isoacoustics gaia III plaatsing op ligt golvend beton

Started by Nlmike, October 31, 2021, 18:53:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nlmike

Hi,
Ik wil kijken naar de Gaia's onder mijn Monitor audio gx200 gold speakers. Deze staan nu op de spikes. Ondergrond is laagpolig vloerkleed, vilt onderlaag en dan knijterhard beton. Dat beton is niet overal even vlak.

De vraag is nu, gaat dit werken met de tapijt schotels van isoacoustics tbv de gaia's. Of is er een betere oplossing.

Eigen bedacht alternatief is een plaat, steen of hout, met korte spikes, die waterpas maken, dan de gaias erop.

Typisch geval van blindstaren, dus hier zoeken naar wat wijsheden:)

Thanks!
Het speelgoed: AV8003 preamp, Arcam pa240 poweramp, Monitor Audio gx200 gold speakers op gaia 3, Bluenode 2i, Inakustik reference NF-803 interlinks, Inakustik reference LS-1602 speakerkabels,  Atacama apollo storm 10 kast.

Xander32

Hier staan de ls met de Gaia's op een zware natuursteen tegel, werkt perfect.
De Gaia's zijn redelijk goed te stellen, de ls staan daardoor mooi waterpas.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rowdy


Nlmike

Quote from: Rowdy on October 31, 2021, 19:08:51
Misschien heb je iets aan deze link:https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=170676.0


Heb je nog steeds last van rommelig bas?

Haha, yupp, de hobby is weer aangewakkerd, wel leuk in deze sombere tijden. Zal de link doornemen.
Het speelgoed: AV8003 preamp, Arcam pa240 poweramp, Monitor Audio gx200 gold speakers op gaia 3, Bluenode 2i, Inakustik reference NF-803 interlinks, Inakustik reference LS-1602 speakerkabels,  Atacama apollo storm 10 kast.

Nlmike

Quote from: Xander32 on October 31, 2021, 19:03:29
Hier staan de ls met de Gaia's op een zware natuursteen tegel, werkt perfect.
De Gaia's zijn redelijk goed te stellen, de ls staan daardoor mooi waterpas.

Hi, ja dat was mijn idee ook. Getest met een marmer snijbord van 40x30. Maar die ligt te wiebelen door dat %$&# beton. Nu aan het kijken naar zo laag mogelijke vertelbare spikes om onder een plaat te leggen.

Fijn dat er meer mensen zijn met dezelfde oplossingen lol. Die investering is wat te hoog om te gokken, voor mij in ieder geval...
Het speelgoed: AV8003 preamp, Arcam pa240 poweramp, Monitor Audio gx200 gold speakers op gaia 3, Bluenode 2i, Inakustik reference NF-803 interlinks, Inakustik reference LS-1602 speakerkabels,  Atacama apollo storm 10 kast.

Rowdy

Ik blijf bij mijn mening om de VandenHul CS122 te vervangen door koperen luidsprekerkabel, maar ik hoop dat je hier beter geholpen wordt dan op dat andere forum.
Maar dit is off-topic.

Nlmike

Quote from: Rowdy on October 31, 2021, 19:14:59
Ik blijf bij mijn mening om de VandenHul CS122 te vervangen door koperen luidsprekerkabel, maar ik hoop dat je hier beter geholpen wordt dan op dat andere forum.
Maar dit is off-topic.

Ja ben daar maar weggegaan. Heel raar gedrag van een zeker iemand.

Ik kijk nu naar vanalles, deels omdat ik het gewoon leuk vind. Ik kan waarschijnlijk kabels lenen, dan horen we het snel ;) idem voor interlink tussen pre and power amp.

Ophangen van een zwaar kantoenen wandkleed achter mij had ook meer effect dan gedacht. Slap echo weg.

Laters!
Het speelgoed: AV8003 preamp, Arcam pa240 poweramp, Monitor Audio gx200 gold speakers op gaia 3, Bluenode 2i, Inakustik reference NF-803 interlinks, Inakustik reference LS-1602 speakerkabels,  Atacama apollo storm 10 kast.

Xander32

soundcare superspikes?


Quote from: Nlmike on October 31, 2021, 19:14:34
Hi, ja dat was mijn idee ook. Getest met een marmer snijbord van 40x30. Maar die ligt te wiebelen door dat %$&# beton. Nu aan het kijken naar zo laag mogelijke vertelbare spikes om onder een plaat te leggen.

Fijn dat er meer mensen zijn met dezelfde oplossingen lol. Die investering is wat te hoog om te gokken, voor mij in ieder geval...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

R0N

Quote from: Nlmike on October 31, 2021, 18:53:33
Hi,
Ik wil kijken naar de Gaia's onder mijn Monitor audio gx200 gold speakers. Deze staan nu op de spikes. Ondergrond is laagpolig vloerkleed, vilt onderlaag en dan knijterhard beton. Dat beton is niet overal even vlak.

De vraag is nu, gaat dit werken met de tapijt schotels van isoacoustics tbv de gaia's. Of is er een betere oplossing.

Eigen bedacht alternatief is een plaat, steen of hout, met korte spikes, die waterpas maken, dan de gaias erop.

Typisch geval van blindstaren, dus hier zoeken naar wat wijsheden:)

Thanks!
Ja, die tapijtschotels gaan zeker helpen. Omdat die schotels drie spikes hebben, staan ze altijd stevig, ook op een oneffen ondergrond. Doordat de Gaia zo aan de onderzijde gekoppeld is aan de vloer, krijg je een maximaal resultaat.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Nlmike

Quote from: R0N on November  1, 2021, 15:42:23
Ja, die tapijtschotels gaan zeker helpen. Omdat die schotels drie spikes hebben, staan ze altijd stevig, ook op een oneffen ondergrond. Doordat de Gaia zo aan de onderzijde gekoppeld is aan de vloer, krijg je een maximaal resultaat.

ron

Dat zou mooi zijn. Passen die gaias zich aan aan de evt kleine hoek die de schotels dan hebben? Heb ze nog niet in mijn handen gehad, maar leek een rubber?

Thanks!
Het speelgoed: AV8003 preamp, Arcam pa240 poweramp, Monitor Audio gx200 gold speakers op gaia 3, Bluenode 2i, Inakustik reference NF-803 interlinks, Inakustik reference LS-1602 speakerkabels,  Atacama apollo storm 10 kast.

Ralf67

Deze Spike schotels dus.

Zelf een tevreden gebruiker van de Gaia III

Xander32

Hoe stabiel staan speakers nog op Gaia's plus die schoteltjes?
En hoeveel centimeter zijn die schoteltjes hoog?

Gaia's plus schoteltjes geven een behoorlijk verschil in hoogte, hetgeen ook van invloed is op de geluidskwaliteit. Dat hoeft overigens niet een negatief effect te zijn, maar is wel iets om rekening mee te houden.


Quote from: Ralf67 on November  1, 2021, 21:31:08
Deze Spike schotels dus.

Zelf een tevreden gebruiker van de Gaia III
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Dat hoogteverschil valt volgens mij wel mee want de schoteltjes 'prik' je toch in/door de vloerbedekking heen zodat ze het beton raken? Dus dan is het hoogteverschil tussen Gaia's met spikes door de vloerbedekking VS. Gaias zonder schotels/spikes op de vloerbedekking redelijk betrekkelijk denk ik
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Nlmike

Quote from: cz79 on November  2, 2021, 07:20:26
Dat hoogteverschil valt volgens mij wel mee want de schoteltjes 'prik' je toch in/door de vloerbedekking heen zodat ze het beton raken? Dus dan is het hoogteverschil tussen Gaia's met spikes door de vloerbedekking VS. Gaias zonder schotels/spikes op de vloerbedekking redelijk betrekkelijk denk ik

Ja als je spikes met de gaias en schotels vervangt is het verschil de hoogte van de gaias, dus ong 4.5 cm?

Lijkt me dat dat geen issue mag zijn, zeker gezien de kwaliteit van speakers waar je ze onder zet. In mijn geval is het juist prima dat het wat hoger komt :)
Het speelgoed: AV8003 preamp, Arcam pa240 poweramp, Monitor Audio gx200 gold speakers op gaia 3, Bluenode 2i, Inakustik reference NF-803 interlinks, Inakustik reference LS-1602 speakerkabels,  Atacama apollo storm 10 kast.