Sony VW790ES, JVC NX7 of nog niets?

Started by katwax, June 19, 2021, 11:56:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

buckler

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Bas Akkerman

Ik vond de LS10000 ook een heel rustig beeld geven. Denk dat je met een videoprocessor er nog meer detail uithaalt en wat genuanceerdere kleuren.

Maar, blijven je kijkomstandigheden met omgevingslicht zo? Dan zou ik echt goed nadenken of je überhaupt moet upgraden.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

katwax

Quote from: Bas Akkerman on June 19, 2021, 14:52:39
Ik vond de LS10000 ook een heel rustig beeld geven. Denk dat je met een videoprocessor er nog meer detail uithaalt en wat genuanceerdere kleuren.

Maar, blijven je kijkomstandigheden met omgevingslicht zo? Dan zou ik echt goed nadenken of je überhaupt moet upgraden.
Woonkamer kan donker gemaakt worden en het indirecte licht dat mijn vrouw aansteekt is letterlijk aan de andere kant weg van de projector. Het daylight scherm was een grote upgrade wat dat betreft.
Tuurlijk is er nog steeds een groot verschil tussen kijken met geen verduistering of wel, maar zelfs zonder verduistering is het beeld nog aanvaardbaar om bv Gold Rush te kijken  ;D

Ik lees graag de verschillende meningen, wist bv niet dat er zoveel vooruitgang was geboekt ivm de kwaliteit van lampen, want dat was inderdaad de belangrijkste reden dat ik naar laser ben gegaan enkele jaren geleden.

Wat betreft Lumagen of Envy ben ik als IT persoon dan weer beetje terughoudend wat betreft de prijs voor de hardware die je "maar" koopt. Dan zou ik eerder aan de slag gaan met een HTPC met MADVR, echter kan je die dan niet gebruiken voor Netflix etc (of toch, ben nog aan het nalezen)

Luxe problemen allemaal  ;)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

vik

Prima gedachten gang hoor Martin. Door middel van een externe processor functioneert de Epson als host en dat is weer het voordeel van een Lumagen of Envy. Enkel hij is geen native 4k en daar kan een processor niets aan veranderen. Als dat je voorkeur heeft dan bedoel ik (native 4K)

Ik weet jij dat altijd vol lof bent over de Epson. Zelf heb ik hem ooit gezien maar dat is in een ver verleden.   :)

Quote from: buckler on June 19, 2021, 14:40:46
Nee maar ondanks het kritiek was van Frank op mijn suggestie snap ik hem toch wel.
De Envy zit (nu) rond de acht dacht ik en een lumagen voor minder maar misschien sloeg ik wel wat door ja.
Ik zat meer aan kwaliteit te denken en vooral dat hij later het voordeel heeft dat hij een topscherm heeft en een video processor zodra hij klaar is voor een nieuwe projector en dan heb je ondertussen goud in handen maar eerlijk is eerlijk het is wel veel geld ja en vanuit een financieel oogpunt heeft Frank waarschijnlijk gelijk en niet ik zeker niet.
Maar moet toch ook zeggen dat de LS10000 beter presteerd dan dat hij bekend staat en ik persoonlijk zou er niet gelijk afscheid van nemen, niet na wat ik ondertussen allemaal gezien heb.
In Engeland bv zetten vele LS10000 bezitters er een video processor voor omdat dat de projector een flinke stap voorwaarts zet en vele wat LS10000 gebruikers commentaar hadden op de zwartwaardes van de huidige Sony en JVC 4k projectors... AVForums staat er vol mee.
En moet je eigenlijk bij de nieuwe huidige Sony's er ook niet een video processor voor zetten om er alles uit te halen op hdr?
Maargoed ik snap Frank zeker en misschien liep ik wat te hard van stapel. Al zou het nog steeds wel mijn te bewandelende stap zijn...
Dat bij een 1 op 1 vergelijk de vw790 flink beter zal zijn dan de LS10000 twijfel ik niet aan overgens.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

reza

Quote from: scoc on June 19, 2021, 14:34:05
Mmm ... had ik niet verwacht dat de Sony ook hier weer de betere zou zijn  :angel:

Vergeet niet dat Frank veel zwart wit films kijkt en het hele HDR gebeuren redelijk links laat liggen.
Frank is namelijk echt de enige die zegt dat de Sony beter is/als de JVC.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Bas Akkerman

Quote from: reza on June 19, 2021, 15:51:16
Vergeet niet dat Frank veel zwart wit films kijkt en het hele HDR gebeuren redelijk links laat liggen.
Frank is namelijk echt de enige die zegt dat de Sony beter is/als de JVC.
Pfff, je voorliefde voor JVC is meer dan bekend. Prima wat mij betreft, maar dit soort absolute opmerkingen hoeft van mij ook weer niet.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Teejoo

Quote from: reza on June 19, 2021, 15:51:16
Vergeet niet dat Frank veel zwart wit films kijkt en het hele HDR gebeuren redelijk links laat liggen.
Frank is namelijk echt de enige die zegt dat de Sony beter is/als de JVC.
Ik zou als ik een scaler had denk ik ook voor de sony laser gaan hoor..

papaleo

Quote from: Teejoo on June 19, 2021, 17:32:30
Ik zou als ik een scaler had denk ik ook voor de sony laser gaan hoor..

Dus jij zou dan de 'Sony panel degradation' voorlief nemen?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

Probleem met de envy is dat je veel geld betaald voor iets wat ook elke generatie projector beter word.

Persoonlijk zeg ik dan pak de 790.
Als je kijkt wat je dan bijbetaald krijg je een gigantische update aan lightoutput, scherpte, rust in het beeld etc. Plus betere motion processing en HDR.

Koop je een envy ben je uiteindelijk meer kwijt en krijg je alleen betere hdr en motion processing. Maar de basis blijft de ls10000 en die je gewoon een stuk zwakker in dynamisch bereik en al het andere dan de Sony.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

PascalP

Quote from: katwax on June 19, 2021, 15:15:07
Woonkamer kan donker gemaakt worden en het indirecte licht dat mijn vrouw aansteekt is letterlijk aan de andere kant weg van de projector. Het daylight scherm was een grote upgrade wat dat betreft.
Tuurlijk is er nog steeds een groot verschil tussen kijken met geen verduistering of wel, maar zelfs zonder verduistering is het beeld nog aanvaardbaar om bv Gold Rush te kijken  ;D

Ik lees graag de verschillende meningen, wist bv niet dat er zoveel vooruitgang was geboekt ivm de kwaliteit van lampen, want dat was inderdaad de belangrijkste reden dat ik naar laser ben gegaan enkele jaren geleden.

Wat betreft Lumagen of Envy ben ik als IT persoon dan weer beetje terughoudend wat betreft de prijs voor de hardware die je "maar" koopt. Dan zou ik eerder aan de slag gaan met een HTPC met MADVR, echter kan je die dan niet gebruiken voor Netflix etc (of toch, ben nog aan het nalezen)

Luxe problemen allemaal  ;)

Als je idd in de IT zit en zin/tijd hebt om te knutselen zou ik zeggen geef MadVR eens een poging, dan heb misschien al een voorproefje wat een Lumagen of Envy voor je zou kunnen betekenen.
Met MadVR kun je echter alleen lokale content en rips afspelen en mis je dus de input voor een UHD speler of streamer op aan te sluiten.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Quote from: papaleo on June 19, 2021, 18:23:30
Dus jij zou dan de 'Sony panel degradation' voorlief nemen?
Is dat dan nog een probleem? Waar heb je dat nog recent zien langskomen? En na hoeveel uur is dat?

Ik vind de sony laser echt een heel goede projector door de motion en rust De enige reden voor twijfel zou de lens zijn., Ik heb het idee dat die van de JVC N7 beter is. Die is echt super scherp.

reza

Quote from: Teejoo on June 19, 2021, 19:32:35
Is dat dan nog een probleem? Waar heb je dat nog recent zien langskomen? En na hoeveel uur is dat?

Ik vind de sony laser echt een heel goede projector door de motion en rust De enige reden voor twijfel zou de lens zijn., Ik heb het idee dat die van de JVC N7 beter is. Die is echt super scherp.

Er is nog steeds een heel actief topic over op avs, ook over de lasers.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

#37
Quote from: Teejoo on June 19, 2021, 19:32:35
Is dat dan nog een probleem? Waar heb je dat nog recent zien langskomen? En na hoeveel uur is dat?

Ik vind de sony laser echt een heel goede projector door de motion en rust De enige reden voor twijfel zou de lens zijn., Ik heb het idee dat die van de JVC N7 beter is. Die is echt super scherp.

Je hoeft je geen zorgen te maken over de scherpte van de Sony, s want die zijn gewoon echt scherper dan de JVC,s.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

williams

QuoteUpgrade virus ligt altijd op de loer, maar deze keer is er veel twijfel.
Opties zijn VW790ES deze is laser en ik ben fan van laser. Reviews zijn zeer lovend over de SDR weergaven etc.
Andere optie de JVC NX7 welke qua contrast toch beter zou zijn dan de Sony en DTM is gewoon veel beter dan wat Sony heeft.
Laatste optie is gewoon de LS10000 houden en wachten op volgende generaties :)

Belangrijk is dat wij voornamelijk gewoon Netflix kijken en sommige andere streaming services, welke vaak niet verder dan HD gaan. Sommige hebben ook 4K, maar HDR is natuurlijk zeldzaam.
Het blijft ook een woonkamer setup, dus geen batcave. Er is wel daylight scherm en het kan donker gemaakt worden, maar mijn vrouw wil nooit volledig donker (klein beetje indirect licht).
Aangezien het geen batcave is, zal dit contract tussen JVC en Sony dan nog groot zijn of valt dit dan weg?
Aangezien het voornamelijk om streaming services gaat, zal dan de upgrade toch nog aanzienlijk zijn tov de LS10000.

Alle input is welkom, want ik kom er niet uit  :turn:   

Hoi als ik zo je wensen en je verhaal leest dan zou ik als eerste investeren in een licht sterke beamer daar je niet geheel kunt en wilt verduisteren en of je dan een Sony of een JVC neemt is denk een kwestie van smaak daar beiden merken hun sterke en zwakke punten hebben .
Ik zie verder in je verhaal dat je hoofdzakelijk naar streaming diensten kijkt maar niet de bron waarmee je afspeelt want daar zou misschien ook wat winst te behalen zijn in de vorm van een Apple tv 4k en dit kost niet zoveel .

Aangezien de Epson een erg mooie beamer was of is is deze al wel weer wat jaartjes oud, maar deze heeft nog een 1080p paneel en geen HDR en om hier dan een (dure) scaler tussen te zetten lijkt me wat overdreven daar er niets te upscalen valt  buiten de chroma dan .
Mijn advies zou zijn gezien je situatie en wensen .

-4K beamer JVC N5 of Sony VW 270  (kwestie van je voorkeur)
- Betere Bron

De reden dat ik zou kiezen voor bovenstaande modellen kwa beamer is dat HDR nog sterk in ontwikkeling is op beamers en ik verwacht dan ook dit steeds beter geimplementeerd gaat worden in toekomstige modellen en mocht je dus voor een laser beamer kiezen dit best prijzig is en je waarschijnlijk over een aantal jaar achter loopt kwa techniek .

Een ander punt waarom  ik in  jouw geval zou kiezen voor de 4K instappers van Sony en JVC is het feit dat je dus niet maximaal kunt verduisteren en je het verschil in contrast tussen bv een N5 en de N7 niet (of haast niet ) gaat zien maar hier betaal je dus wel ongeveer 2000 euro meer voor.

Met bovenstaande advies kun je voorlopig vooruit kwa techniek en kost niet de hoofdprijs en het voornaamste  je upgrade kriebels zijn voorlopig de eerste paar jaar weer onder controle  ;)





JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

katwax

bedankt voor de vele reacties.
Wat William aanraakt is iets waar ik nog niet had bij stil gestaan, maar inderdaad qua HDR zijn we er nog niet en blijft het beetje compenseren.
Als we dan de HDR droppen dan valt het DTM verhaal ook weg en dan is 1 van de sterkste punten van de JVC weg.

Gisteren extra aandacht gegeven aan het plaatje dat de Epson neerzet en eigenlijk ben ik daar nog steeds tevreden mee. Nieuw speelgoed is altijd leuk, natuurlijk en beide projectors zullen wel beter zijn dan de Epson, maar is het de upgrade waard? Na alles nog is te hebben overlezen is die vraag niet overtuigend te beantwoorden
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

papaleo

Maw...je zit met jouw Epson echt (nog) niet op de spreekwoordelijke 'schopstoel'  ;)  :popcorn:

Om maar ff je eerdere uitspraak erbij te halen...; 'Misschien beter niets doen en nog even genieten van de Epson:crazy:

:thumbs-up:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

katwax

Quote from: papaleo on June 20, 2021, 12:00:11
Maw...je zit met jouw Epson echt (nog) niet op de spreekwoordelijke 'schopstoel'  ;)  :popcorn:

Om maar ff je eerdere uitspraak erbij te halen...; 'Misschien beter niets doen en nog even genieten van de Epson:crazy:

:thumbs-up:
Inderdaad, alles bij elkaar lijkt het erop dat die uitspraak een verstandige was  ;D
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543