Hoe krassen KEF Q speaker camoufleren?

Started by sandervg, June 27, 2021, 16:43:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sandervg

Heb een setje KEF Q speakers gekocht. Was een web retour met extra korting, maar er zitten toch een paar forse krassen in. Zit af te wegen of de korting hier wel of niet tegenop weegt.

Iemand een idee hoe ik krassen in een KEF Q het beste kan camoufleren? Ik zat zelf te denken aan de zwarte stift / CD pen (wordt alleen snel te breed) of met een satéprikker / tandenstoker met een beetje zwarte matte verf om de kras 'in te kleuren'

Ervaringsdeskundigen of andere suggesties?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Ralf67

Heb je een foto ?

Is het gewoon mat zwart of hoogglans zwart ?

Kerre

Terug sturen als het niet acceptabel is naar jouw gevoel. Tenminste dat zou ik doen
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

sandervg

Twee foto's toegevoegd. Eén waarop het materiaal goed te zien is: mat / zijdeglans zwart met een soort 'nep houtnerf'. Zeker geen hoogglans. De andere foto is minder goed gelukt, maar daar zie je wat krassen op.

Krassen zit in feite op de onderkant van de speaker, maar ik gebruik ze liggend als Atmos speakers dus bij mij wordt de onderkant de zijkant. Ik kan ze wel zo hangen dat je de krassen vanaf de normale luisterpositie niet ziet. Als je naar de zijkant van de kamer loopt en je kijkt omhoog, dan hoef je niet je best te doen om ze te zien. En omdat een HT Ruimte altijd toch wat donkerder is, denk ik op zich dat als ik ze een beetje kan camoufleren het misschien wel acceptabel is.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Kerre

Dan camoufleren met een kwastje en wat zwarte verf. En ze tactisch ophangen dat ie ze niet snel ziet.
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

Dirk

Ik heb zelf recent deze methode gebruikt op een donkergrijs meubel, werkte perfect  :thumbs-up:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

sandervg

Gebruikte je een gewone 'kleurstift', een permanent marker of een whiteboard marker? Dat wordt me niet helemaal duidelijk uit het filmpje?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

mijkie

Quote from: Dirk on June 27, 2021, 17:18:21
Ik heb zelf recent deze methode gebruikt op een donkergrijs meubel, werkte perfect  :thumbs-up:
Zo zou ik het ook gedaan hebben
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

mijkie

#9
Zal een permanent marker worden, die is veeg vast, gewone stift en een WB marker niet

Sharpie is trouwens een merk, kende ik niet, ik heb t met een permanent marker gedaan
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Dirk

Quote from: sandervg on June 27, 2021, 17:36:40
Gebruikte je een gewone 'kleurstift', een permanent marker of een whiteboard marker? Dat wordt me niet helemaal duidelijk uit het filmpje?
Sharpie van de meest aanleunende tint grijs (meubel was grijs)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Sharpie is idd "gewoon" een merk van permanente markers, maar als je bvb in een winkel van hobby-/kunstenaarsbenodigdheden gaat shoppen hebben ze Sharpies in werkelijk àlle denkbare kleuren ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Xander32

Staedtler permanent Lumocolor  :thumbs-up:
Zijn verkrijgbaar met verschillende diameters van de tip.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT