Zidoo posterwall in het Nederlands???

Started by sandervg, July 14, 2021, 22:23:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sandervg

In dit topic https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=174598.msg3491839#msg3491839  ging het er al even over: hoe krijg je de Nederlandse filmbeschrijvingen in een Zidoo speler? We weten dat het kan (bij Reza werkt het), maar bij mijn speler zie ik niet hoe. Om het 'reguliere' Zidoo topic niet te veel te vervuilen heb ik maar even een apart topic aangemaakt. En alvast deze alvast voor te zijn: ja, ik zal vast de enige sukkel zijn op het forum wiens Engels onvoldoende is daardoor hij de posterwall info in het Nederlands nodig heeft, maar dat is wat het is. Zo hebben we die alvast gehad  ;). Alle hulp is welkom, want ik zou deze mooie speler ontzettend graag willen houden!

Voor de helderheid: het gaat me NIET om de algemene taalinstelling van het hoofdmenuutje. Deze kan ik prima op NL zetten, maar die boeit me niet (zó slecht is mijn Engels nu ook weer niet  8)). Het gaat om de de samenvatting van de film in de posterwall. Dus als je op een film klikt in de posterwal dat het verhaaltje dat je dan kunt lezen in het Nederlands is (ipv het Engels).

Eerst maar wat algemene informatie:
- Apparaat: Zidoo z9x
- Ik heb de firmware geupdate naar versie 6.3.2.
- Home theater app is versie 4. Ik kan hier aparte versie detail over vinden.

Hoe zou het moeten werken?
- In de Home Theater app kun je naar instellingen (rechts bovenin) en dan naar taal. Dan kun je kiezen uit twee chinees achtige talen, Italiaans, Engels, nog iets onbegrijpelijk en 'other'.
- Als je op 'Other' kiest, kun je uit 16 talen kiezen. Maar hier staat bij mij dus geen Nederlands bij. Sowieso zijn dit dus véél minder talen dan welke TMDB aanbiedt.

Wat heb ik al geprobeerd:
- Ongeveer 48 keer gecontroleerd of ik naast gebrekkig Engels ook een gebrekkig zicht heb, maar Nederlands staat écht niet in het rijtje :)
- Reset naar fabrieksinstellingen
- Scrape priority op TMDB gezet
- Ik heb een paar andere talen gebruikt: maar dat is stiekem geen Nederlands en deze werken perfect.
- Algemene taal op Nederlands en op Engels geprobeerd, maar dat maakt niets uit

Hieronder de lijst van talen waar ik uit kan kiezen.

Ik ben erg benieuwd wie het wel voor elkaar krijgt om de info in het Nederlands te krijgen en of je wel de Nederlandse taal erbij hebt staan als keuze mogelijkheid.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

papaleo

Ik heb de 'oude' Z1000 en weet niet of dat deze de zelfde menu structuur/layout heeft als jouw z9x maar ik zal er morgen eens naar gaan kijken.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Vande

Ik heb ook de Zidoo z9x en heb wel gewoon de Nederlandse taal. Ik zal vanavond wel even wat foto's plaatsen voor jou in mijn menu hoe dat staat ingesteld
Lexicon RV-6, Lexicon LX-5, KEF Reference 205, Kef 202C Reference, KEF Reference 201,2xKEF 40B Reference, KEF Reference 70, 4x KEF CI-200 Atmos,Transparent Powercords, van de Hul Magnum, van de Hul interlinks, Panasonic 824, Sony XW5000, Adeo 100" Reference Grey, Zidoo Z9S, Apple 4k 2022 CineMike

papaleo

#3
Ik zie dat de poster-taal bij mij op NL staat maar ook bij mij komt deze taal niet (meer) voor in de keuze-tabel...hoe ik dit destijds op NL gekregen heb weet ik niet meer maar ik denk dat het een bug is in de laatste firmware,ik heb namelijk ook de laatste erop staan.

Of...,wanneer je in het andere menu de taal NL kiest dat dan ook hier de poster taal mee veranderd naar Nederlands...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

sandervg

Bizar dit!! Met nieuwe firmware hoor je features toe te voegen, niet weg te halen :o. Overigens, de Zidoo werd geleverd met firmware 6.0.90 en daar kwam NL ook al niet voor, dus niet alleen de laatste firmware die het niet goed doet. De alg. taal op NL zetten helpt niet, dat heb ik geprobeerd. Misschien is het mogelijk om ni het linux deel van de Zidoo te komen en daar in e.o.a. file zelf 'nederlands' in te voeren? Feitelijk zou het moeten kunnen werken met elke taal die TMDB ook ondersteunt?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

papaleo

Had je dit ook al bij Zidoo aangekaart en/of op het Zidoo-forum?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

sandervg

Yes, beide. Maar (nog) geen reactie gekregen

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

riwi

Ik heb het in de Dune getest (zie andere Dune topic) en daar gaat als ik de algemene taal instelling op NL zet de movie beschrijving in de collection wall ook naar nederlands.

papaleo

Dat dacht ik ook...,maar Volgens sander had hij dit al geprobeerd.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

winfield

Bij diversen naar taal dan Nederlands aanvinken.

Bij mij werkt het (z1000)

sandervg

Nee, dat is de taalkeuze voor het menu van het OS van de Zidoo. Niet de taal voor de posters. Deze wordt bepaald als je naar Home Theater gaat, instellingen, language. Ik ben benieuwd of je dan nog uit Nederlands kunt kiezen? Bij mij namelijk niet. Ik begrijp nog steeds niet waarom sommige dus WEL Nederlands hebben staan terwijl tot nu toe bij niemand Nederlands voorkomt in dat menu
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

reza

#11
Ik heb gekeken voor je maar kan niks betekenen.
Het werkt gewoon zonder dat ik er iets bijzonders voor heb moeten doen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Raymen

#12
Hoi Sander wat de andere ook al zeiden, in een vorige firmware  stond daar duidelijk nederlands tussen

Deze optie is verdwenen, ik zelf heb het daarna meteen naar engels gezet, omdat hij toen niet veel films vond, omdat hij dan ook in het nederlands zocht.
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

sandervg

#13
Nee, het heeft toch niet met de firmware te maken. Ben via het Zidoo forum in contact gekomen met een gebruiker van een X20 Pro en die had exact hetzelfde probleem. In in 6.0.90 en 6.3.2 zat ook geen verschil. Maar het goede nieuws: HET IS GELUKT!!!!  :pompom:

Eigenlijk door de opmerking van Papaleo en Riwi. Want ja, ik had de 'algemene taal' in NL gezet, maar nog steeds kon ik niet voor NL kiezen in Home Theater. Echter, zo bedacht ik later, het zou best kunnen dat ik bij initiële installatie UK voor de 'algemene taal' heb gekozen (omdat ik dat in basis iets prettiger vind vanwege die brakke NL vertalingen). Dus nóg een keer alle fabrieksinstellingen gerest en opnieuw geïnstalleerd, NL gekozen voor de algemene taal, en voilà... bij Home Theater gaat de taal automatisch naar Nederlands. Je kunt echter Nederlands NIET in het menu kiezen. Je kunt dus maar één keer bij de initiele installatie NL kiezen en daarna is dit niet meer aan te passen. Dus superblij dat het gelukt is en (wederom) een vette 'dank je wel' voor de hulp van iedereen hier en in het bijzonder van Riwi, Reza en Papaleo die uiteindelijk de sleutel hadden naar de oplossing  :worship:  Die X20 Pro gebruiker had overigens dezelfde oplossing gevonden leerde ik later van hem.

Als ik dan na de vreugde toch ook een licht getinte zonnebril mag opzetten: dit is wel een beetje mijn beeld van Zidoo. In basis een mooi concept met mooie beeldkwaliteit, maar eigenlijk voelt het apparaat niet helemaal 'af' en mogen ze in China nog wat werk doen om de puntjes op de i te zetten. Wat dat betreft vond ik dat Zappiti z'n zaakjes beter voor elkaar heeft (en dat wil toch wel wat zeggen als je dat over een Frans product kunt zeggen  8))
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

PascalP

Mooi man!
Maar als je zelf al aangeeft initieel voor EN gekozen te hebben ipv de 'brakke NL vertalingen', vanwaar dan toch de wens voor NL?

Zag trouwens dat er een nieuwe beta versie van Posterwall is die het matchen van series aanzienlijk verbeterd heeft, zelf heb ik het nog niet geprobeerd.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

sandervg

Quote from: PascalP on July 16, 2021, 06:44:29
Mooi man!
Maar als je zelf al aangeeft initieel voor EN gekozen te hebben ipv de 'brakke NL vertalingen', vanwaar dan toch de wens voor NL?

Zag trouwens dat er een nieuwe beta versie van Posterwall is die het matchen van series aanzienlijk verbeterd heeft, zelf heb ik het nog niet geprobeerd.
De 'brakke NL vertalingen' zijn de vertalingen van Zidoo zelf voor de menuutjes die ik liever in het Engels heb. De teksten van TMDB in het Nederlands met filmbeschrijvingen (waar het me om ging) zijn uiteraard prima. Dat zijn overigens geen vertalingen. Vaak is de tekst in het Nederlands compleet anders dan het Engels.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian