4K mediaplayer

Started by htjan160756, July 8, 2021, 19:33:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

htjan160756

Quote from: PascalP on August 22, 2021, 01:05:21
BD menu's werkt idd niet vlekkeloos, hoor er meerdere gebruikers over klagen op diverse fora.
Zelf heb io er weinig problemen mee en waar het echt niet bij werkt zijn de Dolby Atmos Demo discs bij mij.
Kwa taal kan ik je weinig zeggen, heb zal alles op Engels staan.

Nou dat is precies de blu-ray die het ook bij mij niet wilt doen (Dolby Atmos Demo discs).
Op de Dune HD doet ie het wel.
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

htjan160756

Ben nog even gaan stoeien met de Zidoo Z9x, maar ik kan niks met de browser.
Ik kan de drukken wat ik wil maar er gebeurt niks op het scherm.
Ik neem aan dat ik in de browser naar de app store moet van Google?
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

PascalP

Ja de Dolby discs zijn bekend bij vele gebruikers dat die niet werken....

Kwa store, als je de Firmware met de _G toevoeging download en erop zet via een USB stick heb je de Google Play Store ook erbij.
Maar hier heb ik geen ervaring mee en hoe apps zoals Youtube/Netflix werken enzo...
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

riwi

#28
Quote from: htjan160756 on August 22, 2021, 16:45:48
Ben nog even gaan stoeien met de Zidoo Z9x, maar ik kan niks met de browser.
Ik kan de drukken wat ik wil maar er gebeurt niks op het scherm.
Ik neem aan dat ik in de browser naar de app store moet van Google?

Je zou er een muis op kunnen aansluiten, evt een draadloze?
Er zijn ook afstandbedieningen als een air-mouse, maar ik vind dat ook niet lekker werken.
Zie : https://www.futeko.com/products/AC120.php   (gemaakt voor de Zidoo)

Op de Dune AB kan je het muis pijltje "aan" zetten en dan daarmee bewegen (cursors) en klikken (enter)

De Dune (Real Vision 4k) doet de meeste menus wel goed  :tounge:  :coffee:

<edit : even gechecked en de dolby atmos demo disk (ik heb 2014 en 2015) doen het beide kwa menu's. >
<edit2 : zelfs de spears & munsel  UHD HDR benchmark demo disk doet het op de Dune Real Vision 4k. Super, die deed het op de oude Dune (4k pro) niet, en bij kjelt op de Zidoo Z1000 ook niet.>

htjan160756

Ik heb een Dune HD Real Vision 4K geleend om te kijken hoe die is een paar dagen.
Alleen wat zijn goede instellingen voor de JVC N5 beamer?
En hoe krijg ik Atmos geluid?
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

riwi

Ah dan kan je mooi vergelijken dus tussen de Zidoo en de Dune.

atmos? Hoef je toch niks voor te doen? Gewoon in setup / audio kiezen HDMI (HD Audio enabled), en output mode Original (bitstream)
Verder niks dacht ik

Bij video heb ik (ik heb ook  een N5)
Maximum Video mode 2160p23.976
auto framerate All (24/50/60)
Auto resolution heb ik disabled want ik wil gewoon altijd 4k output.
HDR and Dolby Vision settigns heb ik op auto, auto, enabled, enabled.
Er zijn er ook bij die deze hebben staan op auto/disabled/disabled/disabled
DV materiaal speelt niet optimaal nog met iets verhoogd blacklevel, en aangezien de projector geen DV kan kiezen sommigen ervoor dit te disablen.

htjan160756

#31
Quote from: riwi on August 25, 2021, 21:07:19
Ah dan kan je mooi vergelijken dus tussen de Zidoo en de Dune.

atmos? Hoef je toch niks voor te doen? Gewoon in setup / audio kiezen HDMI (HD Audio enabled), en output mode Original (bitstream)
Verder niks dacht ik

Bij video heb ik (ik heb ook  een N5)
Maximum Video mode 2160p23.976
auto framerate All (24/50/60)
Auto resolution heb ik disabled want ik wil gewoon altijd 4k output.
HDR and Dolby Vision settigns heb ik op auto, auto, enabled, enabled.
Er zijn er ook bij die deze hebben staan op auto/disabled/disabled/disabled
DV materiaal speelt niet optimaal nog met iets verhoogd blacklevel, en aangezien de projector geen DV kan kiezen sommigen ervoor dit te disablen.

Bedankt, alles gaat bijna goed, alleen ik krijg de afstandsbediening die bij de Dune zit niet gekoppeld.

Dit is nu wel werkend, was de antennes vergeten.  ;D :wacko:
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.