Problemen met Ziggo CI+ uitzendingen op nieuw Sony beeldscherm

Started by LittleNinja, July 8, 2021, 14:20:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LittleNinja

Zoals de titel zegt...

Mijn vader heeft een prachtig mooie nieuw Sony beeldscherm gekocht, echter heeft hij problemen met de uitzendingen via de CI+ module. Het beeld begint vaak blokkerig te worden of loopt zelfs vast. Een herstart lost het probleem tijdelijk weer op, maar het is erg vervelend. Mijn vader heeft het liefst geen aparte kastjes voor Ziggo en zoekt dus naar een oplossing.

De firmware is meteen bij installatie up-to-date gebracht.

Iemand ervaringen, adviezen of oplossingen hiervoor?

Bij voorbaat dank!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

GH

Zo'n CI+ module doet niet veel.... vreemd dat het daarmee te maken zou hebben.
Maar Ziggo geeft een flink aantal kanalen ongecodeerd door, ik zou eerst eens kijken of het daar ook optreedt.

Enige andere dat ik nog kan bedenken is dat de nieuwe tv de laatste versie van een CI+ module (volgens mij zitten we nu op 1.3) nodig heeft. Maar verwacht niet dat daar het probleem zit aangezien het dan meestal helemaal niet werkt.

En anders is het meest voor de hand liggende de kwaliteit van het signaal.

LittleNinja

Quote from: GH on July  8, 2021, 15:54:47
Zo'n CI+ module doet niet veel.... vreemd dat het daarmee te maken zou hebben.
Maar Ziggo geeft een flink aantal kanalen ongecodeerd door, ik zou eerst eens kijken of het daar ook optreedt.

Enige andere dat ik nog kan bedenken is dat de nieuwe tv de laatste versie van een CI+ module (volgens mij zitten we nu op 1.3) nodig heeft. Maar verwacht niet dat daar het probleem zit aangezien het dan meestal helemaal niet werkt.

En anders is het meest voor de hand liggende de kwaliteit van het signaal.

Hmmm.. dan laat ik hem toch maar even gaan klagen bij Ziggo. Voor die kosten mag je best af en toe klagen..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

GH

En wat denk je dat die gaan doen? Ze kijken hooguit even op afstand of ze vreemde signaalwaarden zien en de rest binnen is je eigen verantwoordelijkheid.
Maar is het teveel moeite om even naar een ongecodeerde zender (zoals alle NPO's) te kijken?

Nosferatu

Check even het merk van de CI+ module, kan compatibiliteitsprobleem zijn. M'n ouders hadden ook issues met hun CI+ module die uit hun oude LG TV kwam en geplaatst werd in hun nieuwe Panasonic TV. Er misten o.a. zenders. Na aanschaf ander merk module was het probleem opgelost.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

LittleNinja

Quote from: Nosferatu on July  8, 2021, 16:30:58
Check even het merk van de CI+ module, kan compatibiliteitsprobleem zijn. M'n ouders hadden ook issues met hun CI+ module die uit hun oude LG TV kwam en geplaatst werd in hun nieuwe Panasonic TV. Er misten o.a. zenders. Na aanschaf ander merk module was het probleem opgelost.

Dat is een goede. Ga ik doorgeven.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HJ

Quote from: GH on July  8, 2021, 16:08:45
En wat denk je dat die gaan doen? Ze kijken hooguit even op afstand of ze vreemde signaalwaarden zien en de rest binnen is je eigen verantwoordelijkheid.
Maar is het teveel moeite om even naar een ongecodeerde zender (zoals alle NPO's) te kijken?
Bij mij kwamen ze meten. Toen bleek er een breuk oid te zitten, uitgegraven en een nieuwe kabel vanuit de kast gelegd. Probleem opgelost.


KillerbeeNL

Kijk ook even of er een apparaat op een USB poort van de tv aangesloten zit.
Dit trekt soms veel van de USB poort waardoor de voedingsspanning onstabiel wordt en zo een Ci+ module kan storen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

LittleNinja

Quote from: GH on July  8, 2021, 16:08:45
En wat denk je dat die gaan doen? Ze kijken hooguit even op afstand of ze vreemde signaalwaarden zien en de rest binnen is je eigen verantwoordelijkheid.
Maar is het teveel moeite om even naar een ongecodeerde zender (zoals alle NPO's) te kijken?

Sorry kerel, daar had ik inderdaad niet op gereageerd. Dat gaan we uiteraard eerst proberen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Quote from: KillerbeeNL on July  8, 2021, 18:18:51
Kijk ook even of er een apparaat op een USB poort van de tv aangesloten zit.
Dit trekt soms veel van de USB poort waardoor de voedingsspanning onstabiel wordt en zo een Ci+ module kan storen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk



Goed punt! Dank je wel. Ik weet dat er inderdaad een apparaat middels USB aangesloten is. We gaan die ook oppakken.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Rowdy


LittleNinja

Quote from: Rowdy on July 10, 2021, 21:41:30
Is het een televisie voor de Nederlandse markt?

Ja. Tenminste... dat mag ik hopen van de BCC. :blink:
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Rowdy

Wat is de volledige typenummer van de Sony televisie?

Tinus_

In 9 van de 10 gevallen is dit een signaal probleem.
Probeer eens, indien dit niet het geval is, een antenne kabel direct vanaf het Cai aansluitpunt van Ziggo op de TV aan te sluiten.
Rebuilding my HT

devil

Idd, een coaxkabel van het aop gelijk naar de tv. Waar komt het aop(ziggo hoofdaansluiting waar de groene kabel binnen komt) binnen in de woning ? In de meterkast of in de woonkamer?

Ziggo maakt gebruik van Braun wandcontactdoos coax aansluiting? Deze laat de frequentie die ziggo gebruikt door.
Vaak kan is dat ook de oorzaak
Zie de link

https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/29705
Stereo: Marantz PM11S3 || Audio Note Edma dac ||
HT: Denon 7200AW Auro 3D || Oppo 203 ||
Media box next || humax 5200 ||Pioneer Kuro 600M || Speakers:F Phonar Veritas P10 Edma|| R Phonar P5,5 Edma||C TMA || A Cabasse ||

LittleNinja

De aansluiting zit pakweg 2 meter van de TV vandaan in de woonkamer. Soort aansluitplaat weet ik niet.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Nosferatu

Quote from: LittleNinja on July 15, 2021, 01:02:21
De aansluiting zit pakweg 2 meter van de TV vandaan in de woonkamer. Soort aansluitplaat weet ik niet.
Maar de vorige TV gaf geen problemen. En daar kwam de CI+ module uit. Toch ?
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000


Sjettepet

Quote from: Nosferatu on July  8, 2021, 16:30:58
Check even het merk van de CI+ module, kan compatibiliteitsprobleem zijn. M'n ouders hadden ook issues met hun CI+ module die uit hun oude LG TV kwam en geplaatst werd in hun nieuwe Panasonic TV. Er misten o.a. zenders. Na aanschaf ander merk module was het probleem opgelost.
Dat probleem heb ik gehad bij mijn Sony TV. Module van Smit werkte wel, ander merk niet, of juist andersom maar dat ben ik vergeten  :blush:
Verschijnselen waren ook hetzelfde, blokkerig beeld.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Robbo

Ja idem hier. Aan het signaal lag het bij mij niet want dezelfde kaart via de Humax werkte perfect.
Nieuwe CI module (Quantis) van Ziggo gekregen en probleem was opgelost.


LittleNinja

Quote from: Nosferatu on July 15, 2021, 09:07:43
Maar de vorige TV gaf geen problemen. En daar kwam de CI+ module uit. Toch ?

Yes dat klopt inderdaad.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Quote from: Sjettepet on July 15, 2021, 09:39:19
Dat probleem heb ik gehad bij mijn Sony TV. Module van Smit werkte wel, ander merk niet, of juist andersom maar dat ben ik vergeten  :blush:
Verschijnselen waren ook hetzelfde, blokkerig beeld.

Hoe is dat opgelost Sjettepet?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Sjettepet

Quote from: LittleNinja on July 15, 2021, 11:43:33
Hoe is dat opgelost Sjettepet?
Ik had een aantal modules liggen vanwege een (mislukt) projectje met Oscam op Windows Mediacenter. Kon dus zelf wisselen.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

LittleNinja

Ah oke, duidelijk. Dank je Sjettepet.

Inmiddels is de kabel vervangen met als resultaat dat het signaal van pakweg 60 naar 90% ging. Helaas verhielp dit niet de problemen. Ziggo stuurt nu een nieuwe kaart en een nieuwe CI+ module.

Volgende stap dus.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HereIsTom

Ik neem aan dat een nieuwe kaart of module de oplossing was?
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W