Dune Vision serie mediaplayers

Started by riwi, July 25, 2021, 13:29:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mistral

Quote from: riwi on September  3, 2022, 20:07:30
Jouw file is volgens media-info ook geen MPEG-4, maar gewoon H.264 AVC.

Heel vroeger was er Divx en dat werd wel eens MPEG4 genoemd, maar dat kom je nergens meer tegen.


Ik ga hem verkopen en stap over op de Zappiti Neo

hifiman

#551
Ik heb met mijn Dune HD Real Vision 4K regelmatig (maar niet altijd) dat bij het aanzetten het display op LOAD blijft staan en ik geen beeld heb. Als ik de voedingskabel er dan uit trek en weer erin start hij wel normaal op met beeld. Komt iemand dit bekend voor?


riwi


Kjelt

Ook nog niet gezien maar mijn Dune gaat altijd van de stroom.

hifiman

Quote from: Kjelt on November  6, 2022, 17:35:51
Ook nog niet gezien maar mijn Dune gaat altijd van de stroom.
Ja de mijne ook.

hifiman

#555
Quote from: Kjelt on November  6, 2022, 17:35:51
Ook nog niet gezien maar mijn Dune gaat altijd van de stroom.
Ik zal de HDFury er eens tussen uit halen, kijken of dat wat uitmaakt...

Edit: En inderdaad, direkt op de TV aangesloten geen probleem!

BenW

Quote from: hifiman on November  6, 2022, 12:34:37
Ik heb met mijn Dune HD Real Vision 4K regelmatig (maar niet altijd) dat bij het aanzetten het display op LOAD blijft staan en ik geen beeld heb. Als ik de voedingskabel er dan uit trek en weer erin start hij wel normaal op met beeld. Komt iemand dit bekend voor?

Dit heb ik niet op mijn Dune HD Real Vision 4K die draait op de laatste non beta firmware.
Arcam AVR550, Samsung 65QN93B, PS5 Disk Edition, Dune HD Real Vision 4K met iFi iPower X, Apple TV 4K (3rd generation), Auralic Altair G1, B&W CM10s2, B&W M1 Mk2, CM Centre s2, SVS SB-2000 Pro en AudioQuest bekabeling.

hifiman

Quote from: BenW on November  8, 2022, 09:02:31
Dit heb ik niet op mijn Dune HD Real Vision 4K die draait op de laatste non beta firmware.
Het lijkt te komen door de HdFury die er tussen zit en de volgorde waarin apparaten klaar zijn met "booten" na het aanzetten van de spanning (ik schakel alles tegelijk aan als ik ga kijken en uit als ik stop met kijken). De dune is eerder geboot dan de hdfury. Denk dat tie dan nog geen display ziet ofzo. Als ik na die 1e maal alleen de dune van de spanning haal gaat het altijd goed. Als ik de Dune direkt op de tv aansluit gaat het ook altijd goed.

eduard

Weet niet of het al genoemd is hier maar ik kwam een nieuwe firmware versie tegen. Waarschijnlijk al van october https://dune-hd.com/firmware/realvision4k/

Exxar

Quote from: hifiman on November  6, 2022, 12:34:37
Ik heb met mijn Dune HD Real Vision 4K regelmatig (maar niet altijd) dat bij het aanzetten het display op LOAD blijft staan en ik geen beeld heb. Als ik de voedingskabel er dan uit trek en weer erin start hij wel normaal op met beeld. Komt iemand dit bekend voor?

Dat heeft de mijne ook, als ik op het stekkerblok de stroom terug inschakel.
Als ik de voeding van de Dune uit het stekkerblok haal en dan de stroom aan zet, en dan de voeding weer inplug, dan is er geen probleem.
Ik denk dat het iets met stroompiek kan temaken hebben.

eduard

#560
Als ik het goed lees is er een nieuwe beta uit
https://dune-hd.com/firmware/realvision4k/
Ga hem er zo opzetten.

Changes since 221018_1640_r20:
This is a small update with important fixes.

• All models: Bugfix: Auto framerate switching could be wrongly used when playing a video preview in a small window in some cases.

• All models: Bugfix: Interlaced video could be wrongly detected as progressive in some cases, thus causing auto framerate switching to a wrong mode (for example, to 25 Hz insead of 50 Hz).

• All models: Bugfix: When KODI app was automatically installed (for example, as an external player), its audio settings could be set to wrong values and fixed to these values (disallowing the user to modify them). Now the user is responsible for proper configuration of KODI audio settings.

• All models: Bugfix: The procedure of upgrading firmware of Bluetooth remote could allow the user to install incompatible firmware version in some cases.

• All models: Improvement: Important fixes in some preinstalled apps.

• RTD1619/RTD1619DR models: Improvement: After factory reset, "digital audio output mode" setting is now set to "Auto" (which automatically enabled bitstream passthrough if the connected TV or A/V receiver supports it).

• All models: Minor other fixes and improvements.

htjan160756

Ik durf eigenlijk nooit een Beta update te doen omdat ik dan bang ben dat alles mis gaat.
Als het mis gaat kan ik dan altijd terug naar de laatste update die erop stond?
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

vanadium

Quote from: htjan160756 on April  1, 2023, 15:25:55Ik durf eigenlijk nooit een Beta update te doen omdat ik dan bang ben dat alles mis gaat.
Als het mis gaat kan ik dan altijd terug naar de laatste update die erop stond?

Hier zijn alle beta updates tot op heden probleemloos verlopen, als je twijfelt kan je natuurlijk altijd de een na laatste beta versie pakken.

riwi

Quote from: htjan160756 on April  1, 2023, 15:25:55Ik durf eigenlijk nooit een Beta update te doen omdat ik dan bang ben dat alles mis gaat.
Als het mis gaat kan ik dan altijd terug naar de laatste update die erop stond?

Ik bewaar de firmware files op de nas.
Je kan er zo naartoe navigeren met de Dune afstandbediening en er een willekeurige uit kiezen.

Je kan ze bij mij ook downloaden http://riwi.noip.me/dune/
zet ze op een plek waar de dune erbij kan, navigeer ernaar toe en dan begint ie met de firmware up of downgrade.

marcel1970

En normale updates zijn er voor zover ik weet slechts een keer geweest....
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

eduard

De Beta's updates gaan eigenlijk altijd goed. Heb een enkele keer bij een eerder beta update gehad dat hij ipv reboot uit ging. En toen ik hem zelf aanzetten liep de update weer netjes door. Deze laatste update stond verliep zonder problemen op mijn beide dune's

eduard

Er lijkt weer een nieuwe beta update te zijn.
https://dune-hd.com/firmware/realvision4k/

Ga hem er zo op zetten.

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

eduard

#568
Weet niet ik kreeg naar de update een vraag of ik toestemming wilde geven dat ik ook apps wilde draaien die vanuit de comunity komen en niet van dune. Het lijkt er dus op dat ze app store open gezet hebben. Heb alsnog de toestemming niet gegeven. Eerst maar eens kijken wat voor apps dit omvat. Ik mis nu eigenlijk niks.
Las wel dat de volgende update een flinke zou moeten zijn.

stevefilmfreak54

Ja, dat kan bij Dune lang duren, ze zijn niet zo snel met updates, helaas!!
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

eduard

Moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk erg tevreden ben met de dune. En helemaal geen behoefte heb aan updates zolang de box maar stabiel draaid. De youtube client wordt wel geregeld geupdate.

riwi

#571
Ik ook :)
Ik heb er een 2de Dune bij gekocht om een oude te vervangen (Dune Base 3.0 op de slaapkamer) Nu gekozen voor de Pro Vision 4k Solo (die met harddisk bay in de zijkant).


Earth Angel

Even een vraag met betrekking tot de Dune HD Real Vision 4K. Deze is in bestelling en zal ergens volgende week geleverd worden. Omdat ik nog niet zoveel ervaring heb met 4k HDR en Dolby Vision video bestanden vraag ik mij af wat er gebeurd als je dit soort bestanden afspeelt op een non HDR/Dolby Vision TV of beamer. Is dit mogelijk en zo ja, moet je hiervoor een bepaalde instelling voor toepassen?

eduard

Quote from: Earth Angel on November  4, 2023, 10:48:27Even een vraag met betrekking tot de Dune HD Real Vision 4K. Deze is in bestelling en zal ergens volgende week geleverd worden. Omdat ik nog niet zoveel ervaring heb met 4k HDR en Dolby Vision video bestanden vraag ik mij af wat er gebeurd als je dit soort bestanden afspeelt op een non HDR/Dolby Vision TV of beamer. Is dit mogelijk en zo ja, moet je hiervoor een bepaalde instelling voor toepassen?
Weet het niet voor 100% zeker maar volgens mij kan je dat op de player uitzetten. Er zijn wat instelling waarin je aangeeft wat je tv aan kan.

Earth Angel

Oké, dat zou fijn zijn. Ik zal eens in de video settings kijken zodra ik de Dune heb ontvangen.