Aanschaf power conditioner

Started by WillyP, August 1, 2021, 00:24:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

WillyP

Goedenavond,

Ik ben op zoek naar een power conditioner. Mijn wensen zijn:

. Moet zorgen voor een goede kwaliteit bij audio en video. Dus wegwerken rommel zonder nadelige effecten zoals dynamiekverlies of afronden van impulsen;

. Beveiliging tegen spanningspieken;

. In de vorm van een apparaat dat in een meubel past. Niet hoger dan een cm of 10. Liefst in het zwart;

. Meer dan zes normale uitgangen, geen afwijkende formaten omdat ik de powercords al heb.

. Prijs liefst niet meer dan 1000 Euro.

Momenteel heb ik een Isotek Polaris. Op zich een prima stekkerblok, alleen heb ik maar zes uitgangen en door de vorm is het blok moeilijk onder te brengen in mijn meubel.

Het dichtst in de buurt komt een Audioquest Niagara 1200, zij het dat ik liever meer dan zeven uitgangen heb. Ik heb foto's gezien van een zwart apparaat maar ik zie hem vooral aangeboden in het zilver.

Wie heeft suggesties of alternatieven?

Dank,

WillyP

Teejoo


Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

vik

Wat ga je er precies op aan sluiten?


Quote from: WillyP on August  1, 2021, 00:24:23
Goedenavond,

Ik ben op zoek naar een power conditioner. Mijn wensen zijn:

. Moet zorgen voor een goede kwaliteit bij audio en video. Dus wegwerken rommel zonder nadelige effecten zoals dynamiekverlies of afronden van impulsen;

. Beveiliging tegen spanningspieken;

. In de vorm van een apparaat dat in een meubel past. Niet hoger dan een cm of 10. Liefst in het zwart;

. Meer dan zes normale uitgangen, geen afwijkende formaten omdat ik de powercords al heb.

. Prijs liefst niet meer dan 1000 Euro.

Momenteel heb ik een Isotek Polaris. Op zich een prima stekkerblok, alleen heb ik maar zes uitgangen en door de vorm is het blok moeilijk onder te brengen in mijn meubel.

Het dichtst in de buurt komt een Audioquest Niagara 1200, zij het dat ik liever meer dan zeven uitgangen heb. Ik heb foto's gezien van een zwart apparaat maar ik zie hem vooral aangeboden in het zilver.

Wie heeft suggesties of alternatieven?

Dank,

WillyP
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo


Dirk

definieer "actief"  ???
er is een limiet aan wat je voor het vooropgesteld bedrag van 1000€ met 8 outputs zal vinden...zover ik kon lezen doet deze alles wat gevraagd werd door TS
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

jahtari

#6
Powergrip YG-1, hier in mijn set linksonder te zien. Heeft ook een inschakelautomaat, waarmee je met de aan/uit knop een deel van je set aanzet. Ik gebruik dat om mijn actieve speakers aan te zetten.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Dirk

Quote from: jahtari on August  1, 2021, 11:40:29
Powergrip YG-1, hier in mijn set linksonder te zien. Heeft ook een inschakelautomaat, waarmee je met de aan/uit knop een deel van je set aanzet. Ik gebruik dat om mijn actieve speakers aan te zetten.
tweedehands dan?...want die versie vind ik niet nieuw voor het door TS vooropgestelde budget.
Is wel wat hoger dan die gewenste 10cm  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

jahtari

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Dirk

Quote from: jahtari on August  1, 2021, 11:49:28
OK, de YG-2 dan.

https://www.audiophonics.fr/en/multiplug-power-distribution/powergrip-yg-2-power-filter-distributor-6-schuko-surcharge-overload-protection-p-12885.html

Punt is dat je met veel aansluitingen welhaast in de hoogte moet gaan.
exact, meer dan 6 outputs op die beperkte hoogte is niet evident.
persoonlijk zou ik in deze prijsklasse altijd voor een Furman gaan...die werken (bijna) allemaal met IEC C13 uitgangen, maar TS wil vast houden aan z'n huidige stroomkabels, dus da's geen optie.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

B-art

#10
Bij van Duppen YG-2 ook nog eens 100 euro goedkoper, mooi ding trouwens
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Teejoo

Quote from: Dirk on August  1, 2021, 10:00:03
definieer "actief"  ???
er is een limiet aan wat je voor het vooropgesteld bedrag van 1000€ met 8 outputs zal vinden...zover ik kon lezen doet deze alles wat gevraagd werd door TS
Je hebt gelijk. Ik bedoel met actief echt het regenereren van de ingangsspanning tot een zuivere 230v

WillyP

Dank voor alle reacties!

Black Lion kende ik niet, daar ga ik naar kijken. Ik zie regelmatig het merk Furman voorbijkomen.

Zes aansluitingen zijn nodig voor de apparaten van de HT: TV, blu-ray speler, AV versterker, enzovoorts. De extra aansluitingen zijn voor toekomstige ontwikkelingen en minder belangrijk, draadloze hoofdtelefoon, ethernet switch (voor zaken die niet muziek gerelateerd zijn) en misschien een Apple TV.

De Powergrip YG-1 gaat hem niet worden, te groot en te duur. Hetzelfde geldt voor de Keces BP-2400 en de inAkustik. Wel mooie apparaten trouwens.

De Powergrip YG-2 vind ik zeker een interessant apparaat. Jammer van de "slechts" zes outputs. Toch eens kijken of daar een mouw aan te passen is, zoals gezegd zijn de extra twee tot drie outputs minder belangrijk.

De powercords wil ik graag houden, dat zijn zes Isotek snoeren.

Is iemand bekend met het Oehlbach Powerstation 909? Het nut van een power conditioner is natuurlijk omstreden, maar wat ik lees over de 909 loopt heel erg uiteen. Relatief veel klachten over de afwerking.

WillyP

Dirk

Quote from: WillyP on August  1, 2021, 15:31:30
Het nut van een power conditioner is natuurlijk omstreden
niet alleen het nut, het begint al bij de definitie van wat je er allemaal onder kan verstaan.
zelf ben ik allesbehalve een voorstander van dergelijke apparaten, mits je apparatuur goed ontworpen is en er geen abnormale zaken mis zijn met je stroomvoorziening is de winst in het beste geval marginaal.
imo kan je die 1000€ beter aan akoestiek besteden, ga je veel meer effect/plezier van hebben  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

fugazi_2009

Quote from: Teejoo on August  1, 2021, 15:30:15
Je hebt gelijk. Ik bedoel met actief echt het regenereren van de ingangsspanning tot een zuivere 230v

Dan kom je volgens mij echt bij de PS Audio e.d. uit. Maar andere prijsklasse,  zeker als je zoveel aansluitingen wil hebben.  Mijn Powerplant 3 heeft 4 aansluitingen,  volgens mij de Powerplant 5 ook. De Powerplant 10 heeft 9 aansluitingen,  maar dan zit je op 7000 euro en die is bijna 30cm hoog
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Roeru117

Als de Isotek Polaris je bevalt, dan kun je ook kijken naar de Isotek Corvus. Die is uit dezelfde serie, maar biedt 9 aansluitingen. Of een PS Audio Dectet met 10 aansluitingen. Of dit past en een verbetering is, is een tweede.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

vik

De Isotek die je hebt is gewoon een prima blok en wellicht dat je bijvoorbeeld 1 of 2 eindversterkers direct kunt koppelen op een wcd?  Eindversterkers zou ik er sowieso nooit op adviseren en wellicht is dit dan een uitkomst. (onder voorbehoud van je set want dat is mij nog niet heel erg duidelijk)

Je geeft aan dat je het huidige Isotek blok moeilijk kunt plaatsen maar niet onmogelijk?

Quote from: WillyP on August  1, 2021, 00:24:23
Goedenavond,

Ik ben op zoek naar een power conditioner. Mijn wensen zijn:

. Moet zorgen voor een goede kwaliteit bij audio en video. Dus wegwerken rommel zonder nadelige effecten zoals dynamiekverlies of afronden van impulsen;

. Beveiliging tegen spanningspieken;

. In de vorm van een apparaat dat in een meubel past. Niet hoger dan een cm of 10. Liefst in het zwart;

. Meer dan zes normale uitgangen, geen afwijkende formaten omdat ik de powercords al heb.

. Prijs liefst niet meer dan 1000 Euro.

Momenteel heb ik een Isotek Polaris. Op zich een prima stekkerblok, alleen heb ik maar zes uitgangen en door de vorm is het blok moeilijk onder te brengen in mijn meubel.

Het dichtst in de buurt komt een Audioquest Niagara 1200, zij het dat ik liever meer dan zeven uitgangen heb. Ik heb foto's gezien van een zwart apparaat maar ik zie hem vooral aangeboden in het zilver.

Wie heeft suggesties of alternatieven?

Dank,

WillyP
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Kwabbernoot

Quote from: WillyP on August  1, 2021, 15:31:30
Dank voor alle reacties!

Black Lion kende ik niet, daar ga ik naar kijken. Ik zie regelmatig het merk Furman voorbijkomen.

Zes aansluitingen zijn nodig voor de apparaten van de HT: TV, blu-ray speler, AV versterker, enzovoorts. De extra aansluitingen zijn voor toekomstige ontwikkelingen en minder belangrijk, draadloze hoofdtelefoon, ethernet switch (voor zaken die niet muziek gerelateerd zijn) en misschien een Apple TV.

De Powergrip YG-1 gaat hem niet worden, te groot en te duur. Hetzelfde geldt voor de Keces BP-2400 en de inAkustik. Wel mooie apparaten trouwens.

De Powergrip YG-2 vind ik zeker een interessant apparaat. Jammer van de "slechts" zes outputs. Toch eens kijken of daar een mouw aan te passen is, zoals gezegd zijn de extra twee tot drie outputs minder belangrijk.

De powercords wil ik graag houden, dat zijn zes Isotek snoeren.

Is iemand bekend met het Oehlbach Powerstation 909? Het nut van een power conditioner is natuurlijk omstreden, maar wat ik lees over de 909 loopt heel erg uiteen. Relatief veel klachten over de afwerking.

WillyP

Je kunt in één van de uitgangen toch je huidige stekkerblok inpluggen?

Groeten...

WillyP

Dank weer voor alle reacties. Zeer gewaardeerd!

@Dirk: je hebt helemaal gelijk. Alleen allerhande akoestische maatregelen, dat gaan we niet doen. Er staan hier nogal wat spullen, hoofdzakelijk voor mijn hobby's, het is ook een woonkamer waar gewoon geleefd moet worden. Ik verwacht geen wonderen van een power conditioner, ik zie het meer als een puntje op de i.

@fugazi_2009: ik heb wel eens verlekkerd zitten kijken naar die transformatorhuisjes van PS Audio, maar dat is voor mij te hoog gegrepen.

@Roeru117: niets mis met de Isotek Polaris, maar hij hangt er nu een beetje los bij, weggemoffeld achter mijn av meubel, omdat hij er niet in past. Dat geldt dus ook voor de Corvus. Hetzelfde probleem heb ik met de PS Audio Dectet. Daar heb ik natuurlijk naar gekeken.

@vik: de eindversterker direct koppelen lukt alleen met kunst- en vliegwerk en dan loopt er nòg een dikke stroomkabel van 5 meter langs de plinten. Het leven van een hobbyist gaat niet over rozen...

@kwabbernoot: natuurlijk kan dat. In kringen van elektrotechniek geldt doorlussen als een doodzonde, maar daar wil ik wel overheen stappen. Als ik dat doe heb ik nog steeds het probleem dat de Isotek achter het meubel bungelt. En vraag ik me af wat het effect is van een filter na een filter.

Waar ik over nagedacht heb, is een apparaatje wat ik een keer bij een bouwmarkt gezien heb. Het ziet eruit als een klein bolletje met een kort stukje snoer eraan, zeg maar een miniatuuruitgave van de egel van Naim. Ik dacht dat ook Wireworld zoiets had. Als ik dat bolletje nu aansluit op de 7e uitgang van bijvoorbeeld de Audioquest Niagara 1200 dan kan ik de netwerk switch en de Apple TV daarop aansluiten. Dat zijn apparaten die nauwelijks stroom verbruiken, dus de belasting zal geen probleem zijn. Maar een kastje met meer dan zes aansluitingen is natuurlijk een elegantere oplossing. Ik moet het alleen nog zien te vinden.

WillyP

jahtari

Quote from: WillyP on August  2, 2021, 11:15:41
Dank weer voor alle reacties. Zeer gewaardeerd!

@Dirk: je hebt helemaal gelijk. Alleen allerhande akoestische maatregelen, dat gaan we niet doen. Er staan hier nogal wat spullen, hoofdzakelijk voor mijn hobby's, het is ook een woonkamer waar gewoon geleefd moet worden. Ik verwacht geen wonderen van een power conditioner, ik zie het meer als een puntje op de i.

Je kunt de akoestiek ook aanpakken met meer subtiele elementen, een fotodoek, gordijnen, etc. Ligt ook allemaal hoe hard/kaal de ruimte nu is. Hier is de grootste verbetering te halen, onvergelijkbaar meer dan een netfilter.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

chansig

Er moet ook geleefd worden dus geen akoestische aanpassingen. Men koopt liever een powerconditioner van een paar duizend euro dan kijken naar bv een paneel aan het plafond. Mooi lampjes erbij en het is niet lelijk. En je kan er nog gewoon in leven. Je houdt ws geld over voor een iets minder duur powerconditioner. Ook goed voor je haar ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Spijkie

De QRT van nordost wellicht? Iets boven budget, geen idee verder hoe en wat want nog nooit geprobeerd maar weleens naar gekeken.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

sandervg

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar wat is het probleem dat je wilt oplossen? Power conditioners creëren vaak meer problemen dan ze oplossen, dus dit is wat mij betreft sowieso een noodgreep waar je alleen naar grijpt als er echt een issue is dat opgelost moet worden en andere middelen niet kunnen / niet werken. Het is niet een leuke tweak onder het motto 'baat het niet dan schaad het niet'.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

WillyP

#23
Hier even kort mijn reacties.

@jahtari en @chansig: ik heb bewust de akoestiek buiten beschouwing gelaten. Ik zal dat kort toelichten, maar ik wil er niet al te diep op ingaan. Mijn vrouw heeft meerdere allergieën. De situatie verbeterde aanmerkelijk toen we alle kleden de deur uitdeden. Hier en daar ligt nog een matje. De gordijnen zijn met zorg uitgezocht, evenals de dekens, de lakens, de kussens en de kussenslopen. Op de vloeren ligt parket of linoleum. Ongetwijfeld is dat niet gunstig voor de akoestiek, dat zij dan maar zo. Om deze reden neem ik geen risico. Ik ga dus niet aan de slag met akoestische elementen, wandkleden, spanplafonds en wat er nog meer mogelijk is. Dat is het me niet waard.

@Spijkie: de QB8 mk2 past niet in mijn meubel omdat de netingang aan de zijkant zit. Op zich een mooi apparaat. Grmbl!

@sandervg: mijn stekkerblok heeft zes uitgangen (wat aan de krappe kant is) en hangt er nu losjes bij, achter mijn meubel. Ik heb nog wel plaats in het meubel. Ik wil dus graag een apparaat wat in mijn meubel past en meer dan zes uitgangen heeft. Mijn Isotek Polaris zorgde voor een iets betere geluids- en beeldkwaliteit. Geen verschil van dag en nacht maar als ik weer een stapje kan maken, zou ik dat leuk vinden.

WillyP

chansig

Helder. Dank voor je uitleg.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.