Denon AVR x2700h bi amp

Started by norbert72, July 8, 2021, 17:50:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

norbert72

Hallo mensen .vraag ik heb zins januari een Denon AVR x2700h.in een 5.1 opstelling .en zins paar weken de polk audio s55e.nu zegt de verkoper dat ik die op bij amp op Denon kan aansluiten .dus hoog op de fronts aansluiting en laag op twee overgebleven kanalen .moet de Denon dan op bi  amp in het speaker menu zetten .nu is mijn vraag heeft dit zin
En wat is jullie advies
Gr norbert
Fronts polk audio s55 e
Center Polk audio s35e
Sub svs sb 1000 pro
Rear jbl E1

Marcel.B

Nee, dat levert geen winst op, komt allemaal van dezelfde voeding.

Met een aparte eindversterker of monoblocken kan je misschien wel een verbetering krijgen voor je fronts.
Samsung QE85QN95B, Arcam SA30,  Kef R11 ,HTPC Streacom F12  ,RTX 4070, VU+ Duo se 4K, Audioquest Rocket 11,

Berry76

Gewoon proberen en dan luisteren of je verschil hoort en je het prettiger vindt klinken.
Ik heb 2 Dali opticon 6, 2 Dali opticon 2 , 1 Dali opticon vocal en de Dali esf12  en ef-9 sub. Een Acram AVR 390. Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. Voor streaming : Somt sms 200 neo ultra, RME adi-2 fs dac gevoed door de Pura dodo

GH

Precies... wat is er nou makkelijker dan het even zelf proberen en luisteren met je eigen spullen.

norbert72

bedankt voor jullie opmerking .

Richi

In theorie kan bi-wiring beter klinken omdat je de hoge en de lage tonen voor die luidsprekers door afzonderlijke kabels laat lopen, waardoor ze elkaar minder beïnvloeden. Mijn ervaring is dat het erg van de luidspreker afhangt of dit daadwerkelijk verbetering geeft. Maar zoals gezegd, ik zou het eens uitproberen en kijken of je verschil hoort en of dat verschil dan positief uitvalt.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a