Netflix 4K

Started by kermy, July 7, 2021, 11:56:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kermy

Een vraag voor de nabije toekomst, is het ophogen van het abonnement van Netflix van HD naar 4K het geld waard?

Graag jullie mening en onderbouwing daarvan.


Met vriendelijke groet,

Kermy

GH

#1
Tja... als je een 4k scherm hebt natuurlijk wel (of als je het abonnement gaat delen :-)).
Maar alleen jij kan beoordelen of je het met je eigen spullen de moeite waard vindt om er een paar euro extra voor te betalen, 4k content blijft wel beperkt.

Maar wat let je om het voor minder dan €5 extra een maandje te proberen? Dan ervaar je het zelf ipv van wat anderen vinden, kleine moeite ook.

reza

#2
Ik vind van wel.
Bijna al het nieuwe content wat van NF is wordt in 4K uitgebracht.
Ook zijn sommige series referentie kwa beeld.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Bas Akkerman

Ik heb toevallig gisteren alles geïnstalleerd. Pas geleden het abonnement van Netflix opgewaardeerd naar 4k. Kan vooralsnog alleen met beeld naar 4k kijken. Maar dat vond ik wel echt een verschil in scherpte en kleuren in vergelijking met 1080p. Blijft natuurlijk altijd afhankelijk van bron en weergever.
Just my 2 cents.

Kan je het trouwens niet een maandje proberen?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

kermy

Dat proberen wist ik niet, en ik kan het pas proberen als ik verhuisd ben naar de nieuwe woning. Op dat moment gaat hier de oude Panasonic plasma er uit, en komt er een nieuw 4K Oled scherm voor in de plaats. De aanwezige receiver kan al 4K aan, dus dat zou geen punt moeten zijn.

En inderdaad, voor 5 euro kan ik dat altijd proberen.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Tabcam

Quote from: kermy on July  7, 2021, 11:56:17
Een vraag voor de nabije toekomst, is het ophogen van het abonnement van Netflix van HD naar 4K het geld waard?

Graag jullie mening en onderbouwing daarvan.


Met vriendelijke groet,

Kermy
Vind het duidelijk scherper ondanks dat de nieuwe Shield TV 1080p content met AI upscaling zijn best doet het maximale eruit te halen. Wat mij betreft het geld waard, zeker als je het abonnement met anderen deelt.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

J.A.F._Doorhof

Ja en nee
Heb het idee dat op projectoren erg veel 4k hdr materiaal er beroerd uit ziet in het zwart. Erg modderig.

Op de media player en BD heb ik dat niet
Het is niet met alle films gelukkig maar een paar toptitels zien er knap beroerd uit.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Tubegear

Verder krijg je meer aansluitingen tot je beschikking bij dit abonnement

dinandus

ander voordeel van je 4K abbo is dat je dan ook het Dolby Atmos geluids spoor erbij krijgt, zover je installatie dit ook kan weergeven.
ik heb al sinds de start van NF in NL hiervoor gekozen, heb dan ook al jaren een 5.1.4 opstelling.

Henkjan_O

hoe kijken jullie Netflix dan?  Ik heb of via m'n Oppo of via de chromecast ultra, zouden beide 4k moeten lusten.
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

jahtari

Quote from: Henkjan_O on December  7, 2021, 17:20:49
hoe kijken jullie Netflix dan?  Ik heb of via m'n Oppo of via de chromecast ultra, zouden beide 4k moeten lusten.
Via een nvidia shield, zeer tevreden over.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

htandre

Quote from: Henkjan_O on December  7, 2021, 17:20:49
hoe kijken jullie Netflix dan?  Ik heb of via m'n Oppo of via de chromecast ultra, zouden beide 4k moeten lusten.

Apple TV 4K, vind ik het beeld er beter uitzien dan op een chromecast ultra.
HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

sandervg

Quote from: J.A.F._Doorhof on July 25, 2021, 07:05:30
Ja en nee
Heb het idee dat op projectoren erg veel 4k hdr materiaal er beroerd uit ziet in het zwart. Erg modderig.

Op de media player en BD heb ik dat niet
Het is niet met alle films gelukkig maar een paar toptitels zien er knap beroerd uit.
Ziet dezelfde titel er op 1080p wel goed uit? Zo nee: dan kan upgraden nog steeds nuttig zijn (lost het probleem in het zwart niet op, maar je krijgt wel extra scherpte)
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

quattronl

Grote voordeel vind ik dat veel series en films ook in Dolby Vision weergegeven worden.
Als je tv dat snapt dan heb je wel een heel mooi plaatje  :inlove:

Ik kijk Netflix via de app op de tv (Panasonic). Geluid gaat naar de receiver. Helaas heb ik (nog) geen Atmos setup.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

TopGun2010

Via ATV4K laatste versie, vaak met BT Sony hoofdtelefoon, top combi!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Teejoo

Ik zou het zeker doen. Wel stuur ik met mijn Apple TV geen HDR uit omdat ik dat dan geregeld weer minder vind dan SDR. Waarom dat is begrijp ik niet helemaal. Maar verder idd geregeld echt verassend top beeld en geluid van de nieuwere eigen producties.

J.A.F._Doorhof

@Sander
Ik kijk 4K met een 4K abbo op een chromecast.
er zit een duidelijk probleem bij Netflix, je leest er online ook regelmatig wat over, bepaalde HDR titels zijn goed andere geven (net wat ik zie) een heel modderig zwart.

Wat bij netflix soms helpt (bij Cowboy Bebop elke aflevering) is even terug naar het hoofdmenu en opnieuw de titel starten.
Probleem is dat de projector wel netjes naar 4K switched maar Netflix niet, door opnieuw de stream te starten pakt hij hem eigenlijk altijd wel.
En dan nog zijn er titels die via een mediaspeler perfect spelen en op Netflix modderig zijn in het zwart.

Gelukkig niet teveel (meeste loopt gewoon goed) maar het is wel iets wat je even in de gaten moet houden voor je je verrot zoekt naar fouten in je set.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

denoontje

Quote from: Teejoo on December  8, 2021, 11:26:12
Ik zou het zeker doen. Wel stuur ik met mijn Apple TV geen HDR uit omdat ik dat dan geregeld weer minder vind dan SDR. Waarom dat is begrijp ik niet helemaal. Maar verder idd geregeld echt verassend top beeld en geluid van de nieuwere eigen producties.

Heb jij de pana app vergeleken vs de Apple TV?
Mijn pana staat alleen nog in de keten vanwege Netflix app (en evt als backup)

Teejoo

Quote from: denoontje on December  8, 2021, 19:27:27
Heb jij de pana app vergeleken vs de Apple TV?
Mijn pana staat alleen nog in de keten vanwege Netflix app (en evt als backup)
Ik vind de ATV veel fijner en gebruik de Panasonics alleen voor discs te spelen.

Martinus

Quote from: quattronl on December  8, 2021, 08:27:57
Grote voordeel vind ik dat veel series en films ook in Dolby Vision weergegeven worden.
Als je tv dat snapt dan heb je wel een heel mooi plaatje  :inlove:

Ik kijk Netflix via de app op de tv (Panasonic). Geluid gaat naar de receiver. Helaas heb ik (nog) geen Atmos setup.

snap wat je zegt, mn Sony schakelt zelfs in het menu al DV aan, bam in eens vol de lichtbak aan :) Echt vet is dat, zeker als app en tv elkaar snappen.
............

Refie

Denon X3000, Parasound A21+, A52+, Quadral Aurum: Orkan 9, Base Maxime 9, Phase 9, Sub Orkus DSP, Chromium Phase. ATV 4K, Sony UBP-X800M2, XR-65A90J
Outdoor: Loxone Audioserver 4x Stereo extension 4xPolk Atrium 8, 2x Aurum Phase 9, 4x Quadral C7, XR-75X90J
Loxone, Tesla

denoontje

Quote from: Teejoo on December  8, 2021, 20:22:47
Ik vind de ATV veel fijner en gebruik de Panasonics alleen voor discs te spelen.

Bedoelde eigenlijk beeld en geluidskwaliteit ;-)

Teejoo

Quote from: denoontje on December  8, 2021, 23:21:56
Bedoelde eigenlijk beeld en geluidskwaliteit ;-)
Ach so, ik heb dat toen even vergeleken en zag volgens mij geen verschil. De ATV is in elk geval super op beide vlakken. Het feit dat de ATV geen lossless uitstuurt maakt voor Netflix toch niet uit.