Jamo R907 - iemand ervaring?

Started by r_flagg, June 30, 2021, 13:54:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ralf67

Mooie aanwinst.

Ruimte zat voor de Jamo 907.

r_flagg

Bedankt voor de positieve reactie's !!

Ik moet zeggen dat ik vooraf een beetje twijfelde over de kleur. Had zelfs al bedacht dat , als ze qua sound goed bevielen, ik ze nog wel een keertje kon laten over spuiten in een mooie donker / koper kleur ofzo.
Maar nu ze er staan ben ik er blij mee.

Komende dagen weinig tijd om er eens rustig voor te gaan zitten en te luisteren.
Maar dat komt wel !
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

pameijer

Hoe mooi ik rood ook vind, ik zou ze idd over laten spuiten. Denk dat het na een tijdje gewoon teveel de aandacht trekt in je woonkamer. Wel hele gave speakers. Heb ze 1x gehoord bij een audiozaak en vond het laag idd mooi rond klinken. Geniet er van!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Xander32

... ik zou ze sowieso origineel laten. Deze zijn m.i. een zeldzaamheid, in originele toestand zijn ze altijd weer beter verkoopbaar, behouden ze beter hun waarde.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HJ

Ik zie dat je ze te koop hebt gezet? Mooie speakers maar Bevallen ze toch niet?

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk


oud_account_1

Ik zou de speakers voor de linkerwand zetten, dus 90 graden linksom tov waar ze nu staan.
Open baffle speakers hebben veel ruimte nodig aan de achterkant.
Dan heb je nog steeds last van de reflecties van de wand, maar ook koppeling met de open ruimtes daarachter. Niet optimaal, maar wel een verbetering, vergeleken met de huidige opstelling.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Deleted User

Dat ziet er erg gaaf uit. Ben benieuwd naar wat jij als verschil ervaart mbt je eerdere luidsprekers. Ook ik ben zeer in de markt voor Open Baffle luidsprekers  ;D

HJ

Quote from: Jazzman on March 20, 2022, 09:12:43
Dat ziet er erg gaaf uit. Ben benieuwd naar wat jij als verschil ervaart mbt je eerdere luidsprekers. Ook ik ben zeer in de markt voor Open Baffle luidsprekers  ;D
Ze staan op MP [emoji6]

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk


r_flagg

Ja, ze staan op mp.
Maar eigenlijk om ze te ruilen voor de zwarte exemplaren die daar ook te koop staan 🙈
Dat alles om vrouwlief wat milder te stemmen over de vorm van deze speaker

Tov de Sony Ss-R70 klinken deze speakers helderder. Opener.
Nb. Vrouwlief vind de Sony's mooier klinken.

Als er meer mensen zijn die eens willen komen vergelijken. Je bent welkom 🤗
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)