Reavon UHD Bly Ray spelers

Started by home@the movies, July 1, 2021, 09:59:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

#200
Quote from: Fox on September 16, 2021, 10:33:27
Ja ik heb je recensie gelezen van de 200 en daar heb ik sowieso geen belangstelling voor.
Ik gebruik geen analoge verbindingen en vind het bedrag ook belachelijk hoog.
De 100 is ook prijzig, maar speelt geen SA-CD en HDR10+.

Ik heb nu een Oppo 93 en een 203 en op basis wat ik daar mee doe (en kan doen) voor mij de keus gemaakt dat het deze overhypte speler NIET word. Ookal lijkt hij veel op een Oppo en dan zijn er andere alternatieven.

Graag een beetje respect voor een andere mening.
Waarom zou je hem überhaupt willen hebben als je al een Oppo 203 hebt? Dan snap ik helemaal waarom hij het NIET gaat worden.

Ik reageerde op jouw insinuatie dat de hele speler niks is omdat ze nu al 2e hands worden aangeboden. Het is gewoon een gelijkwaardige speler als de Oppo. Helaas is die niet meer verkrijgbaar, dus vergelijken van prijzen heeft geen zin.

Als je een betere kwaliteit als de Oppo wilt zul je naar de Panasonic 9000 moeten overstappen.

Fox

Inderdaad je snapt het niet  ;)
Wsl om dat je alleen vanuit je eigen referentie kader denkt. Dus wat uitleg.

Ik heb al sinds de jaren '90 2(3) audio/video spelers (VCD/CD-i/LD/DVD/BD + nu UHD) die ik naast elkaar afwisselend gebruik om slijtage e.d. wat te verminderen (raar? sommige hebben ook 2 auto's ;-) ). Ik speel veel/hoofdzakelijk fysiek, CD, SA-CD, DVD-A en (soms DVD) BD en UHD en daarnaast wat streaming van NAS of USB-drive (geen interesse in Spotefy e.d.).
Nu heb ik een Oppo 93 en 203 en de 93 begint minder te worden, dus ik zoek een speler om naast de 203 om de 93 te vervangen. Zo simpel is het dat de Reavon voldoet niet voor mijn (en blijkbaar ook voor wat anderen die hem al weer weg doen).

Quote from: Teejoo on September 16, 2021, 16:25:42
Waarom zou je hem überhaupt willen hebben als je al een Oppo 203 hebt? Dan snap ik helemaal waarom hij het NIET gaat worden.

Ik reageerde op jouw insinuatie dat de hele speler niks is omdat ze nu al 2e hands worden aangeboden. Het is gewoon een gelijkwaardige speler als de Oppo. Helaas is die niet meer verkrijgbaar, dus vergelijken van prijzen heeft geen zin.

Als je een betere kwaliteit als de Oppo wilt zul je naar de Panasonic 9000 moeten overstappen.

reza

#202
Ik snap sowieso al die heisa niet over Oppo of andere "high end" spelers. Onderaan de streep is de beeldkwaliteit bijna allemaal hetzelfde..

Een pana 424 speelt net zo mooi als de 9000 die dus weer beter speelt als een Oppo 203.
Alleen kost de 424, iets meer als 200 euro :D
Oké, je hebt geen analoge uitgangen, but who cares?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

fugazi_2009

Quote from: reza on September 17, 2021, 11:06:20

Oké, je hebt geen analoge uitgangen, but who cares?

De personen die een analoge (voor)versterker gebruiken?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

fugazi_2009

Mwah, sooner or later moet dat geluid toch analoog worden. Dat geruis van zo'n digitaal signaal gaat snel vervelen hoor
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

reza

#206
Ik heb nog nooit geruis gehoord uit een digitaal signaal..
Maar misschien komt dat door mijn eigen geruis
( tinitus ).
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

brtram

Firmware update voor de X200

Changelogs V02.13:

-New OSD languages added (German, Japanese, Spanish, Italian, Portuguese)
-Support for HDR file playback
-New SACD option: play CD or SACD in 2Ch or 5Ch
-New Multichannel analog output settings: set size, delay and level of each speaker
-Pure Audio mode feature is now fully activated

De analoge uitgangen worden hiermee geloofwaardig  :clapping:

PascalP

#208
Las zojuist op AVS dat de Reavon spelers beide €100 in prijs stijgen:
X100 van €799 naar €899
X200 van €1699 naar €1799

Per 1 januari 2022
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

Omdat ze al zo een goede reputatie hebben opgebouwd afgelopen week eeuh maanden..
Dan kan je dit soort zaken gemakkelijk doen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

PascalP

Quote from: reza on November 30, 2021, 14:58:42
Omdat ze al zo een goede reputatie hebben opgebouwd afgelopen week eeuh maanden..
Dan kan je dit soort zaken gemakkelijk doen.

"Due to the strong increase in electronic components as well as transport, we are obliged to increase, from January 1, 2022, the recommended retail price as well as the retail price of our two UHD Bluray players." ...

;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Quote from: PascalP on November 30, 2021, 15:45:29
"Due to the strong increase in electronic components as well as transport, we are obliged to increase, from January 1, 2022, the recommended retail price as well as the retail price of our two UHD Bluray players." ...

;)
Nou is Reza sinds enige tijd sowieso de laatste tijd wat opstandig m.b.t. duurdere spelers/projectors merk ik, dus ik denk dat je argument niet veel zal uithalen  :D

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

WillyP

Toch wel interessant. Als er nu ook een wat degelijker loopwerk is ingebouwd...

WillyP

Fox

#215
Goed nieuws en slim dat ze nu SACD toevoegen...

Wel nog steeds dezelfde Mediatek MTK8581 SoC

Rigid Optical Drive, tja dat is de vraag van wel merk.
Misschien wel de Sony die in andere spelers aanwezig is.

Maar de grote vraag is wat kost ie?  want de hoge prijzen houden toch wel veel kopers tegen.

Teejoo

Quote from: Fox on January 20, 2022, 12:00:24
Goed nieuws en slim dat ze nu SACD toevoegen...

Wel nog steeds dezelfde Mediatek MTK8581 SoC

Rigid Optical Drive, tja dat is de vraag van wel merk.
Misschien wel de Sony die in andere spelers aanwezig is.

Maar de grote vraag is wat kost ie?  wan de hoge prijzen houden toch wel veel kopers tegen.
Ik dacht dat het Sony was?

PascalP

Quote from: Fox on January 20, 2022, 12:00:24
Maar de grote vraag is wat kost ie?  wan de hoge prijzen houden toch wel veel kopers tegen.

Meen op AVS gelezen te hebben +€150 bovenop de 'oude' X100 en idd dat ie SACD nu wel afspeelt
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

CineSmurf

Op zich heb ik SACD niet nodig, dus dan zou de 100 ook prima zijn, of heeft die nog meer minpunten?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Teejoo

Quote from: CineSmurf on January 20, 2022, 13:35:19
Op zich heb ik SACD niet nodig, dus dan zou de 100 ook prima zijn, of heeft die nog meer minpunten?
Op zich niet, het is hetzelfde apparaat als de andere 2 met afwijkende licenties en bij de dikste het analoge stuk. Hij lijkt sterk op de Oppo als je kijkt naar het afspelen van discs. Ik vind het loopwerk wel wat lawaaiig, maar dat is de Oppo ook.

Fox

#220
Geen idee. Doen ze geheimzinnig over.
Maar de Sony heeft standaard alles en hoeft alleen maar te unlockt te worden.

Ik weet wel dat de CineUltra heeft wel die Sony en die doet het hele Oppo oeuvre aan mogelijkheden + meer...

Quote from: Teejoo on January 20, 2022, 12:02:19
Ik dacht dat het Sony was?

pameijer

Ik zie een prijs van €999 . Lijkt dus tussen de bestaande modellen in te gaan zitten of toch vervanging van de X100?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Teejoo

Quote from: pameijer on January 21, 2022, 12:34:27
Ik zie een prijs van €999 . Lijkt dus tussen de bestaande modellen in te gaan zitten of toch vervanging van de X100?
Zeker komt hij ertussenin. Dat zie je toch ook op de link van Pascal? In feite wel of niet voor SACD willen betalen lijkt het. Slim.

Fox

#223
Zeker al je je speler aanprijst als "universeel"...

Voor mij is wel SACD en DVD-A ook belangrijk, want daar heb een laatje vol van  ;)

Quote from: Teejoo on January 21, 2022, 16:02:37
Zeker komt hij ertussenin. Dat zie je toch ook op de link van Pascal? In feite wel of niet voor SACD willen betalen lijkt het. Slim.

vik

Tot op heden nog steeds de laatste Mediatek.


Quote from: Fox on January 20, 2022, 12:00:24
Goed nieuws en slim dat ze nu SACD toevoegen...

Wel nog steeds dezelfde Mediatek MTK8581 SoC

Rigid Optical Drive, tja dat is de vraag van wel merk.
Misschien wel de Sony die in andere spelers aanwezig is.

Maar de grote vraag is wat kost ie?  want de hoge prijzen houden toch wel veel kopers tegen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike