Reavon UHD Bly Ray spelers

Started by home@the movies, July 1, 2021, 09:59:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fox

Wat kromme vertaling van een tekst op een andere site

Naast dit Raveon zijn er al andere schijfspeler klonen in China, zelfs met geïntegreerde harde schijf. 
De Cineultra wordt in China verkocht als de Venpro V203.
Andere discspelers met HDD slot zijn GIEC BDP-G5800 (blijkbaar nog niet uitgebracht), IPUK UHD8582, BRB-500 en de Pande UHD670.
Van een Chinees forum leerde ik dat Pande de OEM-fabrikant van deze klonen is en dat ze een zeer vergelijkbare structuur hebben.
Verschillen zijn behuizingen, afschermplaten, CHIRURGISCHE versterkers (LM4562 vs NE5532).
De kleine GIEC BDP-5300 als pure discspeler wordt op de een of andere manier niet verondersteld DV correct uit te voeren.
Volgens verschillende berichten wordt de complexere voeding alleen gebruikt voor het analoge gedeelte.
Het digitale gebied moet door een schakelende voeding worden geleverd.
Alle spelers zijn gebaseerd op Oppo of Pioneer.
Soms wordt het afspelen van SACD-schijven of zelfs alleen SACD-Isos in de specificaties geschreven.
Sommige fabrikanten/providers zijn al vindingrijk en zien het afspelen van de cd-track van een SACD
als een weergave van een SACD en schrijven het op die manier.

https://item.jd.com/6798217.html

Christof_G

The Rise of REAVON UBR-X200 High-End 4k Player // Unboxing & First Impressions:
https://www.youtube.com/watch?v=I-QwecF1tv8
Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Arcam AV860 + PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424

pameijer

En de EISA heeft hem alvast uitgeroepen tot UHD speler van het jaar. Als iemand weet met wie hij de competitie aangegaan is, hoor ik dat graag  :tongue2:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

GH

Quote from: pameijer on August 17, 2021, 11:48:05
En de EISA heeft hem alvast uitgeroepen tot UHD speler van het jaar. Als iemand weet met wie hij de competitie aangegaan is, hoor ik dat graag  :tongue2:

:P, Tja... dat is tenslotte een pure marketing organisatie. De grootste donateur krijgt een mooi label. En hier waarschijnlijk zonder enige andere belangstellende.

williams

Quote.  En de EISA heeft hem alvast uitgeroepen tot UHD speler van het jaar. Als iemand weet met wie hij de competitie aangegaan is, hoor ik dat graag   


Ik zag dit ook en had gelijk mijn bedenkingen erbij ,verder geen verkeerde speler maar toch .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

pameijer

Quote from: GH on August 17, 2021, 12:13:18
:P, Tja... dat is tenslotte een pure marketing organisatie. De grootste donateur krijgt een mooi label.
Is dit nou vooral hear-say of zijn hier echt concrete aanwijzingen of zelfs bewijzen voor?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Fox

Ja zeker.

In het verleden journalisten kregen een uitnodiging op een mooie/luxe locatie geheel verzorgt met een hapje en een drankje + shows en volle goodybags.
En je hoefde niet eens zelf het stuk te schrijven, want de adformation lag ook al klaar.
Handig want daarna konden de prijswinnaars naast het EISA award nog wat x-steren van blad y gebruiken in hun promoties.
En dan op naar het volgende jaar  :clapping:

Quote from: pameijer on August 17, 2021, 12:40:31
Is dit nou vooral hear-say of zijn hier echt concrete aanwijzingen of zelfs bewijzen voor?

papaleo

Ik zag zojuist dat je in de Raevon 100/200 met de code 8765 de regiocodes van bluray en dvd kan veranderen...dat is een serieuze en coole feature  :thumbs-up:

Hier ook de unboxing door Techno Dad
https://youtu.be/nZRAc725rIM
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

scoc

Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

pameijer

Bij dit soort foto's en wetende wat de prijs is van PCB's en andere elektronica-onderdelen krijg ik toch het idee dat er nogal wat marge op zo'n ding zit hoor. En ja, ik weet dat er ook R&D, software en service geleverd moet worden, maar toch....
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

TopGun2010

Quote from: pameijer on August 29, 2021, 14:37:54
Bij dit soort foto's en wetende wat de prijs is van PCB's en andere elektronica-onderdelen krijg ik toch het idee dat er nogal wat marge op zo'n ding zit hoor. En ja, ik weet dat er ook R&D, software en service geleverd moet worden, maar toch....
Mee eens, en niet eens een mooie drive
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

DustinV

Quote from: pameijer on August 29, 2021, 14:37:54
Bij dit soort foto's en wetende wat de prijs is van PCB's en andere elektronica-onderdelen krijg ik toch het idee dat er nogal wat marge op zo'n ding zit hoor. En ja, ik weet dat er ook R&D, software en service geleverd moet worden, maar toch....
Dat laatste zal meevallen voor een rebadged product.

PascalP

Quote from: DustinV on August 29, 2021, 17:06:10
Dat laatste zal meevallen voor een rebadged product.

Dit dus.... Meeste R&D zal in de kartonnen doos zitten  :devil:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Fox

Ik denk dat Raevon ook veel tijd en geld in marketing steekt.

Echter alhoewel ik heel geinterseerd was door de eerste berichten, gaat deze het toch voor mij niet worden.

Ik neig nu meer naar de CineUltra met o.a. z'n betere drive, voeding en specs voor vrijwel hetzelfde bedrag  :yinyang:

Teejoo

Quote from: Fox on August 30, 2021, 14:07:28
Ik denk dat Raevon ook veel tijd en geld in marketing steekt.

Echter alhoewel ik heel geinterseerd was door de eerste berichten, gaat deze het toch voor mij niet worden.

Ik neig nu meer naar de CineUltra met o.a. z'n betere drive, voeding en specs voor vrijwel hetzelfde bedrag  :yinyang:
Welke drive is dat dan?

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

papaleo

Quote from: Fox on August 30, 2021, 14:07:28
Ik denk dat Raevon ook veel tijd en geld in marketing steekt.

Echter alhoewel ik heel geinterseerd was door de eerste berichten, gaat deze het toch voor mij niet worden.

Ik neig nu meer naar de CineUltra met o.a. z'n betere drive, voeding en specs voor vrijwel hetzelfde bedrag  :yinyang:
En hoe zit het met de ondersteuning van deze ChineseOppo kloon?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Quote from: PascalP on August 30, 2021, 18:25:45
Oppo clone:
https://cineultra.eu/
Ze zeggen dat er een Sony drive inzit. Op het Duitse forum zit blijkbaar iemand die net als ik gewend is aan stille spelers, en die heeft hem inmiddels al gemodificeerd. Maar zelf dan maakt hij nog meer geluid dan de Oppo.

Fox

Quote from: Teejoo on August 30, 2021, 17:38:56
Welke drive is dat dan?

High precision SONY disc loader. A high-precision, balanced Sony laser disc loader optical disc loader ensures smooth and reliable playback of all types of disc media. An optimized laser mechanism enables super-fast loading of the disc as well as strong error detection and correction.
https://cineultra.eu/V204-Player

Lees dit even:
There is a Sony 480 Universal Laser Scanner in it (the MT8581 chip only supports Sony480+481), that plays everything (assuming player software support) except 3 Layer BDXL (66GB/100GB7120GB), but an Oppo can't either.
But there is already a solution with a Pi4 and an Asus BDXL drive (external via network), then you can insert a BDLX there and the cineULTRA V203 plays that too.
The Oppo has a "Sony 481" installed.
It only has a different attachment and therefore needs a different loader.
There is no technical difference in palpation.
An original Oppo drive is therefore a unit composed of 3 components, consisting of laser + loader mechanism + housing.
The chip MT8581 type then decides what the drive reads.
In the cineULTRA V203 the MT8581 BBAV version is installed in which all codec/features are unlocked.
Can be tested quickly with an RMVB file. The GIEC and the players from Rong z.B. M9702 / M9201 have a CAAV = cheaper version installed.
So they can't play RMVB videos.
If you have an M9702 or M9201, you will also notice in a direct comparison that the cineULTRA V203 Files loads much faster and the system runs very stable and smoother.

Foto's van de binnenkant en meer...
https://www.avsforum.com/threads/cineultra-v203-204-uhd-bd-player-thread.3190285/

pameijer

Gewoon even uit interesse: worden deze spelers nog wel een beetje verkocht of is de buzz wel een beetje uit de hype weggesijpeld?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Fox

Voor mij is het duidelijk dat de Raveon het NIET gaat worden.
Voor ander kan k niet spreken, maar ik zie op de diverse flora en ebay toch een flink aanbod in 2e hands....

Quote from: pameijer on September 10, 2021, 10:47:01
Gewoon even uit interesse: worden deze spelers nog wel een beetje verkocht of is de buzz wel een beetje uit de hype weggesijpeld?

pameijer

Quote from: Fox on September 14, 2021, 09:44:38
Voor mij is het duidelijk dat de Raveon het NIET gaat worden.
Voor ander kan k niet spreken, maar ik zie op de diverse flora en ebay toch een flink aanbod in 2e hands....
Haha! Nou, dan zie je meer dan ik. Op eBay wereldwijd zie ik niks, op hifishark staan er 2. Ben wel benieuwd waar je dat flinke aanbod vindt, ik zou er zomaar dan eentje op die manier kunnen kopen  ;D
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Teejoo

#198
Quote from: pameijer on September 14, 2021, 10:33:01
Haha! Nou, dan zie je meer dan ik. Op eBay wereldwijd zie ik niks, op hifishark staan er 2. Ben wel benieuwd waar je dat flinke aanbod vindt, ik zou er zomaar dan eentje op die manier kunnen kopen  ;D
Idd, en sowieso onzin om er geen te kopen. Ik vond alleen de drive teveel lawaai maken, maar aangezien hele volksstammen bijna alle andere spelers kopen die nog meer lawaai maken is dat geen algemeen issue. Ik vind dat gewoon een belangrijk punt. Ik vind hem erg lijken op de Oppo zoals je in mijn review kunt zien.

Fox

Ja ik heb je recensie gelezen van de 200 en daar heb ik sowieso geen belangstelling voor.
Ik gebruik geen analoge verbindingen en vind het bedrag ook belachelijk hoog.
De 100 is ook prijzig, maar speelt geen SA-CD en HDR10+.

Ik heb nu een Oppo 93 en een 203 en op basis wat ik daar mee doe (en kan doen) voor mij de keus gemaakt dat het deze overhypte speler NIET word. Ookal lijkt hij veel op een Oppo en dan zijn er andere alternatieven.

Graag een beetje respect voor een andere mening. 

Quote from: Teejoo on September 14, 2021, 22:53:37
Idd, en sowieso onzin om er geen te kopen. Ik vond alleen de drive teveel lawaai maken, maar aangezien hele volksstammen bijna alle andere spelers kopen die nog meer lawaai maken is dat geen algemeen issue. Ik vind dat gewoon een belangrijk punt. Ik vind hem erg lijken op de Oppo zoals je in mijn review kunt zien.