4K mediaplayer

Started by htjan160756, July 8, 2021, 19:33:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

htjan160756

Ik heb een Dune H1 en wil deze vervangen voor een 4K mediaplayer maar welke.
Hij mag niet te veel kosten want word niet zo vaak gebruikt.
Ik zag deze de Dune HD Real Vision 4K maar is het wat?
Wat ook niet kan vinden is of deze player ook Dolby Atmos afspeelt.
Een andere mag ook maar welke zouden jullie dan aan raden?
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

PascalP

Als je niet teveel uit wilt geven zou ik absoluut de Vero4K+ aanraden. Zeer degelijke Kodi speler zonder fratsen, wil je er ook meer mee zoals Netflix etc de Nvidia Shield.
Wil je echt de 'beste' mediaspeler moet je bij Zidoo zijn :)

AppleTV ook heel mooi voor streaming, maar via Infuse (voor afspelen lokale content) geen Atmos...
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

sandervg

Heb de afgelopen paar dagen met dezelfde vraag rondgelopen. Ook ter vervanging van een Dune H1. Hoeveel ben je bereid uit te geven?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

pameijer

Quote from: PascalP on July  8, 2021, 19:53:27
Als je niet teveel uit wilt geven zou ik absoluut de Vero4K+ aanraden. Zeer degelijke Kodi speler zonder fratsen, wil je er ook meer mee zoals Netflix etc de Nvidia Shield.
Wil je echt de 'beste' mediaspeler moet je bij Zidoo zijn :)

AppleTV ook heel mooi voor streaming, maar via Infuse (voor afspelen lokale content) geen Atmos...

Sinds InFuse 6.3 doet ie gewoon Atmos hoor. Wel alleen de gecomprimeerde variant (E-AC3) maar toch  :smile:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

PascalP

Quote from: pameijer on July  8, 2021, 21:50:09
Sinds InFuse 6.3 doet ie gewoon Atmos hoor. Wel alleen de gecomprimeerde variant (E-AC3) maar toch  :smile:

Ja ok dat klopt wel, maar welke digitale film heeft dit nu ipv 'echt' TrueHD met Atmos ;)
Voor streaming werkt het inderdaad vlekkeloos maar voor lokale content niet echt aan de orde als je mij vraagt.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

sandervg

Ik heb gekozen tussen een aantal players en heb daarbij de nodige hulp gehad (van o.a. PascalP :)):

Shield: viel af omdat breed op het internet wel wordt bevestigd dat deze een wat mindere kwaliteit heeft. Natuurlijk wel top als je ook de game functie wilt gebruiken en perfect voor bv. Netflix streaming

Dune: goede keuze, maar ik heb twijfels bij de 'posterwall' functie. Ze werken met een eigen database en je kunt zelf geen films toevoegen. Ik kreeg er niet helemaal het goede gevoel bij. Voordeel is wel dat ze de nieuwe 1619 chipset hebben en dus overweg kunnen met HDR10+, Dolby Vision etc.

Zappiti: heb ik gekocht, de Mini 4K HDR. Tot ik erachter kwam dat (1) Zappiti Server voor mijn NAS niet meer werkt bij de nieuwste DSM versie voor mijn Synology NAS en (2) een nog serieuzer probleem dat de Zappiti ALLEEN werkt met SMB v1. Ook deze wordt niet meer ondersteund door mijn NAS, maar ook niet meer door Windows. Er zijn workarounds voor om SMB v1 weer werkend te krijgen, maar ik wil dat niet aangezien dit een zeer onveilig protocol is. Om deze reden is de Zappiti retour gegaan. Laat je niet in de luren leggen door de mysterieuze zinssnede bij de releasenotes van versie 3.15 waar 'SMB 2.0' genoemd wordt. Ze ondersteunen het echt niet.

Zidoo: en deze is het dus geworden. Reden voor mij:
- Moderne speler net als de Dune met de 1619 chipset, recente Android versie etc.
- Erg mooie posterwall met veel info en customization
- Een android app waarbij je door je collectie kunt bladeren en bv. een film tijdens het eten al kunt uitzoeken
- Goede beeldkwaliteit (in principe beter dan de oudere beeldchips)
- Veel goede ervaringen hier op het Forum

Tussen de modellen van Zidoo:
- Z9x (heb ik gekozen). Losse voeding die je kunt upgraden.
- Z10 pro: een HD ingebouwd (althans: aansluiting hiervoor... aangezien je een Dune H1 hebt, waarschijnlijk relevant voor je?). Losse voeding die je kunt upgraden.
- Z1000 Pro: ook HD bay + bluetooth afstandsbediening die deels inleerbaar is. Voor mij niet relevant aangezien ik een Harmony gebruikt, maar anders een doorslaggevende reden om deze te kopen denk ik. Heeft schijnbaar ook een iets betere voeding.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

htjan160756

Ik heb €200,00 a € 300.00 te besteden.
Hoeft geen hdd schijf in omdat ik diverse losse usb 3.0 2.5 WD schijven heb.
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

sandervg

Dan kan ik je de Zidoo Z9x adviseren. Valt precies in je budget. Ik heb deze gisteren besteld en dat is iig het resultaat van een uitgebreid 'vergelijkend warenonderzoek' van mijn kant met de hulp van wat forumleden ;-). Succes met je keuze!
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

htjan160756

Heb ik een paar vragen over de Zidoo Z9x.
Zit er Netfilx en Youtube 4K HDR op?
En zo ja, doet het dan ook HDR in Youtube.
Ik heb een LG Oled TV en als ik een Youtube filmpje afspeel met HDR dan is het ook HDR (HDR logo komt in beeld), speel ik het met de nieuwe Apple TV 4K af dan niet en is ook geen HDR.
En hoe zit het met Dolby Atmos?

Voorbeeld Youtube filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=3VZFpwlXKpg&list=PLdtMBAb1APMdbdg64P6E4bJ2gbwJqsI0C&index=5&t=13s.
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

sandervg

Ik zal proberen je vragen te beantwoorden vanuit de research die ik gedaan heb:
- Netflix: nee, volgens mij niet goed mogelijk. Er zijn apps te installeren die werken (Zidoo draait op android 9), maar van wat ik lees, is de kwaliteit niet best en ondersteuning voor 4K, HDR, Atmos etc. ook niet geweldig. Ik heb hier veel research naar gedaan, maar geen sluitend antwoord kunnen vinden helaas . Wat ik wel weet is dat de Dune hier beter op scoort . Ik vond dit echter uiteindelijk geen probleem omdat je eenvoudig een Chromecast oid kunt kopen voor onder de 100 euro. Ik wilde geen concessies doen op beeldkwaliteit van eigen files en die combi was niet goed te vinden. Dan maar splitsen was mijn redenering. De Nvidia shield doet wel Netflix in 4K HDR (maar heeft een mindere beeldkwaliteit)

- Youtube: minder onderzoek naar gedaan, maar dit kan zelfs de Shield niet. Volgens mij is Chromecast dan je vriend.

Tip: als je specifieke vragen hebt over de Zidoo, kun je deze het beste hier posten:
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=174598.msg3490528#msg3490528

Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

stevefilmfreak54

Quote from: sandervg on July  9, 2021, 15:04:36
De Nvidia shield doet wel Netflix in 4K HDR (maar heeft een mindere beeldkwaliteit)

Ik heb de Nvidia shield Pro moet zeggen beeld is top kwaliteit, zet je passthrough aan heb je dan ook alle geluidsformaten.

4k is toch 4k, er is nog (niet) geen 4k+. Huidige resolutie is 3840 × 2160 (4K UHD) alleen digitale bioscopen gebruiken een hoger resolutie nl. 4096 × 2160 (DCI 4K).

Misschien zit ik ernaast, maar Dune 4k, Vero 4k, Nvidia 4k, Zidoo 4k en alle anderen mediaspelers die 4k uitzenden zijn toch resolutie hetzelfde. Alleen de extra`s zijn verschillend, Android, Geluidnormen, Kodi, USB, Chipset enzo, enzo.
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

sandervg

Quote from: stevefilmfreak54 on July  9, 2021, 15:42:01
4k is toch 4k, er is nog (niet) geen 4k+. Huidige resolutie is 3840 × 2160 (4K UHD) alleen digitale bioscopen gebruiken een hoger resolutie nl. 4096 × 2160 (DCI 4K). Misschien zit ik ernaast, maar Dune 4k, Vero 4k, Nvidia 4k, Zidoo 4k en alle anderen mediaspelers die 4k uitzenden zijn toch resolutie hetzelfde. Alleen de extra`s zijn verschillend, Android, Geluidnormen, Kodi, USB, Chipset enzo, enzo.
Aan deze discussie ga ik me niet wagen  8). Ik heb het uiteraard niet over resolutie. Maar dat is dezelfde redenering als 'deze twee luidsprekers klinken hetzelfde want ze hebben beide hetzelfde frequentiebereik'. Ik heb de Shield niet zelf gezien, maar ik heb deze zelf laten afvallen omdat dit de enige speler was waar ik vrij consistent op het internet over las dat de beeldkwaliteit wat minder was als je hem direct vergelijkt met andere media spelers. Dit zal zeker geen verschil tussen dag en nacht zijn. Maar je moet toch ergens je shortlist op baseren ;-)
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

htjan160756

Bedankt tot zover.

Ik zit nu aan deze 2 te denken:
Zidoo Z9X of de Dune HD Real Vision 4K.
Ze lijken wel veel op elkaar maar twijfel nog welke ik zou nemen.
Graag jullie mening.
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

sandervg

#13
Ik heb momenteel de Zidoo Z9X. Ben nog niet overtuigd. Installatie verloopt moeizaam en na elke stap weer op google moeten zoeken wat er nu weer fout ging. Er zit ook geen (bruikbare) handleiding bij. Ben een hele avond bezig geweest, maar het werkt nog niet zoals zou moeten.
- Vast IP adres geven gaat moeizaam (standaard settings die worden voorgesteld werken niet, maar de speler geeft - ten onrechte - wel aan dat deze connected is. Koste veel tijd om hier achter te komen en op te lossen)
- Heeft bij mij andere settings nodig bij de NFS share op de NAS dan wat ik gewend was. Met hulp van forumlid PascalP achter gekomen en opgelost.
- Trailers werken niet. Dit lijkt een algemeen probleem te zijn met de huidige firmware (zie zidoo forum)
- Ik krijg het niet voor elkaar om de filmposters in het Nederlands te krijgen, terwijl het wel moet kunnen (forumlid Reza heeft dit zonder problemen ingesteld.... in mijn menu komt echter de Nederlandse taal niet voor). Vanavond ga ik een hard reset doen, kijken of ik nog ergens iets kan updaten, zidoo support benaderen en print screens delen met Reza om te kijken waar het fout gaat.
- Info over resolutie, audio etc. kan hij niet uit de metadata halen, maar deze info moet je zelf toevoegen in de naamgeving van het bestand zodat Zidoo het begrijpt. Nogal omslachtig en als je ooit een andere player wilt, kun je de namen weer aanpassen naar het gebruikelijke format zonder al deze tags.

Wat ik prettig vindt:
- Poster wall ziet er echt fraai uit
- Als je meerdere exemplaren van één film hebt, komt deze maar één keer voor in de posterwall en kun je kiezen uit de verschillende versies die je hebt
- Elk nadeel heeft z'n voordeel: als je de resolutie/audio info goed in de filenaam zet, krijg je dit goed te zien, dus erg complete info
- Je kunt zelf trailers downloaden en de naamgeving zo kiezen dat deze dan gebruikt wordt ipv een online trailer (wel erg veel werk als je een omvangrijke collectie hebt)

Ik heb nog geen film gekeken, dus ik kan niet oordelen over de beeld/geluidskwaliteit.

Ik weet nog niet wat ik doe met de Zidoo.... Het lijkt erop dat ook de Dune voor mij een aantal 'showstoppers' heeft en dus geen goed alternatief biedt. Misschien wacht ik wel op de nieuwe generatie Zappiti spelers als deze ook via NFS kunnen connecten. Deze worden echter pas begin volgend jaar verwacht.

EDIT: typo
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

reza

Ook vreemd dat je de info over de film zelf ook niet ziet? Als je tijdens het film kijken op het middelste knopje drukt van je ASB dan zie ik gewoon netjes : hoe groot de film is, welke container, hoe lang, welk geluidsspoor, enz enz.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

PascalP

Hier was het Zidoo insteken, NFS shares toevoegen en 10 min later zat ik film te kijken  :popcorn:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Tien


williams

Ook ik herken bovenstaande problemen niet maar mij gaat het meer om de video en audio kwaliteit en dit is prima in orde op de Zidoo.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

htjan160756

Heeft iemand misschien ervaring met de Dune HD Real Vision 4K.
Kan deze alleen zo te zien bij Amazone kopen.
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

sandervg

Dat was voor mij de reden om geen Dune te kopen. Ik heb het gevoel dat dit merk op sterven na dood is.

Inmiddels werkt de Zidoo bij mij - na de nodige opstart problemen - goed. Nog wat functionele zaken die ik moet uitzoeken (bv. hoe je films op gezien/ongezien/aan het kijken kunt zetten). Beeldkwaliteit is goed. Zonder A/B vergelijking zie ik geen verschil met de Dune / Oppo die ik heb.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

htjan160756

#20
Quote from: sandervg on July 20, 2021, 16:22:24
Dat was voor mij de reden om geen Dune te kopen. Ik heb het gevoel dat dit merk op sterven na dood is.

Inmiddels werkt de Zidoo bij mij - na de nodige opstart problemen - goed. Nog wat functionele zaken die ik moet uitzoeken (bv. hoe je films op gezien/ongezien/aan het kijken kunt zetten). Beeldkwaliteit is goed. Zonder A/B vergelijking zie ik geen verschil met de Dune / Oppo die ik heb.

Weet je misschien hoe de Zidoo met YouTube 4K HDR omgaat?
En hoe doet ie het met niet 4K films (mkv, iso...)

En wat kijk je zoal met de Zidoo (als ik dat vragen mag)?

Helaas is ie tijdelijk uitverkocht.
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

riwi

Quote from: htjan160756 on July 20, 2021, 14:25:55
Heeft iemand misschien ervaring met de Dune HD Real Vision 4K.
Kan deze alleen zo te zien bij Amazone kopen.

Ik heb hem sinds dit weekend. Prima speler. reviewtje op het forum gezet hier : https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=180000.0

sandervg

Quote from: htjan160756 on July 26, 2021, 15:26:10
Weet je misschien hoe de Zidoo met YouTube 4K HDR omgaat?
En hoe doet ie het met niet 4K films (mkv, iso...)

En wat kijk je zoal met de Zidoo (als ik dat vragen mag)?

Helaas is ie tijdelijk uitverkocht.

Youtube weet ik niet. Ik maak daar nooit gebruik van. Misschien iemand anders die hier op kan reageren?

Tot nu toe 'slikt' hij alles: MKV, ISO, AVI, VIDEO_TS, MP4 etc.  Als je de juiste 'tags' will moet je DVD ISO bestanden zelf uitpakken naar VIDEO_TS. Hij speelt ze wel af, maar ze worden getagged als Bluray ipv DVD. Ik vind dat irritant, dus heb m'n files omgezet. Maar goed, wie heeft er nu nog DVD bestanden zul je waarschijnlijk denken  :D.  Sowieso helpt het ook als je de bestanden de juiste naam geeft in het vinden van de juiste meta info. Ik ben wel door mijn filmcollectie gelopen om waar nodig de bestandsnamen aan te passen en te zorgen dat ze de juiste tag krijgen (zoals Dobly TrueHD, Atmos, UHD, HDR, SD etc).  De zidoo haalt dat uit de bestandsnaam, niet uit de metadata van het bestand.

De upscaling van 1080p naar 4K weet ik nog niet. Ik zou dat een keer moeten testen. Ik wilde dat zelf ook nog vragen in het zidoo topic. Ik heb de indruk dat dit prima gaat. Kleuren e.d. zien er mooi uit. HDR ziet er ook mooit uit. Maar of het beter/slechter is dan de wat de Arcam of JVC N5 zou doen? Geen idee...

Ik gebruik de Zidoo alleen voor films en wat (mini) series. Van brakke, low quality DVD files tot 80 GB 4K HDR materiaal. Voor mij is de film 100% leidend en niet de kwaliteit van het materiaal (hoewel ik altijd zoek naar beste kwaliteit die beschikbaar is uiteraard). Bijvoorbeeld veel Japanse animatiefilms van Studio Ghibli zijn alleen in DVD te krijgen, maar die laat ik toch echt niet links liggen :).
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

htjan160756

#23
Ik ben nu de Zidoo z9x aan het proberen maar het lukt niet allemaal.
Ik krijg niet altijd een menu bij Blu-ray's  te zien (zonder menu speelt het wel af) en ik weet niet hoe ik Netflix en / of YouTube app moet installeren.
Het is ook wel jammer dat de helft maar in het Nederlands taal is in het menu en er geen kleine uitleg wordt gegeven hoe of wat (mijn Engels is niet zo best).
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

PascalP

Quote from: htjan160756 on August 21, 2021, 15:26:58
Ik ben nu de Zidoo z9x aan het proberen maar het lukt niet allemaal.
Ik krijg niet altijd een menu bij Blu-ray's  te zien (zonder menu speelt het wel af) en ik weet niet hoe ik Netflix en / of YouTube moet installeren.
Het is ook wel jammer dat de helft maar in het Nederlands taal is in het menu en er geen kleine uitleg wordt gegeven hoe of wat (mijn Engels is niet zo best).

BD menu's werkt idd niet vlekkeloos, hoor er meerdere gebruikers over klagen op diverse fora.
Zelf heb io er weinig problemen mee en waar het echt niet bij werkt zijn de Dolby Atmos Demo discs bij mij.
Kwa taal kan ik je weinig zeggen, heb zal alles op Engels staan.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono