Problemen met Nvidia Shield na laatste update

Started by Danakin, July 5, 2021, 15:35:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Danakin

Weet niet of jullie het ook hebben ervaren, maar sinds ik de update heb gedaan op de Nvidia Shield, loop ik te $%&# met de audio. Vooral op Kodi en VLC is het volume standaard te laag en hij herkent niet alle formats (zoals DTS-HD), terwijl voor de update alles nog goed werkte. Frappant detail: ik heb ook Prime video van Amazon en die liet vóór de update geen digitale geluidsformats op mijn versterker zien en na de update wel en in goed volume. Snap er helemaal niet van. Jullie ook problemen?
Versterking: denon avr-x3600h, emotiva xpa gen3, Blu-ray: Panasonic BD85, Mediaspeler: Nvidia Shield, TV: lg oled, Decoder: Arcadyan van Telfor,
Luidsprekers voor (incl. center): HT7 Bazuinen Luidsprekers achter: HT7 Oktaven, Subwoofer: Klipsch r-112sw (2x), bekabeling: Van den Hul en Monster

PascalP

Zit in Kodi audio passthrough eens een keer uit en dan weer aan om te proberen
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

jahtari

De updates, wat een ellende altijd. Net als cookie meldingen een ware plaag.

Als ik alle tijd terug kreeg van installaties, updates, reboots, vastlopers, cookie meldingen, etc. had ik een jaar tegoed.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Danakin

Quote from: PascalP on July  5, 2021, 15:59:33
Zit in Kodi audio passthrough eens een keer uit en dan weer aan om te proberen
Bedankt, had ik ook al geprobeerd. Gevolg: versterker zegt "multi in" ( op zich niks nis mee), maar als ik dan het volume extra versterk (in kodi) dan komt het weer krakerig en schel uit de speakers. Dus of multi in met hoog versterkt krakerig schel geluid of normaal naar dan met laag volume ;)
Versterking: denon avr-x3600h, emotiva xpa gen3, Blu-ray: Panasonic BD85, Mediaspeler: Nvidia Shield, TV: lg oled, Decoder: Arcadyan van Telfor,
Luidsprekers voor (incl. center): HT7 Bazuinen Luidsprekers achter: HT7 Oktaven, Subwoofer: Klipsch r-112sw (2x), bekabeling: Van den Hul en Monster

Danakin

Quote from: jahtari on July  5, 2021, 16:06:34
De updates, wat een ellende altijd. Net als cookie meldingen een ware plaag.

Als ik alle tijd terug kreeg van installaties, updates, reboots, vastlopers, cookie meldingen, etc. had ik een jaar tegoed.

Hou maar op. Sta op het punt een Zappiti te kopen, maar die schijnt ook problemen met Kodi te hebben.
Versterking: denon avr-x3600h, emotiva xpa gen3, Blu-ray: Panasonic BD85, Mediaspeler: Nvidia Shield, TV: lg oled, Decoder: Arcadyan van Telfor,
Luidsprekers voor (incl. center): HT7 Bazuinen Luidsprekers achter: HT7 Oktaven, Subwoofer: Klipsch r-112sw (2x), bekabeling: Van den Hul en Monster

fietser

#5
 Waarom zou je kodi op een Zapitti willen zetten?
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

Danakin

Versterking: denon avr-x3600h, emotiva xpa gen3, Blu-ray: Panasonic BD85, Mediaspeler: Nvidia Shield, TV: lg oled, Decoder: Arcadyan van Telfor,
Luidsprekers voor (incl. center): HT7 Bazuinen Luidsprekers achter: HT7 Oktaven, Subwoofer: Klipsch r-112sw (2x), bekabeling: Van den Hul en Monster

fietser

Zie nu dat de auto aanvulling wel iets vreemds van Kodi heeft gemaakt🤔
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

pameijer

Bij bijna iedereen werkt Kodi op de Shield zeer goed en soepel. Kans is dus groot dat het aan je instellingen ergens ligt. Maar dat is op afstand lastig te bepalen. Welke regio woon je?

Begin anders ff met screenshots delen van je audio-instellingen in zowel Kodi als de Shield systeeminstellingen. Zien we vanzelf of er iets raars aan de hand is.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

stevie1

Ik heb ook het een en ander vreemd gedrag van kodi ervaren op mijn shield. Vnl vanaf matrix19.0 (geen shares of moeilijk en bij update 19.1 werkte alles ineens weer zoals vanouds.
Het meest vreemde aan kodi heb ik ervaren nadat ik op een alternatieve manier van 19.0 naar 18.9 ben gegaan.
Ik had de auto updates uitgezet en op een dag vond dhr kodi (ondanks die waren uitgezet) mij uit het niets te verrassen met een update naar 19.0.
Ik keek erna nog naar de auto update knop; die was nog netjes uit.
Lang verhaal kort. Kijk verder dan je shield. Ik denk niet dat het aan je shield ligt!
Ik zou
-Kodi opnieuw installeren.  (ik had deze optie gekozen) of
-Smpc of een andere vork van kodi er naast installeren en kijken of het probleem blijft.

RalphH

Quote from: Danakin on July  5, 2021, 16:49:40
Bedankt, had ik ook al geprobeerd. Gevolg: versterker zegt "multi in" ( op zich niks nis mee), maar als ik dan het volume extra versterk (in kodi) dan komt het weer krakerig en schel uit de speakers. Dus of multi in met hoog versterkt krakerig schel geluid of normaal naar dan met laag volume ;)

Waarschijnlijk de formats die je receiver aan kan, in kodi even aanzetten. Staan onderaan diezelfde pagina. En settings links wel even op expert zetten.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer