Dune Vision serie mediaplayers

Started by riwi, July 25, 2021, 13:29:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MaxxMark

#50
Netflix @ 4K: dat kan natuurlijk ook weer een licentie-issue zijn. Overigens werkte 4K op de 4k Pro II wél. Of in ieder geval voor zolang netflix überhaupt werkte :D

Als ie geen HD Audio passed (binnen Android) dan zie ik helaas geen reden of noodzaak om over te stappen (misschien de oplossing van banding issues)

Goede alternatieven zijn er echter ook nog niet. De AppleTV is wel nice, maar support óók geen pass-through voor HD-audio. Alleen Dolby Digital Plus en atmos over DDP.

Ik zat al te spelen met de gedachte om dan toch maar eens voor een Shield te gaan, maar geen idee of je dáár blij van wordt :D

:pompom: Sowieso dank voor het testen! :pompom:
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

hifiman

Quote from: MaxxMark on July 27, 2021, 18:12:47
Goede alternatieven zijn er echter ook nog niet. De AppleTV is wel nice, maar support óók geen pass-through voor HD-audio. Alleen Dolby Digital Plus en atmos over DDP.
Dolby True HD supporten heeft ook niet direkt praktische meerwaarde, dat gaan de streaming diensten toch niet doen (teveel bandbreedte).

papaleo

#53
@TopGun2010

Ja,tóch vind ik ook.

Misschien iets minder mooi dan de Ultra uitvoering en wellicht iets minder high-end wbt de gebruikte audio dac's en de dubbele voeding maar ook iets minder duur.... :D






Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

hifiman

#54
Quote from: riwi on July 27, 2021, 17:52:51
Ik had een beetje last van lip sync issues na herhaaldelijk skippen.
Ben benieuwd, ik heb hem binnen een uur of twee ook in huis als het goed is :-)

Fijn dat de IR codes gelijk gebleven zijn, die staan al in mijn harmony  :headbanging:

hifiman

Ik vind het een mooi apparaat hoor!  :wub:


Quote from: papaleo on July 27, 2021, 18:36:57
Ja,tóch vind ik ook.

Misschien iets minder mooi dan de Ultra uitvoering en wellicht iets minder high-end wbt de gebruikte audio dac's en de dubbele voeding maar ook iets minder duur....






Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

PascalP

Quote from: MaxxMark on July 27, 2021, 18:12:47
Netflix @ 4K: dat kan natuurlijk ook weer een licentie-issue zijn. Overigens werkte 4K op de 4k Pro II wél. Of in ieder geval voor zolang netflix überhaupt werkte :D

Als ie geen HD Audio passed (binnen Android) dan zie ik helaas geen reden of noodzaak om over te stappen (misschien de oplossing van banding issues)

Goede alternatieven zijn er echter ook nog niet. De AppleTV is wel nice, maar support óók geen pass-through voor HD-audio. Alleen Dolby Digital Plus en atmos over DDP.

Ik zat al te spelen met de gedachte om dan toch maar eens voor een Shield te gaan, maar geen idee of je dáár blij van wordt :D

:pompom: Sowieso dank voor het testen! :pompom:

Shield en ATV geven toch dezelfde 'gecomprimeerde' DD+ stream op Netflix?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

TopGun2010

Zo is het papaleo, eerst maar eens lekker gaan testen!!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

angelo41

Quote from: PascalP on July 27, 2021, 19:20:00
Shield en ATV geven toch dezelfde 'gecomprimeerde' DD+ stream op Netflix?
Even getest en netjes dolby atmos. Zowel op atv en shield.

Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk


riwi

#59
Quote from: MaxxMark on July 27, 2021, 18:12:47
Netflix @ 4K: dat kan natuurlijk ook weer een licentie-issue zijn. Overigens werkte 4K op de 4k Pro II wél. Of in ieder geval voor zolang netflix überhaupt werkte :D

Als ie geen HD Audio passed (binnen Android) dan zie ik helaas geen reden of noodzaak om over te stappen (misschien de oplossing van banding issues)

Goede alternatieven zijn er echter ook nog niet. De AppleTV is wel nice, maar support óók geen pass-through voor HD-audio. Alleen Dolby Digital Plus en atmos over DDP.

Ik zat al te spelen met de gedachte om dan toch maar eens voor een Shield te gaan, maar geen idee of je dáár blij van wordt :D

:pompom: Sowieso dank voor het testen! :pompom:

Getest met Lucy UHD via SPMC onder de android omgeving. Deze heeft een TrueHD track met atmos. Dan heb ik geen geluid. Als ik dan de tweede track kies AC3 5.1-EX zegt is dan, dan heb ik geluid, hij zegt dat het 5.1 is, de versterker zegt DolbyDigital 3/3.1. Ik heb alle processing uitgezet in de versterker en hoor wel geluid over alle 5.1 speakers.
Beeldkwaliteit is dan minder dan met de interne player volgens mij.

<edit>
Nog even wat geprutst met kodi settings kwa volume en ineens heb ik geluid met de TrueHD trak. De versterker zegt PCM 2.0 ;)
Ik zou gewoon geen kodi gebruiken op de Dune. Lelijke rot software ;)

Kjelt

Quote from: hifiman on July 27, 2021, 18:37:03
Ben benieuwd, ik heb hem binnen een uur of twee ook in huis als het goed is :-)
Nu weten we dat de voeding nog verbeterd kan worden  ;)

hifiman

Quote from: Kjelt on July 27, 2021, 22:55:29
Nu weten we dat de voeding nog verbeterd kan worden  ;)
Das simpel want die is extern :-)

Kjelt


MaxxMark

Quote from: hifiman on July 27, 2021, 18:34:46
Dolby True HD supporten heeft ook niet direkt praktische meerwaarde, dat gaan de streaming diensten toch niet doen (teveel bandbreedte).


Quote from: PascalP on July 27, 2021, 19:20:00
Shield en ATV geven toch dezelfde 'gecomprimeerde' DD+ stream op Netflix?

Er is meer dan alleen streaming natuurlijk :P En in die gevallen wil je gewoon een TrueHD / DTS-HD track.

Voor Apple geldt dat ze het gewoon bewust weigeren. Natuurlijk zit er een component licentiekosten bij (en zeker op dergelijke volumes speelt dat parten) maar ze negeren het systematisch. Ze positioneren het als het beste apparaat maar zodra je maar iets buiten de lijntjes komt blijkt het dat het niet zo is. Helaas!

Bij de Dune ligt dat net even anders. Daar draait gewoon Android op en die accepteert wel passhtrough. Dikke kans dat daar naar elkaar gewezen wordt. Android naar de maker van de app en de app-maker naar Android.


Quote from: riwi on July 27, 2021, 22:26:55
Getest met Lucy UHD via SPMC onder de android omgeving. Deze heeft een TrueHD track met atmos. Dan heb ik geen geluid. Als ik dan de tweede track kies AC3 5.1-EX zegt is dan, dan heb ik geluid, hij zegt dat het 5.1 is, de versterker zegt DolbyDigital 3/3.1. Ik heb alle processing uitgezet in de versterker en hoor wel geluid over alle 5.1 speakers.
Beeldkwaliteit is dan minder dan met de interne player volgens mij.

<edit>
Nog even wat geprutst met kodi settings kwa volume en ineens heb ik geluid met de TrueHD trak. De versterker zegt PCM 2.0 ;)

Klinkt hetzelfde als de 4K Pro II. Met heel veel gepruts krijg je inderdaad een TrueHD track werkend en doet die 'iets' (volgens mij als je hem expliciet op 7 kanaals zet maar passthrough uit). Maar zodra je passthrough aan zet hoor je niks.

Overigens was op 4K Pro II het zo dat de resolutie naar de PJ gewoon 4K was, maar stond in Kodi of in OSMC in de system settings dat hij gewoon 1080p was (ofwel 'ergens' werd gescaled).

Quote from: riwi on July 27, 2021, 22:26:55
Ik zou gewoon geen kodi gebruiken op de Dune. Lelijke rot software ;)

Het voordeel van Kodi is (was) dat de remote software voor iOS gewoon lekker is (met bijv Constelation). Daarnaast is app integratie wel makkelijk. Synchroniseren met andere XBMC instanties bijvoorbeeld (op een raspberry pi bij de TV) en de koppeling met Trakt.

Met de Dune is dat toch behelpen. Heb er uiteindelijk zelf software voor gemaakt, maar dat is verre van robuust (al is m'n scriptje voor het aansturen van mijn hue eigenlijk bijna nooit stuk).


In ieder geval nog geen reden om over te stappen. Heb sowieso nog een 4K Pro (non II) die ligt te verstoffen in de kast...
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

MaxxMark

Quote from: PascalP on July 27, 2021, 19:20:00
Shield en ATV geven toch dezelfde 'gecomprimeerde' DD+ stream op Netflix?

Ja, Atmos over DD+ inderdaad. Maar niet ongecomprimeerd als het van bijvoorbeeld je NAS komt.

Volgens mij doet de Shield dat wel (althans, dat nam ik altijd aan omdat veel mensen er lyrisch over waren).
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

PascalP

Quote from: MaxxMark on July 28, 2021, 08:03:13
Ja, Atmos over DD+ inderdaad. Maar niet ongecomprimeerd als het van bijvoorbeeld je NAS komt.

Volgens mij doet de Shield dat wel (althans, dat nam ik altijd aan omdat veel mensen er lyrisch over waren).

Ja via Kodi doet de Shield dat prima, heb hem zelf hier in de woonkamer staan.

In de HT staat een Zidoo voor media van de NAS en een Oppo voor de schijfjes.
Nu ben ik echter aan het overwegen om nog een 3e unit erbij te kopen puur voor streaming (voor de kids), de Dune valt hier dus af net als de Zidoo en dan zou ik dus of nog een Shield kopen, of een ATV, vandaar mijn vraag eerder of er nog verschil zat tussen de Shield en ATV met zaken als Netflix/Youtube/Disney+ etc. want daar zou ik mijn keuze op maken, niet op afspelen lokale content :)
Maar we dwalen af van het onderwerp van dit topic...
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

#66
Ik heb de shield 1 dag gehad, toen heb ik hem terug gebracht, kon niet tippen aan de beeld kwaliteit van de ATV 4k
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Quote from: reza on July 28, 2021, 09:49:34
Ik heb de shield 1 dag gehad, toen heb ik hem terug gebracht, kom niet tippen aan de beeld kwaliteit van de ATV 4k

Inderdaad...,dat was ook mijn reden destijds om de Shield de deur te wijzen en voor de ATV te gaan.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

Quote from: PascalP on July 27, 2021, 16:31:04
Wel een graflelijk ding zeg, mogen wel iets meer naar het ontwerp van Zidoo of Zappiti kijken wat mij betreft :P

Wat dat betreft zou die uitstekend passen bij je MK speakers  ;D ::) ha ha just kidding  :)

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

 :D
Quote from: riwi on July 28, 2021, 16:30:17
Wat dat betreft zou die uitstekend passen bij je MK speakers  ;D ::) ha ha just kidding  :)

Oeps.... ::) :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

PascalP

Quote from: riwi on July 28, 2021, 16:30:17
Wat dat betreft zou die uitstekend passen bij je MK speakers  ;D ::) ha ha just kidding  :)

Daarom zeg ik het ook, weet goed hoe Leo over mijn (prachtige) speakers denkt  :devil: :wub: :tongue2:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

papaleo

Quote from: PascalP on July 28, 2021, 16:42:17
Daarom zeg ik het ook, weet goed hoe Leo over mijn (prachtige) speakers denkt  :devil: :wub: :tongue2:

Hahaaa...precies  :tounge2:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

MaxxMark

Quote from: reza on July 28, 2021, 09:49:34
Ik heb de shield 1 dag gehad, toen heb ik hem terug gebracht, kon niet tippen aan de beeld kwaliteit van de ATV 4k

Geen optie dus... Beetje zonde voor m'n n7. Er is helaas dus nog steeds geen beste keus. Misschien dan toch maar de 4k pro verkopen en zo'n nieuwe nemen. Ben ik in ieder geval van het Banding issue af.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

reza

Ik ben echt blij met mijn Zidoo.
En heb er dan ook echt niks op aan te merken..
Quote from: MaxxMark on July 28, 2021, 19:53:18
Geen optie dus... Beetje zonde voor m'n n7. Er is helaas dus nog steeds geen beste keus. Misschien dan toch maar de 4k pro verkopen en zo'n nieuwe nemen. Ben ik in ieder geval van het Banding issue af.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"