Dune Vision serie mediaplayers

Started by riwi, July 25, 2021, 13:29:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reza

Thanks Riwi, Leo  :thumbs-up:

ik heb geen last van banding en ben zeer tevreden met de beeldkwaliteit van de Zidoo op zich dus die hele V12 :D engine, kan mij gestolen worden.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

riwi

Volgens mij zijn de 4 Dune Vision modellen identiek kwa software

Bij mij (pronto afstandbediening) werken de meeste codes wel maar sommige ook niet. bv. fast forward/reverse en skip forward/reverse doen het niet. Ik gebruik gewoon de codes in de pronto die ik al sinds de Dune 3.0 gebruik 10 jaar geleden.

riwi

Quote from: reza on August 13, 2021, 14:14:18
ik heb geen last van banding en ben zeer tevreden met de beeldkwaliteit van de Zidoo op zich dus die hele V12 :D engine, kan mij gestolen worden.

Die zit ingebakken he? Die kunnen ze niet stelen :)  :P

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Quote from: riwi on August 13, 2021, 14:49:31
Die zit ingebakken he? Die kunnen ze niet stelen :)  :P

Hahaa...en ik maar denken dat ik 'hier' de grappenmaker was  :thumbs-up: :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Quote from: reza on August 13, 2021, 14:14:18
Thanks Riwi, Leo  :thumbs-up:

ik heb geen last van banding en ben zeer tevreden met de beeldkwaliteit van de Zidoo op zich dus die hele V12 :D engine, kan mij gestolen worden.

Ben jij dan minder kritisch wat dit betreft...als er banding heb ik er wel degelijk 'last van:tounge:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

williams

Hierbij een overzicht vanuit het Zidoo forum hoe het 1 en ander speelt met de dolby vision 10 engine.
Ik ga ervan bij deze ook vanuit daar de Zidoo en de Dune op dezelfde chip draai de resultaten hezelde zijn zo niet negeer dan het overzicht  ;)
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

maximus79

#232
Quote from: williams on August 13, 2021, 18:21:52
Hierbij een overzicht vanuit het Zidoo forum hoe het 1 en ander speelt met de dolby vision 10 engine.
Ik ga ervan bij deze ook vanuit daar de Zidoo en de Dune op dezelfde chip draai de resultaten hezelde zijn zo niet negeer dan het overzicht  ;)
Top.

Mark Swift, die heb ik wel hoog zitten. Met hem heb ik ook gesproken over de beeld kwaliteit verschillen tussen diverse spelers. Was blij dat we het met elkaar eens waren, dat er eigenlijk geen verschil is. (Op basis van wat ik eerder noemde)
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

stevefilmfreak54

Kan je op een of andere manier het rode standby licht aan de voorkant laten dimmen? of bij geen gebruik uitzetten?
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

Kjelt

Vanavond wat zitten spelen met de Dune.
Bevalt op zich prima , erg mooi beeld maar oh wat mis ik de pijltje omhoog pijltje naar rechts functionaliteit om minuten vooruit en terug te springen  :(

riwi

Quote from: Kjelt on August 14, 2021, 01:08:35
Vanavond wat zitten spelen met de Dune.
Bevalt op zich prima , erg mooi beeld maar oh wat mis ik de pijltje omhoog pijltje naar rechts functionaliteit om minuten vooruit en terug te springen  :(

Dat kan je instellen :) Ik heb dat terug gezet :)

Kjelt


riwi

Volgens mij stond het default op : up is volgende file. Ik heb die naar timesearch terug gezet.
Ik mis nu alleen de mogelijkheid om naar de volgende file te skippen. Maargoed dat is niet zo erg vind ik.

Kjelt

Dat is next , symbool 2x dik driehoekje rechts + vertikaal streepje.
Tenzij je file meerdere hoofdstukken hebt.

papaleo

#239
Quote from: riwi on August 14, 2021, 10:15:00
Volgens mij stond het default op : up is volgende file. Ik heb die naar timesearch terug gezet.
Ik mis nu alleen de mogelijkheid om naar de volgende file te skippen. Maargoed dat is niet zo erg vind ik.
Dat werkt gewoon met deze remote....  :tounge2:




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

De minimalistische AB van de real vision 4k heeft die knoppen niet meer. En de knoppen op mijn pronto met dat symbool werken niet (meer). Ik zal eens nieuwe codes in de pronto zetten daarvoor kijken of het dan wel werkt. Er zwerven hier nog wel 4 oudere Dune afstandbedieningen rond dus dat moet lukken.

stevefilmfreak54

Quote from: papaleo on August 14, 2021, 10:19:35
Dat werkt gewoon met deze remote....  :tounge2:




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Jazeker die heb ik ook overgehouden van mijn Dune HD 4k solo
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

riwi

Quote from: stevefilmfreak54 on August 13, 2021, 23:02:40
Kan je op een of andere manier het rode standby licht aan de voorkant laten dimmen? of bij geen gebruik uitzetten?

Als je hem full power off doet dan gaan alle lampjes uit. (dus geen stand by) dat kan je in setup power options vinden. Maar dan duurt het starten van de Dune wel een stuk langer (30 sec - 1 minuut?)

riwi

#243
Quote from: papaleo on August 14, 2021, 10:19:35
Dat werkt gewoon met deze remote....  :tounge2:

Kunnen julle dat nog eens testen? Ik heb gisteren met een paar andere Dune AB's getest, en skip achteruit werkt wel (dan begint ie de huidige file opnieuw), maar skip voorwaards doet hier niks.
Je kan in de setup ook instellen dat de Page up/down toetsen dit doen. Maar ook daar doet de page down het wel, maar de page up het niet.

Of is dat iets wat puur in de Alpha firmware zit die ik draai ?

<edit : ik heb ook getest in de App dune control en daar werkt de skip forward ook niet om naar de volgende file te springen. >

nvdgraaf

Nu een weekje de Dune HD 4K Real Vision in huis. Ik gebruik de standaard instellingen, oftewel aangezet, schijven er aan en gaan. Oh ja, alleen geluid op passthrough gezet.
Tot nu toe speelt hij alle HDR en DV 4K bestanden goed af. Mooi beeld en HD-geluidformaten worden goed doorgevoerd.

Ik ben helemaal tevreden. (Gelukkig zie ik geen problemen met 'banding' of andere DV problemen. Maar dat kan ook aan mij liggen. Misschien zie ik het niet). Afgespeeld via Sennheiser Soundbar op LG OLED55C8.
Ik had eerst de NVIDIA Shield TV pro uitgeprobeerd maar dat was een drama.


papaleo

Quote from: riwi on August 18, 2021, 15:32:18
Kunnen julle dat nog eens testen? Ik heb gisteren met een paar andere Dune AB's getest, en skip achteruit werkt wel (dan begint ie de huidige file opnieuw), maar skip voorwaards doet hier niks.
Je kan in de setup ook instellen dat de Page up/down toetsen dit doen. Maar ook daar doet de page up het wel, maar de page down het niet.

Of is dat iets wat puur in de Alpha firmware zit die ik draai ?

Ik zal dit morgen (voor de zekerheid) nog eens gaan checken...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Kjelt

Quote from: maximus79 on August 19, 2021, 08:40:46
Dit is wel weer een positieve ontwikkeling.
https://www.avsforum.com/index.php?posts/60960475 

Beetje vreemde wens:
QuoteIdeally, I would like to be able to play a Dolby Vision file, and disable Dolby Vision output to force it out as HDR10, using VS10,

Zelfde als dat je zegt ik heb een Dolby Atmos soundtrack en nu wil ik dat de Dolby decoder er DTS HD van maakt.
Maar het geeft perfect weer wat er mis is met HDR op dit moment, geen standaard of meerdere foute interpretaties van de standaard waardoor de consument naar een slechter plaatje moet kijken dan met SDR. Wat al die HDR boeren eigenlijk zouden moeten doen is een converter naar SDR inbouwen, is dat in ieder geval weer gedeeltelijk opgelost.  ;D

Robbo

Quote from: Kjelt on August 19, 2021, 09:19:18
Maar het geeft perfect weer wat er mis is met HDR op dit moment, geen standaard of meerdere foute interpretaties van de standaard waardoor de consument naar een slechter plaatje moet kijken dan met SDR. Wat al die HDR boeren eigenlijk zouden moeten doen is een converter naar SDR inbouwen, is dat in ieder geval weer gedeeltelijk opgelost.  ;D

Ja HDR is leuk als je een recente flatscreen hebt, maar voor de meeste projectoren heb je toch een goede engine nodig om er nog iets van te maken.
Ikzelf kijk daarom liever BR dan UHD om die reden.

Overigens HDR op mijn OLED is ook niet om naar te kijken.  De ondertitels branden in mijn retina  ;D

papaleo

Quote from: riwi on August 18, 2021, 15:32:18
Kunnen julle dat nog eens testen? Ik heb gisteren met een paar andere Dune AB's getest, en skip achteruit werkt wel (dan begint ie de huidige file opnieuw), maar skip voorwaards doet hier niks.
Je kan in de setup ook instellen dat de Page up/down toetsen dit doen. Maar ook daar doet de page down het wel, maar de page up het niet.

Of is dat iets wat puur in de Alpha firmware zit die ik draai ?

<edit : ik heb ook getest in de App dune control en daar werkt de skip forward ook niet om naar de volgende file te springen. >

Met MKV's werkt én de 'page down/up buttons' én ook de 'skip-button' om vervolgens naar 'terug-' en/of naar de 'volgende-chapter' te gaan dit werkt met mijn Neeo remote en de originele uitgebreide Dune remote.

Met ISO's werkt dit weer net ff anders en alleen wanneer je er voor kiest om de film te starten met 'play (menu)' en alleen met de skip-button en niet met de page down/up buttons...wanneer je voor 'Afspelen (lite)' kiest dan werken de page down/up en de skip-button's beide niet je kan dan alleen in tijd door/terug spoelen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels