Aankoop advies kleine muziek/ game kamer......

Started by PorscheHD, July 16, 2021, 13:49:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PorscheHD

Heb met HEOS geen problemen gehad de keren dat ik het gehad heb dus dat is geen probleem.

1 ding staat vast voor mij, wil streaming dac en versterker in 1 hebben dat is gewoon een must voor mij. Of iets anders moet extreem uitblinken maar op de manier dat ik audio gebruik verwacht ik dat niet zo snel.

Kwa speakers puur kwa use case in een kleine kamer zou de LS50 Meta goed kunnen zijn maar wil wat speakers betreft wel wat andere dingen ervaren ook. Eerste volgende stap is denk ik even bij H&C langs gaan (goede ervaringen mee) en kijken / luisteren naar wat opties....... Maar ga liever pas kijken als ik ook daadwerkelijk kan betalen en het zelfs kwijt kan.

Begin oktober is de overdracht van mijn huis en komen er centjes vrij maar kan pas ergens later dit jaar de spullen goed kwijt want ben nog aan het bedenken hoe en wie mijn vloer gaat of kan leggen en vanwege corona is dat allemaal maar lastig.

Dus moet ook gewoon nog geduld hebben maar voordeel is dat ik dan ook eens fatsoenlijk de tijd neem om het 1 en ander te vergelijken en te proberen.

JGvH

De dentons 85th anniversary van wharfedale zijn ook fijne speakers en zeer scherp geprijsd,  heb ze zelf ook ;D

PorscheHD

Nahhhhhh  :tounge2:

Overigens hou ik wel van de retro look.  :inlove:

H&C Hifi

Quote from: PorscheHD on July 29, 2021, 21:54:42

Linton Herritage wil ik graag maarja past niet in de kamer  :clapping:



uiterlijk is mooier dan de klankmatige eigenschappen helaas..
Lijkt een beetje op een harbeth maar klankmatig komt het niet in de buurt..

Als dat uiterlijk je bevalt zou ik eerder naar een Compact 7 kijken ofzo (wellicht 2e hands)

PorscheHD

Kwa speakers en versterker blijf ik wat op Lyngdorf uitkomen vanwege 1 compacte formaat en speakers aan de muur en 2 de room correction en veel positieve reviews. Dus een Lyngdorf set staat momenteel op nr 1. Inc TV gaat het wel wat over budget dan.... Maar goed

Dan de TV....

Welke moet ik nemen want ik zie door de bomen het bos niet meer. Aangezien ik er voorlopig weer mee moet doen wil ik eigenlijk wel de nieuwste en "beste" hebben.

Ik ga straks gamen op de Xbox Series X momenteel gebruik ik een LG OLED en dat bevalt me opzich prima. Maar LG heeft ook zoveel modellen tegenwoordig. Kwa formaat zou ik in deze kamer 48 inch zeggen maar 55 zou wellicht ook kunnen? Hij komt vlak tegen de muur dus de afstand van ogen tot scherm zal ruim 200cm zijn.

Even eerst LG. De G serie is nu de nieuwste en beste?

En hebben andere merken wellicht nog wel anders? Denk dat OLED wel een must is want dat diepe zwart en geen gloom bij ondertiteling zou ik niet meer kwijt willen! En de kamer is verduisterend genoeg en geen direct zonlicht in het beeld.

Dus TV......