Muurbeugel probleem (*opgelost)

Started by EdjeH, June 26, 2021, 21:32:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

EdjeH

Na 10 jaar trouwe dienst gaat mijn Pio 5090 plaats maken voor een LG 65 GX, spannend!
Maar 10 jaar geleden heb ik de Pio dus met een wallmount (ik vermoed Vogel's) aan de muur bevestigd.
Het lukt mij alleen niet om de tv er weer af krijgen zucht...

Ik kan mij herinneren dat ik de tv schuin op de beugel hing, en dan naar beneden liet gaan tot je een klik hoort.
Je zit ook een schotje zitten die de boel vastklemt.
Maar ik weet niet meer hoe ik deze kan losmaken....?  Er zit wel een inbus met schroefdraad in een veer, deze kan ik indrukken maar dan gebeurt er niets (grote schroef op de foto). Het is vast heel simpel maar ik kan nergens een handleiding vinden van deze beugel ook niet online...

Ik heb ook een lange inbussleutel erbij liggen, maar weet niet meer of deze erbij hoort, ik zie geen inbusmoeren.
Heeft een forumlid een idee??


LG OLED 65GX6LA, NAD T 758 V3i, Oppo UDP 203, Rega Planet CD, Dali Suite 2.5 Surround, Dali Alteco C-1, SVS SB-1000

tjobbie

#1
zo te zien moet je ergens aan de onderzijde een lipje omzetten of aan een koortje trekken om hem te ontgrendelen. Zou ook kunnen dat je de inbus aan de onderzijde moet gebruiken voor de ontgrendeling.

Verstuurd vanaf mijn SM-N975F met Tapatalk
Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

EdjeH

Bij de rode pijl zie je het schotje van de vergendeling. Bij de gele pijl zie je de schroefdraai met een veer die je kan indrukken. Dan twee kleine kruiskopschroefjes...  ik zou niet weten waar ik dei inbussleutel voor zou moeten gebruiken. Maar iets staat me bij dat ik die wel gebruikt heb destijds. niet als inbussleutel maar puur de lengte om iets in te drukken voor de vergrendeling.

AAARRG ik word gek! :crazy:
LG OLED 65GX6LA, NAD T 758 V3i, Oppo UDP 203, Rega Planet CD, Dali Suite 2.5 Surround, Dali Alteco C-1, SVS SB-1000

tjobbie

Check even de onderzijde van de beugel. Vaak bevind zich daar de ontgrendeling.

Verstuurd vanaf mijn SM-N975F met Tapatalk

Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

Dirk

Die T-vormige opening die we zien, zit daar geen nokje in wat door een veer wordt naar boven gedrukt?
volgens mij moet je zo'n nokje gewoon naar beneden krijgen (door ofwel een treksysteem langs onder of gewoon met een lange schroevendraaier oid langs de kant die we hier zien het nokje naar beneden drukken) en kan je dan de hele tv (van onderaf) naar voor trekken en vervolgens naar boven loskantelen vh profiel.

Al die systemen zijn hetzelfde, het is een soort van haak die over een horizontale rail hangt en langs onder zit er een borging op die haak wat ervoor zorgt dat die 2 verticale bevestigingslatten (die op je tv vast zitten) niet zomaar naar voor/boven kunnen.
is dus enkel een kwestie van de borging ff te ontdekken en ontgrendelen ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Fox

Is dit niet z'n systeem, waarbij je de tv ligt aan de onderkant naar voren trekt (de bovenzijde kantelt dan richting de muur)
en dan gewoon opzij over de rail die aan de muur zit schuiven (of er omhoog aftillen).

Ik heb ooit ook zo iets gehad en jon je ook nog een stang inschuiven waar je aan de andere zijde een slotje op kon doen tegen diefstal...

DustinV

Ik denk inderdaad kantel systeem. Onderkant naar voren trekken en dan de tv omhoog van de beugel af tillen.

EdjeH

Het is gelukt! 😄  ik kon inderdaad met de lange inbus met haak in het T-stuk het schothr naar beneden trekken om te ontgrendelen. Daarna de tv eraf kantelen.
In principe zou de schroefdraad met veer ingedrukt hetzelfde moeten doen,  maar die was na 10 jr niet zo soepel meer denk ik haha.
Bedankt allen voor het meedenken!👍
LG OLED 65GX6LA, NAD T 758 V3i, Oppo UDP 203, Rega Planet CD, Dali Suite 2.5 Surround, Dali Alteco C-1, SVS SB-1000

tjobbie

[emoji1360]

Verstuurd vanaf mijn SM-N975F met Tapatalk

Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector