Dia/negatief scanner

Started by ACQUA, September 12, 2021, 20:28:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ACQUA

Heeft er iemand van de leden ervaring met een dia/negatief scanner? Reflecta?

Bedoeling is om de oude negatieven ed digitaal op te slaan zodat mijn ouders nog eens de kans krijgen om in het verleden te graven en herinneringen boven te halen.  Het zijn al 70+ en zijn niet zo handig met nieuwe technologie :confused:

Mvg, Koen
Panasonic TX-55F Z830E - Marantz PM6006 - Apple TV 4K - Audio Physic Spark - SUPRA CABLES ( CinéHome )

efsix

Wat wil je precies scannen?
Dia, kleinbeeld, grootbeeld, APS, losse foto's, zwart/wit, kleur?
Hoeveelheid: enkele tientallen of duizenden?
Wat wil je als eindresultaat? Voldoende, goed of perfectionistisch.

Als allrounder kan ik je de Epson V700/750/800/850 aanraden.

J.A.F._Doorhof

Als je al naar reflecta vraagt zeker doen.
Ik heb een mf5000 met silverfast en dat is echt super.

We hebben ook een v750 pro staan en die zijn ook erg goed bmaar duidelijk minder.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ACQUA

Gaat om een paar 100 dia's en negatieven.  Kwaliteit goh als we ze al digitaal kunnen opslaan zijn we al tevreden.  Ik heb ook geen idee hoe de kwaliteit is van de dia's of negatieven, zijn er bij van de jaren 60-70.  Wel altijd in huis gestockeerd.
Panasonic TX-55F Z830E - Marantz PM6006 - Apple TV 4K - Audio Physic Spark - SUPRA CABLES ( CinéHome )

ajbeefde

Quote from: ACQUA on September 13, 2021, 08:30:01
Gaat om een paar 100 dia's en negatieven.  Kwaliteit goh als we ze al digitaal kunnen opslaan zijn we al tevreden.  Ik heb ook geen idee hoe de kwaliteit is van de dia's of negatieven, zijn er bij van de jaren 60-70.  Wel altijd in huis gestockeerd.

Ik heb dat een paar jaar terug ook gedaan, met de Canon CanoScan 9000F Mark II ! 

Resultaat was zeker goed en gemakkelijk te doen.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

J.A.F._Doorhof

Als het er een paar zijn...

Camera met macro lens op een statief
Negatief voor een laken met een lamp erachter of nog beter softboxje
En foto's maken.


Werkt goed.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"