welke NAS voor volledige backup van IOS/OSX

Started by mijkie, July 19, 2021, 19:44:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mijkie

Ik wil een VOLLEDIGE back-up draaien van zowel mijn iphone en iPad maar ook mijn macbook

macbook gaat prima met TimeMachine maar, iemand ervaring hoe t werkt met IOS ?

wil daar een NAS voor aanschaffen maar, kan eigenlijk weinig vinden, iemand ervaring ??
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

audiosurfer

Kan toch gewoon automatisch via of de cloud of synchroniseren met MacBook over WiFi?
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

mijkie

macbook kun je automatisch doen idd maar, iPhone of iPad alleen foackup van willen draaien, onafhankelijk vanto's, ik zou daar een volledige backup van willen draaien, thuis en niet via Apple
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

CineSmurf

Je kan toch je IOS devices een backup op je MacBook laten maken? Die met time machine en klaar.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

mijkie

kan idd maar, zou dat graag makkelijker willen, als ik binnen bereik wifi ben, dat dat automatisch gaat of dat ik dat moet activeren
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

CineSmurf

JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

mijkie

ga ik dat eens bekijken !

moet ik iPhone en iPad via snoertje aansluiten op macbook of kan dat ook via wifi ?
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

CineSmurf

Je iphone aansluiten op je macbook. Tegenwoordig gaat het via de Finder, daar zie je je telefoon/ipad staan (voorheen was t iTunes). Bij de instellingen kan je dan "synchroniseren naar computer" aanvinken, en "synchroniseren via wifi". Heb het nu niet bij de hand, maar moet te vinden zijn.

Meeste Nassen kunnen vervolgens timemachine backup maken. Meestal moet je ergens op je nas dan "AFP". Aanvinken (Apple File Protocol). En dan kan je m met timemeachine koppelen.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

mijkie

ben redelijk bekend met een NAS maar, alweer een tijdje geleden ;)

bedankt voor je antwoorden, ga ermee aan de slag !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

J.A.F._Doorhof

Synology heeft goede oplossingen voor foto's
Toevallig net de introductie voor ze gedaan online van de nieuwe photos dsm7.

Zodra je een foto maakt word er een backup gemaakt in een mooi album op de nas. Zelfs video en raws. Zijn dan ook te delen en online te bekijken inclusief dingen als smartalbums en gezichtsherkenning.

Voor de iOS backup zul je via iTunes moeten werken bij Apple of cloud. Ik gebruik zowel Android als iOS en met Android is een backup een stuk flexibeler als ik eerlijk ben.

Wat veel mensen gebruiken in combinatie met een nas is vaak imazing. Werkt op elke nas als het goed is, maar vooral de combinatie met het nieuwe photos maakt Synology wel een solide keuze
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

mijkie

Daar had ik al naar gekeken maar, ik wil een volledige backup maken

De manier van Cinesmurf getest, met SSD aan mijn router en ik moet zeggen, vlekkeloos ........

Het enige is dat ik achter mijn macbook moet kruipen, om van mijn iPhone of iPad een backup te maken ipv dat dat te regelen is van de iPhone of iPad .....

Vind ik dat erg, nee maar ik had graag gezien dat dat automatisch zou gaan, helaas ......

bedankt voor het meedenken !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Rielplayer

Ik heb nog een mooie nas te koop in de marktsectie. Ook nog wel ruimte in de vraagprijs.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

mijkie

Had ik gespot [emoji6]

Dan zou ik een nas kopen, die ik t zelfde zou gaan gebruiken als mijn router icm de SSD

Dat werkt goed en stabiel en ga op die manier verder, mocht ik iets tegenkomen wat wel aan mijn wensen voldoet, 1 keer instellen en alles automatisch, dan kan ik altijd nog iets kopen [emoji6]
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

J.A.F._Doorhof

Ik denk dat je daar Apple de schuld van moet geven. Die spijkeren alles zo dicht dat je amper buiten hun om backups kan maken.

Het kan... Maar de keuze is beperkt.
Succes met je zoektocht. Maar ik zou nog steeds absoluut Synology adviseren.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

CineSmurf

Quote from: mijkie on July 20, 2021, 12:10:58
Vind ik dat erg, nee maar ik had graag gezien dat dat automatisch zou gaan, helaas ......

Gaat dat niet automatisch dan? Als je de wifi optie aanzet, start ie volgens mij elke keer als je in de buurt bent.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

mijkie

MacBook ziet m niet altijd via wifi

Moet ik nog verder uitzoeken, wifi netwerk is meer dan prima
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

mijkie

Dat inmiddels ook geregeld, instelling stond verkeerd .....

Kan iPhone pro en iPad Pro vanuit Finder bereiken, backup maken en timemachine gaat automatisch [emoji1303]

Dank voor t meedenken !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

CineSmurf

JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.