Audioquest Moonson of Blizzard

Started by Ron_HT, July 23, 2021, 11:50:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ron_HT

Ik ga vandaag een Audioquest Niagara 1200 ophalen, ik wil deze aan gaan sluiten i.c.m. mijn Marantz PM11 S3, Marantz NA11 S1, Marantz SA15 S2 en B&W 802D3.

Qua stroomkabels wil ik de keuze maken tussen een Moonson en Blizzard. Wie heeft ervaringen met deze kabels? Ik wil in ieder geval vanaf de wandcontactdoos een betere stroomkabel hebben lopen en de versterker. De cd-speler gebruik ik amper meer, het is meer dat ik tegenwoordig stream vanaf een device (iPhone/iPad). De streamer wil ik dus ook voorzien van een betere stroomkabel.
Marantz | B&W

richarde1

Ervaring blijft persoonlijk maar in mijn geval klonk de Blizzard beter op de streamer dan de monsoon.
Maar de monsoon doet het weer beter aan mijn versterker en ook tussen het stroomblok en de wandcontactdoos.
Uitproberen is altijd het advies.

Ron_HT

Intussen heb ik beide kabels binnen om te testen.

Maar: ik heb de Moonson op de Niagara gezet. De Blizzard is te stug om überhaupt (in mijn geval) te monteren. De kabel is zo stug en ik heb daarnaast te weinig ruimte in mijn hifi meubel. De shuko stekker van de Moonson kan maar net in de wandcontactdoos geplaatst worden, de Blizzard is sowieso een no-go helaas.

De versterker heb ik voor nu even aangesloten met de OEM stroomkabel.

Het geluid is wel anders, het laag is meer aanwezig en de details in mid/hoog is wel echt verbeterd. En dat alles met de OEM stroomkabel op de versterker. Ik denk dat ik voor al mijn componenten de Moonson eerdaags ga aanschaffen.
Marantz | B&W

richarde1

Monsoon is, mijn inziens, een prachtige kabel met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Prima keus.

MichielB

Ik draai grotendeels met LAB12 Knack 16A, wat minder bekend maar een erg mooie kabel die voor zijn 230,00 Euro echt iets bijzonders is. Houdt zich prima staande tegenover kostbaardere kabels.
YN-Audio Music at its Best - bijzondere boetiek stijl merken Alare Labs, Albedo Silver, Audia Flight, Cen.grand, Coda Technologies, Ediscreation, LAB12, Signal Projects en x-odos.

. . .

#5
Hoe verhoudt de Monsoon zich tot de Thunder HC? De tweede is tweedehands niet zo veel duurder.
Ik heb zelf 1 Hurricane HC maar wat zijn die dingen stug  :crazy:  Zit zelf in dubio, alles met Hurricane bekabelen gaat in ieder geval niet lukken, zijn de kabels duurder dan de apeakers en versterker bij elkaar :clapping:
.

PeterAlligator

Dag allen,

Ik heb ervaring met de Z3, de Blizzard, de Thunder en de Hurricane. De Z3 en de Blizzard hebben een goede prijs-/kwaliteitsverhouding, waarbij vooral de Blizzard tweedehands extra aantrekkelijk is. Tussen beide kabels zit echter een groot kwaliteitsverschil. De Blizzard heeft een opvallend goed gedefinieerd en krachtig laag en is redelijk prettig in het midden en hoog. Hij is zelfs iets milder dan de Thunder.

Ga je een stapje hoger, dan kom je bij die Thunder uit. Die is veel homogener/droger/witter over het hele spectrum, waarmee ik bedoel dat hij niet zo'n prominent laag heeft, maar juist niet piekt in laag, midden of hoog. Hij heeft wat meer detail, dynamiek en transparantie en een beter stereobeeld. Hij werkt goed als je het allemaal wat schoner wilt, maar niet te veel pit hebt in je huidige set.

Ik speel nu zelf met de Hurricane, op mijn eindversterker. (Heb er twee gehad, ook eentje op mijn bron/streamer.) De Hurricane is vooral wat zachter en warmer dan de Thunder. Hij heeft veel rust tussen de instrumenten en speelt nog een tikje breder en dieper dan de Thunder. Omdat de prijs van de Hurricane tweedehands ongeveer gehalveerd is, komt hij mogelijk ook voor gewone stervelingen in aanmerking, voor mij in ieder geval wel...

Mijn ervaring is dat de Audioquest het beste werkt op de eindversterker en/of het stekkerblok, maar dat is voor iedere set weer anders. De Hurricane, Thunder, maar ook de Blizzard zijn inderdaad 'draken van kabels' om aan te sluiten: je hebt bij voorkeur ruimte nodig...achter je set, want lekker meeveren doen ze niet.

Groet,

Peter