Welke media player ipv Zappiti?

Started by sandervg, July 7, 2021, 08:23:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sandervg

Ik was na mijn zoektocht na een 4K HDR player uitgekomen op een Zappiti mediaplayer. Nu blijkt dat deze niet goed overweg kan met de nieuwste Synology updates en moet ik op zoek naar wat anders. Ik zoek:
- Posterwall functie in NL taal
- Zelf nieuwe genres kunnen aanmaken en hier eenvoudig films zelf aan koppelen
- Sorteren (binnen een genre) op duur en op rating (van bv. IMDB of moviemeter)
- Filteren op gezien/ongezien
- Alle recente codecs afspelen (HDR10+, Dolby Vision zijn niet cruciaal voor me)
- Je collectie onderhouden/inzien/bijwerken vanaf een windows computer

De laatste 'eis' is denk ik het lastigste. Deze zou ik eventueel kunnen laten varen, als er een goede andere manier is. Ik zie het niet zitten om op m'n HT ruimte te gaan zitten om met een afstandsbediening steeds m'n collectie bij te werken (nieuwe genres aanmaken, koppelen aan de juiste genres, als een film niet goed geidentifceerd is de juiste film erbij zoeken, soms zal de filmtitel aangepast moet worden etc.)




Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

jvanhambelgium

Quote from: sandervg on July  7, 2021, 08:23:37
Nu blijkt dat deze niet goed overweg kan met de nieuwste Synology updates en moet ik op zoek naar wat anders.
Kan dit even beschrijven wat het probleem is ? Ik zie niet hoe een Synology update hier een oorzaak kan zijn ?
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

sandervg

Quote from: jvanhambelgium on July  7, 2021, 09:24:17
Kan dit even beschrijven wat het probleem is ? Ik zie niet hoe een Synology update hier een oorzaak kan zijn ?
Ik stuur je even een PM om topic vervuiling te voorkomen
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

PascalP

heb je PM ook even beantwoord Sander :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

StefaanD

Waarom PM? Probleem en oplossing kan ook interessant zijn voor anderen die hier later tegenaan lopen. Vermoed dat het te maken heeft met de laatste DSM versie (versie 7 nu) van Synology, of toch iets anders?

PascalP

Quote from: StefaanD on July  7, 2021, 11:23:56
Waarom PM? Probleem en oplossing kan ook interessant zijn voor anderen die hier later tegenaan lopen. Vermoed dat het te maken heeft met de laatste DSM versie (versie 7 nu) van Synology, of toch iets anders?

Hier staat al een en ander:
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=161286.msg3490301#msg3490301
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

sandervg

Quote from: StefaanD on July  7, 2021, 11:23:56
Waarom PM? Probleem en oplossing kan ook interessant zijn voor anderen die hier later tegenaan lopen. Vermoed dat het te maken heeft met de laatste DSM versie (versie 7 nu) van Synology, of toch iets anders?
Zeker, erg interessant, maar ik zoek in dit draadje andere antwoorden  ;). Ik wil voorkomen dat dit een een draadje wordt over de Zappiti problemen icm Synology. Maar open gerust een ander draadje hierover en dan zal ik daarin het resultaat van een avond research delen. 

Dus nu terug on topic: Ik ben nog steeds een short list aan het maken van mijn opties:
- Posterwall functie in NL taal
- Nieuwe genres kunnen aanmaken
- Sorteren op duur / rating
- Filteren op gezien/ongezien
- Collectie onderhouden/inzien/bijwerken vanaf een windows computer (of eventueel android tablet)

Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

sandervg

Kogel is door de kerk: het is de Zidoo Z9x geworden. Dank voor het meedenken  :thumbs-up:
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian