Reavon UHD Bly Ray spelers

Started by home@the movies, July 1, 2021, 09:59:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

home@the movies

#50
Quote from: vik on July 24, 2021, 09:26:50
Jon Thompson is een 200 aan het testen op het moment ben benieuwd naar zijn ervaringen.

Hier staat inmiddels al een soort van review:

https://blog.son-video.com/2021/07/test-reavon-ubr-x200-le-successeur-doppo/

Grappig detail in de foto: Franse slag?  :laugh:



Ik kon het niet laten en heb toch maar even een commentaar gepost over de kabel richting  ;D ;D

denoontje

[emoji23][emoji23][emoji1303][emoji1303]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Fox

nu nog een echte review van de 100 en het ontbreken van HDR10+ en HGL zijn ook behoorlijke minpuntjes...

scoc

HLG heeft weinig zin op een UHD disc speler want dat is voornamelijk gemaakt voor tv uitzendingen. En er zullen niet veel schijfjes zijn met HDR10+.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

home@the movies

Quote from: Fox on July 25, 2021, 10:53:11
nu nog een echte review van de 100 en het ontbreken van HDR10+ en HGL zijn ook behoorlijke minpuntjes...

Heel vreemd dat je dit "behoorlijke minpuntjes vindt"
Zoals scoc al aanhaalde heeft het totaal geen zin om HLG op een Blu Ray speler toe te voegen, dit gaat nooit worden gebruikt op schijfjes, enkel voor broadcast, en HDR10+, tja ook dat is eigenlijk niet echt relevant.
Dan zijn er andere dingen die voor mij veel belangrijker zijn op een speler, in eerste instantie de beeldkwaliteit uiteraard, goede tone mapping, goede upascaling, enz .

Het (voorlopig) niet kunnen afspelen van andere media zoals ISO bestanden ed, zou voor een aantal gebruikers wel een minpunt kunnen zijn, al gaat dit nog wel in een later stadium worden toegevoegd.
Persoonlijk ben ik nog altijd van mening dat je hiervoor beter een dedicated media speler gebruikt.


HarrieA

#55
Wat voor kabels zijn dat?

Ik zou denken AudioQuest, maar volgens mij hebben die op het uiteinde het type (cinnamon bv) erop gedrukt staan. Het lijkt mij ook niet dat de steker er zover ingedrukt zit dat dat niet meer leesbaar is.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

WillyP

Als ik een UHD speler koop, wordt deze vooral gebruikt voor het uitlezen van schijfjes, ook SACD's en opgeslagen YouTube filmpjes. Maar bovenaan mijn lijst staat het ontbreken van malle fratsen zoals problemen met uitlezen, noem maar op. Een kort bezoek aan een forum levert wat dat betreft genoeg ergernis op bij een bepaald merk.

WillyP

buckler

Lijkt mij op het eerst egzicht (en review) een prima ding , of iets wat een prima ding kan worden na wat software aanpassingen.

Als ik voor mijzelf spreek dan vind ik de Oppo juist super omdat ik er een externe harde schijf aan kan hangen en hem als media speler kan gebruiken. Die speelt bestanden af zoals .mkv etv etv. ISO doet hij overgens ook niet hoor.
Als deze Reavon dat ook allemaal kan is het wel een mooie speler lijkt mij.
De Oppo's zullen ook niet het eeuwige leven hebben dus er komt in ieder geval weer wat op de markt wat een alternatief kan worden, en misschien spoort het de grote merken weer wat aan om toch weer fysieke schijf afspelers te gaan produceren.
Geen idee maar ik vind het in ieder geval goed dat een merk weer met zoiets als dit uitkomt
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Ik lees wel iets over het lawaai, en dat dat zou verminderen na een paar seconden. Maar verminderen tot wat?

papaleo

Quote from: Teejoo on July 25, 2021, 12:34:52
Ik lees wel iets over het lawaai, en dat dat zou verminderen na een paar seconden. Maar verminderen tot wat?
Van irritant tot minder irritant... ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Heeft een van deze,of wellicht beide  spelers de mogelijkheid om Source Direct uit te sturen?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

vik

#61
Op de site van de Nederlandse importeur staan een aantal zaken nadrukkelijk vermeldt:



Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

pameijer

Wat is het nut van DLNA als netwerkstreaming niet ondersteund wordt??
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

home@the movies

Quote from: pameijer on July 26, 2021, 09:28:35
Wat is het nut van DLNA als netwerkstreaming niet ondersteund wordt??

Omdat het in de toekomst wel gaat worden geïmplementeerd.

DustinV

Quote from: home@the movies on July 26, 2021, 10:58:52
Omdat het in de toekomst wel gaat worden geïmplementeerd.

Tja. Dat is wel een gok om te nemen. Wat als dat toch niet gebeurd? Want waarom zit het er nu niet al op? Rush to market?

rugal2

Quote from: home@the movies on July 25, 2021, 11:40:58
Het (voorlopig) niet kunnen afspelen van andere media zoals ISO bestanden ed, zou voor een aantal gebruikers wel een minpunt kunnen zijn, al gaat dit nog wel in een later stadium worden toegevoegd.
Persoonlijk ben ik nog altijd van mening dat je hiervoor beter een dedicated media speler gebruikt.

De Reavon UHD speler is toch vooral bedoeld als volwaardige BD/UHD speler?
Ik dacht dat Oppo (toch ook bedoeld als een volwaardige BD/UHD speler?) juist in het verleden verplicht was ISO ondersteuning te
verwijderen doormiddel van een firmware update:

The Oppo 93/95 players with certain firmware installed, will play DVD-A, DVD-V and Blu-ray ISO files from an attached hard drive.
They will not stream ISO's over a network.  This was an undocumented feature that was added through a firmware update, and then
removed last January when certain studios, cough*FOX*cough, objected due to a supposed association of ISO's with piracy.
Evidently, the ability to play 3D Blu-ray ISO's is what really caused the consternation by the studios.
Since the Oppo universal players are first and foremost disc players that must have Blu-ray licensing by the Blu-ray Disc Association,
the threat by the studios forced Oppo to remove this undocumented feature in a firmware update.


Ook bij de UHD spelers later van Oppo zat de ISO feature er niet meer standaard op (waarschijnlijk vanwege dezelfde reden)
Het zou vreemd zijn als het merk Reavon ISO ondersteuning juist wel als "legale" feature in de toekomst mag toevoegen als volwaardige BD/UHD speler, niet?
Ik verwacht niet dat dit gaat gebeuren. Wellicht wel via een jailbreak.

reza

Maar volgens mij gebruikt 75% van de oppo gebruikers om te streamen en niet voor schijfjes.

De reavon voegt  imo niets meer toe dan de huidige UHD spelers, behalve een wat legere portemonnee..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

rugal2

Wel goed dat er in ieder geval toch weer nieuwe high-end BD/UHD spelers op de markt komen met soortgelijke features als de Oppo voorheen.

Fox

#68
Het is maar hoe je het bekijkt. Voor puur fysieke media heb je wsl gelijk.

Maar HGL is niet alleen voor broadcast en is ook terug te vinden in media files. Wat me ook brengt op dat HDR10+ minder beschikbaar is op fysieke media, maar het aantal groeit gestaag en er zijn ook flink wat media files (o.a. BBC, Skye, Amazon).

Wat me dan ook bevreemd in jou redenatie is geen opmerking over dat de speler wel het al jaren dose systeem DVD-A afspeelt, maar geen SACD, terwijl de SACD collectie veel meer titels bevat (komen elke week nog enkele uit) nog steeds levend is.

Maar ik bedenk nu dat deze speler absoluut geen Oppo is en geen echte media speler en dus ook geen "Universal disc player is".

Wat is dan heeft dure fysieke CD/DVD/BD/UHD speler aan toegevoegde waarde anders als een Sony, Pioneer, Panasonic...


Quote from: home@the movies on July 25, 2021, 11:40:58
Heel vreemd dat je dit "behoorlijke minpuntjes vindt"
Zoals scoc al aanhaalde heeft het totaal geen zin om HLG op een Blu Ray speler toe te voegen, dit gaat nooit worden gebruikt op schijfjes, enkel voor broadcast, en HDR10+, tja ook dat is eigenlijk niet echt relevant.
Dan zijn er andere dingen die voor mij veel belangrijker zijn op een speler, in eerste instantie de beeldkwaliteit uiteraard, goede tone mapping, goede upascaling, enz .

Het (voorlopig) niet kunnen afspelen van andere media zoals ISO bestanden ed, zou voor een aantal gebruikers wel een minpunt kunnen zijn, al gaat dit nog wel in een later stadium worden toegevoegd.
Persoonlijk ben ik nog altijd van mening dat je hiervoor beter een dedicated media speler gebruikt.

WillyP

Quote from: Fox on July 26, 2021, 13:43:14
...
Wat is dan heeft dure fysieke CD/DVD/BD/UHD speler aan toegevoegde waarde anders als een Sony, Pioneer, Panasonic...

Over de Sony lees ik te vaak dat deze issues heeft, de Pioneers zijn nog steeds niet of moeilijk leverbaar en de Panasonic speelt geen SACD's. Kortom, met mijn wensenlijstje is er nog steeds ruimte voor een nieuwkomer.

WillyP

reza

Ik heb een x700 van Sony
Nog nooit een vastloper of iets gehad.
Ook met mijn Pana 424 nog nooit last gehad van
Freeze met schijfjes.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

WillyP

Ik beweer zeker niet dat alle Sony UHD spelers problemen vertonen, veel bezitters hebben nergens last van. Maar ik lees naar mijn smaak te vaak dat er mensen zijn die wel problemen hebben.

Over de Panasonic lees ik vooral tevreden reacties. Alleen speelt die geen SACD's. Dat is voor mij geen keiharde eis maar ik zou het wel fijn vinden als het kon.

WillyP

home@the movies

QuoteWat is dan heeft dure fysieke CD/DVD/BD/UHD speler aan toegevoegde waarde anders als een Sony, Pioneer, Panasonic...
Dat is een vraag die zal beantwoord kunnen worden als de toestellen ook effectief geleverd en getest zijn.
Het is erg vreemd maar ik heb de laatste tijd het gevoel dat er bijna een automatische golf van negativiteit hangt als een nieuwe fabrikant zijn nek uitsteekt om iets op de markt te brengen. (ik bedoel het niet op jou hoor, gewoon algemeen)

Deze toestellen zijn nog door niemand hier gebruikt en/of getest en gereviewd, toch lees ik bijna uitsluitend negatieve zaken zonder enige vorm van onderbouwing.
Neen, hij speelt geen media files af, dat is een bewuste keuze, je kan dat goed of slecht vinden maar dat maakt de eventuele beeldprestaties van het toestel niet beter of slechter.
Wie weet verrast dit merk ons met een zeer fraaie beeldverwerking/ upscaling, tone mapping en enz, wie weet ook helemaal niet.
Feit is dat dit toestel in de markt wordt gezet als een hoogwaardige UHD speler, dus zal ik hem ook als dusdanig gaan beoordelen en bekijken? Is het niets en voldoet hij iet aan de verwachtingen, dan zal dat na uitgebreide tests en reviews van verschillende mensen wel duidelijk worden.
Maar nu reeds op basis van een aantal zaken al een oordeel klaar hebben, tja ik zie het hier de laatste tijd wel vaker gebeuren.
Vroeger waren de meesten van ons blij als er nieuwe toestellen werden geïntroduceerd, gaven we ze ook zeer zeker het voordeel van de twijfel, als het goed was werd het geschreven, als het niet goed was ook, maar dan wel na een hele hoop testen en gebruikerservaringen en met de nodige onderbouw in de commentaren.
Voor alle duidelijkheid, ik lig er niet van wakker hoor, of ik nu deze speler of een ander merk verkoop, maakt absoluut mijn rekening niet, maar ik ben altijd wel fan als een fabrikant toch een beetje tegen de stroom ingaat en toch nog toekomst ziet in een speler voor fysieke schijfjes. Oppo mag dan als e absolute top worden beschouwd, feit is wel dat ze er de stekker hebben uitgetrokken, dus zullen we met zijn allen even wat geduld oefenen en open staan voor een nieuw product ipv al reeds met getrokken messen klaar te staan om iets al af te schieten voor het op de markt is ;-)
Ik zal met deze post zeker weer tegenwind krijgen, dus ga jullie gang als ik een gevoelige snaar heb geraakt :-)


vik

Wat men ook even in het achterhoofd moet houden is dat geen enkele blu ray speler het zal halen bij een media player.

Als je genoegen neemt met de kwaliteit, en je voorkeur gaat uit naar de vrijheid plus het bedienings gemak kies dan gewoon een media player en niet voor een uhd speler.  :)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

papaleo

Quote from: vik on July 27, 2021, 09:16:14
Wat men ook even in het achterhoofd moet houden is dat geen enkele blu ray speler het zal halen bij een media player.

Als je genoegen neemt met de kwaliteit, en je voorkeur gaat uit naar de vrijheid plus het bedienings gemak kies dan gewoon een media player en niet voor een uhd speler.  :)

Ik vind ook dat het bedieningsgemak met de daaraan gekoppelde video-wall een must in de meeste gerenommeerde mediaplayers... ;)

Maar wat als je een VP in je keten hebt staan en deze wil voeden met een native video signaal dan kom je toch weer uit op of de Oppo of de/een 'verouderde' Zappiti Pro want dit zijn op dit moment (volgens mij) de enige spelers die Source Direct kunnen uitsturen.  :tounge2:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels