binnen het budget dan ook het maximale voor mijn "kwartje", en de vraag is, welke tv zou dat leveren?

De grote jongens van LG vallen voor mij af vanwege het gebruik van IPS schermen, waardoor je gelijk al met veel slechtere zwart waarden start dan de Sony's met hun VLA schermen.

Dus de suggesties zijn welkom.



Met vriendelijke groet,

Kermy
Sowieso de beste local dimming kiezen, dat zorgt ervoor dat het zwart mooi zwart is.
Samsung heeft ook een 82" toch? Q85r oid.

Ik zie de 85q70 binnen jouw budget, mss die ook bekijken?

_ MarcelloW _

Waarom zou je zo ver van je tv gaan zitten dat je 77" of meer nodig hebt?

Ik zou nog eens naar de indeling van de ruimte kijken.

Daarnaast ben ik van mening dat OLED een veel mooier plaatje geeft dan LCD.

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

kermy

Quote from: _ MarcelloW _ on August 13, 2021, 10:56:05
Waarom zou je zo ver van je tv gaan zitten dat je 77" of meer nodig hebt?

Ik zou nog eens naar de indeling van de ruimte kijken.

Daarnaast ben ik van mening dat OLED een veel mooier plaatje geeft dan LCD.



Kan niet anders, alles al de revue laten passeren, anders deed ik het wel, en dan is de conclusie zoals door mij geponeerd in het topic.



Met vriendelijke groet,

Kermy

Dirk

#28
Quote from: _ MarcelloW _ on August 13, 2021, 10:56:05
Waarom zou je zo ver van je tv gaan zitten dat je 77" of meer nodig hebt?

Ik zou nog eens naar de indeling van de ruimte kijken.
een wilde gok...de bank staat waar hij moet/mag/kan staan...en de muur waar de tv aan komt te hangen is ook niet zo 1-2-3 te verplaatsen.

dat je een set speakers 1m de ruimte in trekt kan menig forumlid nog wel "verkocht" krijgen aan de interieurcommissie, maar dat kan je toch moeilijk verwachten te doen met een 85", of vind jij van wel?  ???

ik wil een 85" tv trouwens ook niet op één lijn hebben zitten met de speakers, dus die moet er sowieso 0,75 à 1m achter komen te hangen, wat de minimale kijkafstand dus ook al vergroot, want geluid heeft hier prioriteit wat dat betreft ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

_ MarcelloW _

Dan zou ik "schijt" hebben aan de regels, en gewoon een TV kopen in een formaat dat beter "past" ipv een TV in het ideale formaat volgens "de regels".

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

kermy

Quote from: Dirk on August 13, 2021, 12:00:05
een wilde gok...de bank staat waar hij moet/mag/kan staan...en de muur waar de tv aan komt te hangen is ook niet zo 1-2-3 te verplaatsen.

dat je een set speakers 1m de ruimte in trekt kan menig forumlid nog wel "verkocht" krijgen aan de interieurcommissie, maar dat kan je toch moeilijk verwachten te doen met een 85", of vind jij van wel?  ???

ik wil een 85" tv trouwens ook niet op één lijn hebben zitten met de speakers, dus die moet er sowieso 0,75 à 1m achter komen te hangen, wat de minimale kijkafstand dus ook al vergroot, want geluid heeft hier prioriteit wat dat betreft ;)

Daar sla je de spijker op z'n kop. De kamer is groot zat, maar de indeling van muren en ramen dicteert de plaats van de tv en speakers voor, in mijn geval HT en Stereo apart.
Niet alleen de schoonheidscommissie is hier verantwoordelijk, nee, de kamer laat geen andere oplossingen toe.

Ik heb nog even met de zitplaats geschoven, maar dan krijg ik een hele rare plaats van de bank, met daarachter een soort van "loze" ruimte.

Al met al leidt dat tot de conclusie dat er een groot scherm moet komen, nu alleen nog welk scherm, je wilt alle mogelijkheden open houden voor wat betreft HDR, maar ook Dolby Vision, dan valt bijvoorbeeld Samsung af.

En voor de grootste maten die dan ook nog betaalbaar blijven, dan kom je bij Sony uit, als er anderen zijn die nog meer mogelijkheden hebben, schroom niet.

Voorlopig is het zo dat hier de vraag is, welke Sony dan.



Met vriendelijke groet,

Kermy

Hanky Panky

Ik heb mijn tv half voor een raam van 2 x 2 staan (binnenkort hangen). Rolluik erachter dicht doen en we kunnen gewoon tv kijken  :)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

kermy

Quote from: Hanky Panky on August 13, 2021, 20:08:50
Ik heb mijn tv half voor een raam van 2 x 2 staan (binnenkort hangen). Rolluik erachter dicht doen en we kunnen gewoon tv kijken  :)

En met dat idee ging de schoonheidscommissie in de ankers. ;D

Dus, goed idee, had ik ook al gehad. Nu verder met ideeën op het gebied van modellen en merken.



Met vriendelijke groet,

Kermy

Hanky Panky

Quote from: kermy on August 13, 2021, 20:46:21
En met dat idee ging de schoonheidscommissie in de ankers. ;D

Dus, goed idee, had ik ook al gehad. Nu verder met ideeën op het gebied van modellen en merken.

Met vriendelijke groet,

Kermy

Is zo'n gemotoriseerde rail niet iets? Bij kijken schuift de tv voor het raam en als hij uit staat schuift hij terug op zijn plek? Een horizontale tv lift dus.

Heeft ook nog een hoog gadget gehalte  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Dirk

enig idee wat zo'n dingen kosten voor formaatje 77" of groter?  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Hanky Panky

Quote from: Dirk on August 13, 2021, 21:23:15
enig idee wat zo'n dingen kosten voor formaatje 77" of groter?  ;D

Niet miepen over details hoor  :D

Een huis met een hoog James Bond gehalte heeft nu eenmaal een prijs  :happy:
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Dirk

als het een hoog JB gehalte had miepte de vrouw wslk wel over wat anders  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

donaldk

Quote from: Kwabbernoot on August  8, 2021, 23:25:24
Op basis waarvan zijn die cijfers bepaald?

Groeten...

Onderzoek vele jaren geleden door Hi-Vision ontwikkelaars en anderen.