JVC DLA-HD350 upgrade

Started by cueball, July 3, 2021, 11:27:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cueball

Hallo, na 12 jaar intens plezier van mijn JVC DLA350 ben ik stilaan op zoek naar een 4K beamer.
Heeft er iemand een idee in welke richting ik moet zoeken ? Ik volg de markt niet meer.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

cueball

Inderdaad, dat zou een goede kandidaat zijn, echter is de prijs ook aan de dure kant. Bestaat er iets goedkoper ook ? :closedeyes:

H&C Hifi

Ik heb nog 1 een nieuwe X7900 ?

Is ruim onder de 4000 euro.

papaleo

Maar de JVC x7900 is niet/geen native 4k projector maar heeft 4K e-shift ,de N5 is wèl een native 4k projector  ;D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

H&C Hifi

Quote from: papaleo on July  3, 2021, 12:09:24
Maar de JVC x7900 is niet/geen native 4k projector maar heeft 4K e-shift ,de N5 is wèl een native 4k projector  ;D

Klopt, maar hij heeft het niet specifiek over native 4k toch  8)

papaleo

Nee dat klopt...
Maar ik zie ook nergens staan dat hij specifiek om een '4k' e-shift vraagt... :tounge2:

Ik vond het wel zo netjes, mocht hij deze informatie missen/niet weten om dit aan hem te vermelden  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

H&C Hifi

Quote from: papaleo on July  3, 2021, 12:20:25
Nee dat klopt...
Maar ik zie ook nergens staan dat hij specifiek om een '4k' e-shift vraagt... :tounge2:

Ik vond het wel zo netjes, mocht hij deze informatie missen/niet weten om dit aan hem te vermelden  ;)

ik had hem al eerder een bericht gedaan over de n5 via pb  ;)

Kerre

#9
Quote from: HcHifi.nl on July  3, 2021, 12:33:38
ik had hem al eerder een bericht gedaan over de n5 via pb  ;)

En ik voelde me al speciaal toen je mij over een N5 benaderde via PB.... :-X :hehe: :laugh:
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

H&C Hifi

Quote from: Kerre on July  3, 2021, 12:35:34
En ik voelde me al speciaal toen je mij over een N5 benaderde via PB.... :-X :hehe: :laugh:


hahah, ze gaan als zoete broodjes... maar het zijn ook waanzinnig mooie machines.

cueball

Bedankt voor de replies, best doorsparen voor de N5 dus...

Kerre

#12
Zou ik wel doen. Sterker nog, doe ik hier ook. Straks na vakantie de begroting even opmaken. :colgate:
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

J.A.F._Doorhof

Upgrades zouden zijn

Epson 9400
Jvc n5
Sony 290

Je mag altijd mailen voor prijzen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jantje112

Als je weer 10 jaar gaat doen met een projector, zeker de N5.

sandervg

Ik stond voor EXACT dezelfde beslissing als Cueball. Eerste gedachte was Epson 9400 (omdat ik nu ook met Epson TW5000 draai naar volle tevredenheid). Echter de N5 is zonder meer beter: mooier zwart, mooiere motion, scherper, mooier contrast, betere HDR weergave (dat was het grootste verschil). Ik ben iemand die > 10 jaar doet met dergelijke producten (ik upgrade niet vaak). Voor mij gaf dat de doorslag voor de N5. Ik heb ook nog naar Sony gekeken, maar ik vond zelf de N5 mooier. En omdat ik voor komende 10 jaar koop, was voor mij de HDR weergave cruciaal en daar is de N5 beter dan de Sony. Dan nog de JVC X7900. Tja... ik weet dat veel mensen enthousiast zijn over deze projector, maar het kon mij niet bekoren. Ja, het zwart is dieper, het contrast is groter. Ik vond het contrast echter wat 'over de top' en een wat korrelige indruk geven. Zeker naast de Epson TW9400 of de N5. Bovendien besteed je dan nog steeds een bak geld en heb je niet de tone mapping van de JVC N5 voor goede HDR weergave. Dus deze viel vrij snel af. Het zou de Epson of de N5 worden.

Toen ik met mijn zoektocht startte was ik ook op zoek naar iets minder duur (Epson TW9400, JVC X7900), maar uiteindelijk besloot ik toch dat het de investering voor de N5 waard was.

Mijn advies:
- Als je gewoon minder geld wilt uitgeven: Epson TW9400
- Als je bereid bent meer te investeren voor HDR weergave en/of als je een donkere filmkamer hebt: JVC N5
- Als je bereid bent meer te investeren voor een langere periode: JVC N5 of Sony (ik vond persoonlijk de JVC mooier)




Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

J.A.F._Doorhof

Jvc vs sony

Jvc absoluut zwart en iets betere hdr
Sony meer zwart detail, betere motion processing, betere upscaling

In een woonkamer met witte muren neig ik naar de Sony tenzij je 80% hdr kijkt. Vergis je trouwens niet in de nieuwe hdr processing van de Sony. Dat is een stuk beter geworden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

m9

Quote from: sandervg on July  5, 2021, 11:25:30
Ik stond voor EXACT dezelfde beslissing als Cueball. Eerste gedachte was Epson 9400 (omdat ik nu ook met Epson TW5000 draai naar volle tevredenheid). Echter de N5 is zonder meer beter: mooier zwart, mooiere motion, scherper, mooier contrast, betere HDR weergave (dat was het grootste verschil). Ik ben iemand die > 10 jaar doet met dergelijke producten (ik upgrade niet vaak). Voor mij gaf dat de doorslag voor de N5. Ik heb ook nog naar Sony gekeken, maar ik vond zelf de N5 mooier. En omdat ik voor komende 10 jaar koop, was voor mij de HDR weergave cruciaal en daar is de N5 beter dan de Sony. Dan nog de JVC X7900. Tja... ik weet dat veel mensen enthousiast zijn over deze projector, maar het kon mij niet bekoren. Ja, het zwart is dieper, het contrast is groter. Ik vond het contrast echter wat 'over de top' en een wat korrelige indruk geven. Zeker naast de Epson TW9400 of de N5. Bovendien besteed je dan nog steeds een bak geld en heb je niet de tone mapping van de JVC N5 voor goede HDR weergave. Dus deze viel vrij snel af. Het zou de Epson of de N5 worden.

Toen ik met mijn zoektocht startte was ik ook op zoek naar iets minder duur (Epson TW9400, JVC X7900), maar uiteindelijk besloot ik toch dat het de investering voor de N5 waard was.

Mijn advies:
- Als je gewoon minder geld wilt uitgeven: Epson TW9400
- Als je bereid bent meer te investeren voor HDR weergave en/of als je een donkere filmkamer hebt: JVC N5
- Als je bereid bent meer te investeren voor een langere periode: JVC N5 of Sony (ik vond persoonlijk de JVC mooier)

grappig dat je dat zegt over het korrelige beeld want dat viel mij bij een epson van pak hem beet 15 jaar geleden ook al op.
het exacte model is me ontgaan in de loop der jaren ;).
zal hun trademark wel wezen.

PascalP

Waarschijnlijk met eshift ingeschakeld?
Dan vind ik het beeld ook onrustiger, gebruik het dan ook enkel voor 4K
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

boekhour

Misschien nog wachten op de opvolger van de Espon tw9400 die nu echt wel een keer in dit najaar mag (moet) komen!
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

Akosoft

Op marktplaats staat een gebruikte N5. Lijkt vrij nieuw. Prijs € 4200.--- maar dat kan lager....mvrg.

J.A.F._Doorhof

Je mag altijd mailen voor een scherpe prijs ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RonG

@Frank, nog niks in de pipeline m.b.t. nieuwe Epson beamers?

J.A.F._Doorhof

Nog niets bekend
En kan wel even duren. Er is nog steeds een enorme chip crisis.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

cueball

Graag raap ik deze thread nog eens op. Zoals bovenaan te zien kijk ik nog steeds via de JVC 350.
Een upgrade dringt zich nu toch op. Eigenlijk zou ik voor de N5 gaan ware het niet dat deze nog steeds lamp-based is en ik liever laser zou willen. (gebruik deze beamer dagelijks, rond de 25-30u per week)
Nu kan ik hier aan een Sony VPL-XW5000ES geraken voor een €5400.
Doen ?