Ventilatorgeluid JVC N5 / N7

Started by sandervg, July 31, 2021, 16:04:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reza

Ik heb je foto nog een keer goed bekeken maar je projector staat echt in zijn eigen warmte te coolen.
Ik heb een zelfde situatie alleen is de achterkant niet "gesloten" zoals die van jou. Probeer de JVC iets naar voren te zetten of de achterste plank weer weg te halen ik denk echt dat dat jou probleem oplost.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

sandervg

Quote from: reza on August 10, 2021, 09:09:02
Ik heb je foto nog een keer goed bekeken maar je projector staat echt in zijn eigen warmte te coolen.
Ik heb een zelfde situatie alleen is de achterkant niet "gesloten" zoals die van jou. Probeer de JVC iets naar voren te zetten of de achterste plank weer weg te halen ik denk echt dat dat jou probleem oplost.

Hoezo staat de projector in z'n eigen warmte te coolen? Warmte gaat er aan de voorkant uit, lucht wordt achter aan de zijkant aangezogen? Met of zonder plank heb ik al geprobeerd, maar dat lost het probleem helaas niet op.
Wat is momenteel de temperatuur bij jouw projector? Ik vermoed toch dat omgevingstemperatuur de factor is.

Quote from: rdebruin on August  1, 2021, 15:27:32
Nergens last van gehad
Wat is bij jou momenteel de temperatuur rond de projector?

Quote from: ppeter on August  1, 2021, 15:08:50
Hier nog niet mogen ondervinden, en blijft alles rustig. De N5 hangt hier wel volledig vrij aan het plafond.
Wat is bij jou momenteel de temperatuur rond de projector?

Quote from: denoontje on August  9, 2021, 21:31:59
Ik heb een beetje gelijke opstelling. Alleen loopt mijn plank niet helemaal tot achteraan door tot het schuine dak (zodat ik ook makkelijk van onderuit bij de kabels kan).
Wat is bij jou momenteel de temperatuur rond de projector?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Richard70…

Ik heb de N7 niet meer, dus ik kan je niet zeggen hoe warm het was.
Bij mij stond hij wel echt helemaal vrij
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

reza

Geen idee hoe warm het wordt waar de JVC staat
Maar het is gewoon echt heel warm op zolder, daarom heb ik ook een airco laten plaatsen afgelopen april.

Ik was even in de veronderstelling dat de warme lucht aan de achterkant werd afgevoerd naar dit is indd uit de voorkant. Wel is het zo dat er "koude" lucht vanuit de achterkant in de projector moet komen. Doordat je JVC helemaal ( zo lijkt het op de foto ) helemaal tegen een plank aanstaat heb je imo minder ventilatie.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

sandervg

Ik bedoel met temperatuur gewoon als alles uit staat. Bv. nu :). Bij mij is het nu 25 graden op zolder (vrij structureel bij dit weer, als het buiten warmer wordt, stijgt het naar ca. 26 - 27 graden).

Ben benieuwd wat nu bij jullie de temperatuur is. Ik weet inmiddels bij Jep: daar is het een stuk koeler.

Quote from: rdebruin on August 10, 2021, 10:08:41
Ik heb de N7 niet meer, dus ik kan je niet zeggen hoe warm het was.
Bij mij stond hij wel echt helemaal vrij
Misschien kun je meten hoe warm het nu is bij de Sony. Die staat vast op dezelfde plek als de N destijds ;). Ik bedoel dus als alles gewoon uit staat, dus de omgevingstemperatuur in rust.

Quote from: reza on August 10, 2021, 10:23:54
Geen idee hoe warm het wordt waar de JVC staat. Maar het is gewoon echt heel warm op zolder, daarom heb ik ook een airco laten plaatsen afgelopen april. 

Ik was even in de veronderstelling dat de warme lucht aan de achterkant werd afgevoerd naar dit is indd uit de voorkant. Wel is het zo dat er "koude" lucht vanuit de achterkant in de projector moet komen. Doordat je JVC helemaal ( zo lijkt het op de foto ) helemaal tegen een plank aanstaat heb je imo minder ventilatie.
Ja, ik zie je punt, maar het heeft dus geen effect helaas :(. Als jij de airco aanzet, op wat voor temperatuur heb je 'm dan staan? Ik vermoed lager dan 25 graden? Dat bevestigt mijn gevoel dat ik denk dat omgevingstemperatuur de bepalende factor is.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

williams

Denk dat het niet vreemd is dat de ventilator harder gaat draaien je JVC staat toch vrij hoog in de hoek en zoals we allemaal weten stijgt warme lucht naar boven ,dus naarmate je ruimte wat warmer wordt naar verloop van tijd door alle apparatuur die aanstaat zal de fan aanslaan .
Ik heb nagenoeg dezelfde opstelling en ook bij mij gaat de fan na verloop van tijd harder draaien tenzij ik de airco aanzet in mijn bioscoopje .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Richard70…

Bij mij is het zo rond de 22 graden .
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

reza

Zonder airco aan is het nu op zolder iets van 25 graden. Het kan wel boven de 40 worden maar dat is gelukkig verleden tijd :D

De airco staat op nu op 21 graden en als het echt warm is buiten zet ik hem op 23/24 graden.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

denoontje

Quote from: reza on August 10, 2021, 11:04:08
Zonder airco aan is het nu op zolder iets van 25 graden. Het kan wel boven de 40 worden maar dat is gelukkig verleden tijd :D

De airco staat op nu op 21 graden en als het echt warm is buiten zet ik hem op 23/24 graden.
Zal bij mij niet anders zijn. Ook airco geïnstalleerd op de zolder hier. Als de zon heeft geschenen is het niet uit te houden.

Ik kijk trouwens ook eigenlijk alleen uhd dus staat de fan altijd op high[emoji18]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk