Refoamen Kef Reference 105 / 3

Started by Geert, July 31, 2021, 10:01:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Geert

Ik ben sinds 1990 in het bezit van een tweetal Kef Reference 105 / 3 luidsprekers.

Inmiddels zijn deze aan een opknapbeurt toe omdat ze gerefoamed moeten worden.

Wie weet hier een betrouwbaar adres voor?
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

ErikmdGH

Quote from: Geert on July 31, 2021, 10:01:31
Ik ben sinds 1990 in het bezit van een tweetal Kef Reference 105 / 3 luidsprekers.

Inmiddels zijn deze aan een opknapbeurt toe omdat ze gerefoamed moeten worden.

Wie weet hier een betrouwbaar adres voor?

Mooie speakers, zeker de moeite waard om ze op te knappen. Het is wel een flinke klus!

Ik heb mijn kef 107.2 speakers enkele jaren geleden van nieuwe foames voorzien. Vier bass speakers. Ze spelen weer als de beste. Daarvoor heb ik mijn spullen bij AudioFriends besteld. Goed spul en redelijke prijs.

Ralf67

Goed adres, maar vraagt wel enige handigheid dat refoamen van luidsprekers.

Geert

Ondertussen in mijn eigen zoektocht al enkele adressen voorbij zien komen. Uiteindelijk besloten om ze naar Ronald van Eijk te brengen waar ze aankomende dinsdag naartoe gaan.

Grappig detail. Hoor net van mijn overbuurman dat hij dit ook had kunnen doen. Als oud medewerker van Transtec had hij dit type luidspreker namelijk al vaker van nieuwe foam randen voorzien.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

Geert

#4
Quote from: Geert on July 31, 2021, 15:00:58
Ondertussen in mijn eigen zoektocht al enkele adressen voorbij zien komen. Uiteindelijk besloten om ze naar Ronald van Eijk te brengen waar ze aankomende dinsdag naartoe gaan.

Grappig detail. Hoor net van mijn overbuurman dat hij dit ook had kunnen doen. Als oud medewerker van Transtec had hij dit type luidspreker namelijk al vaker van nieuwe foam randen voorzien.

Ondertussen zijn mijn luidsprekers weer retour van Ronald van Eijk Audio.

Ik ben hartstikke blij met bereikte resultaat. De foamranden zijn vervangen en daarnaast ook de ferrofluid van de  tweeters.

Ik had de indruk dat er nogal wat uren in waren gaan zitten, onder andere ook vanwege een van de tweeters. De in rekening gebrachte prijs vond ik heel erg meevallen.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

Pjotr27

Even nieuwsgierig, aan wat voor prijs moet je denken bij het opnieuw vervangen van de foamranden?

Het mag ook via pm
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

. . .


Pjotr27

Quote from: WhySoSerious? on June 22, 2022, 21:41:24
Je kunt Ronald gerust even bellen: https://www.marktplaats.nl/u/ronald-van-eijk/1837039/

Ja is een idee, maar dan zou ik eerst een set 105/3 moeten kopen...
Ik was gewoon nieuwsgierig wat je aan extra kosten kwijt bent als je een set koopt.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Geertidow

Ronald is geweldig. Supervaardige en betaalbare man.

Verstuurd vanaf mijn SM-G781B met Tapatalk

Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

Geert

Quote from: Pjotr27 on June 22, 2022, 20:32:18
Even nieuwsgierig, aan wat voor prijs moet je denken bij het opnieuw vervangen van de foamranden?

Het mag ook via pm

Zie pm
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF