Reavon UHD Bly Ray spelers

Started by home@the movies, July 1, 2021, 09:59:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirk

waarom zou je in een (serieuze) surround set-up willen draaien zonder subwoofer?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

pameijer

Quote from: brtram on July 31, 2021, 14:27:23
In de Noorse review wordt voor de analoge uitgangen gemeld "It is worth noting that there are NO options for delay settings or bass management in the UBR-X200. This means, among other things, that you do not get compensated for different speaker distances."

Volgens de manual kan je bij de speaker settings voor multichannel, ook niet aangeven als er geen subwoofer is.
M.a.w. het bas kanaal gaat dan niet naar de fronts maar verdwijnt in het niets.

Wat is dan het nut van de dure X200 met analoge uitgangen?
Ik denk eerlijk gezegd dat er niet veel versterkers meer zijn die de analoge multichannel inputs niet eerst digitaliseren voor een  DSP en vervolgens weer decoderen.... Alleen hele oude versterkers doen dat nog
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

vik

#102
Ik denk dat we gewoon even moeten wachten op een serieuze review en wellicht dat deze verschijnt met een Reavon met betere software.

Ik kan me haast niet voorstellen dat er geen bass management is voor de analoge uitgangen. De 200 is gebaseerd op dezelfde MediaTek chip vanuit de Oppo UHD spelers en deze kun je ook gewoon inzetten als processor en direct aansluiten op eindversterkers. In de 205 kun je 7.1 benutten en speakers op Large of Small zetten plus het in regelen van de afstanden tot en met een pink noise signaal. Ik heb 3 klanten die draaien met een Oppo 205 via deze route en de volume regeling wordt dan geregeld in de Oppo 205.

Ik denk dat we team Reavon wel een kans moeten geven ook al gaat de release niet helemaal vlekkeloos. Uiteindelijk doen ze het ook voor ons liefhebbers dat moeten we niet vergeten.  ;)

Quote from: brtram on July 31, 2021, 14:27:23
In de Noorse review wordt voor de analoge uitgangen gemeld "It is worth noting that there are NO options for delay settings or bass management in the UBR-X200. This means, among other things, that you do not get compensated for different speaker distances."

Volgens de manual kan je bij de speaker settings voor multichannel, ook niet aangeven als er geen subwoofer is.
M.a.w. het bas kanaal gaat dan niet naar de fronts maar verdwijnt in het niets.

Wat is dan het nut van de dure X200 met analoge uitgangen?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

home@the movies

Onze levering is Vrijdag toegekomen, ik heb nog niet de tijd gehad om ze uit te pakken, laat staan iets te bekijken. Ik hoop tegen het einde van de week of het weekend wat tijd in mijn agenda vrij te kunnen maken om op zijn minst al eens een eerste testje te doen.

papaleo

Tssss....wat is dit voor een nietszeggend bericht,ons nu ff blij maken met een 'dooie mus'  :tounge: :D
En zeker met deze begin zin: 'ik hoop' ,nou jouw kennende zal tegen die tijd je agenda weer geheid over lopen... :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

home@the movies

Quote from: papaleo on August  2, 2021, 18:06:48
Tssss....wat is dit voor een nietszeggend bericht,ons nu ff blij maken met een 'dooie mus'  :tounge: :D
En zeker met deze begin zin: 'ik hoop' ,nou jouw kennende zal tegen die tijd je agenda weer geheid over lopen... :D

Sorry Leo, ik doe het echt niet met opzet hoor  ;)

papaleo

Quote from: home@the movies on August  2, 2021, 18:23:26
Sorry Leo, ik doe het echt niet met opzet hoor  ;)
Hahaa...

Voor diegene die met smacht op je review zitten te wachten...[emoji1695][emoji1695]vingers crossed dan maar [emoji6]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

TopGun2010

Quote from: home@the movies on August  2, 2021, 17:59:41
Onze levering is Vrijdag toegekomen, ik heb nog niet de tijd gehad om ze uit te pakken, laat staan iets te bekijken. Ik hoop tegen het einde van de week of het weekend wat tijd in mijn agenda vrij te kunnen maken om op zijn minst al eens een eerste testje te doen.
Laat Leo de test doen! Betere review kun je hier niet krijgen!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

papaleo

Quote from: TopGun2010 on August  2, 2021, 19:32:48
Laat Leo de test doen! Betere review kun je hier niet krijgen!
Jahaaaha...goed idee...,maar wel met deze 'water dichte' randwaarde;

Ik stel mij daar bij deze beschikbaar voor,...mits ik dan gesponsord word met die apparatuur die ik dan onderheeft aan de desbetreffende test/review, maw het apparaat dat ik heb getest mag ik dan kosteloos in gebruik nemen voor onbepaalde tijd.
En ik mag zelf het apparaat aanwijzen en/of weigeren waarvan ik de test van wil gaan uitvoeren incl een aansluitende review van ga posten.
:tounge: :D ::)

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

pameijer

Quote from: papaleo on August  2, 2021, 20:05:36
Jahaaaha...goed idee...,maar wel met deze 'water dichte' randwaarde;

Ik stel mij daar bij deze beschikbaar voor,...mits ik dan gesponsord word met die apparatuur die ik dan onderheeft aan de desbetreffende test/review, maw het apparaat dat ik heb getest mag ik dan kosteloos in gebruik nemen voor onbepaalde tijd.
En ik mag zelf het apparaat aanwijzen en/of weigeren waarvan ik de test van wil gaan uitvoeren incl een aansluitende review van ga posten.
:tounge: :D ::)
Duidelijke voorwaarden!  ;D Stel ik als voorwaarde dat je foutloos Nederlands schrijft  :tongue2:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

TopGun2010

#110
@papaleo , ik ben benieuwd!!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

williams

Je bent weer lekker bescheiden Leo  ;D
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

papaleo

Quote from: pameijer on August  2, 2021, 20:25:48
Duidelijke voorwaarden!  ;D Stel ik als voorwaarde dat je foutloos Nederlands schrijft  :tongue2:

Zoveel fouten heb dus niet gemaakt want je begreep mij heel goed en daar gaat het toch om... :tounge2:  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

home@the movies

Alle gekheid op een stokje, ik vindt het eigenlijk nog niet eens zo een slecht idee om een toestel ter beschikking te stellen aan iemand hier, op voorwaarde dat die ook effectief de moeite neemt om een duidelijke review te schrijven vanuit een gebruikersstandpunt.
Uiteindelijk zijn het de ervaren gebruikers die vaak een aantal punten aanhalen die iemand anders al dan niet over het hoofd ziet.
Wat ik dan wel belangrijk vindt is dat je dan wel objectief bent en de dingen in de juiste context plaatst, we weten bvb dat er (nog) geen mogelijkheid is tot afspelen van exotische extreme bestanden, dat is een bewuste keuze dus dat kan wel aangehaald worden maar dar hoeft wat mij betreft dan weer geen drama van worden gemaakt.

Dus bij deze stel ik voor om een toestel ter beschikking te stellen aan een forum lid, aub alleen reageren indien je echt weet wat er van je verwacht wordt en niet gewoon omdat je even een nieuw speelgoedje als eerste op je kast wil hebben staan.
Het mag ook duidelijk zijn dat we ook niet willen dat je het toestel gaat openmaken, dat kan alleen maar tot discussie leiden mocht er nadien een probleem opduiken met het toestel.
Dus testen van voor naar achter mag absoluut, maar behandel het wel als een goede huisvader met de nodige zorgen.

Ik hoor graag wie er interesse heeft en graag je motivatie waarom we jou zouden moeten kiezen ;-)

pameijer

Quote from: papaleo on August  2, 2021, 20:55:20
Zoveel fouten heb dus niet gemaakt want je begreep mij heel goed en daar gaat het toch om... :tounge2:  :D
Wie heeft zoveel fouten gemaakt?  :P :P :P
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Teejoo

#115
Quote from: home@the movies on August  2, 2021, 22:37:14
Alle gekheid op een stokje, ik vindt het eigenlijk nog niet eens zo een slecht idee om een toestel ter beschikking te stellen aan iemand hier, op voorwaarde dat die ook effectief de moeite neemt om een duidelijke review te schrijven vanuit een gebruikersstandpunt.
Uiteindelijk zijn het de ervaren gebruikers die vaak een aantal punten aanhalen die iemand anders al dan niet over het hoofd ziet.
Wat ik dan wel belangrijk vindt is dat je dan wel objectief bent en de dingen in de juiste context plaatst, we weten bvb dat er (nog) geen mogelijkheid is tot afspelen van exotische extreme bestanden, dat is een bewuste keuze dus dat kan wel aangehaald worden maar dar hoeft wat mij betreft dan weer geen drama van worden gemaakt.

Dus bij deze stel ik voor om een toestel ter beschikking te stellen aan een forum lid, aub alleen reageren indien je echt weet wat er van je verwacht wordt en niet gewoon omdat je even een nieuw speelgoedje als eerste op je kast wil hebben staan.
Het mag ook duidelijk zijn dat we ook niet willen dat je het toestel gaat openmaken, dat kan alleen maar tot discussie leiden mocht er nadien een probleem opduiken met het toestel.
Dus testen van voor naar achter mag absoluut, maar behandel het wel als een goede huisvader met de nodige zorgen.

Ik hoor graag wie er interesse heeft en graag je motivatie waarom we jou zouden moeten kiezen ;-)
Ik zat hier idd al aan te denken, ook omdat ik al interesse had in de speler. Je weet dat ik kritisch ben (ben volgens mij de enige die kritiek heeft op de Oppo) en nog voorzichtiger qua apparatuur. Maar ik zou hem echt alleen maar testen als disc speler aangezien ik geen downloads afspeel. Dus dat is wellicht te beperkt.

Gaat het hier trouwens om de 100 of 200?

home@the movies

Quote from: Teejoo on August  2, 2021, 22:51:26
Ik zat hier idd al aan te denken, ook omdat ik al interesse had in de speler. Je weet dat ik kritisch ben (ben volgens mij de enige die kritiek heeft op de Oppo) en nog voorzichtiger qua apparatuur. Maar ik zou hem echt alleen maar testen als disc speler aangezien ik geen downloads afspeel. Dus dat is wellicht te beperkt.

Gaat het hier trouwens om de 100 of 200?

De 200, de 100 hebben we nog niet ontvangen.

QuoteMaar ik zou hem echt alleen maar testen als disc speler aangezien ik geen downloads afspeel. Dus dat is wellicht te beperkt.

Het is ook in eerste instantie een disc speler, dus vandaar ook mijn punt om hem (voorlopig althans) ook op die basis te beoordelen.
Wat later al dan niet nog zal worden toegevoegd ivm afspelen van extreme bestanden kan dan nog wel aangevuld worden.
Het gaat hem toch in eerste instantie om de bouw en beeldkwaliteit van het toestel als schijfjesspeler, daar is hij voor in de markt gezet, en zo zou ik hem ook beoordelen.

Teejoo

Dat kan ik wel voor je doen!

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

reza

Nou actie dan maar!
Anders wordt het weer zo eindeloos traject :(
Stuur dat ding naar Teejoo en overmorgen hebben we een Nederlands/Belgische primeur hier op het forum :thumbs-up:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Quote from: vik on August  3, 2021, 08:08:06
Goed plan Teejoo.  ^^

Ooh oke, ik wist niet dat dit teejoo zijn plan was...  ::)


Quote from: reza on August  3, 2021, 08:27:37
Nou actie dan maar!
Anders wordt het weer zo eindeloos traject :(
Stuur dat ding naar Teejoo en overmorgen hebben we een Nederlands/Belgische primeur hier op het forum :thumbs-up:

Volgens mij nomineerde ik mijzelf hier als eerste om dit te willen gaan doen...,tòch?

Bedankt hoor 'vrienden'  :nopompom: :tounge2: :D

Maar goed de keus is al door 2 forum-leden('vrienden') gemaakt.  :tounge2: ...





Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Jij maakt teveel schrijffouten  :crazy: :D :sleepy: :thumbs-up:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Quote from: reza on August  3, 2021, 12:33:18
Jij maakt teveel schrijffouten  :crazy: :D :sleepy: :thumbs-up:

Ooh,dat is de reden...,Dat komt dat ik een woonwagenbewoner ben...ik heb nooit op 'skool' gezeten,tja wat wil je  ???  :crazy:
Het is te hopen dat de nieuwe Reavon minder 'skeiffauten' maakt...  :tounge2:  :thumbs-up:


Veel plezier bij Williams...en eet niet te veel heh  :tounge2:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

#123
Jij mag ook hoor Leo. Kun je meteen de mediaplayer mogelijkheden testen.

Er is nog niks afgesproken. De bal ligt bij Werner.

papaleo

Nee joh...van mij was het alleen maar ff dolle  :D

Ik vond/vind het juist op zijn plaats als jij het zou/zal doen jij heb tenslotte én een Oppo én de Pana staan voor vergelijkingsmateriaal... ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels