Audioquest Niagara 1200

Started by Koei, August 2, 2021, 10:13:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Koei

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/audioquest-niagara-1200-review-power-conditioner-surge-protector.25443/



If you want a non-destructive surge protector, the Niagara 1200 provides that. Other than, all the other claims made by the company and its promotional videos are without foundation based on my measurements and listening test. As are such comments from reviewers posted by AQ:



Darko knows of no other thing you can do to get this level of upgrade? Seeing how there is no upgrade in sound, that is a remarkable statement! As to Herb's comment, please, let's not get our blood pressure up over fantasies.

Company claims in one of its interview videos that AC mains can "distort or mask up to 1/3 of your low level content." And that any differential probe can show it.

https://www.youtube.com/watch?v=7CLPvgx2pV8&t=90s

Well, I used a differential probe and can't find any such evidence. Even the AC distortion itself is not filtered let alone be 30%. Let's have the company show us this if it is so easy to measure and presumably, they have done so. Why keep such measurement hidden? Wouldn't sell more product?

If you want to spend $1000 on a sturdy box with surge protection, go ahead. But please don't assume it does something for your sound. It does not.

Needless to say, I can't recommend the Niagara 1000 or the RG-Z3 AC power cords.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

jahtari

De darko uitspraak slaat ook echt nergens op. Maar die doet alles voor de sponsoren, zo simpel is het.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

DustinV

Ga je alle overige reviews ook kopiëren? Dan zou ik even vragen of ze een audiosciencereview sectie maken in het forum. Wel zo handig.

Richi

De manier waarop ik dit aanvlieg is de volgende: ik sluit het apparaat aan en als het beter klinkt dan voorheen, dan blijft het apparaat in mijn set. De Niagara 1200 maakt nog steeds onderdeel uit van mijn set.  :D

Mvg,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

DustinV

Quote from: Richi on August  2, 2021, 11:24:21
De manier waarop ik dit aanvlieg is de volgende: ik sluit het apparaat aan en als het beter klinkt dan voorheen, dan blijft het apparaat in mijn set. De Niagara 1200 maakt nog steeds onderdeel uit van mijn set.  :D

Mvg,
Richard

Topicstarter zal je zo wel komen uitleggen waarom die verbetering onmogelijk is.

jahtari

#5
Ik heb zelf een "power conditioner" / netfilter. Eenmaal aangesloten dacht ik dat het geluid meer 3D was, meer naar voren de ruimte in kwam. Ik moet dit echter nog altijd eens echt testen en kijken of dat idd zo is. Heb dus eigenlijk geen oordeel.  :popcorn:

Het geld steken in een betere akoestiek levert volgens mij altijd VEEL meer op. Maar goed, de akoestiek heb ik al redelijk aangepakt.

In elk geval ziet mijn powergrip wat geavanceerder uit dan de niagara van binnen.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Richi

Quote from: DustinV on August  2, 2021, 11:58:03
Topicstarter zal je zo wel komen uitleggen waarom die verbetering onmogelijk is.
Daar hoopte ik al op. Misschien kan hij mij overtuigen.  :angel:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Koei

#7
Quote from: DustinV on August  2, 2021, 11:58:03
Topicstarter zal je zo wel komen uitleggen waarom die verbetering onmogelijk is.

Ik trek echt niet in twijfel dat Richi een verbetering hoort hoor.

Quote from: Richi on August  2, 2021, 12:03:11
Daar hoopte ik al op. Misschien kan hij mij overtuigen.  :angel:

Ik geloof je direct als je zegt een verbetering te horen hoor.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

chansig

Owow...zet het ajb in het juiste duistere hoekje (technische verdomhoekje) van het HTforum. Men kan namelijk niet wachten om de sfeer te verpesten.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Richi

Quote from: chansig on August  2, 2021, 12:23:39
Owow...zet het ajb in het juiste duistere hoekje (technische verdomhoekje) van het HTforum. Men kan namelijk niet wachten om de sfeer te verpesten.

Gr. Hans
Wat mij betreft is dat helemaal niet de opzet. Ik ben alleen benieuwd wat Koei met dit topic wil bereiken. Het blijkt dus dat ASR geen meetbare en hoorbare reden vond om de Niagara 1200 aan te bevelen. Nu heb ik toch niet zo'n hoge pet op van ASR, dus mij maakt het eigenlijk niet zo veel uit. ;) Ik heb grote verschillen waargenomen met en zonder een Niagara 5000 en 1200 in twee sets, waaronder die van mijzelf. Ik verbaas me er dan over dat ASR geen verschil zegt te horen. Dan moet het wel heel erg afhankelijk zijn van de set waar de Niagara tussen wordt gehangen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

jahtari

#10
Quote from: Richi on August  2, 2021, 12:42:54
Ik heb grote verschillen waargenomen met en zonder een Niagara 5000 en 1200 in twee sets, waaronder die van mijzelf.
Wat versta je onder grote verschillen? Zou je dit kunnen uitdrukken in een percentage? Set met niagara = 100%, set zonder = ?%.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

DustinV

Quote from: Koei on August  2, 2021, 12:23:08
Ik trek echt niet in twijfel dat Richi een verbetering hoort hoor.


Je forum signature doet anders vermoeden.

chansig

Quote from: Richi on August  2, 2021, 12:42:54
Wat mij betreft is dat helemaal niet de opzet. Ik ben alleen benieuwd wat Koei met dit topic wil bereiken. Het blijkt dus dat ASR geen meetbare en hoorbare reden vond om de Niagara 1200 aan te bevelen. Nu heb ik toch niet zo'n hoge pet op van ASR, dus mij maakt het eigenlijk niet zo veel uit. ;) Ik heb grote verschillen waargenomen met en zonder een Niagara 5000 en 1200 in twee sets, waaronder die van mijzelf. Ik verbaas me er dan over dat ASR geen verschil zegt te horen. Dan moet het wel heel erg afhankelijk zijn van de set waar de Niagara tussen wordt gehangen.

Wat maakt het uit wat Koei wilt ? Jij ervaart en bestaat. Mooi toch ? Strikje erom en niets meer aan doen.

Hoezo moet het zo zijn zoals jij zegt ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Richi

Quote from: jahtari on August  2, 2021, 12:46:59
Wat versta je onder grote verschillen? Zou je dit kunnen uitdrukken in een percentage? Set met niagara = 100%, set zonder = ?%.
Dat is lastig. Laat ik een poging wagen: de Niagara 5000 op een set bestaande uit Classé CP-800mkII, CA-2300 en Dynaudio Confidence C2 toch wel 15-20%. In mijn eigen set met de Niagara 1200 rond de 10-15%. Meer rust, ruimtelijkheid en dynamiek in de weergave. Ik kan me voorstellen dat 'het sausje' niet iedereen kan bekoren. In combinatie met mijn set, met de tweaks die ik heb toegepast, vind ik het eindresultaat zeer goed klinken. In mijn geval had ik al een speciale audiogroep aan laten leggen bij de bouw van onze woning en toch vond ik de verbetering zeer de moeite waard.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Quote from: chansig on August  2, 2021, 13:19:59
Wat maakt het uit wat Koei wilt ? Jij ervaart en bestaat. Mooi toch ? Strikje erom en niets meer aan doen.
Inderdaad.

Quote from: chansig on August  2, 2021, 13:19:59
Hoezo moet het zo zijn zoals jij zegt ?
Ik begrijp niet helemaal wat je hiermee bedoelt. Ieder heeft recht op zijn mening, ook Koei. Als je dat bedoelt, dan ben ik het met je eens.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Quote from: jahtari on August  2, 2021, 12:02:25
Het geld steken in een betere akoestiek levert volgens mij altijd VEEL meer op. Maar goed, de akoestiek heb ik al redelijk aangepakt.
Daar ben ik het ook mee eens, maar investeren in betere akoestiek kan ook VEEL geld kosten. We overwegen al een tijdje een spanplafond met demping daarachter. Forumlid MAW heeft dit ook en ik heb dit bij hem mogen beluisteren. Ook op zijn hobby muziek kamer heeft hij zeer goede demping toegepast en dat doet erg veel goed voor het geluid.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

chansig

Quote from: Richi on August  2, 2021, 13:25:30
Inderdaad.
Ik begrijp niet helemaal wat je hiermee bedoelt.

Je conclusie dat het dus set afhankelijk moet zijn. Wat mij beterft is je een conclusie een optie/mogelijkheid. Maakt verder voor je ervaring ook niet uit. Want die heb je en geen meting pakt die af.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Richi

Quote from: chansig on August  2, 2021, 13:30:38
Je conclusie dat het dus set afhankelijk moet zijn. Wat mij beterft is je een conclusie een optie/mogelijkheid. Maakt verder voor je ervaring ook niet uit. Want die heb je en geen meting pakt die af.

Gr. Hans
En de andere mogelijkheid is dat het afhankelijk is van de luisteraar (en zijn/haar bias)?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

chansig

Is ook een optie. De getoonde metingen neigen daar wel iets meer naar dan dat het set afhankelijk is.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Koei

#19
Quote from: DustinV on August  2, 2021, 12:48:15
Je forum signature doet anders vermoeden.

Als je dat eruit haalt, begrijp je niet wat er staat.

Quote from: chansig on August  2, 2021, 13:36:49
Is ook een optie. De getoonde metingen neigen daar wel iets meer naar dan dat het set afhankelijk is.

Gr. Hans
Ja, mogelijk dat er met slecht ontworpen apparatuur er een verschil is. Maar op elk competent ontworpen stuk elektronica zal deze filtering geen effect hebben.


Overigens snap ik de posts van sommigen hier niet. Als je het verschil ervaart is dat toch prima? Je hoeft je keuze hier niet te verdedigen.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

Richi

Quote from: chansig on August  2, 2021, 13:36:49
Is ook een optie. De getoonde metingen neigen daar wel iets meer naar dan dat het set afhankelijk is.

Gr. Hans
;D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

bramsat


Set afhankelijk?....dat kan dan een dure les worden.

Anderzijds vind ik dat er teveel hifi goeroes rondlopen op youtube,ik bedoel je weet niet of ze er flink bijverdienen en van welk

merk of merken. dat john Darko een draai om zijn oren krijgt op het ASR is terecht met zijn uitspraak over de niagara 1200. ;)
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

Deleted User

Quote from: bramsat on August  2, 2021, 19:22:46
Anderzijds vind ik dat er teveel hifi goeroes rondlopen op youtube,ik bedoel je weet niet of ze er flink bijverdienen en van welk merk of merken.
Whathifi dus ook...

Rob_Dingen

Ik denk niet dat het zo zeer set afhankelijk is maar stroomnet afhankelijk.
Tegenwoordig kun je trouwens online bestellen en binnen 2 weken terug sturen.
Kost alleen verzend kosten.

Rob