Aanschaf power conditioner

Started by WillyP, August 1, 2021, 00:24:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

sandervg

Toch dat ik goed begrijp: je hebt nu een stekkerblok met filtering wat beter klinkt en hoopt met een power conditioner een nog grotere stap te kunnen zetten? Nu moet ik ook zeggen dat ik niet zo'n voorstander van filtering ben, maar ik zou je conclusie niet zo maar doortrekken. Ik zou je zeker aanraden om - wat je ook koopt - het eerst thuis uit te kunnen proberen. Ik ben bang dat je gaat inleveren op iig dynamiek. Als alternatief kun je denken aan (als je dat niet hebt):
- Aparte stroomgroep met eventueel upgrade voor de alamat in de meterkast
- Stekkerblok van bv. Furutech, al dan niet met filtering
- Bron upgraden met andere voeding of zelfs een batterijvoeding zoals de uptone (groot verschil!)
- Je kunt ook overwegen om alleen je bron op de conditioner aan te sluiten en je versterker niet. De versterker zal het meest last hebben van de beperking van de conditioner.

Zo wat gedachten.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

denoontje

Wil nog een kleine  gratis toevoeging doen.

Stekkers juist in het contact stoppen (polariteit/fase).
Draai stuk voor stuk de stekkers eens om en luister. Het kan zijn dat het ruimtelijker gaat klinken als ze niet goed stonden.
Met bijv met een van de hull fasechecker of middels Is de'juist' faseaanaluiting ook meetbaar.
Zijn wat draadjes over op het forum.
Maar zoals vaak bij stroom...believers/non-believers...niet iedereen hoort het (in de set waar je dit doet).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

WillyP

#27
Quote from: jahtari on August  1, 2021, 11:49:28
OK, de YG-2 dan.

https://www.audiophonics.fr/en/multiplug-power-distribution/powergrip-yg-2-power-filter-distributor-6-schuko-surcharge-overload-protection-p-12885.html

Punt is dat je met veel aansluitingen welhaast in de hoogte moet gaan.

Jahtari, wil je eens vertellen wat je bevalt aan je YG-1? Toch wel een interessant merk, al zou het de YG-2 worden voor mij.

WillyP

WillyP

Quote from: denoontje on August  2, 2021, 23:12:43
Wil nog een kleine  gratis toevoeging doen.

Stekkers juist in het contact stoppen (polariteit/fase).
Draai stuk voor stuk de stekkers eens om en luister. Het kan zijn dat het ruimtelijker gaat klinken als ze niet goed stonden.
Met bijv met een van de hull fasechecker of middels Is de'juist' faseaanaluiting ook meetbaar.
Zijn wat draadjes over op het forum.
Maar zoals vaak bij stroom...believers/non-believers...niet iedereen hoort het (in de set waar je dit doet).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dankjewel, dat heb ik natuurlijk gedaan. Bij de CD speler merkte ik verschil. Bij de rest niet zo.

WillyP

jahtari

Quote from: WillyP on August  3, 2021, 08:42:23
Jahtari, wil je eens vertellen wat je bevalt aan je YG-1? Toch wel een interessant merk, al zou het de YG-2 worden voor mij.

WillyP
Zoals al elders aangegeven, ik dacht een meer 3D soundstage te horen en meer "rust", minder scherpte.

Maar dat was toen ik het apparaat voor het eerst aansloot. Leek toen wel een positief verschil. Geen heel groot verschil overigens, ik heb altijd moeite met de claims dat er verschillen van "dag en nacht" zijn, of dat de vrouw die toevallig binnen kwam lopen ook het enorme verschil direct hoorde.  :D (Die vrouw denkt: omg dan ben ik tenminste van dat gezeur af...)

Moet dat nog altijd eens echt testen, dus paar keer switchen tussen met powergrip en zonder.

Apparaat ziet er wel heel degelijk en mooi afgewerkt uit, en ik vind zo'n voltage meter aan de voorkant wel leuk. Dit schommelt bij mij tussen de 217 en 247 volt door de dagen heen, dat verbaasde mij wel. Daarnaast maak ik gebruik van de mogelijkheid om een groep apparaten aan te zetten. Dus met de aan/uit knop kun je (een deel van) de apparaten aan of uitzetten. Dit kan ook vertraagd, dus eerst a, dan 5 seconden wachten, dan b, etc.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

chansig

Dat verschil tussen 217 en 247...heb je een idee wat dit kan betekenen voor de weergave ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jahtari

Quote from: chansig on August  3, 2021, 09:26:27
Dat verschil tussen 217 en 247...heb je een idee wat dit kan betekenen voor de weergave ?

Gr. Hans
Ik merk duidelijk dat, zodra ik de 240 volt passeer, mijn set naar een hoger niveau getild wordt. Zang komt meer tot leven, drums "knallen" meer, de diepte neemt toe en er is meer dynamiek en kracht. Ik lever daarvoor wat rust in en microdetaillering. Maar dat heb ik er graag voor over. Op het punt tegen de maximaal weergegeven 247 volt neemt dit alles nog verder toe. Dat zijn de momenten waar ik dan ook niet weg te slaan ben uit mijn HT kelder en ik mijn andere plichten, taken en sociale contacten verkwansel. Mijn set is dan echter op de top van zijn kunnen en dat wil ik dan natuurlijk niet missen. En toen werd ik wakker, ik merk geen verschil.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

chansig

Het leest als een logische ervaring.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

katwax

Quote from: jahtari on August  3, 2021, 09:42:14
Ik merk duidelijk dat, zodra ik de 240 volt passeer, mijn set naar een hoger niveau getild wordt. Zang komt meer tot leven, drums "knallen" meer, de diepte neemt toe en er is meer dynamiek en kracht. Ik lever daarvoor wat rust in en microdetaillering. Maar dat heb ik er graag voor over. Op het punt tegen de maximaal weergegeven 247 volt neemt dit alles nog verder toe. Dat zijn de momenten waar ik dan ook niet weg te slaan ben uit mijn HT kelder en ik mijn andere plichten, taken en sociale contacten verkwansel. Mijn set is dan echter op de top van zijn kunnen en dat wil ik dan natuurlijk niet missen. En toen werd ik wakker, ik merk geen verschil.
Hoe trigger je dan een alarm om te weten wanneer je die 247 haalt en wat is de duurtijd?
Btw die 7 volt extra kan je misschien met wat batterijen erbij duwen, hoewel dit natuurlijk andere stroom zal zijn dan wat je via het "vervuilde" net krijgt  ;)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

katwax

Willy die allergiën maken het mogelijk wat moeilijker, maar er bestaan veel type van abosrberende materialen, wat toch een veel groter verschil zal maken dan een tapijt :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

jahtari

Katwax,
Goed punt.

Nog erger is dat het misschien wel soms 248 of 249 volt is en ik dan bijv. lig te slapen en niet weet hoe mijn set dan klinkt en mij mogelijk helemaal in extase brengt.  :pompom:

Bij 250 volt schakelt volgens mij de powergrip uit.  :nopompom:
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Rowdy

Quote from: jahtari on August  3, 2021, 09:13:30
Apparaat ziet er wel heel degelijk en mooi afgewerkt uit, en ik vind zo'n voltage meter aan de voorkant wel leuk. Dit schommelt bij mij tussen de 217 en 247 volt door de dagen heen, dat verbaasde mij wel. Daarnaast maak ik gebruik van de mogelijkheid om een groep apparaten aan te zetten. Dus met de aan/uit knop kun je (een deel van) de apparaten aan of uitzetten. Dit kan ook vertraagd, dus eerst a, dan 5 seconden wachten, dan b, etc.
Woon je in een industrie rijk gebied?
Overdag is de spanning rond 217 vac en 's avonds en in het weekend 247 vac?

MichielB

De LAB12 Gordian is wat kostbaarder (ca 1700,00 zonder kabels) maar is echt bijzonder, hij analyseert en corrigeert op een aantal punten, je kunt hem handmatig instellen of volledig automatisch zijn werk laten doen. Mooi display wat info laat zien, handig menu en niet onbelangrijk, doe zeer goed zijn werk. Vaak heb je bij betaalbare conditioners last van compressie, alles lijkt meer aan de speakers te plakken en minder dynamiek. Daar heeft de Gordian geen last van. In mijn set is het veruit het goedkoopste component maar doet wonderen.

https://6moons.com/audioreviews2/lab12_2/1.html

https://hifipig.com/lab-12-gordian-power-distributorconditioner/

Er is ook een wat minder uitgebreid model de Noyra, prijs ligt rond de 1.000,00 Euro.





YN-Audio Music at its Best - bijzondere boetiek stijl merken Alare Labs, Albedo Silver, Audia Flight, Cen.grand, Coda Technologies, Ediscreation, LAB12, Signal Projects en x-odos.

WillyP

Quote from: jahtari on August  3, 2021, 09:13:30
Zoals al elders aangegeven, ik dacht een meer 3D soundstage te horen en meer "rust", minder scherpte.

Maar dat was toen ik het apparaat voor het eerst aansloot. Leek toen wel een positief verschil. Geen heel groot verschil overigens, ik heb altijd moeite met de claims dat er verschillen van "dag en nacht" zijn, of dat de vrouw die toevallig binnen kwam lopen ook het enorme verschil direct hoorde.  :D (Die vrouw denkt: omg dan ben ik tenminste van dat gezeur af...)

Moet dat nog altijd eens echt testen, dus paar keer switchen tussen met powergrip en zonder.

Apparaat ziet er wel heel degelijk en mooi afgewerkt uit, en ik vind zo'n voltage meter aan de voorkant wel leuk. Dit schommelt bij mij tussen de 217 en 247 volt door de dagen heen, dat verbaasde mij wel. Daarnaast maak ik gebruik van de mogelijkheid om een groep apparaten aan te zetten. Dus met de aan/uit knop kun je (een deel van) de apparaten aan of uitzetten. Dit kan ook vertraagd, dus eerst a, dan 5 seconden wachten, dan b, etc.

Mooi verhaal! Dat van die vrouw is natuurlijk een cliché, maar dat is niets voor niets, soms is het waar. Mijn vrouw is totaal niet geïnteresseerd in geluidskwaliteit, het TV geluid vindt ze goed genoeg. Ik had een stroomkabel van mijn dealer meegekregen, om te proberen, die had ik gebruikt voor de TV. Mijn vrouw kwam binnen, die wist nog nergens van maar ze vroeg meteen: "Heb je het scherm schoongemaakt?". Je snapt, dat was een mooi opstapje om de stroomvoorziening aan te pakken.

De verschillen zijn hoorbaar en zichtbaar, maar inderdaad niet schokkend. Ik zie het als de kers op de taart.

WillyP

B-art

#39
Deze nog een optie voor je?

ISOL-8 Minisub Axis | Netfilter
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

WillyP

#40
Quote from: sandervg on August  2, 2021, 22:50:53
Toch dat ik goed begrijp: je hebt nu een stekkerblok met filtering wat beter klinkt en hoopt met een power conditioner een nog grotere stap te kunnen zetten? Nu moet ik ook zeggen dat ik niet zo'n voorstander van filtering ben, maar ik zou je conclusie niet zo maar doortrekken. Ik zou je zeker aanraden om - wat je ook koopt - het eerst thuis uit te kunnen proberen. Ik ben bang dat je gaat inleveren op iig dynamiek. Als alternatief kun je denken aan (als je dat niet hebt):
- Aparte stroomgroep met eventueel upgrade voor de alamat in de meterkast
- Stekkerblok van bv. Furutech, al dan niet met filtering
- Bron upgraden met andere voeding of zelfs een batterijvoeding zoals de uptone (groot verschil!)
- Je kunt ook overwegen om alleen je bron op de conditioner aan te sluiten en je versterker niet. De versterker zal het meest last hebben van de beperking van de conditioner.

Zo wat gedachten.

Dank voor je gedachten. Een aparte stroomgroep heb ik overwogen. Jammer genoeg heb ik een huis waar de electra niet zo gestructureerd is aangebracht. De elektricien is bij mij thuisgewest en heeft vastgesteld dat alle buizen volgestopt zijn met bedrading, er kan niets meer bij. Als ik meer wil, zal er gefreesd moeten worden en dan nog blijft het een beetje een ratjetoe van leidingen en draden. Renovatie zou vele duizenden Euros gaan kosten. Ook gaat dan regelmatig de stroom eraf en met een vijver en een aquarium is dat niet zo fijn. Daar was wel weer een oplossing voor, maar ik dacht toen, laat maar.

Ik ben wel benieuwd naar jou voorkeur voor (of misschien wel ervaring met) Furutech. Wil je daar wat meer over vertellen?

WillyP

WillyP

Quote from: MichielB on August  3, 2021, 20:05:32
De LAB12 Gordian is wat kostbaarder (ca 1700,00 zonder kabels) maar is echt bijzonder, hij analyseert en corrigeert op een aantal punten, je kunt hem handmatig instellen of volledig automatisch zijn werk laten doen. Mooi display wat info laat zien, handig menu en niet onbelangrijk, doe zeer goed zijn werk. Vaak heb je bij betaalbare conditioners last van compressie, alles lijkt meer aan de speakers te plakken en minder dynamiek. Daar heeft de Gordian geen last van. In mijn set is het veruit het goedkoopste component maar doet wonderen.

https://6moons.com/audioreviews2/lab12_2/1.html

https://hifipig.com/lab-12-gordian-power-distributorconditioner/

Er is ook een wat minder uitgebreid model de Noyra, prijs ligt rond de 1.000,00 Euro.







Dank voor je suggestie. Ik had hierover gelezen, maar waarschijnlijk al wat oudere recensies toen de prijzen blijkbaar duidelijk lager waren. Wat zijn de belangrijkste verschillen tussen beide modellen? En hoe vertaalt zich dat gehoormatig?

WillyP

WillyP

#42
Quote from: B-art on August  3, 2021, 20:12:49
Deze nog een optie voor je?

ISOL-8 Minisub Axis | Netfilter

Dank voor de suggestie. Ik meen ooit gelezen te hebben dat er een relatie bestaat tussen Isotek en ISOL. De details ben ik vergeten, of het waren zusterbedrijven, of medewerkers van het ene merk zijn voor zichzelf begonnen en hebben een nieuw bedrijf opgestart. Zoiets. In ieder geval, de Axis is aan de dure kant voor mij, dan komt de Wave eerder in aanmerking. Eens kijken wat de verschillen zijn.

WillyP

Edit: gevonden. Het duurdere model heeft voorzieningen voor DC blocking.

MichielB

De behuizing is verbeterd (o.a. dikker materiaal), dat heeft als gevolg dat minder resonanties doorkomen. Verder zijn er intern wat componenten gewijzigd. Ook zijn de kosten voor onderdelen en arbeid over de laatste jaren hoger geworden.

Voor zijn prijs blijft de Gordian iets echt bijzonders! Het resultaat is wel afhankelijk van de situatie en set dus de moeite waard om eens in je set te proberen.
YN-Audio Music at its Best - bijzondere boetiek stijl merken Alare Labs, Albedo Silver, Audia Flight, Cen.grand, Coda Technologies, Ediscreation, LAB12, Signal Projects en x-odos.

vergeerr72

Quote from: MichielB on August  4, 2021, 10:14:18
De behuizing is verbeterd (o.a. dikker materiaal), dat heeft als gevolg dat minder resonanties doorkomen. Verder zijn er intern wat componenten gewijzigd. Ook zijn de kosten voor onderdelen en arbeid over de laatste jaren hoger geworden.

Voor zijn prijs blijft de Gordian iets echt bijzonders! Het resultaat is wel afhankelijk van de situatie en set dus de moeite waard om eens in je set te proberen.
Ik zou de Gordian wel eens in de praktijk aan de tand willen voelen.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

holco

Hier nog steeds erg tevreden met mijn AG1500S-AC-REGENERATOR-1500W-PSU, nee de fans hoor je echt niet.

[/URL
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

vergeerr72

De ExactPower houdt het hier ook al lang uit.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Rowdy


WillyP

#48
Rowdy, dank voor je bericht. Ik had net een artikel over Ansuz gelezen. Daar werd een power conditioner aanbevolen van 8000 GBP, dus ik dacht eerst dat je me voor de gek hield. Later vond ik de prijslijst van het merk en daar komen inderdaad betaalbare producten in voor (maar ook een stekkerdoos van 36.000 Euro!). Ik ga me in het merk verdiepen.

Groet,

WillyP

Rowdy

Ik las in het artikel dat ze 1 hebben van 1000 euro (basismodel) en de hoogte van 70 mm is ook goed.