Sony VW790ES, JVC NX7 of nog niets?

Started by katwax, June 19, 2021, 11:56:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

katwax

Upgrade virus ligt altijd op de loer, maar deze keer is er veel twijfel.
Opties zijn VW790ES deze is laser en ik ben fan van laser. Reviews zijn zeer lovend over de SDR weergaven etc.
Andere optie de JVC NX7 welke qua contrast toch beter zou zijn dan de Sony en DTM is gewoon veel beter dan wat Sony heeft.
Laatste optie is gewoon de LS10000 houden en wachten op volgende generaties :)

Belangrijk is dat wij voornamelijk gewoon Netflix kijken en sommige andere streaming services, welke vaak niet verder dan HD gaan. Sommige hebben ook 4K, maar HDR is natuurlijk zeldzaam.
Het blijft ook een woonkamer setup, dus geen batcave. Er is wel daylight scherm en het kan donker gemaakt worden, maar mijn vrouw wil nooit volledig donker (klein beetje indirect licht).
Aangezien het geen batcave is, zal dit contract tussen JVC en Sony dan nog groot zijn of valt dit dan weg?
Aangezien het voornamelijk om streaming services gaat, zal dan de upgrade toch nog aanzienlijk zijn tov de LS10000.

Alle input is welkom, want ik kom er niet uit  :turn:
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Bas Akkerman

Ik weet niet of je het kent, wil of dat het nog beschikbaar is. Maar voor de zekerheid: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=179739.msg3483852#msg3483852
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

waarom denk je dat 'ie zo aan het twijfelen is  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

PascalP

LS10000 houden en er een Lumagen of Envy tussenzetten geen optie?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

MLCinema

Ik zou pas wisselen als de kwaliteit van het bronmateriaal omhoog gaat. Dan bedoel ik niet dat je moet beginnen met het kopen van schijfjes maar wel de ontwikkelingen op streaming zou afwachten tot dat die kwaliteit zodanig omhoog gaat dat ik daarvoor zou willen upgraden.

Ik zie bij gebruik van enkel streaming nut en noodzaak niet van een andere projector dan de LS10000 in een woonkamer setup. Een JVC N7 alsook de Sony VW760 zullen technisch beter zijn maar of dat in een woonkamer met hetzelfde beeldmateriaal ook een mooiere kijk ervaring biedt?

@PascalP het toevoegen van een scaler lijkt mij ook een interessante stap omdat je dan meer uit het bron materiaal kunt halen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Bas Akkerman

#5
Quote from: Dirk on June 19, 2021, 12:10:33
waarom denk je dat 'ie zo aan het twijfelen is  :D
Leek me ook, maar voor de zekerheid.

Katwax, persoonlijk zou ik niet heel veel laten afhangen van HDR. Dat blijft voorlopig toch niet echt een gelukkige combinatie met een projector. Zeker als je sdr belangrijk vindt, zou ik me daar op richten.
Als je veel streaming lijkt, lijkt me upscaling ook wel belangrijk. Dan is de optie van Pascal geen gekke.

En je kan natuurlijk altijd een sponsor polsen of je daar een vergelijk kan doen. Zeker als je dan ook een Lumagen/Envy met je LS1000 vs de nieuwe projector kan vergelijken. Maar dan zou ik ook wel de lichtomstandigheden nabootsen, want dat is enorm bepalend. Kan geen 790 of Lumagen tegenop verwacht ik.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

katwax

Thanks Bas maar de Sony op die lijst was de start om te denken aan mogelijk upgrade.
Moest 1 van de 2 projects nu de voordelen van de laser hebben, contract van JVC en DTM dan had ik dit topic zelfs niet gestart en had die al in mijn showcase gestaan  :hehe:

Streaming services zijn inderdaad nog niet mee en als ik daarop wacht zijn we ook weer stappen verder met de nieuwe projectoren.

Ivm Lumagen of Envy, dacht ik net dat die pas komen kijken als je een projector hebt die HDR kan. de LS10000 kan "4K", maar blijkbaar begrijp ik dit dan verkeerd? Zal mij daar dan is meer in verdiepen als dat dan de beter upgrade zou zijn :)
Maar als iemand mij op de juiste weg kan helpen graag.

Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

papaleo

Hahaa...  :D
We zijn nog geen dag verder en je gooit deze opmerking alweer aan de kant... ::)

'Misschien beter niets doen en nog even genieten van de Epson'  :crazy:

Ik kan dit volkomen begrijpen,want ik zou hetzelfde hebben...wat op dat moment in mijn hoofd zit zit dan niet in mijn kont. :D

Wat ik je al eerder aangaf...hou er goed rekening mee dat wanneer je toch besluit om voor een Sony Laser te willen gaan en denk dat je ongestoord zo'n >10000/20000 uur te kunnen gaan kijken/genieten van een laser wat de laser op zijn slofjes zal gaan halen dit de panelen in de Sony niet gaan halen... ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Naar mijn weten is de LS1000 niet native 4k
Ik denkmdan ook dat wanneer je er een VP tussen hangt je toch een native 4k projector zou moeten hebben om er het maximale er uit te kunnen halen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

PascalP

Quote from: katwax on June 19, 2021, 12:54:24
Thanks Bas maar de Sony op die lijst was de start om te denken aan mogelijk upgrade.
Moest 1 van de 2 projects nu de voordelen van de laser hebben, contract van JVC en DTM dan had ik dit topic zelfs niet gestart en had die al in mijn showcase gestaan  :hehe:

Streaming services zijn inderdaad nog niet mee en als ik daarop wacht zijn we ook weer stappen verder met de nieuwe projectoren.

Ivm Lumagen of Envy, dacht ik net dat die pas komen kijken als je een projector hebt die HDR kan. de LS10000 kan "4K", maar blijkbaar begrijp ik dit dan verkeerd? Zal mij daar dan is meer in verdiepen als dat dan de beter upgrade zou zijn :)
Maar als iemand mij op de juiste weg kan helpen graag.

De scalers kunnen heel veel en doen zoveel meer dan enkel HDR, integendeel is de beste optie zelfs om ze HDR te voeren en SDR (in Rec.2020, ofwel SDR2020) te laten uitsturen.
Zo kan je projector er ook prima mee overweg en geen gedoe meer met HDR.
Bovendien zijn ze subliem in het upscalen van alles tot 4K maar ook zeer goede en uitgebreide calibratie opties zoals een 21p greyscale en 3D-Lut zullen heel veel uit je LS10000 kunnen halen lijkt me.
Dus of je nu een SDR Blu-ray of HDR UHD kijkt of Netflix met/zonder HDR en wel/niet 4K krijgt je projector altijd hetzelfde signaal aangeboden
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

katwax

Quote from: papaleo on June 19, 2021, 13:07:19
Naar mijn weten is de LS1000 niet native 4k
Ik denkmdan ook dat wanneer je er een VP tussen hangt je toch een native 4k projector zou moeten hebben om er het maximale er uit te kunnen halen.
Leo, dus toch een upgrade?  :P

Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

PascalP

Quote from: papaleo on June 19, 2021, 13:07:19
Naar mijn weten is de LS1000 niet native 4k
Ik denkmdan ook dat wanneer je er een VP tussen hangt je toch een native 4k projector zou moeten hebben om er het maximale er uit te kunnen halen.

Ow ja dat zou idd kunnen, weet het ook niet zeker bij deze, maar als het een pixelshifter is dan kun je natuurlijk ook nog de keuze maken om vanuit een scaler 1080p uit te sturen, maar dat lijkt me niet de beste optie.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

Het "laser verhaal" vind ik zelf ook een beetje achterhaald eigenlijk. Je koopt een laser ( niet voor een jaar of twee maar echt voor langer ) maar al die tijd gaat de tijd door met ontwikkelen en jij zit nog steeds meer een laser van ... Jaar geleden.
De lampen van de JVC zijn tegenwoordig zo stabiel die gaan echt wel een paar duizend uur mee. Als de lamp op is koop je voor een paar honderd een nieuwe lamp of een nieuwe up-to-date nieuwe projector ( waarschijnlijk nog steeds goedkoper uit dan 1 laser ). En je zal voor het mooie met de Sony toch nog een externe oplossing moeten hebben voor HDR. Of je vind het niet erg om naar geclipped materiaal te kijken.
Voorheen wilde ik altijd een laser maar als die kapot is, is die ook goed kapot (meestal).
Als ik jou was zou ik mijn Epson nog even houden en kijken wat JVC dit jaar gaat doen.
Als er iets nieuws komt zullen de prijzen van de huidige projecteren wel zakken..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

katwax

Quote from: PascalP on June 19, 2021, 13:09:50
De scalers kunnen heel veel en doen zoveel meer dan enkel HDR, integendeel is de beste optie zelfs om ze HDR te voeren en SDR (in Rec.2020, ofwel SDR2020) te laten uitsturen.
Zo kan je projector er ook prima mee overweg en geen gedoe meer met HDR.
Bovendien zijn ze subliem in het upscalen van alles tot 4K maar ook zeer goede en uitgebreide calibratie opties zoals een 21p greyscale en 3D-Lut zullen heel veel uit je LS10000 kunnen halen lijkt me.
Dus of je nu een SDR Blu-ray of HDR UHD kijkt of Netflix met/zonder HDR en wel/niet 4K krijgt je projector altijd hetzelfde signaal aangeboden
Maar is het dan HDR downgraden naar SDR?

4K enhanced is het volgens mij de LS10000. Dus inderdaad geen native 4K.
Ik gebruik de "upscale" van de Epson geeft gewoon een mooier beeld, maar ik vermoed dat die Scalers daarin nog veel beter zijn.
Gaan ze dan ook verder hierin dan bv de JVC of Sony?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

PascalP

Quote from: katwax on June 19, 2021, 13:15:50
Maar is het dan HDR downgraden naar SDR?

4K enhanced is het volgens mij de LS10000. Dus inderdaad geen native 4K.
Ik gebruik de "upscale" van de Epson geeft gewoon een mooier beeld, maar ik vermoed dat die Scalers daarin nog veel beter zijn.
Gaan ze dan ook verder hierin dan bv de JVC of Sony?

Nee ik zou het niet als 'downgraden' zien, maar lang verhaal kort;
Onze projectoren halen bij lange na niet de lichtoutput die voor HDR benodigd is. Zowel 1000 als 4000 nits materiaal.
Wat zo'n DTM oplossing nu doet is dit HDR signaal en de highlights passend maken binnen de beschikbare lichtoutput van je projector zeg maar.
Dus in de scaler moet je ook instellen hoeveel lichtoutput je projector heeft en dan zal hij daarop zijn kunstjes vertonen.

JVC heeft het wat dat aangaat gewoon heel goed voor elkaar en de Lumagen/Envy is dan ook een premium prijs voor een relatief bescheiden upgrade (maar natuurlijk wel duidelijk beter en moet ieder voor zich bepalen of de meerprijs het waard is).
Maar ook upscalen van 1080p materiaal doen ze gewoon beduidend beter dan de interne processing van je projector.
En zoals vermeld nog veel meer zoals aspect ratio detection en switching, calibratie met 3D LUT etc.

Ik zou zeker eens een demo bijwonen om te zien hoeveel een scaler nog 'meer' uit je projector kan halen.
En als je de meerwaarde het geld niet waard vindt heb je voor hetzelfde bedraag ook een N7 wat natuurlijk ook al een dijk van een plaatje neerzet ;)

Verschillen tussen de N7 en met/zonder Lumagen kan Leo je als geen ander uitleggen.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Quote from: papaleo on June 19, 2021, 13:04:31

Wat ik je al eerder aangaf...hou er goed rekening mee dat wanneer je toch besluit om voor een Sony Laser te willen gaan en denk dat je ongestoord zo'n >10000/20000 uur te kunnen gaan kijken/genieten van een laser wat de laser op zijn slofjes zal gaan halen dit de panelen in de Sony niet gaan halen... ;)
Is dat zo? Ik heb daar toch al lang niets meer over gelezen. Volgens mij is dat geen issue meer.

buckler

Misschien dat ik wat kan helpen want ik heb ook de LS10000 gehad en heb de N7 en de vw760 gezien en heb nu een Envy en een NX9.

Om te beginnen denk eerst heel goed na wat je doet want de LS10000 is een enorme goede projector die nooit de lof heeft gekregen die hij verdient.
En draai in high lamp mode, ook SDR. Dan gaat hij echt leven.
Op 1080P matriaal is hij heel moeilijk te verslaan en al helemaal als je een topscherm/doek hebt.
Mooi zwart ,zwarter dan de JVC's en de Sony's, en een hele goede motion... niet te vergelijken met de motion van de 9400 bv ook zeggen ze dat die hetzelfde is wat volgens mij onmogelijk is.
Wat ik vind van alle Sony's en JVC's is dat als de bron goed is ze een heel mooi plaatje neerzetten maar als de bron/film bagger is je dat dan ook gelijk waarneemt op je scherm. De LS10000 geeft soms beter beeld dan de opgenomen film eigenlijk is hoe raar en bizar dit mag klinken. Ook de e-shift werkt zeer goed en zeker met frame interpolatie en de 4k super resolution waar de e shift hem wat softer maakt en de overige hem weer scherp laten overkomen.
En dan heb je ook nog de lens cover die er automatisch voorkomt en sluit wat ook prettig is in een woonkamer met veel stof etc etc.
De LS10000 is ook tegen redelijke lage prijzen te laten repareren bij Epson en met de laser erin kan je vele uren vooruit en dat met maar een (a twee) calibraties over de hele levensduur.
Zelf vond ik  de VW760 helemaal niet zoveel beter, ja met hdr misschien iets maar als je er een Envy/Lumagen voorzet en je gebruikt de 4k e-shift dan moet ik het nog zien en denk dat ik mijn geld op de LS10000 zet. En al helemaal op SDR materiaal. Het beeld is ook zo extreem rustig dat het echt even wennen is als je naar een ander merk overstap.
Persoonlijk zou ik eerder een topscherm (Stewart?) en een Envy nemen dan een projector wissel maargoed dat ben ik. In mijn ogen zijn schermen en processors voor de lange termijn en een projector een passant... en je hebt al een dijk van een projector.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

vik

Goed advies Reza.  :thumbs-up:

De ervaring leert dat de upgrade drang de levensduur van een laser overstijgt. En wat men ook continue blijft vergeten: de laser is slechts een "engine" We kijken dus niet digitaal omdat er toevallig laser staat. Het beeld wordt ook braaf omgezet naar analoog. Dus wat maakt dat lampje nu uit zo op zijn tijd en precies zoals je zegt. Ze gaan vrij lang mee.  ;)

Quote from: reza on June 19, 2021, 13:15:06
Het "laser verhaal" vind ik zelf ook een beetje achterhaald eigenlijk. Je koopt een laser ( niet voor een jaar of twee maar echt voor langer ) maar al die tijd gaat de tijd door met ontwikkelen en jij zit nog steeds meer een laser van ... Jaar geleden.
De lampen van de JVC zijn tegenwoordig zo stabiel die gaan echt wel een paar duizend uur mee. Als de lamp op is koop je voor een paar honderd een nieuwe lamp of een nieuwe up-to-date nieuwe projector ( waarschijnlijk nog steeds goedkoper uit dan 1 laser ). En je zal voor het mooie met de Sony toch nog een externe oplossing moeten hebben voor HDR. Of je vind het niet erg om naar geclipped materiaal te kijken.
Voorheen wilde ik altijd een laser maar als die kapot is, is die ook goed kapot (meestal).
Als ik jou was zou ik mijn Epson nog even houden en kijken wat JVC dit jaar gaat doen.
Als er iets nieuws komt zullen de prijzen van de huidige projecteren wel zakken..
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

reza

Quote from: Teejoo on June 19, 2021, 13:47:28
Is dat zo? Ik heb daar toch al lang niets meer over gelezen. Volgens mij is dat geen issue meer.

Nog steeds aan de gang..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

J.A.F._Doorhof

LS10000 vs 790 is geen vergelijk sorry.
Heb ze beide hier gehad.
De Sony is superieur op nagenoeg elk vlak.

Een Envy ertussen zetten lees ik net.... zou ik niet adviseren.
Envy is leuk maar voor 12-15K kun je een paar projectoren kopen en zo "stellar" was het nu ook weer niet, zaten nog behoorlijk wat bugs in waar weinig tot niets aangedaan werd.

Ik zou bijna blind voor de sony gaan tov de LS10000
Voor de volledigheid, de 790 hangt bij ons thuis en heeft een JVC N7 vervangen, en ik heb er geen spijt van :D
Hoewel de N7 een beest van een projector is.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

vik

Voor 15K lever ik 3x een Lumagen Frank en 1 is genoeg  ;D

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 19, 2021, 14:12:26
LS10000 vs 790 is geen vergelijk sorry.
Heb ze beide hier gehad.
De Sony is superieur op nagenoeg elk vlak.

Een Envy ertussen zetten lees ik net.... zou ik niet adviseren.
Envy is leuk maar voor 12-15K kun je een paar projectoren kopen en zo "stellar" was het nu ook weer niet, zaten nog behoorlijk wat bugs in waar weinig tot niets aangedaan werd.

Ik zou bijna blind voor de sony gaan tov de LS10000
Voor de volledigheid, de 790 hangt bij ons thuis en heeft een JVC N7 vervangen, en ik heb er geen spijt van :D
Hoewel de N7 een beest van een projector is.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

PascalP

Voor dat bedrag koop je minimaal 2 Lumagens of Envy Pro's ;)
Zie de meerdere van de Extreme (nog) niet ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

scoc

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 19, 2021, 14:12:26
LS10000 vs 790 is geen vergelijk sorry.
Heb ze beide hier gehad.
De Sony is superieur op nagenoeg elk vlak.

Een Envy ertussen zetten lees ik net.... zou ik niet adviseren.
Envy is leuk maar voor 12-15K kun je een paar projectoren kopen en zo "stellar" was het nu ook weer niet, zaten nog behoorlijk wat bugs in waar weinig tot niets aangedaan werd.

Ik zou bijna blind voor de sony gaan tov de LS10000
Voor de volledigheid, de 790 hangt bij ons thuis en heeft een JVC N7 vervangen, en ik heb er geen spijt van :D
Hoewel de N7 een beest van een projector is.

Mmm ... had ik niet verwacht dat de Sony ook hier weer de betere zou zijn  :angel:
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

buckler

Nee maar ondanks het kritiek was van Frank op mijn suggestie snap ik hem toch wel.
De Envy zit (nu) rond de acht dacht ik en een lumagen voor minder maar misschien sloeg ik wel wat door ja.
Ik zat meer aan kwaliteit te denken en vooral dat hij later het voordeel heeft dat hij een topscherm heeft en een video processor zodra hij klaar is voor een nieuwe projector en dan heb je ondertussen goud in handen maar eerlijk is eerlijk het is wel veel geld ja en vanuit een financieel oogpunt heeft Frank waarschijnlijk gelijk en niet ik zeker niet.
Maar moet toch ook zeggen dat de LS10000 beter presteerd dan dat hij bekend staat en ik persoonlijk zou er niet gelijk afscheid van nemen, niet na wat ik ondertussen allemaal gezien heb.
In Engeland bv zetten vele LS10000 bezitters er een video processor voor omdat dat de projector een flinke stap voorwaarts zet en vele wat LS10000 gebruikers commentaar hadden op de zwartwaardes van de huidige Sony en JVC 4k projectors... AVForums staat er vol mee.
En moet je eigenlijk bij de nieuwe huidige Sony's er ook niet een video processor voor zetten om er alles uit te halen op hdr?
Maargoed ik snap Frank zeker en misschien liep ik wat te hard van stapel. Al zou het nog steeds wel mijn te bewandelende stap zijn...
Dat bij een 1 op 1 vergelijk de vw790 flink beter zal zijn dan de LS10000 twijfel ik niet aan overgens.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek