JVC X5000 - start op maar geen beeld

Started by PietDV, June 20, 2021, 14:11:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PietDV

Gisteren tijdens onweer viel projector (JVC X5000) plots uit. Nu kan ik hem wel terug aanzetten en schijnbaar gaat alles goed. Het beeld geeft even het 'DILA' logo weer en valt dan uit (rode lichtje blijft even knipperen tot alles zogezegd afgekoeld is).
Hebben jullie een idee wat dit kan zijn ? Misschien moet ik een hardware reset doen (maar weet niet hoe dit moet op dit toestel) ?



RonG

Vervelend zeg. Stekker eens voor 10 sec eraf halen?

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

vik

Wat is precies de link met onweer en de JVC ? Viel de stroom uit in huis bedoel je dat?


Quote from: PietDV on June 20, 2021, 14:11:44
Gisteren tijdens onweer viel projector (JVC X5000) plots uit. Nu kan ik hem wel terug aanzetten en schijnbaar gaat alles goed. Het beeld geeft even het 'DILA' logo weer en valt dan uit (rode lichtje blijft even knipperen tot alles zogezegd afgekoeld is).
Hebben jullie een idee wat dit kan zijn ? Misschien moet ik een hardware reset doen (maar weet niet hoe dit moet op dit toestel) ?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

PietDV

Quote from: RonG on June 20, 2021, 17:35:01
Vervelend zeg. Stekker eens voor 10 sec eraf halen?

Ron, de projector heb ik uit het stopcontact gehaald en zo gelaten gedurende de ganse nacht

Quote from: reza on June 20, 2021, 17:54:31
Hoeveel uren op de lamp?

De lamp heeft ongeveer 350u en altijd in low modus gedraaid dus eigenlijk zou dit ok moeten zijn .

Quote from: vik on June 20, 2021, 19:38:54
Wat is precies de link met onweer en de JVC ? Viel de stroom uit in huis bedoel je dat?



We hadden gisteren een stevig onweer en was toen naar een film aan het kijken in m'n HT ruimte. Plots klonk er een donderslag en viel al onze electriciteit uit (op dat moment stond de projector nog aan).

Zo het kunnen dat de lamp hierdoor stuk is ? Ik denk het niet omdat ik als ik de projector aanzet ik de lamp zie branden en er komt ook nog een 'DILA' logo op het projectiescherm maar daarna valt de projector dus weer uit.

Alvast een heel erge dank voor de input !

CineSmurf

Ik heb ook dit soort vaagheden gehad. Was uiteindelijk gewoon de lamp. Bij mij bij 700 uur ongeveer
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

PietDV

Quote from: CineSmurf on June 20, 2021, 20:54:47
Ik heb ook dit soort vaagheden gehad. Was uiteindelijk gewoon de lamp. Bij mij bij 700 uur ongeveer

Dank je voor de feedback, maar kan dat ook als de lamp ogenschijnlijk heel even brand om het logo te tonen ?


CineSmurf

Quote from: PietDV on June 20, 2021, 21:04:24
Dank je voor de feedback, maar kan dat ook als de lamp ogenschijnlijk heel even brand om het logo te tonen ?
Volgens mij deed ie t bij mij inderdaad helemaal niet meer. Ik had een paar onduidelijk brandende ledjes.
Ik zou m naar t servicecenter brengen
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

RonG

Wilde net zeggen, al je het logo ziet zou de lamp toch ok moeten zijn niet?

Is het wel de jvc?, sluit als het kan een bron eens direct op de jvc aan?

Ik heb laatst mijn lamp vervangen door een nieuwe maar zou je wel eens kunnen proberen gezien hij wel nog gewoon werkte (2000 uur op) is wel een losse bulb, is dus wat knutselwerk.


vik

Alles kan kapot en het zou zo maar kunnen dat lamp defect is geraakt door dat de stroom plotseling weg viel en niet de mogelijkheid heeft gehad om af te koelen.

Wat je zou kunnen proberen is even de stroom eraf halen en de lamp module uit de projector halen en weer terug plaatsen. Kun je eventueel een filmpje maken van waarschuwing ledjes als de projector toch weer uit schakelt?

Quote from: PietDV on June 20, 2021, 20:51:41
Zo het kunnen dat de lamp hierdoor stuk is ? Ik denk het niet omdat ik als ik de projector aanzet ik de lamp zie branden en er komt ook nog een 'DILA' logo op het projectiescherm maar daarna valt de projector dus weer uit.

Alvast een heel erge dank voor de input !
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

PietDV

Quote from: RonG on June 20, 2021, 21:11:40
Wilde net zeggen, al je het logo ziet zou de lamp toch ok moeten zijn niet?

Is het wel de jvc?, sluit als het kan een bron eens direct op de jvc aan?

Ik heb laatst mijn lamp vervangen door een nieuwe maar zou je wel eens kunnen proberen gezien hij wel nog gewoon werkte (2000 uur op) is wel een losse bulb, is dus wat knutselwerk.

Hey Ron, Het was een goed idee, ik heb de bron eens rechtstreeks aangesloten en met een andere HDMI kabel maar probleem blijft spijtig genoeg. Bedankt voor het aanbod van de lamp hoor maar ben daar niet zo handig in. Ik ga hem binnendoen in een servcice center, denk dat dat de beste oplossing zal zijn.

Quote from: vik on June 21, 2021, 08:21:06
Alles kan kapot en het zou zo maar kunnen dat lamp defect is geraakt door dat de stroom plotseling weg viel en niet de mogelijkheid heeft gehad om af te koelen.

Wat je zou kunnen proberen is even de stroom eraf halen en de lamp module uit de projector halen en weer terug plaatsen. Kun je eventueel een filmpje maken van waarschuwing ledjes als de projector toch weer uit schakelt?


Hey Vic, Alvast bedankt voor je input . Ik heb er de lamp eens uitgehaald en terug geplaatst maar probleem blijft spijtig genoeg. Ik heb een filmpje gemaakt maar weet niet hoe ik hem kan uploaden ?   

PascalP

Quote from: PietDV on June 22, 2021, 08:34:33
Ik heb een filmpje gemaakt maar weet niet hoe ik hem kan uploaden ?

op Youtube uploaden en de link hier posten lijkt me handigste
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

home@the movies

Ik heb in één week tijd twee Epsons gehad die na een kortsluiting in een ander deel van het huis ook niet meer opstarten, eerst even het logo en dan permanent in error. Bij één van de klanten was ook het HDMI board van de Marantz receiver geraakt.
Bijna 100% zeker dat er een piekstroom is getrokken en een circuit in de projector heeft geraakt.

vik

Inderdaad zo gebeurd.  ^^


Quote from: PascalP on June 22, 2021, 08:44:26
op Youtube uploaden en de link hier posten lijkt me handigste
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

PietDV

Ik probeer het filmpje vandaag nog te uploaden en zal de link posten.
Het de projector vandaag naar servicecenter gebracht (is slechts 20 km van bij mij dus valt heel goed mee).
Hun reactie was ook dat waarschijnlijk een van de digital boards eraan zal zijn . Benieuwd wat het gaat kosten.
Als hij niet meer herstelbaar is hoop ik nog een x7900 te vinden. Ik gebruik geen 4K bronnen dus een N5 zou wat overschoot zijn.
Heel erg bedankt aan iedereen voor de reacties en mee te denken wat het zou kunnen zijn ! Apprecieer ik echt heel erg

J.A.F._Doorhof

Even over onweer
We hebben meer dan 20 jaar een pc shop gehad en onweer is echt een ramp hier in de buurt (platte land)
Vaak kregen we volledig verbrande pc's binnen na onweer en van de hele straat pc's met problemen met memory of harddisken.

Sindsdien is mijn advies heel simpel.
Gebruik een line conditioner voor de echte klap. En het allerbeste is met onweer je dure en gevoelige apparatuur maar gewoon even loskoppelen als het dichtbij komt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RonG

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 23, 2021, 16:30:47
Sindsdien is mijn advies heel simpel.
Gebruik een line conditioner voor de echte klap.

Heb je hier een voorbeeld van?

Bij ons was ook redelijk zwaar onweer en toen ik thuis kwam was alle hue verlichting aan, dat gebeurd enkel vanzelf wanneer de spanning er af is geweest oid.
Voor de rest niks aan het handje iig.

J.A.F._Doorhof

Zijn verschillende oplossingen. Zelf gebruiken we Line-Rs van APC.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

PietDV

Intussen een update. De digital board van de X5000 was stuk, kostenplaatje liep wat te hoog op dus ik ga hem niet laten hestellen. Intussen hangt er een X7900 in het HT dewelke toch wel een nog mooier plaatje weergeeft dan de X5000. Dank aan Viktor om alles te komen installeren, prima service !

PascalP

Lekker genieten dus weer :)
X5000 zul je vast nog wel kleingeld van kunnen maken op Marktplaats voor een hobbyist of iemand die onderdelen zoekt ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Richard70…

Mooie upgrade hoor.
Ik vond het verschil best groot toen ik van de 5000 naar de 7900 ging.
Vooral de e shift van de 7900 is veel vooruit gegaan .
Dan zal je nu wel echt de allerlaatste 7900 hebben  :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

RonG

Quote from: rdebruin on July 30, 2021, 10:32:33
Mooie upgrade hoor.
Ik vond het verschil best groot toen ik van de 5000 naar de 7900 ging.
Vooral de e shift van de 7900 is veel vooruit gegaan .
Dan zal je nu wel echt de allerlaatste 7900 hebben  :D

Hoe is eigenlijk de geluidsproductie van de E-shift van de 7900, stuk minder dan de 5000?


Quote from: PietDV on July 30, 2021, 09:29:29
Intussen een update. De digital board van de X5000 was stuk, kostenplaatje liep wat te hoog op dus ik ga hem niet laten hestellen. Intussen hangt er een X7900 in het HT dewelke toch wel een nog mooier plaatje weergeeft dan de X5000. Dank aan Viktor om alles te komen installeren, prima service !

Mooi hoor, veel kijkplezier :)


Richard70…

Quote from: RonG on July 30, 2021, 11:47:53
Hoe is eigenlijk de geluidsproductie van de E-shift van de 7900, stuk minder dan de 5000?


Mooi hoor, veel kijkplezier :)
Geen idee meer of dat veel scheelde eigenlijk, ik vond het in ieder geval niet storend.
In high lamp maakt hij net zoveel geluid als de 5000 denk ik
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

RonG

Ik bedoel eigenlijk dat "high pitch" geluid van de e-shift functie, niet de ventilator.

Het is niet altijd, alleen bij een bepaalde resolutie van de bron. Bij mijn 5000 is het redelijk hoorbaar maar ik zit er dan ook pal onder.

Richard70…

Quote from: RonG on July 30, 2021, 12:25:13
Ik bedoel eigenlijk dat "high pitch" geluid van de e-shift functie, niet de ventilator.

Het is niet altijd, alleen bij een bepaalde resolutie van de bron. Bij mijn 5000 is het redelijk hoorbaar maar ik zit er dan ook pal onder.
Mij bij de 7900 nooit opgevallen
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.