High end luidsprekers voor easy listening gezocht

Started by jpnz, July 30, 2021, 15:10:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jpnz

Hallo,

Ik heb nogal gevoelige oren, en daarom ben ik op zoek naar vloerstaanders of boekenplank formaat luidsprekers die erg makkelijk om naar te luisteren zijn, maar toch ook verfijnd klinken
Mijn budget is tot zo'n 2000 euro nieuw of tweedehands

Alvast bedankt!



Dirk

Je bent wel heel erg vaag vwb je eisen/wensen/info. :)

Waar val je bvb voor qua looks bij een speaker?
In wat voor ruimte & opstelling moeten ze gaan fungeren?
Waar bestaat de rest vd keten (met name versterking) uit?
ect...
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Rusher

Van welke muziek hou je?
Wat is de definitie van "makkelijk" voor jou?

Deleted User

#3
En hoe gevoelig zijn je oren dan? Er zijn maar weinig tot geen luidsprekers die specifiek voor een muziek genre gemaakt worden.

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Richi

Aan de hand van je topic titel, wilde ik direct TAD voorstellen. :D Maar toen ik je budget zag, wist ik het even niet. :confused:

Ik denk dat een fijne Dynaudio of Tannoy luidspreker wel zal passen bij jouw smaak. En dan van beide één van de wat oudere (5 jaar of ouder) modellen, omdat die nog wat meer laid-back klinken. Tegenwoordig gaat het vaak om het laten horen van de laatste details en dat is niet ieders smaak.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

scoc

Of kijk eens naar Q-Acoustics bvb hun Concept reeks.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

jpnz

Quote from: scoc on July 30, 2021, 16:33:20
Of kijk eens naar Q-Acoustics bvb hun Concept reeks.

Dankjewel voor deze tip!

jpnz

Quote from: Rusher on July 30, 2021, 15:20:50
Van welke muziek hou je?
Wat is de definitie van "makkelijk" voor jou?

Meestal is dat zo bij als het geluid aan de luidspreker blijft plakken, wat je weleens bij vintage luidsprekers hoort

Of als je op de achterste rij zit in een concertzaal.

Dat is wat ik wil, alleen dan wel modern en geen vintage

RalphH

#9
En wat zijn in deze "gevoelige oren"?

Je wilt dat het geluid aan de luidspreker blijft plakken? Dus duidelijk links rechts aanwijsbare speaker?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Deleted User

Quote from: jpnz on July 30, 2021, 18:59:11
Of als je op de achterste rij zit in een concertzaal.

Dat is een referentie... in welke concertzalen heb jij dan op de achterste rij gezeten dan? Ben wel benieuwd.. In het Bimhuis zit ik meestal op de 1 van de 5 eerste rijen, en dan niet aan de zijkant..

Rowdy

Quote from: jpnz on July 30, 2021, 15:10:45
Hallo,

Ik heb nogal gevoelige oren, en daarom ben ik op zoek naar vloerstaanders of boekenplank formaat luidsprekers die erg makkelijk om naar te luisteren zijn, maar toch ook verfijnd klinken
Mijn budget is tot zo'n 2000 euro nieuw of tweedehands

Alvast bedankt!
Fyne Audio F501 heb ik en vind het zeer ontspannen om er naar te luisteren i.c.m. Rega Brio.

palmspar

Focal aria 926 vloerstaanders of de boekenplank 906

sandervg

Intrigerende zoektocht: high end luidsprekers voor easy listening voor iemand met gevoelige oren en een budget van max. 2000 euro...  Vooral die gevoelige oren intrigeren. In welk opzicht zijn je oren gevoelig? Ik interpreteer dit snel als 'gevoelig voor bonkend laag' of 'gevoelig voor scherp hoog'. Als je gevoelig bent voor scherp hoog, kan ik je aanraden om naar Acoustic Energy te kijken AE500 is de boekenplank variant (1200 euro) of de AE509 voor torentjes (2800 euro). Zijde zacht hoog en bieden voor de prijs veel 'concertzaal' gevoel. Bij de Carmina Burana op de AE500 kreeg ik kippenvel en dat komt niet vaak voor ;).

Geluid dat blijft plakken aan de luidsprekers kan ik niet zo veel mee. Misschien bedoel je dat het beeld maar achter dan voor de luidsprekers wordt neergezet? Of misschien meer laid back dan upfront (gaat vaal met elkaar samen: achter de luidspreker wat meer laid back)? De AE zijn in dat opzicht gemiddeld maar niet uitgesproken laidback. Ook qua beeld zou ik zeggen 'gemiddeld' dus als je echt een beeld achter de luidsprekers wil, dan gaat de AE je niet helpen.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Ralf67

Denk meer aan zoiets als Harbeth luidsprekers, of Diaphason

jahtari

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

sandervg

Misschien is het wat aan het kauwen op alle suggesties. Zou een beetje onbeschoft zijn om vers binnenkomend zo'n vraag te stellen, allemaal goede suggesties te krijgen en dan niets meer van je te laten horen. Harbeth is idd wel een goede suggestie. Stom dat ik daar niet aan dacht. Staan notabene tegenover me terwijl ik dit aan het typen ben :)
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

sweatsockpimp

Doorsparen tot je een paar (tweedehandse?) Boenicke W5 kunt aanschaffen.
Ik realiseer me overigens terdege dat ik enorm 'biased' ben, maar wellicht geldt dat voor meer van ons.

Ik ben in elk geval helemaal weg van deze speakers die ik nu ruim 2 jaar heb. Ik luister sindsdien veel meer moderne jazz (en dan vooral de rustige stukken). Ik maakte er zelfs een apart Spotify lijstje voor aan (Arty Farty) waarbij ik regelmatig de nieuwe ECM releases afstruin naar nieuwe tracks.
Vooral omdat deze Boenickes het fabuleus doen op deze muziek. Ongehoord. Zo rijk en 'echt'.

Boenicke W5 SE / Naim Uniti Atom / OPPO UDP-205 multiregion / Philips 55OLED804 / PS 4 / Synology DS 213

Christof_G

Voor iets meer heb je een paar B&W 803S.
Meer high end vind je niet voor deze prijs en zacht voor de oren, je kan hier heel de dag naar luisteren.

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=179966.0
Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Arcam AV860 + PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

KayaRahnee

Quote from: sandervg on August  2, 2021, 17:47:01
Als je gevoelig bent voor scherp hoog, kan ik je aanraden om naar Acoustic Energy te kijken AE500 is de boekenplank variant (1200 euro) of de AE509 voor torentjes (2800 euro). Zijde zacht hoog en bieden voor de prijs veel 'concertzaal' gevoel. Bij de Carmina Burana op de AE500 kreeg ik kippenvel en dat komt niet vaak voor ;).

+1
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Spijkie

Quote from: jpnz on July 30, 2021, 15:10:45
Hallo,

Ik heb nogal gevoelige oren, en daarom ben ik op zoek naar vloerstaanders of boekenplank formaat luidsprekers die erg makkelijk om naar te luisteren zijn, maar toch ook verfijnd klinken
Mijn budget is tot zo'n 2000 euro nieuw of tweedehands

Alvast bedankt!

Lekker luisteren bij een dealer, advies geven zo lukt niet. Je vertelt niet wat je versterker id, luisterruimte of bekabeling en wat je nu hebt.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Xander32

Heren, de ts is op de 5e voor het laatst hier online geweest ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

minplus

En geeft niet aan hoe (groot) z'n kamer is.
En heeft het waanidee dat vintage aan de speakers plakt en modern niet.
Kunnen we dus niets mee.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Geertidow

Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub