Dune Vision serie mediaplayers

Started by riwi, July 25, 2021, 13:29:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifiman

Quote from: Kjelt on September  6, 2021, 18:30:15
Processor staat op pass through.
Dat is een functie die alleen van toepassing is in standby...

Kjelt

#276
Nou je kunt videoprocessing op hdmi uitzetten  ;)
Maar je kunt het op de Dune zelf zien.
Als ik op info druk zie ik source/bron resolutie en output resolutie/frequentie.
Dus ik zie dat de Dune de 1080p/25 zelf naar 1080p/60 omzet.
50 zou ik prima vinden maar 60?

riwi

#277
Lijkt toch echt dat de Marantz terugmeldt dat ie 1080p50 niet wil hebben. Via Edid dan denk ik. Misschien kan je eens proberen om de video processing in de Marantz eens aan te zetten. Al is dat niet de eindsituatie die je wil hebben.

eduard

Misschien eerst een keer de marantz er tussen uit halen en dune even direct op de tv aansluiten

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk


Kjelt

Net even getest en de Marantz settings waren anders dan gisteren  ???
Terug gezet en nu lijkt het wel goed te gaan.

Kjelt

Helaas gisteravond weer dezelfde ellende.
De Dune doet toch echt iets fout, ook direct aan de projector aangesloten zet hij de uitgangsresolutie en frequentie bij een aantal media op de max. schermresolutie/freq. instelling. Als je die veranderd renderd hij de uitgang conform de wijziging terwijl het mediabestand uiteraard identiek blijft.
Nou ja ik wacht wel op de nieuwe firmware en tot die tijd schakel ik wel manueel over.

Het is een hele tijd geleden (Dune Prime 3.0) dat ik een mediaspeler had zonder een issue  ;)

riwi

Quote from: Kjelt on September  9, 2021, 10:33:45
Helaas gisteravond weer dezelfde ellende.
De Dune doet toch echt iets fout, ook direct aan de projector aangesloten zet hij de uitgangsresolutie en frequentie bij een aantal media op de max. schermresolutie/freq. instelling. Als je die veranderd renderd hij de uitgang conform de wijziging terwijl het mediabestand uiteraard identiek blijft.
Nou ja ik wacht wel op de nieuwe firmware en tot die tijd schakel ik wel manueel over.
Vreemd hoor. Maar je gebruikt dus nog wel steeds de auto resolution? Ik heb deze disabled staan en laat de Dune scalen naar 2160p. Misschien is dat ook een bruikbare workaround.

Quote from: Kjelt on September  9, 2021, 10:33:45
Het is een hele tijd geleden (Dune Prime 3.0) dat ik een mediaspeler had zonder een issue  ;)
Ik heb er nog een staan hier met kapotte voeding :)

Dunes hier :
prime 3.0 (kapotte voeding)
base 3.0 slaapkamer
base 3D op zolder
solo 4k in opslag
hd pro 4k in opslag
Real vision pro 4k in HT/woonkamer

Ook nog een popcorn Vten ergens in een doosje :)

Kjelt

Ja ik heb ook nog twee prime 3.0 die gewoon werken maar in de kast staan.
Voeding is kwestie van elco revisie:

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=152493.msg2820723#msg2820723

riwi

Ik had het gezien maar heb deze prime 3.0 eigenlijk niet meer nodig

htjan160756

Is het mogelijk om zelf een achtergrond op het scherm te zetten?
Bij voorbeeld met jpg of png.
En hoe dan?
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

riwi

Ligt er een beetje aan in welk scherm?

Als je op bv bij bronnen/sources een harddisk waar je films op staan een achtergrond plaatje wil dan kan je dat met een dune_folder.txt file doen en daar een verwijzing naar het gewenste plaatje maken.

htjan160756

Quote from: riwi on September 14, 2021, 15:01:57
Ligt er een beetje aan in welk scherm?

Als je op bv bij bronnen/sources een harddisk waar je films op staan een achtergrond plaatje wil dan kan je dat met een dune_folder.txt file doen en daar een verwijzing naar het gewenste plaatje maken.

In het hoofdmenu waar de Dune mee opstart, je kunt nu bv dark, zand enz instellen.
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

riwi


htjan160756

Wel jammer dat het weer zo ingewikkeld moet.
Waarom niet van een usb of SD kaartje.
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

papaleo

#289
Waarschijnlijk is er een oplossing wbt het black level probleem.
Ik kreeg zojuist dit bericht van de Dune support waarin ze dit aan mij mededeelde....

"Hello,

Could you please try to install the following alpha firmware, it contains improvements which should probably fix the described black level problems with your projector.

Please let us know if it helped.
Thanks."


Ben benieuwd...ik ga het morgen gelijk uitproberen.

http://dune-hd.com/firmware/alpha/
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#290
En opgelost... :pompom:
Ik had een map gemaakt met daarin verschillende films waarin de layer/codec "Dolby Vision P7 DT DL" zit en waarmee het de mist inging en al deze films spelen nu zoals het hoort met diep zwarte zwartwaardes...zonder die grijze mist over het beeld heen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Ik zelf heb dit nog niet geprobeerd/geïnstalleerd maar je kunt nu ook het R18-equivalent installeren de nieuwe GUI is ook bijgewerkt.
Het heeft lang geduurd, maar dit lijkt ook een grote update te zijn...

http://dune-hd.com/firmware/newgui/
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

Bedankt voor de headsup. Tot nu toe speelde ik versies zonder DV vanwege het blacklevel issue.
De nieuwe GUI kan ik wel aanraden, dat ziet er mooi uit. Al clashte het wel met mijn dune_folder.txt artwork. Daar had ik over geklaagd bij Dune. Ik ben benieuwd of ze dat ook opgelost hebben.

Ik zal deze laatste update er straks op zetten.

papaleo

Ook hier speelde ik geen UHD's meer af met de Dune maar deed dit met mijn ATV.

Ik zal de nieuwe GUI er vanmiddag ook maar eens op gaan zetten en gaan (uit)proberen...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

Quote from: papaleo on October 16, 2021, 14:18:26
Ook hier speelde ik geen UHD's meer af met de Dune maar deed dit met mijn ATV.

Ik zal de nieuwe GUI er vanmiddag ook maar eens op gaan zetten en gaan (uit)proberen...

Je kan met de "rode" knop switchen tussen de nieuwe look en de oude look. Per folder kan dat en hij onthoud dat.
Ik kan nu kiezen tussen de dune_folder.txt layout en de nieuwe (2 stuks) layouts. Ik vind ook handig dat hij in deze nieuwe look ziet of je de film al gezien hebt met het streepje onder het icoon. In de oude look zie je dat ook doordat hij een percentage (of een vinkje) achter de filenaam zet.
DV nog niet getest, dat doe ik vanavond wel met de projector.

papaleo

De nieuwe GUI staat er bij mij nu ook op...en deze ziet er tov de oude stukken beter/mooier uit,wauw!  :clapping:

Ik vond van alle mp's die ik hier over de vloer heb gehad de GUI/Videowall van de Zidoo het mooiste, maar deze nieuwe van de Dune ziet er nog gelikter uit wat een verbetering zeg... 8)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Raymen

okee heel mooi

mischien ook een foto van het mooie nieuwe gui
en tevens van de videowall

ben wel weer eens geinteresseerd in een dune
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

RvD

#297
Mooi dat er veel vooruitgang gemaakt is bij de Dune, als de Moviewall nog mooier is als bij Zidoo dat klinkt veel belovend.

Werkt autoresolutie/framerate goed ? Als ik een een 1080P bestand kijk dan stuurt die het ook als 1080P uit en doet de speler niet zelf upscalen naar 4K ?
Externe ondertiteling toevoegen rechtstreeks via de speler werkt dit op dezelfde manier als bij Zidoo ?

De Max Vision komt zeker in beeld en als je de binnenkant vergelijkt met de binnenkort verkrijgbare Zappiti Reference dan zijn ze gelijk, afgezien van de interne hdd plaatsingsmogelijkheden.

Max Vision


Zappiti Reference
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Kjelt

Voeding is gelijk maar mainbord is niet helemaal hetzelfde, zie de elcos en extra chip op de ene.

RvD

Denk dat dit nog een foto is van de eerste generatie Max vision met de AKM dac. Deze heeft nu ook de ESS denk dat daar het verschil zit.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus