DIY verfmix, spuitbaar op bestaand projectiescherm - ALR

Started by ProXius, July 29, 2021, 23:31:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ProXius

In mijn zoektocht naar een betaalbare vervanger voor mijn huidige 123" 1.0 gain rolscherm, kwam ik er achter dat het best lastig is in die maat iets te vinden wat een betaalbare upgrade is. Zou graag een grijs scherm willen voor wat beter zwart, maar ALR zou helemaal mooi zijn.

Ik kwam op een zelf gemaakt verfmengsel wat mensen op het AVS forum al een aantal jaren hebben getest naar enorme tevredenheid.
Als ik de resultaten op de foto's zie kan ik alleen maar met open mond kijken.

Een mengsel van twee soorten verf en water, spuitbaar met een HVLP verfpistool. De verf is in Nederland zeer lastig te krijgen, maar het is te doen. Kosten ongeveer 70 euro voor 130".
Het zou zelfs toepasbaar moeten zijn op bestaande (rol)schermen.

Het klinkt tot nu toe als het ideale projectje voor deze zomer... Het is zeker niet makkelijk om het zo strak te krijgen, maar het proberen waard denk ik. Het scherm heeft ongeveer 0.9 gain, maar eventueel zou ik voor relatief weinig kunnen upgraden naar een BenQ TH585 (599 euro)
Even een paar plaatjes die ik schaamteloos kopieer uit het volgende topic: https://www.avsforum.com/threads/easy-folkart-alr-paintmix.2608649/page-5

Voor de duidelijkheid; het roze/witte vlakje in het midden is een normaal A4tje... Dit is dus geen TV maar een zelf geschilderde plaat van ~110" en een beamer van 599 euro (BenQ W1090)
Mijn concrete vraag is eigenlijk; heeft er iemand ervaring met dit soort DIY mengsels? Er zijn veel varianten te vinden op verschillende USA fora.
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"