Dune Vision serie mediaplayers

Started by riwi, July 25, 2021, 13:29:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

riwi

#250
Bedankt voor het testen Leo

OK jij hebt het over chapters in een mkv file. Ik bedoelde springen naar de volgende file.
Dwz 10 afleveringen van een serie in een folder. En bij de aftiteling wil je naar de volgende aflevering springen, zonder eerst op stop te hoeven drukken.
Met de oudere dunes werkte dat wel volgens mij.

papaleo

Ahaa dat bedoel je...nee Richard dat kan ik niet voor je testen ik heb geen serie's op mijn hdd/nas staan om dit voor je uit te proberen
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt

Net even getest met twee series, ik draai laatste officiele firmware geen beta.
Werkt inderdaad niet. Noch de next noch de P+ toets niet op de app en ook niet op de ir afstandsbediening.
Wel gaat ie terug naar de start/begin vd file met P-.

htjan160756

Heb een paar dagen de Dune Real Vision 4k te leen en denk dat ik toch deze ga kopen alleen zit ik nu met een vraag of twee en er zullen wel meer komen.
Vraag 1: ik krijg de afstandsbediening niet gekoppeld wat doe fout?
Vraag 2: als ik de Dune uitzet blijven de WD schijven aanstaan is dit in te stellen dat deze ook uit gaan?
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

riwi

#254
Quote from: htjan160756 on August 28, 2021, 13:24:08
Heb een paar dagen de Dune Real Vision 4k te leen en denk dat ik toch deze ga kopen alleen zit ik nu met een vraag of twee en er zullen wel meer komen.
Vraag 1: ik krijg de afstandsbediening niet gekoppeld wat doe fout?
Vraag 2: als ik de Dune uitzet blijven de WD schijven aanstaan is dit in te stellen dat deze ook uit gaan?

Bij mij deed ie dat na de eerste keer booten.

Als je onder settings, system settings (groene android poppetje), general settings - Remotes & accessories -> Add accessory
Ik heb daar Dune Remote R1 (connected) staan.

Of je de harddisken in standby uitkan laten gaan weet ik niet, maar je zou kunnen besluiten om bij Setup, Miscellaneous, Power management, ipv de software standby de power off mode te kiezen. Het duurt dan wel altijd een minuutje voor de Dune weer opgestart is.

htjan160756

#255
Quote from: riwi on August 28, 2021, 16:37:39
Bij mij deed ie dat na de eerste keer booten.

Als je onder settings, system settings (groene android poppetje), general settings - Remotes & accessories -> Add accessory
Ik heb daar Dune Remote R1 (connected) staan.

Of je de harddisken in standby uitkan laten gaan weet ik niet, maar je zou kunnen besluiten om bij Setup, Miscellaneous, Power management, ipv de software standby de power off mode te kiezen. Het duurt dan wel altijd een minuutje voor de Dune weer opgestart is.

Bedankt, ik ga even kijk, de afstandsbediening doet eigenlijk al raar vanaf het begin.
En een minuut wachten is niet erg de beamer doet er ook zolang over om op te starten.
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

htjan160756

Quote from: riwi on August 28, 2021, 16:37:39
Bij mij deed ie dat na de eerste keer booten.

Als je onder settings, system settings (groene android poppetje), general settings - Remotes & accessories -> Add accessory
Ik heb daar Dune Remote R1 (connected) staan.

Of je de harddisken in standby uitkan laten gaan weet ik niet, maar je zou kunnen besluiten om bij Setup, Miscellaneous, Power management, ipv de software standby de power off mode te kiezen. Het duurt dan wel altijd een minuutje voor de Dune weer opgestart is.

Ik heb de setting geprobeerd maar als ik Power Off instel start de Dune niet meer op.
Ik zie 2x het logo van de Dune en dan blijft het scherm zwart, als ik het weer terug zet werkt de Dune weer.

Ik heb ook de grote afstand bediening en die doet het wel, maar de kleine die bij de Dune zit wilt het niet doen.
Vraag is het een Bluetooht afstandsbediening?
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

riwi

#257
Quote from: htjan160756 on August 31, 2021, 16:19:58
Vraag is het een Bluetooth afstandsbediening?
De meegeleverde kleine AB is inderdaad bluetooth

Ik had ook een keer geen beeld. Na een firmware update. Toen even de TV naar een andere HDMI ingang en weer terug en het beeld was er weer.

htjan160756

Dat heb ik nog niet geprobeerd.

Dan ben ik bang dat ie stuk is (de afstandsbediening), even Amazone bellen.
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

htjan160756

Het probleem is opgelost met de afstandsbediening.
Niet lachen mensen, maar de antennes zatten er nog niet op  ;D ;D ;D ;D
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Kjelt

Ik dacht dat die voor de wifi was, bij mij zitten ze er ook niet op, alleen maar stoorbronnen  ;)

w1990

Goedemiddag,

Ben nieuw hier op Htforum en ben sinds gisteren in het bezit van een Dune-HD Pro Vision 4K Solo en ik heb een klein probleempje.

Allereerst ben ik erg blij met de Dune Mediaspeler, hij doet zijn werk goed voor mij.

Ik heb een probleem met de Time Display aan de voorkant van het kastje.

Het geeft de tijd raar weer, alsof er pixels ontbreken. Is dit bij jullie bekend en weet iemand hoe ik dat kan fixen? Het lijkt totaal niet op de afgebeelde tijd van de afbeeldingen.

Ik heb bij de instellingen -> Diversen -> Display ook alle 4 de levels geprobeerd, het wordt helderder, maar het veranderd niets aan de missende pixels.
Ook heb ik De laatste firmware upgrade geïnstalleerd en ook een paar upgrades terug gedraaid. Er is geen enkel topic te vinden via google over dit onderwerp.

Ik heb 2 foto's toegevoegd ter illustratie.




Gr,
Will

maximus79

Quote from: w1990 on September  3, 2021, 14:14:23
Goedemiddag,

Ben nieuw hier op Htforum en ben sinds gisteren in het bezit van een Dune-HD Pro Vision 4K Solo en ik heb een klein probleempje.

Allereerst ben ik erg blij met de Dune Mediaspeler, hij doet zijn werk goed voor mij.

Ik heb een probleem met de Time Display aan de voorkant van het kastje.

Het geeft de tijd raar weer, alsof er pixels ontbreken. Is dit bij jullie bekend en weet iemand hoe ik dat kan fixen? Het lijkt totaal niet op de afgebeelde tijd van de afbeeldingen.

Ik heb bij de instellingen -> Diversen -> Display ook alle 4 de levels geprobeerd, het wordt helderder, maar het veranderd niets aan de missende pixels.
Ook heb ik De laatste firmware upgrade geïnstalleerd en ook een paar upgrades terug gedraaid. Er is geen enkel topic te vinden via google over dit onderwerp.

Ik heb 2 foto's toegevoegd ter illustratie.




Gr,
Will

Welkom op het forum.

Je foto's zijn niet zichtbaar, maar klinkt als gevalletje terug sturen.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

w1990

Bedankt voor je antwoord. De foto's zijn automatisch gestript.

Dit zijn de imgur linkjes:

https://imgur.com/xXMMdN2
https://imgur.com/SOzINgM

Quote from: maximus79 on September  3, 2021, 15:07:55
Welkom op het forum.

Je foto's zijn niet zichtbaar, maar klinkt als gevalletje terug sturen.

w1990

Zojuist licht met mijn duim op het display gedrukt. Dit had ik nog niet gedaan en nu zie ik alle pixels. Ik heb toch maar contact met Dune en Amazon.nl opgenomen.

Voor nu is mijn probleem dus opgelost.

mvg,
Will

Kjelt

Ik krijg helaas de auto resolutie niet aan de praat.
Als ik bv een 1080p24 bestand heb wil die graag als dusdanig naar mijn projector gestuurd krijgen.
Helaas maakt de Dune er continu dezelfde resolutie van als bij max resolution ingesteld.
Ik draai de laatste officiele firmware van april.

riwi

Ik heb mijn firmware even terug gezet naar die van 15 april, en de autoresolution op enabled, max resolution op 2160p23.976
Auto frame rate op All (24/50/60)

En dan speel ik een 25fps full-hd film 1080p dan zegt ie : Video resolution 1920x800 (25.000Hz), Current Video Mode 1080p 50Hz [8bit 4:4:4: BT.709]

Dus echt ongewijzigd laat ie het niet, dat komt door de auto frame rate denk ik. Maar ik heb niet wat jij vertelde dat ie 25p materiaal op 24p afspeelt.


PascalP

Quote from: riwi on September  3, 2021, 18:47:09
Ik heb mijn firmware even terug gezet naar die van 15 april, en de autoresolution op enabled, max resolution op 2160p23.976
Auto frame rate op All (24/50/60)

En dan speel ik een 25fps full-hd film 1080p dan zegt ie : Video resolution 1920x800 (25.000Hz), Current Video Mode 1080p 50Hz [8bit 4:4:4: BT.709]

Dus echt ongewijzigd laat ie het niet, dat komt door de auto frame rate denk ik. Maar ik heb niet wat jij vertelde dat ie 25p materiaal op 24p afspeelt.

De meeste mediaspelers zullen 25/30 frames als 50/60 afspelen.
Zolang ze 24 (of 23.976) maar ongemoeid laten ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

riwi

Ja Kjelt belde gisteren en zei dat de 25p film hakkelde, maar die bleek dus op 24 fps afgespeeld te worden. Ik weet niet wat er bij hem aan de hand is. Er zit nog een Marantz 7704 achter en zijn Sony vw760 projector.

@Kjelt had je na de Auto Resolution Enabled na de waarschuwing wel op de Apply knop gedrukt ? Sorry je weet maar nooit.

Kjelt

Quote from: riwi on September  3, 2021, 18:47:09
Ik heb mijn firmware even terug gezet naar die van 15 april, en de autoresolution op enabled, max resolution op 2160p23.976
Auto frame rate op All (24/50/60)

En dan speel ik een 25fps full-hd film 1080p dan zegt ie : Video resolution 1920x800 (25.000Hz), Current Video Mode 1080p 50Hz [8bit 4:4:4: BT.709]

Dus echt ongewijzigd laat ie het niet, dat komt door de auto frame rate denk ik. Maar ik heb niet wat jij vertelde dat ie 25p materiaal op 24p afspeelt.
Hmmm bij mij zet hij hem dan op 2160p

Kjelt

Quote from: riwi on September  3, 2021, 19:01:18
@Kjelt had je na de Auto Resolution Enabled na de waarschuwing wel op de Apply knop gedrukt ? Sorry je weet maar nooit.
Ja uiteraard  :tounge: nee je weet maar nooit.

Kjelt

Zojuist weer getest nu doet ie het wel door 1080p door te geven maar met de verkeerde frequentie.
Bron was 1080p25 daar maakt hij 1080p60 van  :wacko:
Begrijpen doe ik het niet meer.

hifiman

Quote from: Kjelt on September  6, 2021, 18:09:06
Zojuist weer getest nu doet ie het wel door 1080p door te geven maar met de verkeerde frequentie.
Bron was 1080p25 daar maakt hij 1080p60 van  :wacko:
Begrijpen doe ik het niet meer.
Staan je video settings in de surround processor wel goed voor de betreffende input?

Kjelt

Processor staat op pass through.