Welke tv groter dan 75 inch?

Started by fugazi_2009, July 12, 2021, 21:04:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fugazi_2009

We worden allemaal ouder en onze ogen slechter. Nu zou ik mijn ogen kunnen laten controleren, maar de veel leukere oplossing is om een grotere tv te kopen. Oftewel als ik nu mijn 75" Samsung 4K tv ga vervangen, wat zijn dan de TVs om op de shortlist te zetten van minimaal een diameter van 80" (je wilt er tenslotte wel op vooruit gaan) en maximaal 85" (anders komt die gedeeltelijk achter de speakers te hangen, leek me ook niet handig)?

Ik zat zelf al met een schuin oog naar de LG 83C14LA te kijken.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

darkrunner

Zeker eens kijken naar de Sony 85X of XG serie verkrijgbaar vanaf €2299.

fugazi_2009

Quote from: darkrunner on July 12, 2021, 21:16:41
Zeker eens kijken naar de Sony 85X of XG serie verkrijgbaar vanaf €2299.

Ik zou verwachten dat de OLED van LG mooier is. Het gaat er uiteindelijk om welke het mooiste plaatje neer zet, prijs is wat minder een factor.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

darkrunner

#3
Oled is uiteraard het best qua zwartwaarde (al vind ik het soms onnatuurlijk overkomen) maar wil daarom niet zeggen dat de 2 x zo goedkopere Sony slecht is integendeel die zetten een zeer goed plaatje neer.

fugazi_2009

Dat zal ongetwijfeld,  maar zoals ik al zei,  ik kijk dan toch eerst naar de kwaliteit en pas veel later naar de prijs
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

CineSmurf

Persoonlijk vond ik de topserie lcd van sony beter dan oled, maar dat was een jaar terug.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

fugazi_2009

Quote from: CineSmurf on July 12, 2021, 22:23:01
Persoonlijk vond ik de topserie lcd van sony beter dan oled, maar dat was een jaar terug.

Dat is wel weer interessant. En dan is om nog de vraag hoe de oled tv's van Sony het doen
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

darkrunner

#7
Quote from: fugazi_2009 on July 12, 2021, 22:20:37
Dat zal ongetwijfeld,  maar zoals ik al zei,  ik kijk dan toch eerst naar de kwaliteit en pas veel later naar de prijs
Je vraagt toch achter tv's om op je lijst te zetten weet ik veel dat er een bepaalde min prijs geist wordt, nu die Sony' lcd's zijn toch geen brol

HDTVTest op Yt is ook een aanrader om te bekijken



Shadowfox

Met lcd is vooral local dimming van belang. Ik heb deze sony en die heeft het wel goed op orde.
Door deze yt review met een lg oled als vergelijking heb ik dus dit type aangeschaft. De 75inch kost nu geen drol meer bij plattetv

https://youtu.be/jh8pJ9dTaYo

fugazi_2009

Quote from: Shadowfox on July 13, 2021, 08:21:53
Met lcd is vooral local dimming van belang. Ik heb deze sony en die heeft het wel goed op orde.
Door deze yt review met een lg oled als vergelijking heb ik dus dit type aangeschaft. De 75inch kost nu geen drol meer bij plattetv

https://youtu.be/jh8pJ9dTaYo

Op basis van deze review zou ik nog steeds voor de LG gaan. Tuurlijk kost een stuk meer, maar als we niet naar de prijs kijken dan is het simpelweg de betere tv van de twee.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

WillyP

Quote from: fugazi_2009 on July 12, 2021, 21:04:44
We worden allemaal ouder en onze ogen slechter. Nu zou ik mijn ogen kunnen laten controleren, maar de veel leukere oplossing is om een grotere tv te kopen. Oftewel als ik nu mijn 75" Samsung 4K tv ga vervangen, wat zijn dan de TVs om op de shortlist te zetten van minimaal een diameter van 80" (je wilt er tenslotte wel op vooruit gaan) en maximaal 85" (anders komt die gedeeltelijk achter de speakers te hangen, leek me ook niet handig)?

Ik zat zelf al met een schuin oog naar de LG 83C14LA te kijken.

Uiteraard een mooie reden om naar een grotere TV om te zien, maar ik zou toch ook mijn ogen laten controleren. Ik herinner me het verhaal van een collega die een nieuwe TV ging kopen omdat de oude niet meer voldeed. Wazig, onscherp. Zo gezegd zo gedaan, maar bij de nieuwe TV had hij hetzelfde probleem. Bij bezoek aan de oogarts bleek dat hij toe was aan een nieuwe bril. Zijn nieuwe TV was toen haarscherp. Zijn oude ook...

Groet,

WillyP

fugazi_2009

Quote from: WillyP on July 13, 2021, 11:04:48
Uiteraard een mooie reden om naar een grotere TV om te zien, maar ik zou toch ook mijn ogen laten controleren. Ik herinner me het verhaal van een collega die een nieuwe TV ging kopen omdat de oude niet meer voldeed. Wazig, onscherp. Zo gezegd zo gedaan, maar bij de nieuwe TV had hij hetzelfde probleem. Bij bezoek aan de oogarts bleek dat hij toe was aan een nieuwe bril. Zijn nieuwe TV was toen haarscherp. Zijn oude ook...

Groet,

WillyP

LOL, het was uiteraard een grappig bedoelde intro op het topic. Niks mis met mijn ogen, ik wil gewoon een grotere tv! Dat en het feit dat mijn huidige 4K tv weliswaar 4K is maar op HDR gebied het niet eens kan worden met de Oppo. De huidige Samsung was een van de eerste 4K TVs, achteraf gezien duidelijk te vroeg gekocht destijds.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Mediasluis

Sony heeft nu ook zijn nieuwe Bravia XR Master Serie met 83A90J. Een 83" OLED TV met zeer helder HDR.
https://www.sony.nl/electronics/televisies/a90j-series?cid=sem-eu-111252074
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

fugazi_2009

Quote from: Mediasluis on July 13, 2021, 20:22:57
Sony heeft nu ook zijn nieuwe Bravia XR Master Serie met 83A90J. Een 83" OLED TV met zeer helder HDR.
https://www.sony.nl/electronics/televisies/a90j-series?cid=sem-eu-111252074


Heb jij een idee hoe die zich vergelijkt tor de LG? Er zit nogal wat prijsverschil tussen
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

xynyx


Rowdy

Op het forum van de Consumentenbond wordt geschreven dat veel mensen na 3 jaar last hebben van inbranden bij LG OLED televisie's.

Starred

Heb een LG G1 77.
Erg mooi beeld. Ongeveer 3500 voor betaald

bramsat


Moeders allrmooiste moet wel de LG evo series zijn......toch?

https://www.whathifi.com/reviews/lg-oled65g1
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

HarrieA

#18
Sony gebruikt dat nieuwe panel ook al in de A90J serie.

Heb jij mijn inziens het beste van beide, het beste scherm van LG, de betere software van Sony.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

eduard

Ik vroeg me af hoe denken jullie over deze LG 86NANO916PA  86 inch voor ongeveer 3k.

bramsat


Heb persoonlijk liever de onderstaande 77inch....de kop is eraf...wat wil een mens nog meer.

https://www.lg-tv.nl/product/lg-oled77cx6la-2020-8806098681501/
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

donaldk

Voor 3 euro per stuk, doe mij er maar 100. Voor 'laagste prijs link 3500 bij Cool Blue, doe mij er maar 0;-).

fugazi_2009

Quote from: HarrieA on July 25, 2021, 11:01:05
Sony gebruikt dat nieuwe panel ook al in de A90J serie.

Heb jij mijn inziens het beste van beide, het beste scherm van LG, de betere software van Sony.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dat is zeker een goed punt. Vandaag zowel de LG als de Sony 83" OLED naast elkaar kunnen zien. De Sony is een stuk duurder, maar ik vond het beeld ook mooier. De Sony oogt wat natuurlijker bij de LG heb je continu het idee dat gras wel heel erg groen is en zo. En we hebben echt wel even de moeite genomen om beide tv's een beetje fatsoenlijk in te stellen.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

#23
Jij laat de TV ook nog calibreren neem ik aan?

En zo te lezen, gefeliciteerd :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Quote from: blue-eyes on July 29, 2021, 18:50:13
Jij laat de TV ook nog calibreren neem ik aan?

En zo te lezen, gefeliciteerd :D

Ik heb heel lang geleden wel eens een tv laten calibreren, daar werd ik niet heel gelukkig van (misschien lag het wel aan mij hoor!). De laatste TVs deed ik meestal instellen op basis van settings die werden aanbevolen op hdtvtest, dat beviel eigenlijk wel.

En voorlopig nog niks besloten. Qua prijzen die ik nu heb gekregen, en het feit dat LG op het moment een cashback heeft, zit er nog altijd zo'n 2000 euro verschil tussen de twee TVs. Maar ik zag in een andere thread hier op het forum ook al een heel andere prijs genoemd worden voor de Sony, dat zou de keuze al gemakkelijker maken.

Denk dat ik uiteindelijk pas wat ga doen als ik weer terug uit Spanje ben.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one