Dune Vision serie mediaplayers

Started by riwi, July 25, 2021, 13:29:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

riwi

Quote from: MaxxMark on October 24, 2021, 21:44:07
Hmmm. Ik bemerk dat de combinatie van een BluRay rip met een Dolby Digital+ track (mkv) met de Dune en mijn Arcam 850 issues geeft. Hij geeft gewoonweg geen geluid. Dit terwijl broadcasted series met DDP het gewoon doen. Herkent iemand dit en/of zou iemand dat eens willen testen met de nieuwe spelers?

Geeft gewoonweg geen geluid als ik hem normaal in passthrough zet. De dune in decode stand zetten werkt (uiteraard) wel.

Gata in dit geval om:
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.


Zie sowieso weinig blu-ray rips die een DDP track gebruiken, dus het zou me niets verbazen dat dit een of andere edge case is.

Ik heb dit nog niet gemerkt. Ik zal vanavond eens kijken of ik die file kan bemachtigen en testen. Ik heb een Arcam AV860 dus bijna hetzelfde als de jouwe.

riwi

#326
Quote from: MaxxMark on October 24, 2021, 21:44:07
Hmmm. Ik bemerk dat de combinatie van een BluRay rip met een Dolby Digital+ track (mkv) met de Dune en mijn Arcam 850 issues geeft.

Deze heb ik gevonden maar die heeft alleen DTS-HD geluid.
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.


En een versie met FLAC2.0 geluid. De rest is van streamingdiensten.

<edit>
't is toch al een aparte want op bluray is DD+ alleen beschikbaar als corecomponent van de TrueHD volgens mij. Het zit dacht ik niet in de bluray standaard om een track met alleen DD+ te hebben op een schijfje.

MaxxMark

Ja, ik vond het ook al wat opvallend dat er een BR met DDP is, maar het is toch echt zo :) Ik stuur je een PM
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Mausman

hoi,

Sinds vandaag ben ik ook eigenaar van een Dune Pro Vision 4K solo. Deze is ter vervanging van mn oude Dune HD solo 4K.
Het aansluiten en configureren is voorzover wel gelukt, echter heb ik een probleem waar ik niet uit kom.

In de netwerk settings heb ik exact de waardes gezet die ik ook in mn oude dune had staan. Bij 'Bronnen' heb ik een nieuwe netwerk map aangemaakt voor mn Nas. Hierin ook exact dezelfde settings gezet als bij mn oude Dune. Als ik op de netwerkmap klik, gaat ie ook netjes naar mn Nas en zie ik de diverse mappen staan die in de root van mn nas staan zeg maar.
Als ik dan vervolgens op 1 van die mappen klik (waar gewoon bestanden in staan), gaat ie naar die map maar zegt ie dat de map leeg is. Bij de andere mappen is dat ook het geval. Maar dat kan niet, want via mn laptop zie ik gewoon de bestanden in alle mappen staan op mn nas.
Ik heb al van alles geprobeerd, zoals bijv. reboot van mn nas, router en de Dune.

Weet iemand misschien wat hier fout gaat of wat ik over het hoofd zie?

alvast bedankt voor de hulp.

blue-eyes

rechten op de nieuwe map ook goed staan?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Mausman

Quote from: blue-eyes on October 27, 2021, 22:51:51
rechten op de nieuwe map ook goed staan?

Alles staat exact hetzelfde ingesteld op de nieuwe dune zoals ik het ook in de oude dune had staan. Dus zelfde ip-adres, map-namen etc.
Dus aan de rechten in de nas heb ik ook niets veranderd. Ten slotte zie ik gewoon de root mappen van de nas als ik op de netwerk map klik.
Ik neem aan als de rechten in de nas niet goed zouden staan, dat de dune dan wel meteen een error zou geven dat ik sowieso niet op de nas kan zeg maar.

Maar dat doet ie dus wel gewoon. Zodra ik dan op een map klik, gaat ie wel naar die map, maar zie ik geen bestanden staan, en staat er dan (leeg), terwijl die er wel horen te staan.

eduard

Kan je eventueel via de Dune een nieuwe map aanmaken. En vervolgens via Windows er een paar bestanden naar toe kopiëren.

Verstuurd vanaf mijn CPH2145 met Tapatalk


blue-eyes

Ik las dat je een nieuwe map hebt aangemaakt, vandaar dat ik reageerde met deze opmerking.

Ik heb een Synology NAS, daar stel je NFS rechten in op de map.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Mausman

#333
Quote from: blue-eyes on October 28, 2021, 07:59:38
Ik las dat je een nieuwe map hebt aangemaakt, vandaar dat ik reageerde met deze opmerking.

Ik heb een Synology NAS, daar stel je NFS rechten in op de map.

Nee, wat ik daarmee bedoelde is als je 'bronnen' kiest, dan moet je een zg. netwerkmap (m.a.w. snelkoppeling) naar je - in mijn geval - Nas maken.

Heb net nog wat geprobeerd om mn Dune een ander ip adres te geven en dan in mn nas bij de rechten ook het oude ip adres te veranderen in het nieuwe ip adres.
Maar ook dat helpt niet :-(.

Als ik bijv. een mp3'tje kopieer naar de root van mn nas, dan ziet de dune deze wel. (logisch lijkt me gezien ik ook gewoon de mappen zie staan die in de root staan vd nas).
Deze kan ik dan ook gewoon afspelen.
Maar in de mappen in de root staan dus al mn bestanden die ik wil kunnen gebruiken. Maar als ik dus op een map klik, gaat ie er wel heen maar zegt de dune dat de map leeg is.

Ook als ik via de netwerk verkenner op de dune naar mn nas ga, zegt ie dat de mappen leeg zijn.

Wat kan er nu anders zijn dan toen mn andere dune nog aangesloten zat. Daar heb ik dit probleem nog niet meegemaakt.

Hopelijk weet een netwerk goeroe hier de oplossing :-).

o ja, wellicht even belangrijk te vermelden: mn nas is een Qnap TS231P2.

riwi

Deze gevonden (ik ken qnap en synology niet) :

quote:
I can see the folders but I can't go "deeper".
unquote

This is caused by rights on QNAP NFS server not set up correctly. On my Ubuntu16.04 I have the same problem except after I added two options to nfs server configuration file: all_squash, insecure.

I am not a QNAP user, you should find your QNAP NFS server configuration file, and add above options. Beware that using these two option is not recommended for security reason. but for me, this is not so important.

Ik weet niet of je die 2 dingen kan instellen op een qnap.

Kjelt

Bij mij staat alles op smb 2 en dat draait probleem,oos.

MaxxMark

#336
Woah... vandaag de nieuwe dune aangesloten. Standaard riedeltje gedaan. Maar zie nu dat osmc spmc in ieder geval al 4k hdr en atmos over dd+ support! Een onverwachte en zeer welkome verrassing.

Alleen geen atmos over true hd. Das dan weer een bummer.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Mausman

Quote from: riwi on October 28, 2021, 18:54:57
Deze gevonden (ik ken qnap en synology niet) :

quote:
I can see the folders but I can't go "deeper".
unquote

This is caused by rights on QNAP NFS server not set up correctly. On my Ubuntu16.04 I have the same problem except after I added two options to nfs server configuration file: all_squash, insecure.

I am not a QNAP user, you should find your QNAP NFS server configuration file, and add above options. Beware that using these two option is not recommended for security reason. but for me, this is not so important.

Ik weet niet of je die 2 dingen kan instellen op een qnap.

Heb hier even naar gekeken, en zoiets kon ik idd. instellen in de nas voor de gedeelde map, echter heeft dit niet geholpen helaas :-(.

Ik weet het even niet meer. Had me erg verheugd op deze nieuwe Dune, maar voorlopig zit dat er niet in blijkbaar.


hifiman

Quote from: MaxxMark on October 28, 2021, 21:40:29

Alleen geen atmos over true hd. Das dan weer een bummer.
Tuurlijk wel, dat doet tie ook gewoon!

MaxxMark

Vreemd. Ik heb 2 titels geprobeerd. Even van audiotrack gewisseld (naar ac3), wat wel werkte. En weer terug (wat weet niet werkte). Geen sjoege.

In de native player werkte het wel.

Saillant is dat in Kodi het allemaal ook weer niet werkte (4k niet, hdr niet, hd audio niet). Van het weekend nog eens testen.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

hifiman

Quote from: MaxxMark on October 29, 2021, 03:04:04
Vreemd. Ik heb 2 titels geprobeerd. Even van audiotrack gewisseld (naar ac3), wat wel werkte. En weer terug (wat weet niet werkte). Geen sjoege.

In de native player werkte het wel.

Saillant is dat in Kodi het allemaal ook weer niet werkte (4k niet, hdr niet, hd audio niet). Van het weekend nog eens testen.
Sorry had even over de spmc heen gelezen (ook geen idee wat dat is...) , ik had het over de native player.

Mausman

Quote from: Mausman on October 28, 2021, 22:17:01
Heb hier even naar gekeken, en zoiets kon ik idd. instellen in de nas voor de gedeelde map, echter heeft dit niet geholpen helaas :-(.

Ik weet het even niet meer. Had me erg verheugd op deze nieuwe Dune, maar voorlopig zit dat er niet in blijkbaar.

Had ook maar even een mailtje gestuurd naar Dune zelf. Kreeg het volgende antwoord:
Please double-check your NAS's NFS access settings. Android always connects as root.

Hier kan ik niet zoveel mee eerlijk gezegd. Ik zou niet weten wat ik dan verder zou moeten instellen in de nas. De nfs settings in mn nas staan nog gewoon hetzelfde als bij mn oude Dune en ik zie niet zo gauw nog andere instellingen die ik zou kunnen doen :-(.

hifiman

In de logging kijken van je NAS wat er mis gaat!

blue-eyes

#343
IP adres Dune is identiek?
Ik heb zelf 10.1.1.0/24 als IP range voor NFS share ingevoerd, mocht een keer het IP adres veranderen gaat dit het altijd afdekken.

Verder een user "dune" aangemaakt, met leesrechten op de betreffende map.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Mausman

Quote from: blue-eyes on October 29, 2021, 19:28:54
IP adres Dune is identiek?

Yep, ip adres staat allemaal goed ingesteld. Via de Dune kom ik wel op de nas in de root (was bij mn oude dune ook zo) - dus de nfs instellingen in mn nas staan goed, anders zou ik niet eens op mn nas kunnen komen. Dan zie ik alle mappen staan waar mn bestanden in staan. Maar als ik vervolgens op een map klik, gaat ie wel naar die map, maar op mn tv zie ik dan dat die map "leeg" is. Wat in werkelijkheid eigenlijk niet zo is.

blue-eyes

Het is iets met rechten - for sure.

QNAP ken ik dan niet.

Als je echt nieuwe map aanmaakt, de rechten goed zet, wat gebeurd er dan?
Als je de map benaderd vanuit een PC?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

riwi

#346
Quote from: hifiman on October 29, 2021, 08:59:07
Sorry had even over de spmc heen gelezen (ook geen idee wat dat is...)
spmc is een kodi fork bedoeld voor android. Maar ontwikkeling is al lang gestopt. Ik vind de hele android omgeving op de Dune niet interessant.



@Mausman :
https://docs.qnap.com/nas-outdated/4.2/SMB/en/index.html?share_folders.htm
Hier staan folder permission en rechten voor users beschreven. Welke user is eigenaar van de folders die leeg lijken? Ik denk dat de Dune "guest" toegang gebruikt. Met NFS specificeer je meestal alleen een ip adres of range vanaf waar je de NAS mag benaderen.

Kan je niet overgaan op SMB? Dat geeft misschien minder problemen voor je. (microsoft networking noemen ze het bij Qnap)
https://docs.qnap.com/nas-outdated/4.2/SMB/en/index.html?network_services.htm
Met je PC verbind je met de NAS waarschijnlijk ook al via SMB, tenzij het een mac is.

hifiman

Quote from: riwi on October 29, 2021, 20:14:08
spmc is een kodi fork bedoeld voor android. Maar ontwikkeling is al lang gestopt. Ik vind de hele android omgeving op de Dune niet interessant.

Eens, ik ga ook geen tang gebruiken om een spijker in de muur te slaan. Jammer eigenlijk dat ze dat soort meuk er in stoppen.

Mausman

Quote from: riwi on October 29, 2021, 20:14:08
spmc is een kodi fork bedoeld voor android. Maar ontwikkeling is al lang gestopt. Ik vind de hele android omgeving op de Dune niet interessant.



@Mausman :
https://docs.qnap.com/nas-outdated/4.2/SMB/en/index.html?share_folders.htm
Hier staan folder permission en rechten voor users beschreven. Welke user is eigenaar van de folders die leeg lijken? Ik denk dat de Dune "guest" toegang gebruikt. Met NFS specificeer je meestal alleen een ip adres of range vanaf waar je de NAS mag benaderen.

Kan je niet overgaan op SMB? Dat geeft misschien minder problemen voor je. (microsoft networking noemen ze het bij Qnap)
https://docs.qnap.com/nas-outdated/4.2/SMB/en/index.html?network_services.htm
Met je PC verbind je met de NAS waarschijnlijk ook al via SMB, tenzij het een mac is.

Heey, het is me gelukt hoor  :bigsmile:

Dankzij een tip van iemand op een Qnap forum die een soortgelijk probleem had, alleen met zn android tv.

Hij gaf het volgende aan wat je dan moet instellen in de nfs settings van de nas waar je dan oa. het ip adres invuld van de dune:
Sync en Secure staan uitgevinkt.
Bij de "invulvakjes" staat het ip-adres, (beveiliging)sys, (squash)lezen/schrijven, (squash optie)alle gebruikers,(gid)administrator,(uid)gebruiker uit de administratorgroep.

Dit was de uiteindelijk simpele truc  :D


RPO

@  Mausman: da's ook stom... ik had 100% hetzelfde probleem ( NFS, IP gegevens van oude DUNE overgenomen, en lege mappen, ISOs worden niet geopend)  en had het net een paar minuten geleden via SMB werkend gekregen en wilde dat posten....zie ik jouw bericht dat je het via NFS ook werkend hebt.
Heb je misschien een linkje naar de info die voor jou werkte?
Voor de geïnteresseerden: via SMB werkt het ook direct en simpel.
Classé SSP-800 + CA-5300, B&W 804S & HTM3S ,PV1 en Kef Q1-tjes. Pioneer LX-6090, Dune HD Max, QNAP 469L.