Welk Noodstroom (UPS) die niet veel verbruikt en stil is?

Started by sandervg, July 10, 2021, 20:17:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sandervg

Thanks! Ja, op basis van die tekst lijkt het zo. Wel gek dat ik er nergens iets over lees op internet. Ik zal morgen eens de winkel bellen waar ik m'n UPS zou willen kopen. Misschien dat ze weten of dat gaat werken. Twee UPS-jes wordt me iets te gortig in aanschaf.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Garyp

Nog wat verder gelezen maar de usb hub oplossing gaat niet werken zoals jij/wij het willen. De link gaat zo te zien alleen over apparaten die usb-powered zijn, en die je wilt laten draaien als de stroom wegvalt (duh...)
De oplossing lijkt te liggen in de powerchute software van apc. Die moet je dan op beide nassen draaien, de ene nas die met usb is aangesloten is dan de master, de andere zonder usb de slave. Uiteraard moeten beide nassen op de 240V van de UPS zijn aangesloten. Powerchute moet je dan zo in kunnen stellen dat bij powerloss de master de slaves informeert en powerchute zal dan de slave uitzetten. Althans, zo begrijp ik het, heb de software zelf nog nooit gezien, maar is gewoon te downloaden.

sandervg

Volgens mij heeft Synology dit soort functionaliteit sowieso ingebouwd. De vraag is: 'zien' de twee NAS-en elkaar als de router geen stroom heeft. Ze staan naast elkaar in dezelfde netwerk heb geplugged en die netwerk hub kan wel in de UPS en blijven werken. Alleen de router dus niet. En ik begrijp dat je eerdere reactie dat je persé de router nodig hebt en dat alleen de netwerk hub niet voldoende is?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Hanky Panky

Quote from: sandervg on July 12, 2021, 13:36:51
Volgens mij heeft Synology dit soort functionaliteit sowieso ingebouwd. De vraag is: 'zien' de twee NAS-en elkaar als de router geen stroom heeft. Ze staan naast elkaar in dezelfde netwerk heb geplugged en die netwerk hub kan wel in de UPS en blijven werken. Alleen de router dus niet. En ik begrijp dat je eerdere reactie dat je persé de router nodig hebt en dat alleen de netwerk hub niet voldoende is?

Google'n geeft dit:

https://kb.synology.com/en-us/DSM/help/DSM/AdminCenter/system_hardware_ups?version=6
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

pieper

Die van mij werkt prima en de nas sluit netjes af na 5 minuten op noodstroom er is geen driver of nodig 1 nas draait op DSM 6 de slave draait op DSM 7 en beiden werken prima.
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

Garyp

Quote from: pieper on July 12, 2021, 16:20:05
Die van mij werkt prima en de nas sluit netjes af na 5 minuten op noodstroom er is geen driver of nodig 1 nas draait op DSM 6 de slave draait op DSM 7 en beiden werken prima.
We gaan in cirkeltjes.... maar hoe zit het met je netwerk dan? Immers, geen spanning, geen routers, geen wifi, geen netwerk etc. Hoe gaat je slave te weten krijgen van de master dat hij down moet, als er geen netwerk (meer) is?

Hanky Panky

Quote from: Garyp on July 12, 2021, 16:29:10
We gaan in cirkeltjes.... maar hoe zit het met je netwerk dan? Immers, geen spanning, geen routers, geen wifi, geen netwerk etc. Hoe gaat je slave te weten krijgen van de master dat hij down moet, als er geen netwerk (meer) is?

Misschien moet je dan gewoon de informatie in de link die ik plaatste een HELEMAAL doorlezen?

Network UPS Requirements:
To relay UPS device information, all Synology NAS should be connected to the same network.
The network device (e.g. switch or hub) to which each Synology NAS is connected should be plugged into the same UPS device. Otherwise the Synology NASs will not be able to relay UPS device information when power failure occurs.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

pieper

Quote from: Garyp on July 12, 2021, 16:29:10
We gaan in cirkeltjes.... maar hoe zit het met je netwerk dan? Immers, geen spanning, geen routers, geen wifi, geen netwerk etc. Hoe gaat je slave te weten krijgen van de master dat hij down moet, als er geen netwerk (meer) is?

De switch zit ook in de ups ;) de nassen hebben een vast ip en kunnen elkaar gewoon zien zolang er stroom uit de UPS komt.
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

Garyp

Quote from: Hanky Panky on July 12, 2021, 17:40:13
Misschien moet je dan gewoon de informatie in de link die ik plaatste een HELEMAAL doorlezen?

Network UPS Requirements:
To relay UPS device information, all Synology NAS should be connected to the same network.
The network device (e.g. switch or hub) to which each Synology NAS is connected should be plugged into the same UPS device. Otherwise the Synology NASs will not be able to relay UPS device information when power failure occurs.
Had DAT dan gequote. DAT was namelijk steeds de vraag.
Wel creatief met dat rood en bold enzo. Was je meteen maar zo duidelijk.

Hanky Panky

Quote from: Garyp on July 12, 2021, 18:14:31
Had DAT dan gequote. DAT was namelijk steeds de vraag.
Wel creatief met dat rood en bold enzo. Was je meteen maar zo duidelijk.

Had gewoon de info in de link gelezen, jouw gemakzucht komt voor je eigen rekening  :-*

90 seconden Googlen overigens
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

sandervg

Heren, dank! Helemaal helder nu. En weer wat geleerd, want ik was er eigenlijk half vanut gegaan dat een netwerk zonder router geen netwerk meer is. Maar blijkbaar kunnen twee apparaten met fixed IP adres in dezelfde netwerk hub toch iets van een netwerk met elkaar hebben.

(Alles is binnen 10 seconden te googlen als je voldoende inzicht hebt om de juiste key words te gebruiken  8). )
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Kjelt

Ja twee apparaten met een fixed ip adres kunnen met elkaar via diverse protocollen communiceren ook als de dhcp server , wat in dit geval je router is die deze ip adressen uitdeelt offline is. Maar de netwerkswitch(es) die beide apparaten met elkaar verbinden dienen wel te werken.

jantje112

Vaak doen ze iets met een scriptje, dus kijken of de master online is, of de master bij de shutdown een actie laten sturen naar de andere servers.