Upgrade Anthem Mrx300 naar 710 of 520

Started by Martijn@hifi, August 19, 2021, 16:38:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martijn@hifi

Dag Forum leden,

Zouden jullie wat wijsheden met mij willen delen om mij een juiste keuze te kunnen laten maken.

Momenteel heb ik naar alle tevredenheid een Anthem MRX300 voor mijn surround.

Ik verwacht binnenkort een overstap te gaan maken naar een 4k tv LG Oled en wil dan ook 1 HDMI touwtje naar de TV laten gaan maar dat moet dan een 4k signaal zijn natuurlijk. Ook wil ik dan gebruik maken van het ARC (Audio Return Channel, voor de duidelijkheid). De MRX300 ondersteunt dit niet.

* Momenteel heb ik geen smart TV en heb ik mijn chromecast in de Mrx300 zitten. Die wordt straks dus vervangen door de ingebouwde chromecast van de tv, vandaar het AudioReturnChannel. Overige bronnen PS4 Pro en mijn tv box
* Ik heb een 5.1 opstelling voor mijn luidsprekers en zal mijn aantal luidsprekers niet gaan uitbreiden, dus wat dat betreft de 7 kanalen niet nodig. Ook komt er tzt nog een aparte versterker voor stereo met een ht passthrough.

Wat mij betreft heb ik de voorkeur voor de Mrx710, omdat ik verwacht dat deze qua audio kwaliteit beter is (model boven de 5 serie, betere voeding) en tweedehands beter en voordeliger verkrijgbaar. De vraag is dus voor mij voornamelijk of ik problemen kan verwachten met het return channel (handshake/compatibiliteit)

Het belangrijkste voor mij is dat de versterker 4k ondersteunt, ik lees dat er op de x10 versie een 4k pass through zit. Ik kan echter weinig vinden over de video verwerking na- of voordelen vinden tussen de x10 &x20 versie.

Alvast bedankt voor jullie advies!
Cambridge Audio EVO 150 | Anthem MRX-520 | PlayStation 5 | LG OLED65C16LA | Frontspeakers: Scanspeak reference monitors | rears Vifa Pillarmini | Center Scan Speak A4 monitor | Subwoofer Sub 7 mkII

pameijer

Het kan goedkoper door al je bronnen op de TV aan te sluiten en met een HDFury Arcana eARC door te lussen naar je versterker. Ben je voor nog geen EUR200 klaar en hou je gewoon je eigen prima versterker voor jouw setup.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Martijn@hifi

Dank voor je reactie Pameijer. Ik wil er alleen geen kastje er tussen hebben.

Het is stiekum een goede reden om de versterker naar een nieuwer model te updaten  ;D

Ook zijn de kosten hierin het probleem niet. Als ik mijn mrx300 verkoop voor een 300 euro en een 710 voor een 800 euro op de kop kan tikken heb ik voor 500 euro een mooie upgrade...

(en hoef ik geen 200 euro uit te geven voor een kastje er tussen.)
Cambridge Audio EVO 150 | Anthem MRX-520 | PlayStation 5 | LG OLED65C16LA | Frontspeakers: Scanspeak reference monitors | rears Vifa Pillarmini | Center Scan Speak A4 monitor | Subwoofer Sub 7 mkII

Shadowfox

#3
De 710 heeft 1.4b hdmi dus volgens heeft het dan niet de volledige 4k potentie die 2.0 wel heeft.

Dus 4k 8bit zonder hdr ipv 10 of 12  hdr maar kan het mis hebben

jef-w

De 520 heeft wel HDMI 2.0a en kun je dus volledig genieten van 4K uhd materiaal.

De 520 is jonger dan de 710, en aangezien je een 5.1 opstelling hebt zou ik persoonlijk voor de 520 gaan.
Lexicon MC-10 / A*BNB ncore / Oppo83SE+TUC / Micro Seiki DQX-500/ Apple TV 4K / Zappiti SE 4K HDR / PS5 
Speakers: M&K 950(L/C/R), M&K S150T(Sur), Gallo Acoustics A'diva SE (atmos)/ A*BNB 2x12pp (sub)

Shadowfox

Klopt helemaal. Weliswaar is een 520 2ehands denk heel lastig te vinden

Martijn@hifi

Quote from: Shadowfox on August 19, 2021, 18:17:04
De 710 heeft 1.4b hdmi dus volgens heeft het dan niet de volledige 4k potentie die 2.0 wel heeft.

Dus 4k 8bit zonder hdr ipv 10 of 12  hdr maar kan het mis hebben

Ja, je hebt gelijk. Ik heb dus minimaal een hdmi 2.0 nodig voor hdmi, dan valt de 710 dus af.
Cambridge Audio EVO 150 | Anthem MRX-520 | PlayStation 5 | LG OLED65C16LA | Frontspeakers: Scanspeak reference monitors | rears Vifa Pillarmini | Center Scan Speak A4 monitor | Subwoofer Sub 7 mkII

Martijn@hifi

Quote from: Shadowfox on August 20, 2021, 08:35:16
Klopt helemaal. Weliswaar is een 520 2ehands denk heel lastig te vinden

Die worden inderdaad niet vaak aangeboden,  wat natuurlijk ook weer positief is. Men wil m niet kwijt  ;D

Ik ben eruit voor nu, ik ga op zoek naar een x20 model.

Thx allen
Cambridge Audio EVO 150 | Anthem MRX-520 | PlayStation 5 | LG OLED65C16LA | Frontspeakers: Scanspeak reference monitors | rears Vifa Pillarmini | Center Scan Speak A4 monitor | Subwoofer Sub 7 mkII

Shadowfox

Quote from: Martijn@hifi on August 20, 2021, 09:37:32
Die worden inderdaad niet vaak aangeboden,  wat natuurlijk ook weer positief is. Men wil m niet kwijt  ;D

Ik ben eruit voor nu, ik ga op zoek naar een x20 model.

Thx allen

Voor een 720 zit je denk nu rond de 15-1700 2ehands mits in goede conditie. Hoger dan 1700 moet je niet gaan.
Ben zelf naar een 720 gegaan en draadloos dts-fi is ook een mooie bonus

gsuk

ik ben net van de 710 naar 720 gegaan vanwege de 4k mogelijkheden
nu kan alles via de versterker aansluiten voorheen had ik sommige dingen op de tv aangesloten (apple tv)
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine


Martijn@hifi

Cambridge Audio EVO 150 | Anthem MRX-520 | PlayStation 5 | LG OLED65C16LA | Frontspeakers: Scanspeak reference monitors | rears Vifa Pillarmini | Center Scan Speak A4 monitor | Subwoofer Sub 7 mkII

Ralf67